Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lahjoitin tavaraa "vähävaraiselle perheelle", nyt ne ovat Torissa myynnissä

Vierailija
05.12.2020 |

Kyllä tuli nyt itselleni fiilis, etten enää koskaan osallistu minkäänlaiseen hyväntekeväisyyteen. Yksinhuoltajavanhemman perhe pyysi Facebook-ryhmässä lahjoituksena erilaista kodin tavaraa, jota heiltä ilmoituksen mukaan uupui. Aluksi tuli hyvä mieli, kun lahjoitin uudenveroista apua tarvitseville, mutta nyt huomasin että tavarat ovatkin myynnissä Torissa. Ja laitoin siis etukäteen kuvat kaikesta lahjoittamastani, eli eivät hakeneet ns. sikaa säkissä.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokapussi jonoihin tullaan kalliilla autolla ja eläimiä otetaan useimpia niin ihmetyttää. Tuttavani laittaa alkoholiin ruuasta säästyneet rahat. Oikeasti köyhyyttä ei ole vaan säästetään rahaa johonkin muuhun. Ruokapusseja hakijalla oli kolme koiraa ja auto. 

Ihan turhia nämä ruokapussi jakelemiset ovat. Ei täällä ole köyhyyttä vaan harrastuksen vuoksi niitä pusseja haetaan. Jos säästää ruokamenoissa niin saa tuhlata johonkin muuhun kuten autoon ja lemmikkeihin. 

Minulla ei ollut koskaan työttömänä varaa pitää autoa eikä lemmikkejä. Hyvä kun sai itselleen ruuan. 

No tappaako ne lemmikit pitäisi, jos väliaikaisesti jää työttömäksi? Eikö ole viisaampaa hakea ilmainen ruokakassi itselleen, niin lemmikkikin saa elää? Ja, jos itse hädintuskin ruoan työttömänä sait, niin minkä ihmeen takia olit niin laiska, ettet ilmaiskassia jaksanut hakea? Ei työttömän ole pakko itkeä sängynpohjalla.

Ilmaisia kasseja ei ole olemassa sen enempää kuin joulutonttujakaan.

Tuo on totta,rahat säästetään alkoholiin ja osalla huumeisiin,ruokaa haetaan jotta rahat päihteisiin. 

Vierailija
42/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon kuinka huonosti ja mitättömillä summilla kirppareilla/torissa tavara liikkuu niin mulle on ihan sama jos joku myy (=pesee, silittää, mittaa kainalo-kainalo-varpaanväli mitat, kuvaa edestä, takaa ja sivulta, sopii noudot tai postitukset jne) lahjoittamani tavarat eteenpäin.

Siinä hommassa ei takuuvarmasti kukaan rikastu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon kuinka huonosti ja mitättömillä summilla kirppareilla/torissa tavara liikkuu niin mulle on ihan sama jos joku myy (=pesee, silittää, mittaa kainalo-kainalo-varpaanväli mitat, kuvaa edestä, takaa ja sivulta, sopii noudot tai postitukset jne) lahjoittamani tavarat eteenpäin.

Siinä hommassa ei takuuvarmasti kukaan rikastu.

Komppaan! Juuri keräilin pari isoa kassillista ehjää, pestyä vaatetta. Aion laittaa ne annettaviin ja ilmoitan vielä, että vaikka myyntiin, minua asia ei enää koske. Pääasia, että jos jollekin kelpaa joku vaate, myyköön vaikka loput tai kaikki, jos siltä tuntuu. Itsellä ei mennyt kaupaksi 6 kk aikana enkä jaksa enää pidempään kytätä ilmoituksia ja vastata outoihin kyselyihin (kaikissa on mitat jne tärkeimmät tiedot). Jos noista kasseista vaikka 20 - 30 euroa saisi, ihan hyvä jollekin. En kuitenkaan kehtaa heittää roskiinkaan eikä keräyslaatikkoa ole kävelymatkan päässä.

Vierailija
44/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä törmäsit juuri näihin tavaroihin Torissa?

Vierailija
45/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin tuollaisessa kyrsii eniten valehtelu. Miksei voi suoraan laittaa ilmoitusta, että voin hakea turhat tavaranne ja hankkisin niillä vähän joulurahaa perheelle, kun rahatilanne on tiukka? Itse ainakin voisin lahjoittaa jotain tällaiselle rehelliselle ihmiselle, huijatuksi tuleminen sen sijaan tuntuu kurjalta.

Vierailija
46/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksihuoltajat saavat sossusta rahaa. Ja kirkon diakoneilta vielä erikseen jouluruoka- ja lahjarahaa, jos on kovin tiukkaa. Käytännössä nämä lahjoitukset ovat aina kirpputoritavaraa, jos joku niistä pennosia välittää kerätä.. Huonekalut eivät mene edes ilmaiseksi, jos ei antiikista ole kysymys.

Vierailija
47/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä aloituksessa käynyt mitenkään ilmi että, aloittaja olisi joidenkin menetettyjen muutaman euron perään ollutkaan, vaan ihan aidosti kertoi harmistuneensa siitä miten uudenveroinen tavara oli myyty eteenpäin, eikä omaan käyttöön, kuten oli puhe. Minuakin harmittaisi tälläinen. Mikseivät nämä "tarvitsijat" sitten ilmoita heti, että haluavat vastaanottaa myyntikuntoista tavaraa? Ei mullakaan ole enää mitään mielenkiintoa edes harkita tehdä mitään lahjoituksia. Roskiin vaan.

Vierailija
48/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin tuollaisessa kyrsii eniten valehtelu. Miksei voi suoraan laittaa ilmoitusta, että voin hakea turhat tavaranne ja hankkisin niillä vähän joulurahaa perheelle, kun rahatilanne on tiukka? Itse ainakin voisin lahjoittaa jotain tällaiselle rehelliselle ihmiselle, huijatuksi tuleminen sen sijaan tuntuu kurjalta.

Tämä. Juurikin näin

Vierailija
49/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä törmäsit juuri näihin tavaroihin Torissa?

Olen itse törmännyt vastaavassa tilanteessa siten, että etsin itselleni samaan kategoriaan kuuluvaa tavaraa torista ja törmäsin tutun näköiseen tavaraan. Katsoin ilmoittajan muita ilmoituksia ja siellähän ne kaikki lahjoitukset oli.

Vierailija
50/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tekevät tuota ns. ammatikseen. Meidän kaupungin roskalavaryhmässä yksi henkilö päivystää 24/7 ja varaa sekä hakee kaiken rahaksi muutettavan, sitten myy ne eteenpäin. Moni laittaakin nykyään ilmoitukseen maininnan "Päätän itse kenelle lahjoitan".

Mitä hittoa se enää siinä vaiheessa ketään vaivaa, jos lahjoittaa jotain roskalavalla, eikö ideana ole päästä vaan tavarasta eroon? Sama kai se kuka sen hakee ja mitä sillä tekee.

Ja ei, en edelleenkään itse tee noin, että siksi puolustelisin, ihmetyttänyt vaan monesti aiemminkin ihmisten porua aiheesta "halusin turhaa kamaa pois nurkistani, joku haki sovitusti, ja nyt on myynyt ne"

No voi yhyy, olisit sitten ite myynyt, jos rahat kadehdituttaa, tai sitten lahjoittanut ne jonnekin hyväntekeväisyyteen, esim. Spr:n yms valitsemasi tahon kirppikselle!!

No kyllä noiden ilmaisryhmien idea hieman kärsii, jos siellä yksi ja sama henkilö kahmii kaiken myydäkseen eteenpäin.

Mikä on mielestäsi Roskalava-ryhmän idea?

Eikö se ole se, että ihmiset pääsee eroon turhista tavaroistaan, jotka muuten menis roskiin?

MIKÄ on se tarve kontrolloida vielä että mitä se hakija sillä omalla roskalla tekee?? Kerrotko, kuulen mielelläni, tämä on niin yleinen nillityksen aihe, jota en tajua.

Ja todellakin, roskansa voi koittaa myydä itsekin, ja hyväntekeväisyyskirppareita löytyy, kotihauillakin.

Joo ja ei. Jos haluan äkkiä eroon jostain minulle turhasta tavarasta, olen vain ihan kiitollinen sille joka tulee sen kotoa noutamaan ja mielellään nopealla aikataululla. Ihan sama vaikka myisi eteenpäin, koska voisinhan minä itsekin myydä jos haluaisin. 

MUTTA jos kyseessä on jonkinlainen sepitetty nyyhkytarina "vähävaraisesta" perheestä, esim. pyykinpesukone/TV tms.  arvokkaampi tavara hajonnut, ei ole varaa ostaa uutta ja minä annan hyväkuntoisen laitteen, jonka olisin voinut muuten myydä niin silloin todellakin on kyseessä pelkkä kusetus, jos tuote on sepitetyllä tarinalla ja säälillä ilmaiseksi saatu ja laitettu myyntiin. Ja sitten rahat "investoidaan" ripsipidennyksiin ja akryylikynsiin. Jokin aika sitten kaverini  osti älytelkkarin ja meinasi antaa 2 vuotta vanhan taulutelkkarinsa fb:n jossain kerjäysryhmässä. Perheenäiti kirjoitti, että miten köyhää ja kurjaa heillä on, lapsilla ei ole edes älypuhelimia ja sen takia kiusataan koulussa, ei ollut edes kunnon tietokonetta ja tv olisi köyhien lapsien ainoa viihde. Sitten kaverini inboxiin tuli kuvakaappauksia ja varoituksia samaan fb-ryhmään kuuluvalta naiselta, jolla oli todisteet siitä, että telkkaria pyytänyt nainen oli tunnettu huijari ilmaisen tavaran kerjäämisessä ja sitten myydään hyvällä voitolla. Lapsia hänellä ei edes ole ja kaikki muukin oli ihan puppua. Kaveri onneksi itse myi vanhan telkkarinsa ja sai siitä 150 euroa. 

Vierailija
51/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinun kapisia tavaroitas ees kaipaa?

Vierailija
52/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota se on myös hopen kanssa. Sieltä hakee  ihan hyvin pärjäävät tavaraa ja sitten myyvät ne. En ikinä enää lahjoita mitään, vaan hietän roskiin. Meneehän edes energiajäteeksi ja saadaan lömpöä kaikki. 

Vierailija
53/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Rehellisesti noin sanojille antaisin heti ja olen antanutkin.  Asemallakin nuo ruoka tai bussirahan pyytäjät jää tyhjin käsin, mutta jos joku pyytää kaljarahaa niin voi saadakin...

Vierailija
54/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että kyllä tällaiselle "kerjäämiselle" olisi ymmärrystä! Moni antaisi ihan mielellään turhaa roinaa nurkistaan jonkun vähävaraisen avuksi. Mulla esim. olisi ylimääräisiä muumimukeja ja teema-lautasia, joita en tarvitse. En kuitenkaan jaksa myydä niitä itse missään, joten turhana pyörivät nurkissa. Mutta siitä en tykkäisi, että joku keksisi valheellisen nyyhkytarinan tyyliin "meillä on vaan kaksi rikkinäistä kuppia, josta lasten kanssa juodaan vuorotellen tai mun syöpäsairas lapsi aina haaveillut muumimukista mutta ne on niin kalliita" ja sitten laittaisi myyntiin. 

Vierailija
55/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsevat rahaa jouluksi.

röökiin ja keskariin.

Minulla oli kerran seinänaapurina nelihenkinen perhe joka jatkuvasti kiisteli ja valitti rahasta joka tuntui aina olevan vähissä tai lopussa.

Kuitenkin viisinumeroinen summa vuodessa heillä näytti olevan tuhlattavissa keskariin ja röökiin aina. Säälittävät dunkkaavat, möykkäävät pösilöt.

Vierailija
56/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tekevät tuota ns. ammatikseen. Meidän kaupungin roskalavaryhmässä yksi henkilö päivystää 24/7 ja varaa sekä hakee kaiken rahaksi muutettavan, sitten myy ne eteenpäin. Moni laittaakin nykyään ilmoitukseen maininnan "Päätän itse kenelle lahjoitan".

Tässä kaupungissa päivystää Maija Meikäläinen. Muutama viikko menee ja Teija Meikäläinen myy samanlaisia tavaroita fb-kirppiksillä. Äiti hakee, tytär myy. Huomauttajat he estävät poikkeuksetta. Sitten oli yksi Sehlumi Sählämi, joka tekee samaa. Näiden kummankaan otan ilmoituksia en ole vähään aikaan nähnyt, epäilen että ovat saaneet bannit roskalavalle. 

Vierailija
57/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että kyllä tällaiselle "kerjäämiselle" olisi ymmärrystä! Moni antaisi ihan mielellään turhaa roinaa nurkistaan jonkun vähävaraisen avuksi. Mulla esim. olisi ylimääräisiä muumimukeja ja teema-lautasia, joita en tarvitse. En kuitenkaan jaksa myydä niitä itse missään, joten turhana pyörivät nurkissa. Mutta siitä en tykkäisi, että joku keksisi valheellisen nyyhkytarinan tyyliin "meillä on vaan kaksi rikkinäistä kuppia, josta lasten kanssa juodaan vuorotellen tai mun syöpäsairas lapsi aina haaveillut muumimukista mutta ne on niin kalliita" ja sitten laittaisi myyntiin. 

Samaa mieltä Ja tuo huijaaminen johtaa juuri siihen, että harvempi  enää halua lahjoittaa. Vaikka sillä ei sinällään olisi mitään väliä, mitä tavaralle tapahtuu sen pois antamisen jälkeen, niin huijatuksi tuleminen jättää aina ikävän fiiliksen sille jolle on sepitelty joku nyyhkytarina.

Vierailija
58/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään väärää varsinaisesti. Miksi sinua haittaa se, että he pistivät saamansa hyödyn poikimaan, eivätkä jääneet tuleen makaamaan?

Eikö se päin vastoin ole hyvä, että ihmiset yrittävät? Aina köyhiä syytetään laiskoiksi ja saamattomiksi. 

Älä anna enää kenellekään mitään jos sinua alkaa harmittamaan heidän pieni menestymisensä.

Vierailija
59/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että köyhänä kaikenlaista tavaraa saattaa kyllä saada. Mutta ei rahaa, ei sitten niin millään. Ja voi tulla yllätyksenä, mutta köyhäkin tarvitsee rahaa. Ruokaan, laskuihin, vaikkapa uusiin ihan omankokoisiin kenkiin tai rintsikoihin tai mihin nyt vaan. Jokainen meistä tarvitsee rahaa, koska yhteiskuntamme on rakennettu niin.

Jos ne saamansa tavarat myy, niin ihan varmasti menee tarpeeseen ne rahat. Vaihtoehto voi olla esim mennä varastamaan ruokaa kaupasta tai luopua jostain tärkeästä, kuten nyt vaikka luottotiedoista.

Jokainen on itse oman elämänsä paras asiantuntija ja tietää parhaiten, miten selviytyä.

Mua vitu*ttaa muutenkin se almujen jakaminen. Pitäkää tunkkine, valheellinen hyveellisyytenne ja pistäkää ne kuluneet riepunne roskiin, mihin ne kuuluvatkin.

Vierailija
60/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos ne tarvii rahaa niin sitä pitää tehdä tietty. ja oliko ne sun omia ottamiasi kuvia mitkä oli torissa  ja oliko ne ennen siellä ennenkuin ne haki kamat?