Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lahjoitin tavaraa "vähävaraiselle perheelle", nyt ne ovat Torissa myynnissä

Vierailija
05.12.2020 |

Kyllä tuli nyt itselleni fiilis, etten enää koskaan osallistu minkäänlaiseen hyväntekeväisyyteen. Yksinhuoltajavanhemman perhe pyysi Facebook-ryhmässä lahjoituksena erilaista kodin tavaraa, jota heiltä ilmoituksen mukaan uupui. Aluksi tuli hyvä mieli, kun lahjoitin uudenveroista apua tarvitseville, mutta nyt huomasin että tavarat ovatkin myynnissä Torissa. Ja laitoin siis etukäteen kuvat kaikesta lahjoittamastani, eli eivät hakeneet ns. sikaa säkissä.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös sitä mieltä, että roskalavaryhmien hakijat tehkööt tavaroilla just mitä tykkäävät. 

Mutta noi apu-ryhmät on eri juttu, jos pyydetään jotain tarpeeseen niin se tarve on aika häilyvä käsite, jos häviää noin nopeesti. Melkein voisi syyttää huijaamisesta ja harhautuksesta.

Vierailija
22/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tekevät tuota ns. ammatikseen. Meidän kaupungin roskalavaryhmässä yksi henkilö päivystää 24/7 ja varaa sekä hakee kaiken rahaksi muutettavan, sitten myy ne eteenpäin. Moni laittaakin nykyään ilmoitukseen maininnan "Päätän itse kenelle lahjoitan".

Mitä hittoa se enää siinä vaiheessa ketään vaivaa, jos lahjoittaa jotain roskalavalla, eikö ideana ole päästä vaan tavarasta eroon? Sama kai se kuka sen hakee ja mitä sillä tekee.

Ja ei, en edelleenkään itse tee noin, että siksi puolustelisin, ihmetyttänyt vaan monesti aiemminkin ihmisten porua aiheesta "halusin turhaa kamaa pois nurkistani, joku haki sovitusti, ja nyt on myynyt ne"

No voi yhyy, olisit sitten ite myynyt, jos rahat kadehdituttaa, tai sitten lahjoittanut ne jonnekin hyväntekeväisyyteen, esim. Spr:n yms valitsemasi tahon kirppikselle!!

No kyllä noiden ilmaisryhmien idea hieman kärsii, jos siellä yksi ja sama henkilö kahmii kaiken myydäkseen eteenpäin.

Mikä on mielestäsi Roskalava-ryhmän idea?

Eikö se ole se, että ihmiset pääsee eroon turhista tavaroistaan, jotka muuten menis roskiin?

MIKÄ on se tarve kontrolloida vielä että mitä se hakija sillä omalla roskalla tekee?? Kerrotko, kuulen mielelläni, tämä on niin yleinen nillityksen aihe, jota en tajua.

Ja todellakin, roskansa voi koittaa myydä itsekin, ja hyväntekeväisyyskirppareita löytyy, kotihauillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiesin sen vatsallani jo ennakkoon!

Näillä trolliviesteilläsi teet pilkkaa suolistosairauksista kärsivistä ihmisistä. Näissä viesteissä ei ole mitään hauskaa ja jokaista ketjua ei tarvitse pilata. Suolistosairaus voi myös osua omalle kohdallesi, se ei katso ikää tai elintapoja.

Vierailija
24/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tekevät tuota ns. ammatikseen. Meidän kaupungin roskalavaryhmässä yksi henkilö päivystää 24/7 ja varaa sekä hakee kaiken rahaksi muutettavan, sitten myy ne eteenpäin. Moni laittaakin nykyään ilmoitukseen maininnan "Päätän itse kenelle lahjoitan".

Mitä hittoa se enää siinä vaiheessa ketään vaivaa, jos lahjoittaa jotain roskalavalla, eikö ideana ole päästä vaan tavarasta eroon? Sama kai se kuka sen hakee ja mitä sillä tekee.

Ja ei, en edelleenkään itse tee noin, että siksi puolustelisin, ihmetyttänyt vaan monesti aiemminkin ihmisten porua aiheesta "halusin turhaa kamaa pois nurkistani, joku haki sovitusti, ja nyt on myynyt ne"

No voi yhyy, olisit sitten ite myynyt, jos rahat kadehdituttaa, tai sitten lahjoittanut ne jonnekin hyväntekeväisyyteen, esim. Spr:n yms valitsemasi tahon kirppikselle!!

No kyllä noiden ilmaisryhmien idea hieman kärsii, jos siellä yksi ja sama henkilö kahmii kaiken myydäkseen eteenpäin.

Mikä on mielestäsi Roskalava-ryhmän idea?

Eikö se ole se, että ihmiset pääsee eroon turhista tavaroistaan, jotka muuten menis roskiin?

MIKÄ on se tarve kontrolloida vielä että mitä se hakija sillä omalla roskalla tekee?? Kerrotko, kuulen mielelläni, tämä on niin yleinen nillityksen aihe, jota en tajua.

Ja todellakin, roskansa voi koittaa myydä itsekin, ja hyväntekeväisyyskirppareita löytyy, kotihauillakin.

Täysin samaa mieltä! Jokainen määrittää itse, millä hinnalla tai ilmaiseksi jostain luopuu - miksi tavaran kulkua sen luopumisen jälkeen pitää vielä kontrolloida? Eikö se ole ihan sama, mitä sille sen jälkeen tapahtuu? Jos Lahjoitan tavaran itselleni tarpeettomana, niin minulle on aivan sana, jos tavaran hakenut laittaakin sen myyntiin.

Vierailija
25/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annan jonkun esineen pois, minulle on herttaisen yhdentekevää miten esineen käy.

Mene joulupatakeräykseen vapaaehtoiseksi työntekijäksi, jos joulumieltä haluat.

Köyhätkin haluaa viinaa tupakkaa ja ehkä sen iphonen.

Teit silti perheen onnelliseksi..kiitos siitä

Vierailija
26/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapussi jonoihin tullaan kalliilla autolla ja eläimiä otetaan useimpia niin ihmetyttää. Tuttavani laittaa alkoholiin ruuasta säästyneet rahat. Oikeasti köyhyyttä ei ole vaan säästetään rahaa johonkin muuhun. Ruokapusseja hakijalla oli kolme koiraa ja auto. 

Ihan turhia nämä ruokapussi jakelemiset ovat. Ei täällä ole köyhyyttä vaan harrastuksen vuoksi niitä pusseja haetaan. Jos säästää ruokamenoissa niin saa tuhlata johonkin muuhun kuten autoon ja lemmikkeihin. 

Minulla ei ollut koskaan työttömänä varaa pitää autoa eikä lemmikkejä. Hyvä kun sai itselleen ruuan. 

Vierailija
27/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees! Bilerahaa! Voidaan käydä risteilyl, baaris ja ostaa bissee ja röökii. Kersat isovanhemmille siks aikaa hoitoon. Hopelta saa myös hyvin kerjättyä tavaraa, jotka voi myydä eteenpäin. 

Vierailija
28/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokapussi jonoihin tullaan kalliilla autolla ja eläimiä otetaan useimpia niin ihmetyttää. Tuttavani laittaa alkoholiin ruuasta säästyneet rahat. Oikeasti köyhyyttä ei ole vaan säästetään rahaa johonkin muuhun. Ruokapusseja hakijalla oli kolme koiraa ja auto. 

Ihan turhia nämä ruokapussi jakelemiset ovat. Ei täällä ole köyhyyttä vaan harrastuksen vuoksi niitä pusseja haetaan. Jos säästää ruokamenoissa niin saa tuhlata johonkin muuhun kuten autoon ja lemmikkeihin. 

Minulla ei ollut koskaan työttömänä varaa pitää autoa eikä lemmikkejä. Hyvä kun sai itselleen ruuan. 

No tappaako ne lemmikit pitäisi, jos väliaikaisesti jää työttömäksi? Eikö ole viisaampaa hakea ilmainen ruokakassi itselleen, niin lemmikkikin saa elää? Ja, jos itse hädintuskin ruoan työttömänä sait, niin minkä ihmeen takia olit niin laiska, ettet ilmaiskassia jaksanut hakea? Ei työttömän ole pakko itkeä sängynpohjalla.

Vierailija
29/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin katsellut näitä vähävaraisia ja todennut että itse taidan olla huonommassa tilanteessa kuin moni niistä. Siihen loppui halut lahjoittaa ja auttaa.

Vierailija
30/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiesin sen vatsallani jo ennakkoon!

Näillä trolliviesteilläsi teet pilkkaa suolistosairauksista kärsivistä ihmisistä. Näissä viesteissä ei ole mitään hauskaa ja jokaista ketjua ei tarvitse pilata. Suolistosairaus voi myös osua omalle kohdallesi, se ei katso ikää tai elintapoja.

"Prööt!"- sanoi perse.

Vierailija
31/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tästä lähtien käytät itse omat tavarasi loppuun. Ei tarvitse enää nähdä päänvaivaa, kuka niitä oikeasti tarvitsee. Problem solved!

Vierailija
32/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttomme yhteydessä annoimme pois tavaraa. Mulle soitti nainen joka kertoi että poikansa on muuttamassa opiskelijakämppään ja tavarat tulisivat tarpeeseen. Tulivat vielä hakemaan koko perheen voimin.

Meni pari päivää ja anoppi antoi tavaraa kotoa pois, no kuinka ollakaan sama porukka samalla tarinalla asialla.

Myyntiin menee ja tarinat vaihtelee. Eihän se sinällänsä rikollista ole, mutta ärsyttää kun uskoo helposti.. ja pääasia että päästiin tavarasta eroon.

Vierailija
33/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin katsellut näitä vähävaraisia ja todennut että itse taidan olla huonommassa tilanteessa kuin moni niistä. Siihen loppui halut lahjoittaa ja auttaa.

Sinulle samat terveiset. Jos olet huonommassa tilanteessa kuin vähävaraiset, et tietenkään lahjoita tavaroitasi pois vaan käytät ne hyvillä mielin loppuun.

Vierailija
34/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsevat rahaa jouluksi.

Viinarahaa. Tänä jouluna perheen isä ottaa sen viimeisen huikan ennen infarktia, ja sinä olet syypää kuolemaan, ap.

Vierailija
35/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tappaako ne lemmikit pitäisi, jos väliaikaisesti jää työttömäksi? Eikö ole viisaampaa hakea ilmainen ruokakassi itselleen, niin lemmikkikin saa elää? Ja, jos itse hädintuskin ruoan työttömänä sait, niin minkä ihmeen takia olit niin laiska, ettet ilmaiskassia jaksanut hakea? Ei työttömän ole pakko itkeä sängynpohjalla.

Ilmaisia kasseja ei ole olemassa sen enempää kuin joulutonttujakaan.

Vierailija
36/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihjaise verottajalle.

Ihan mielenkiinnosta, miten verottaja olisi tästä kiinnostunut?

Vierailija
37/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas oliko tunnearvoa, vai tarve moraalihapatukselle.

Vierailija
38/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut paljon tavaraa ilmaiseksi. Vielä ei ole muuten kertaakaan yksi ja sama ihminen ovella käynyt yhtä kertaa useammin. Mulla ei ole tapana sen jälkeen tutkia Toria ja etsiä lahjoittamiani tavaroita sieltä. Varmaan jotain on sinne mennytkin, mutta silloin se raha on varmaan tullut enemmän tarpeeseen kuin se tavara. Mitään isoja rahoja niistä ei nimittäin ole voinut saada. Selvästi rahanarvoiset tavarat myyn itse.

Vierailija
39/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita viestiä niille, että ette näemmä tarvitsekaan tavaroita, niin haluat ne takaisin.

Saahan ne takaisin, jos on nopea ja ehtii tilata tori.fi-palstalta ennen muita. Vakavasti sanottuna voi perhe silti olla vähävarainen ja tarvitsee rahaa vielä enemmän kuin ko. tavaroita, ja siksi ne ovat myynnissä?

Vierailija
40/71 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuten ensimmäinen kerta.En lahjoita kenellekään tavaroita huijauksen jälkeen.