Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos ei halua synnärille vierailijoita?

Vierailija
18.04.2014 |

Esikoisen laskettu aika lähenee ja tämä stressaa minua. En haluaisi synnärille ketään katsomaan vauvaa, oon pinnallinen ja haluaisin näyttää ihan ihmiseltä ennen kun joku näkee mut.

Ja toinen juttu, en haluaisi omaan kotiinkaan muita kun läheisimmät ihmiset, ärsyttää ajatus kaikista sukulaisista ramppaamassa siellä.

Onko muita samanlaisia ja miten onnistuitte välttelemään ei-toivottuja vierailijoita.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalla, etten halua synnärille ketään vierailemaan. Yksinkertaista.

Vierailija
2/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei synnärille edes päästetty muita vieraita, kuin lapsen isä. En kyllä muita olisi jaksanutkaan. Kotiuduttuakin oltiin eka viikko ihan keskenään, sitten taisi joitain kahvittelijoita käydä. Jos et vieraita halua, niin sano niin. Kyllä sitä kerkeää myöhemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan ihan suoraan sanomalla, itse omille vanhemmille ja ystäville ja toisaalta hyvin selväsanaisesti miehelle, jonka homma oli tehdä selväksi omille vanhemmilleen.

Meillä on parin viikon pesimäaika, sinä aikana vieraita ei oteta (ellei itse kutsuta). Alkoi tosin toimia vasta neljännen muksun kohdalla, jolloin todella olin kipeä sen kaksi viikkoa, en jaksanut edes puhelinta käyttää... Nyt tulossa kuudes ja viimeinen.

Vierailija
4/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinne synnärille muita saa tullakaan kuin isä, lapsen isovanhemmat ja sisarukset. (Ainakaan taussissa) Kuinka pinnallinen voi ihminen olla, jos vanhemmat eivät saa nähdä ilman meikkiä :D Ja kuinka tyhmä voi olla, kun ei osaa avata suutaan ja sanoa, että "En halua vieraita".

Vierailija
5/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Älä kutsu ketään synnärille, jos et halua. Jos epäilet, että joku sinne voisi tulla kutsumatta, älä kerro koko maailmalle olevasi siellä. Ja nille joille kerrot, esitä jo valmiiksi kutsu, milloin toivot heitä näkeväsi omassa kodissasi. Sano suoraan, että kotiin tervetullut katsomaan vauvaa ensimmäistä kertaa syntymän jälkeen.

Itselläni kolme lasta. Kahden jälkimmäisen kohdalla äitini kävi synnärillä asti, mutta ei ensimmäisen kohdalla, kun en kutsunut. Jälkimmäisten kohdalla äitini oli kotona auttamassa lasten kanssa kun itse olin laitoksella, ja tulivat yhdessä katsomaan vauvaa syntymän jälkeen - sisarukset, lasten isä ja mummo. Kun perhe haki minua ja vauvaa kotiin, sitten oltiin oman perheen kesken. Mummo oli jo lähtenyt kotiin ennen kotiutumistani. Tämä sopi meille, ja kaikki tyytyväisiä.

Toki vauvat eivät olleet monenkaan päivän / viikon ikäisiä kun mummo tuli sitten uudelleen kylään, mutta saatiin hetki totutella ihan oman perheen kesken.

Vierailija
6/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot tarvittaessa napakasti että otat sitten vasta vierailijoita kun itse haluat. Sinulla on oikeus tutustua vauvaasi kaikessa rauhassa. Sanot sukulaisille, että ilmoitat kyllä sitten kun saa tulla käymään. Ja muista, että sinun ei tarvitse passata ketään vierailijaa :)

Vierailija
7/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lapsellesi ei koskaan satu mitään tapaturmaa. "Oota kulta, äiti meikkaa ja laittaa hiukset äkkiä, niin mennään sitten sinne lääkäriin näyttämään tota sun haljennutta päätä."

Vierailija
8/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 12:36"]Toivottavasti lapsellesi ei koskaan satu mitään tapaturmaa. "Oota kulta, äiti meikkaa ja laittaa hiukset äkkiä, niin mennään sitten sinne lääkäriin näyttämään tota sun haljennutta päätä."

[/quote]

Ettei joku ois nyt vähän kateellinen..

Vierailija
9/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee työpaikan pomo tuomaan kukkia synnärille. Jäätävää!!! Vierailijoita ei rajoiteta (pieni sairaala).

Vierailija
10/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 12:36"]Toivottavasti lapsellesi ei koskaan satu mitään tapaturmaa. "Oota kulta, äiti meikkaa ja laittaa hiukset äkkiä, niin mennään sitten sinne lääkäriin näyttämään tota sun haljennutta päätä."

[/quote]

Ettei joku ois nyt vähän kateellinen..

[/quote]

Siitä, että joutuu laittamaan itseään näyttääkseen ihmiseltä? Enpä taida olla.

Vierailija
11/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen paikkaan ei nykyään pääse muita vierailijoita kuin lapsen isä ja sisarukset.

Helpoimmalla pääset tuosta, kun et ilmoittele synnärillä olosta kenellekään, jos epäilet, että joku ei usko. Ilmoita vasta kun olette tulleet kotiin. Ei siellä yleensä montaa päivää olla ja sen voi kuitata vain sillä, että oli niin väsynyt ja ja vauvasta sekaisin, että unohtui lähettää tekstari.

Meillä ei kotiin tullut kuin yhdet sukulaiset kotiin pyytämättä, mutta senkin voi ratkaista laittamalla vaikka tekstariin/FB:hen tai millä sukulaisia informoikin vauvan syntymästä esim: "Meille syntyi maanantaina pieni tyttövauva, 3500 g 52 cm. Vauva ja äiti voivat hyvin. Vieraita näkisimme mielellään kesäkuun jälkeen, kun olemme ehtineet tutustumaan nyt kotona rauhassa toisiimme."

Vierailija
12/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ilmoita lapsen syntymisestä

Vierailija
13/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kertoo näistä vaikka fb:ssa tai blogissa, onko se avoin kutsu?

Vierailija
14/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 12:44"]

Jos kertoo näistä vaikka fb:ssa tai blogissa, onko se avoin kutsu?

[/quote]

Ei ole, mutta on ihmisiä, jotka tulkitsevat sen niin. Onneksi heitä ei ole osunut omaan lähipiiriini, mutta joillakin tällaisia sukulaisia tuntuu olevan enemmänkin.

t. 12

Vierailija
15/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin sukulaisia kiinostaa sun lapsi(muita kun läheisimmäisiä ihmisiä)

Vierailija
16/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärillä toista lasta katsomassa ei käynyt kuin isoveli isovanhempien kanssa. En halunnut ja ilmaisin sen ihan sanomalla, että ehtiihän sitä. Kotonakin kävi hyvin vähän, vain läheisemmät ihmiset. Rauhoitimme ensimmäiset viikot ja hyvä niin.

Vierailija
17/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et avaa ovea, ikkunat kiinni, verhot eteen ja kaappi ulko-oven eteen.

Vierailija
18/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan vängällä / ilman kutsumusta mennyt synnytyssairaalaan vierailulle. Yhden ainoan kerran olen mennyt katsomaan siskoni lasta KOSKA HÄN ITSE PYYSI MINUT SINNE.

Minua ärsytti ihan kamalasti kun yksi siskoistani tuli ilman kutsumatta ,synnytyssairaalaan katsomaan lastamme.

Hän on muutenkin tunkeileva ja sairautensa vuoksi ylisosiaalinen.

Minun mielestäni vauvan katsojat voivat tulla kyläilemään vaan siinä tapauksessa JOS VAUVAN ÄITI HALUAA.

Olen niitä ihmisiä jotka itse menevät vasta silloin kylään jos kutsutaan:). Kiitos.

Vierailija
19/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittakaa lapsen syntymästä vasta 2 viikin jälkeen.

Vierailija
20/23 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo on oikea päätös. Itse ahdistuin, kun koko vierasjoukko saapui kerralla sairaalalle. En ollut varautunut siihen "hyökkäykseen". En osannut iloita vierailusta, vaikka kauniisti kiitin kaikkia saapuneita. Olin hämmentynyt ja vielä kivulias sektion jälkeen, tunsin itseni raihnaiseksi ja kompelöksi.

Vaikka siellä on vierailuajat osastoilla, niin ilmoita kuitenkin, ettet halua sinne porukkaa. On parasta ottaa vieraita vastaan ja esitellä heille uusi nyytti vasta sitten, kun on itse siihen valmis. Tämän voi reilusti sanoa läheisille ja ystäville.