Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni mielestä en ole kaunis.

Vierailija
18.04.2014 |

Niin. Kun aloimme seurustella, meni muutamia kuukausia, etten edes ihmetellyt asiaa. Laittauduin ihan normaalisti arkena, ja juhlana tietenkin hienommaksi. Kehuja ei vaan koskaan tullut. Satuin sitten kysymään, miksen saa koskaan kehuja, vaikka olisinkin laittautunut. Että olenko  minä sitten hänen mielestään ollenkaan kaunis?

Vastaus oli: Hänen mielestään en ole kaunista ihmistyyppiä. Siis hänellä on jokin ihanne ihmistyyppi, joka on kaunis, mutta minä en kuulu siihen ryhmään.

Tämä oli minulle kuin potku vatsaan. Hän tietää että olen ollut huonoissa ihmissuhteissa, joissa minua on pahoinpidelty henkisesti ja fyysisesti ja alistettu kaikin tavoin, että itsetuntoni ja minäkuvani on ollut välillä todella pohjalukemissa.

Mutta silti olen aina ollut omasta mielestäni "kaunis"

Olen tykännyt kasvoistani, ja useimmiten kehostanikin.

Olen myös saanut paljon kehuja ulkonäöstäni muilta ihmisiltä.

Mutta entä nyt?

Pikkuvauvan äitinä en useimmiten jaksa usein oikein laittautua. Mutta TÄNÄÄN olin laittanut hiukset hienosti, meikannut, (huulipunaa myös) ja laittanut kivat, siistit vaatteet. Kun kävin hakemassa eskarilaisen (vauva ja 2v. taapero mukanani) sain kehuja jopa eskariopeilta. SE oli niin mukavaa kuultavaa. Kiittelin ja hymyilin koko päivän. Mutta kotiin tullessani aina kun katsoin peiliin, huomasin ajattelevani, että se ainoa ihminen, jonka takia, ja jolle haluaisin olla kaunis, ei pidä minua kauniina.. Joten miksi itsekään pitäisin. :'(

Ja kun mies tulee töistä kotiin, ei mitään kehuja tai kommentteja tietenkään heru..

Se särkee sydämeni uudestaan ja uudestaan. Mietin mielessäni, miksi ihmeessä hän alkoi edes alunperinkään seurustella kanssani, jos en kerran ole mielestää kaunis. Miksi en jo tähän mennessä ole muuttunut kauniiksi hänen silmissään. Ja miksi hänelle kauneus on pelkästään ulkonäöstä riippuvainen asia? Eikö jo se kaunista minua hänen silmissään, että olen tunnollinen ja rakastava vaimo? Ja että teen hänen ja lapsiemme puolesta kaiken, minkä vain tehdä voi. Eivätkö ihmisen kauniit teot ole kaikkein parasta kauneutta?

Välillä hän toki sanoo, (jos olen oikein oikein vimosen päälle tälläytynyt) että näytän hyvältä. Mutta kuka haluaa vain näyttää hyvältä? Minä ainakin haluaisin olla kaunis..

PS. Tänään oltiin jo ihan viittä vaille menossa petipuuhiin, mutta muistin sitten asian ja otin sen puheeksi. Ei mitään vastausta taasen kerran tullut, niin minua alkoi itkettämään niin paljon, että pakenin paikalta. Eli ei kai tämä herkkua hällekään ole. Mutta on vaan niin perhanan jääräpää, ettei edes hiuksenhienoa valkoista valhetta voi sanoa, kun pitää vaan oman mielipiteensä.

Ja kyllä. Ottaisin mieluummin sen valkoisen valheen, kuin kylmän totuuden tässä asiassa.

UGH! Olen puhunut.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn, taas yksi provo!

Vierailija
2/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä kehui mua avioliittomme aikana vain kerran kauniiksi. Idiootti. Tiesin kuitenkin itse olevani kaunis. Kavereitten kehut aina rohkaisi ja osaanhan itsekin katsoa peiliin. Eron jälkeen on kehuja tullut miesystäviltäkin. Usko peiliin js itseesi. Miehesi on vaan todella idiootti. Miksi menit hänen kanssaan naimisiin ja teit lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 00:33"]

Mun eksä kehui mua avioliittomme aikana vain kerran kauniiksi. Idiootti. Tiesin kuitenkin itse olevani kaunis. Kavereitten kehut aina rohkaisi ja osaanhan itsekin katsoa peiliin. Eron jälkeen on kehuja tullut miesystäviltäkin. Usko peiliin js itseesi. Miehesi on vaan todella idiootti. Miksi menit hänen kanssaan naimisiin ja teit lapsia?

[/quote]

Rakkaudesta..

Joka ei ole vieläkään mihinkään kadonnut. Välillä vain on haasteita tässä yhdessäelossa. Ja niin.. Vaikka hän ei IKINÄ sanoisi minua kauniiksi, en varmasti sen takia eroaisi. Se on kuitenkin vain yksi puoli meidän suhteessamme. Niistä muutamista huonoista puolista. Parempiakin puolia Onneksi on.. Ja tuskinpa on olemassa ainuttakaan suhdetta, jossa muutaman vuoden yhteiselon jälkeen olisi vain onnea ja auvoa tarjolla.

Ap

Vierailija
4/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellaisia kokemuksia, että naiset eivät ota kehuja vastaan, jos sanon kauniiksi. Vastauksina on usein "sanot vaan", "enkä ole" tai jopa "olet sokea". Nykyiseni usein sanoo, että koskahan minä alan näkemään hänet niin kuin hän itse näkee, eli paljon "vikoja" ulkonäössä. Heikko itsetunto varmaan, eivätkä minun kehuni eivät sitä tunnu kohottavan.

Vierailija
5/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin laittaa jonkun vanhankuvan tarjolle, että voitte sitten itse pähkäillä olenko kaunis vai en..

ap

Vierailija
6/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on itsetunto-ongelmat sitä luokkaa, ettei ne sillä korjaannu, kun mies kehuu kauniiksi. Minkälainen nainen ylipäätään ottaa tuollaisesta asiasta itselleen ongelmaa?

Vierailija
7/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastaessa ihminen vaan alkaa näkemään sen rakkaansa kauniina, oli millainen rumilus tahansa. Mielestäni tuo kuulostaa henkiseltä väkivallalta. Juokse, ennen kuin menetät itsearvostuksesi kokonaan!

Vierailija
8/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiltti äläkä tee sitä. Nämä ihmiset täälla vauviksella on julminta rotua mitä maa päällään kantaa. Haukkuja tulee vaikka olisit itse ms. roberts. Millään muulla ei ole väliä kuin sillä voimantunteella mitä anonyymiteetin takaa kauhotaan. Ollaan IRL niin hissukoita ja alisteisia että täällä syletään se kaikki närä heikoilta vaikuttavien silmille.

Vierailija
9/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 00:50"]

Sulla on itsetunto-ongelmat sitä luokkaa, ettei ne sillä korjaannu, kun mies kehuu kauniiksi. Minkälainen nainen ylipäätään ottaa tuollaisesta asiasta itselleen ongelmaa?

[/quote]

Rakastaessa ihminen vaan alkaa näkemään sen rakkaansa kauniina, oli millainen rumilus tahansa. Mielestäni tuo kuulostaa henkiseltä väkivallalta. Juokse, ennen kuin menetät itsearvostuksesi kokonaan!

Niin. Minullakin ensireaktio oli tuo. Mutta kun olen oppinut miestäni tuntemaan, niin tiedän sen, että hän on vain niin YLTIÖREHELLINEN, ettei vaan voi kerta kaikkiaan valehdella edes tällaisessa asiassa.( älykkyysosamäärä ja lapsuuden sosiaaliset suhteet osaltaan vaikuttaneet) Tiedän että hän rakastaa minua kovasti. Ja lapsiamme myös. Ja kuten jo aiemmin mainitsin, on itsetuntoni kokenut kolauksia jo aiemminkin. Ja siksi kai kaipaisinki kehuja..

Mutta ei.. Kun ei niin ei.

Halusin vain purkaa tuntojani, kun tutuille on niin vaikea puhua tällaisesta.

............

"Hei! Minä en mieheni mielestä ole kaunis!"

"Ai.. Meillä todettiin juuri vakava ...lapsella/....mummolla/.....asunnossa/..miehellä. Olisit kiitollinen että vain tuollaisesta asiasta kyse!"

ap

Vierailija
10/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 00:55"]

Ole kiltti äläkä tee sitä. Nämä ihmiset täälla vauviksella on julminta rotua mitä maa päällään kantaa. Haukkuja tulee vaikka olisit itse ms. roberts. Millään muulla ei ole väliä kuin sillä voimantunteella mitä anonyymiteetin takaa kauhotaan. Ollaan IRL niin hissukoita ja alisteisia että täällä syletään se kaikki närä heikoilta vaikuttavien silmille.

[/quote]

Ymmärrän huolesi. Ja siksipä uskallakin (kai) tehdä omista peloistani totta, ja puskea anonymiteetin antaman voimantunteen päälle. :) Tässä minusta, ihan rehellisesti, kymmenen vuotta vanha kuva. Olen  tähän mennessä muuttunut siten, että pisamia ja naurunryppyjä silmäkulmiiin on tullut lisää. Ja muutenkin olen aikuisemman näköinen, en mikään tyttönen enää. Mutta kasvonpiirteet ovat tallella.  http://aijaa.com/IHDOau

Vierailija
11/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en toki käytä enää mustaa huulipunaa, ja koirakorviksia. :D

ap

Vierailija
12/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on upea iho! 

Vierailija
13/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää mieheltäsi. Luulisi, että olet kaunis hänen silmissään, ihan sen takia jos sinua rakastaa.

Vierailija
14/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olethan sinä kaunis, sirot ja sievät kasvonpiirteet. Ja voisin kuvitella, ettei aikuistuminen sinua ole rumentanut, päinvastoin.

Harmillista kyllä että miehelläsi on joku niin tarkka lokero mielestään kauniista ihmisestä.

Itseltä ainakin pääsee välillä spontaani kehu miehen tai ystävien ulkonäöstä, kun jotenkin pistää silmään miten upea toinen sattuukin olemaan ihan arkisessa tilanteessa.

Vierailija
15/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...mä tavallaan olen varmaan samaa mieltä sun miehen kanssa... Tuon kuvan perusteella sanoisin, että olet ihan nätti, kivan näköinen, tavallaan söpö. Mutta en mäkään ensimmäisenä sanoisi, että kaunis. Eikä se missään nimessä tarkoita, että silloin olisit ruma, mutta mäkin ehkä miellä kauniin ihmisen tietyn tyyppiseksi ja sitten jonkun muun ulkonäköä kuvailen jollain muulla (posiitivisella) termillä kuten vaikka se söpö... Ähh! En oikeen osaa selittää asiaa järkevästi..!! 

Mutta minä toki tajuaisin olla sanomatta puolisolleni sitä, ettei hän ole mielestäni kaunis. ;)

Vierailija
16/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna en ole koskaan pitänyt miestäni erityisen hyvännäköisenä. Mutta en IKINÄ IKINÄ sanoisi hänelle niin suoraan!!! Se olisi niin väärin kuin olla voi ja loukkaisi varmasti syvästi. Enemmänkin olen etsinyt hänestä hyviä piirteitä ulkonäössä jakehunut niitä ja itseasiassa olen huomannutkin että pidän häntä nykyään paremman näköisenä kuin tavattiin. Sitä se rakkaus teettää. Olisin kyllä Ap huolissani miehesi asenteesta... Mieti sanoisitko ikinä miehellesi, että hän ei ole hyvännäköinen? Normi empatiakyvyllä varustettu ei näin tee.

Vierailija
17/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan sinä kaunis ap.

Vierailija
18/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 03:26"]

Suoraan sanottuna en ole koskaan pitänyt miestäni erityisen hyvännäköisenä. Mutta en IKINÄ IKINÄ sanoisi hänelle niin suoraan!!! Se olisi niin väärin kuin olla voi ja loukkaisi varmasti syvästi. Enemmänkin olen etsinyt hänestä hyviä piirteitä ulkonäössä jakehunut niitä ja itseasiassa olen huomannutkin että pidän häntä nykyään paremman näköisenä kuin tavattiin. Sitä se rakkaus teettää. Olisin kyllä Ap huolissani miehesi asenteesta... Mieti sanoisitko ikinä miehellesi, että hän ei ole hyvännäköinen? Normi empatiakyvyllä varustettu ei näin tee.

[/quote]

Ei. En tosiaankaan sanoisi hänele missään tilanteessa, että hän ei olisi hyvän näköinen. Miksipä toisaalta sanoisinkaan, kun olen pitänyt häntä jo pelkästään ulkonäön puolesta haluttavana koko ajan.. Minulta pääsee ainakin viikottain sellaisia kehuja kuin: " Mikäs komistus se sieltä tulee!" yms. Yritän kertoa miten paljon tykkään sekä hänen ulkonäöstään, että muusta habituksesta.. Jos ei muuten, niin ainakin pussaamalla ja halaamalla. ...

Mutta miksi, miksi!? Miksi ei voi sanoa minua kauniiksi!? Kun on ihan varmasti jo oppinut huomaamaan, että tämä asia vaikuttaa negatiivisesti väleihimme! On vaan niin jääräpää.. Että kun hän on kerran sanonut näin, niin näin se sitten on. Vaikka minä tässä asiassa jo niin mielellään hyväksyisin sen pienen valheenkin. Varsinkin sen jälkeen, kun menin angsti-tuskissani kysymään, (ekaa kertaa ikinä) että oliko eksänsä sitten hänen mielestään kaunis?? Ja kun vastausta ei heti tullut (meinasi jopa nukahtaa välissä) niin vaikka vastaus pitkän harkinnan (tai unisuuden) jälkeen olikin EI, niin luuletteko että uskoin.... Paskan paska!! Helvetin törttö!! :'(

Vierailija
19/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap oli ylempi..

Vierailija
20/85 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 03:31"]

Olethan sinä kaunis ap.

[/quote]

Kiitos.. Mutta kun haluaisin kuulla sen vielä siltä yhdeltä henkilöltä, jonka kanssa elämäni jaan...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän