Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä %+@/& takia ihmiset ei tee ylipainolleen mitään?

Vierailija
18.04.2014 |

Useimmissa tapauksissa siihen auttaisi ruokavalion muutos, valtaosa jäljellejäävistä joutuisi sen lisäksi kuntoilemaan ehkä 4-6 tuntia viikossa. Ilman tekosyytä on käytännössä vain ne joilla on esimerkiksi kilpirauhasen toimintahäiriö.

TEHKÄÄ SIIS JOTAIN!!!

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämä voi olla pelkkää kitkuttamista. Mikä järki?

Minä pidän ruoasta ja herkuista.

Vierailija
22/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen pitää varmasti myös lenkkeilystä ja kuntosalista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavia ei olisi jos olisi helppoa pysyä hoikkana.

Jokainen kantaa kuitenkin itse omat läskinsä, joten mitä vittua se sulle kuuluu?

Vierailija
24/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla ahdistava elämä, kun näin pitkänäperjantaina kiroiluttaa toisten liikakilot. Mistä kaikista muista maailman murheista mahdatkaan kantaa huolta, vai oletko ottanut tämän erityiseksi elämäntehtäväksesi? Sinun kannustava asenteesi ei varmasti innosta yhtään ketään tekemään painonsa tai elämäntapojensa suhteen yhtään mitään, joten hanki itsellesi harrastuksia, joista saat iloa ja muuta ajateltavaa!!

Vierailija
25/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen pitää varmasti myös lenkkeilystä ja kuntosalista.

Vierailija
26/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi se sua noin häiritsee?

Vierailija
27/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalion muuttaminen on erittäin vaikeaa kun on henkisiä ongelmia, kun se hyvä ruoka on se lääke jolla hoidetaan henkisiä asioita, niin sitä jää aika tyhjän päälle kun pitää vaihtaa kaikki mitä syö johonkin ihan muuhun, mikä ei tuo sitä hyvänolon tunnetta kuin ne omat herkut joihin on tottunut vuosien ajan. Myös tapojen muuttaminen on vaikeaa, ei toiset pysty tupakanpolttoakaan lopettamaan.

Vierailija
28/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tiedän tasan yhden ihmisen jonka ylipaino vaikuttaa mun elämään, joka ikinen työpäivä.

Hänen ylipainonsa ei ole vaikuttanut kansanterveyteen yhtään mitään, kansantauteja ei häneltä löydy sen enempää kuin normaalipainoisilta ikäisiltään, ainoa kehen hänen ylipainonsa on  vaikuttanut, näihin päiviin asti, on hän itse. Lisäksi  kansantalous on vielä säästänyt, kun hänen painoiselleen ei suostuta tekemään tekonivelleikkausta, jollainen varmasti hänen ikäiselleen tehtäisiin jos olisi liikumalla nivelensä telonut.

Vierailija
29/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap-hyvä, jos se olisikin niin helppoa kuin sinä näytät kuvittelevan, niin johan me kaikki pullukat ja lölykät olisimmen hoikkia kuin elämänlangat, mutta kun se ei ole. Hetkellisesti ojeillasi voisi kyllä laihtuakin, ainakin jonkin verran, mutta takaako ohjemasi pysyvän muutoksen. On parempi olla pullukka kuin jojoilla jatkuvasti. Hyvää ja munarikasta pääsiäistä toivottelee yks´ pullero

Vierailija
30/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään tekosyytä läskinä pysymiseen ei ole.

Vierailija
31/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa joo, pysyvällä ruokavalion muutoksella ja liikunnalla ei kyllä jojoile kun alaspäin.

Vierailija
32/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihduttanut muutama kymmenen kiloa ja olen nyt normaalilukemissa. En todellakaan ymmärrä tuollaisia otsikoita. Jos ihminen on sellaisessa elämäntilanteessa, että hänellä ei ole voimavaroja laihduttaa, hän tuskin sitä jaksaa tehdä. Jos hänelle kiroillaan siitä, että miksi hän ei tee painolleen mitään, hän todennäköisesti vain masentuu lisää ja syö pahaan oloonsa entistä enemmän. Ylipainoinen ihminen tarvitsee tsemppiä, mutta vasta silloin kun hän on itse valmis tekemään kiloilleen jotain. Sen laihdutuksen aika voi olla vasta vuosien päästä. Ihmisillä on monenlaisia murheita, ja kukaan ulkopuolinen ei voi tietää, miten suuri taakka kenelläkin on kannettavanaan juuri nyt. Vaikka minä olen nyt normaalipainoinen, en voi tietää, millainen on huominen päivä. En tiedä, riittävätkö voimani huomenna terveelliseen elämään. Sen näyttää vain aika.

Vierailija
33/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:25"]

Mitään tekosyytä läskinä pysymiseen ei ole.

[/quote]

ei ole myöskään mitään tekosyitä olla epäempaattinen.

Vierailija
34/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Voi olla myös sellaisessa elämäntilanteessa että on käytännössä pakko turvautua roskaruokaan ja sen takia lihoo. Mutta se ei tarkoita että jättäytyisi sellaiseen jamaan. Omien havaintojen mukaan lihavat on enemmän niitä jotka makaisi selällään vaikka vuorokauden ympäri jos antaisi mahdollisuuden siihen (jos jollekin jäi epäselväksi niin tarkoitan laiskoja).

Vierailija
35/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi. Rakastan ruokaa, inhoan liikuntaa enkä piittaa läskeistäni tuon taivaallista. Olen keskivertoa terveempi ja onnellinen ihminen. Varmasti tälle yhteiskunnalle parempi yksilö kuin yksikään kitisevä tuulennussima vinkuheinä tai pakkasenraiskaama pulkannaru :)

Vierailija
36/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa vaan läskejä, näytetäänpä me hoikemmat ja urheilulliset paremmalta heidän rinnallaan..

Vierailija
37/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: kaltaisten ahdistuneiden ihmisten hoitaminen ja lääkitseminen vie valitettavasti huomattavasti enemmän yhteiskunnan varoja, kuin ylipainon tuomat kulut. Muutaman kilon ylipaino jopa suojelee vanhuusiässä.

Vierailija
38/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:32"]

Totta. Voi olla myös sellaisessa elämäntilanteessa että on käytännössä pakko turvautua roskaruokaan ja sen takia lihoo. Mutta se ei tarkoita että jättäytyisi sellaiseen jamaan. Omien havaintojen mukaan lihavat on enemmän niitä jotka makaisi selällään vaikka vuorokauden ympäri jos antaisi mahdollisuuden siihen (jos jollekin jäi epäselväksi niin tarkoitan laiskoja).

[/quote]

Ihminen voi olla sinun näkökulmastasi laiska. Lääkärin näkökulmasta hänellä voi olla vakava depressio. Omasta näkökulmastaan henkilö voi kokea äärimmäistä väsymystä ja uupumusta. Mikä sinä olet arvioimaan kenenkään laiskuutta?

Vierailija
39/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin ja nyt laihduttuani olen ollut sairaampi kuin silloin ylipainoisena. On tullut rasitusvammoja urheilusta ja urheiluvammoja. Kallimmaksi minä olen laihana tullut kansantaloudelle. Rahan vuoksi en syyllistäisi ketään ylipainoista.

Vierailija
40/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvis tehdä mitään. Tosin on minulla myös kilpirauhasen vajaatoimintakin. Juuri olin 40v. tarkistuksessa, kaikki arvot ovat kuulemma ihanteelliset jopa poikkeuksellisen hyvät. Tosin pidänkin itsestäni hyvää huolta vaikka ns. lihava olenkin. Ap, moni hoikka ihminen hoitaa itseään huonosti ja sairastuu elimellisesti sen takia. Todella kapeakatseinen aloitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi