Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä %+@/& takia ihmiset ei tee ylipainolleen mitään?

Vierailija
18.04.2014 |

Useimmissa tapauksissa siihen auttaisi ruokavalion muutos, valtaosa jäljellejäävistä joutuisi sen lisäksi kuntoilemaan ehkä 4-6 tuntia viikossa. Ilman tekosyytä on käytännössä vain ne joilla on esimerkiksi kilpirauhasen toimintahäiriö.

TEHKÄÄ SIIS JOTAIN!!!

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ap. En jaksa nyt laihduttaa. Elämässäni on menossa kaksi suurta asiaa, jotka vievät enemmän huomiota. Niiden asioiden rinnalla on pientä se, onko lihava vai laiha. Suosittelen ap lämpimästi, että menet vaikka psykiatrille puhumaan ahdistuksestasi lihavia ihmisiä kohtaan.

Vierailija
62/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta alkuperäiseen kysymykseen kantaa uskaltaisin väittää, että (jatkuvasti lisääntyvä) ylipaino on todellakin kansantaloudell7inen ongelma. Johan järkikin sen sanoo, että normaalipainoinen ihminen on terveempi ja työkykyisempi kuin ylilihava ja näin ollen pienempi kustannus työnantalle ja yhteiskunnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule %+@/& se on helppo sanoa, että tehkää jotain, mutta se tekeminen ei vaan ole niin helppoa. Vai luuletko ihan tosissasi, että kukaan olisi huomattavasti ylipainoinen jos voisi olla normaalipainoinen?

Vierailija
64/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä muiden paino kyllä kuulu sinulle tippaakaan.tai kellekkään muullekkaan. Ihan ihmisen oma asia. Just saying.

Vierailija
65/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihomiseen vaikuttaa moni muukin asia kuin kilpirauhanen. Uusimmassa Tieteen kuvalehdessä on kiinnostava juttu suolistobakteerien vaikutuksesta painoon. Hiirillä on tehty kokeita, joiden avulla on pystytty todistamaan asia.

Itselläni paino alkoi nousta masennuslääkkeiden myötä, kun aineenvaihdunta alkoi samalla hidastua. Virtsaaminen ja hikoilu vähentyivät selvästi ja ruokahalu kasvoi. En pysty käymään töissä ilman masennuslääkkeitä. Liikunta on vähentynyt lääkkeiden syönnin myötä myös, koska olen väsyneempi ja lihakset tuntuvat jäykemmiltä. Liikkuminen ei tunnu kivalta.

Jos siis jättäisin masennuslääkkeet, onnistuisin luultavasti laihduttamaan, mutta en kestäisi työstressiä.

Vierailija
66/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:11"]

Useimmissa tapauksissa siihen auttaisi ruokavalion muutos, valtaosa jäljellejäävistä joutuisi sen lisäksi kuntoilemaan ehkä 4-6 tuntia viikossa. Ilman tekosyytä on käytännössä vain ne joilla on esimerkiksi kilpirauhasen toimintahäiriö.

TEHKÄÄ SIIS JOTAIN!!!

[/quote]

Ehkä ne nauttii siitä että sua ärsyttää. Ehkä niitä ei vaan kiinnosta laihduttaa.

Vierailija
67/80 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 18:07"]

Olen lapsesta asti tykännyt syödä. Syön käytännössä aina, kun minulla ei ole tekemistä tai katson televisiota. Se on kuin jonkinlainen tapa, mutta ennen kaikkea minulla on addiktio ruokaan. Rakastan ruokaa! Minun tekee sitä mieli melkein koko ajan. Ja silloin kun en syö, mietin, mitä seuraavaksi söisin. Minä en syö suruun/iloon/pettymykseen vaan syön suoranaiseen himoon. En juuri ikinä syö, koska minulla on nälkä. Minulle ruoka ei ole polttoainetta vaan elämäni suurin nautinto.

Tätä on vaikea ymmärtää, jos on lapsesta asti tottunut liikkumaan eikä ruoka aiheuta suurta himoa. Minä en ole koskaan tykännyt liikunnasta ja siihen vielä lisäksi tämä valtava makean ja suolaisen ruoan himo. Kyllä minä tiedän, miten laihdutetaan. Laihtuisin jo suuresti jos vaan söisin pikkaisenkin vähemmän. Mutta joka kerta, kun alkaa tehdä mieli, en pysty pistämään vastaan. Yhdessä elämänvaiheessa onnistuin laihduttamaan 30 kiloa. Pari vuotta olin normaalipainoinen, kunnes aloin taas ahmimaan. En pysty edes kuvittelemaan, millä ihmeen voimalla silloin pystyin pitämään itseni erossa ruoasta. Joka viikonloppu päätän maanantaina aloittaa laihduttamisen. No ylläri ylläri, ei onnistu mikään kerta.

Addiktin elämää on vaikea ymmärtää, ellei sitä ole itse kokenut. Mutta ymmärrän kyllä hyvin, miten luonnostaan hoikat eivät voi käsittää, miten jotkut antavat itsensä lihoa älyttömän sairaaseen kuntoon. Heillä ei vain ole semmoista suhdetta ruokaan, mitä meillä lihavilla on. Sen sijaan, että ihmettelisitte meitä himosyöjiä, olkaa onnellisia, että sentään te olette laihoja ja terveitä.

[/quote]

Komppi tälle!Sillä erotuksella,että ruuanhimon lisäksi olen tunnesyöjä.Masentuneena lihon ja onnellisena laihdun. Ottaa muuten päähän nämä lihava-aiheiset loputtomat aloitukset. En usko,että aloittajien todellinen motiivi on "verorahojen käyttö lihavien sairauksien hoitoon" tai muu ylevä tarkoitus.Hei me lihavatkin maksetaan veroja! Mitä omassa elämässä on pielessä,että pitää käyttää aikaa tuntemattomien lihavuuden pohdiskeluun tai siitä netissä kinaamiseen? Lihavat voi sentään laihtua,mikä auttaisi vittumaiseen luonteeseen?

[/quote]

Lobotomia? Hieromasauva?

Vierailija
68/80 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 19:51"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 19:22"]Ottamatta alkuperäiseen kysymykseen kantaa uskaltaisin väittää, että (jatkuvasti lisääntyvä) ylipaino on todellakin kansantaloudell7inen ongelma. Johan järkikin sen sanoo, että normaalipainoinen ihminen on terveempi ja työkykyisempi kuin ylilihava ja näin ollen pienempi kustannus työnantalle ja yhteiskunnalle.

[/quote]

Niin. Sitä vain ei saisi sanoa ääneen, koska tärkeintähän on, että he ovat tyytyväisiä elämäänsä. Väliäkö sillä, että se kuormittaa muita.

[/quote]

Minä maksan veroja ja tupakoivana läskinä ja alkoholin suurkuluttajana kuolen varmaan reilusti alle 70-vuotiaana, että siinä säästyy kyllä eläkerahat ja muut kulut.

Hitto vie, pikkasen ottaa pattiin tuo asenne, että ihmisen pitäisi olla kuin karjaeläin, jonka pitää tuottaa valtiolle kehdosta hautaan. Eiköhän samantein muuteta Suomen tasavalta Oy Suomi Ab:ksi, voittoa tavoittelevaksi yritykseksi, jossa voidaan sitten käydä yt-neuvotteluja siitä, ketkä laitetaan saarelle kuolemaan, ettei vaan tule turhia kuluja!

Vierailija
69/80 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:18"]

Lihavia ei olisi jos olisi helppoa pysyä hoikkana.

Jokainen kantaa kuitenkin itse omat läskinsä, joten mitä vittua se sulle kuuluu?

[/quote]

Mulle se kuuluu sitä vittua, että minun verorahoista maksetaan teidän läskien terveydenhuolto. Miettikää miten paljon sitä rahaa voisi käyttää esimerkiksi kouluihin tai johonkin muuhun järkevään, jos ei tarttis kustantaa läskeille lääkärikäyntejä, leikkauksia, insuliinin kelakorvauksia jne jne??

Vierailija
70/80 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 19:22"]Ottamatta alkuperäiseen kysymykseen kantaa uskaltaisin väittää, että (jatkuvasti lisääntyvä) ylipaino on todellakin kansantaloudell7inen ongelma. Johan järkikin sen sanoo, että normaalipainoinen ihminen on terveempi ja työkykyisempi kuin ylilihava ja näin ollen pienempi kustannus työnantalle ja yhteiskunnalle.

[/quote]

Niin. Sitä vain ei saisi sanoa ääneen, koska tärkeintähän on, että he ovat tyytyväisiä elämäänsä. Väliäkö sillä, että se kuormittaa muita.

[/quote]

Minä maksan veroja ja tupakoivana läskinä ja alkoholin suurkuluttajana kuolen varmaan reilusti alle 70-vuotiaana, että siinä säästyy kyllä eläkerahat ja muut kulut.

Hitto vie, pikkasen ottaa pattiin tuo asenne, että ihmisen pitäisi olla kuin karjaeläin, jonka pitää tuottaa valtiolle kehdosta hautaan. Eiköhän samantein muuteta Suomen tasavalta Oy Suomi Ab:ksi, voittoa tavoittelevaksi yritykseksi, jossa voidaan sitten käydä yt-neuvotteluja siitä, ketkä laitetaan saarelle kuolemaan, ettei vaan tule turhia kuluja!

[/quote]

Ei tässä ole tuottamisesta kyse vaan siitä, että ihmiset jotka päästävät itsensä lihomaan läskeiksi + eivät tee asialle mitään, vievät TOISILTA RAHAA POIS. Juuri nyt jouduttiin tekemään taas leikkauksia lapsilisistä, kouluilta, nuorten mielenterveyshoidosta... jos sitä rahaa kuluisi julkisiin terveyspalveluihin vähemmän (esim. kaikki ylipainosta ja alkoholin liikakäytöstä johtuvat kustannukset olis lähempänä nollaa), sitä rahaa säästyisi oikeasti tärkeisiin asioihin kuten vaikka koulutukseen, lastensuojeluun, poliisille... Läskiys (ja tupakointi ja alkoholismi) on käsittämättömän itsekästä.

Vierailija
71/80 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:18"]

Lihavia ei olisi jos olisi helppoa pysyä hoikkana.

Jokainen kantaa kuitenkin itse omat läskinsä, joten mitä vittua se sulle kuuluu?

[/quote]

Mulle se kuuluu sitä vittua, että minun verorahoista maksetaan teidän läskien terveydenhuolto. Miettikää miten paljon sitä rahaa voisi käyttää esimerkiksi kouluihin tai johonkin muuhun järkevään, jos ei tarttis kustantaa läskeille lääkärikäyntejä, leikkauksia, insuliinin kelakorvauksia jne jne??

[/quote]

Ja minun, lapsettoman läskin, verorahoista maksetaan sinun kersojesi lapsilisät. Että tasoissa ollaan.

Vierailija
72/80 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä %+@/& takia eivät tupakoitsijat lopeta pahettaan?!?! Siitä tulee valtavat kansanterveydelliset menetykset vuosittain, sekä aktiivisesti että passiivisesti tupakoivien toimesta. Puhumattakaan siitä, että tupakoijat luovat valtavaa epäviihtyisyyttä ympärilleen, se löyhkä on järkyttävän kuvottavaa! Ja kun ei tarvitse muuta, kun vain jättää se tupakka-aski ostamatta, se on niin helppoa.

Vierailija
73/80 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä **%##~~> sä tiedät AP kuka tekee ja kuka ei???? Jostainhan se on *^%%<$££^##> aloitettava.

Vierailija
74/80 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:52"]

[/quote]

Muista mainita myös tupakoitsijat. He puuttuivat kommentistasi, älä todellakaan unohda heitä. Yli puolet kalliista säde- ja muista hoidoista loppuisi, jos tupakoinnista tulisi sanktioitua.

Vierailija
75/80 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei tässä ole tuottamisesta kyse vaan siitä, että ihmiset jotka päästävät itsensä lihomaan läskeiksi + eivät tee asialle mitään, vievät TOISILTA RAHAA POIS. Juuri nyt jouduttiin tekemään taas leikkauksia lapsilisistä, kouluilta, nuorten mielenterveyshoidosta... jos sitä rahaa kuluisi julkisiin terveyspalveluihin vähemmän (esim. kaikki ylipainosta ja alkoholin liikakäytöstä johtuvat kustannukset olis lähempänä nollaa), sitä rahaa säästyisi oikeasti tärkeisiin asioihin kuten vaikka koulutukseen, lastensuojeluun, poliisille... Läskiys (ja tupakointi ja alkoholismi) on käsittämättömän itsekästä.

[/quote]

Ja jos kielletään yksityisautoilu kaupungeissa säästyy vielä enemmän. Ja onhan se yksityisautoilu itsekästä. Ja tulee meille läskeillekin liikuntaa, joten tässähän vaan voittaa! Sitten voidaan myös lopettaa vanhusten hoito ja suorittaa valtiollinen eutanasia, jos todetaan vain kulueräksi. Miksi nuoruudessaan urheilullisen, nykyisin vanhan ja tuottamattoman vuodepotilaan kulut pitäisi langeta muiden maksettaviksi? Sehän on tavattoman itsekästä pitää tuottamatonta ihmistä hengissä muiden rahoilla, kun niille rahoille olisi parempaakin käyttöä, kuten nuorisorikollisten taideterapia, eikös vain?

Me santsausorientoituneet painokansalaiset sentään ymmärrämme kuolla ajoissa, ettei tule lisäkuluja yhteiskunnalle.

Vierailija
76/80 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka suu vaahdossa syyllistätte ylipainoisia voisitte edes yrittää ymmärtää, ettei ylimääräisestä painosta pääse eroon niin helposti. Joillakin liikakihloihin on fyysinen syy, mutta huomattavasti useammalla syy on psyykkinen. Ihmisen mieli on sen verran monimutkainen kokonaisuus, ettei pelkkä kehotus tehdä jotain ole mikään ratkaisu.

Vierailija
77/80 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 19:53"]

Te jotka suu vaahdossa syyllistätte ylipainoisia voisitte edes yrittää ymmärtää, ettei ylimääräisestä painosta pääse eroon niin helposti. Joillakin liikakihloihin on fyysinen syy, mutta huomattavasti useammalla syy on psyykkinen. Ihmisen mieli on sen verran monimutkainen kokonaisuus, ettei pelkkä kehotus tehdä jotain ole mikään ratkaisu.

[/quote]

Toki liikakiloihin eikä liikakihloihin...

Vierailija
78/80 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totonoin. Minä olen lihava vain ja ainoastaan ap:n tyyppisiä hönöjä ärsyttääkseni

Vierailija
79/80 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 18:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:11"]

TEHKÄÄ SIIS JOTAIN!!!

[/quote]

No en varmasti tee vain siksi, että sinä huudat. Olen ylipainoinen, olen kaunis ja seksikäs. En halua laihtua, koska vartalostani tulisi epäsuhtainen (nyt olen täydellinen tiimalasi) ja rinnat pienenisivät ja taas joutuisin ostamaan uusia vaatteita. Haluan olla hyvässä kunnossa, mutta EN laiha. En edes hoikka, koska kaikki ihanat kurvini ja pehmeät muotoni häviäisivät.

[/quote]

Taas tekosyitä. Tissini kuihtuu jos laihduin voi kamala!

[/quote]

HAH! Mä olen oikeasti tän näköinen (paitsi rinnat hiukan isommat):

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/2f/e1/e7/2fe1e71b20863ea1df7c745d05ad4f71.jpg

En todellakaan haluaisi olla joku tän näköinen:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2008/10/06/article-1070189-02EB6C7D00000578-909_224x501.jpg

[/quote]

Mistä löysit noin hyvän linkin? Minäkin olen tuon ylimmäisen kuvan näköinen paitsi vyötäröni on kapeampi. Ihanaa olla hyvän näköinen.

Vierailija
80/80 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 20:40"]

Mistä löysit noin hyvän linkin? Minäkin olen tuon ylimmäisen kuvan näköinen paitsi vyötäröni on kapeampi. Ihanaa olla hyvän näköinen.

[/quote]

Täältä: http://www.pinterest.com/jphill330/

Joku muukin mies, kuin rakas aviomieheni, tykkää kurveista.
 ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme