Voiko lesboudesta kertoa työpaikalla?
Hoitoalalla, jossa lähes kaikki työntekijät ovat naisia, tilanne on minulle hankala. Pidän työstäni, mutta työkavereiden utelut siitä miksi en ole vielä löytänyt "sitä oikeaa" miestä (olen jo 37v.) ahdistaa minua.
Jos kertoisin lesboudestani, pelkään että joutuisin pilkan vuoksi lopettamaan työni.
Kommentit (14)
Mun mielestä minkä tahansa yksityisasian suhteen kannattaa tarkoin harkita missä ja kenelle sen kertoo. Ei seksuaalisuus kuulu työpaikan ihmisille, ei kukaan ole velvoitettu pitämään mitään tiedotustilaisuutta missään omasta seksuaalisuudestaan. Se kuuluu kumppanille sekä niille ystäviksi katsoituille ihmisille, joille sen ihminen itse haluaa jakaa. Toki ihminen saa huutaa sen vaikka megafonilla kenelle tahansa, mutta mitään velvoitetta sellaiselle ei ole, eikä se aina järkevää olekaan, koska osa ihmisistä on yksinkertaisesti helvetin tyhmiä tapauksia, joille ei periaatteessa kannata puhua yhtään mitään asioitaan.
Alkavat kyselemään mikset ole löytänyt sitä oikeaa naista.
Minä kerroin lesboudestani vasta, kun töissä huomasivat kihlasormuksen :) Eikä kukaan ole pilkannut, kannustusta vaan ja "kyllähän me vähän arvailtiin" -meininkiä. Vaikka ennen tätä tietoa kyseltiin miksei ole miestä...
Naisvaltaisella alalla jossa saattaa olla ns. juntimpaa porukkaa niin pitäisin varmaan turpani ummessa. Entisella työpaikalla olin supervarovainen etten vahingossakaan maininnut tyttöystävästä koska jengi oli siellä vähän, no, jälkeenjäänyttä ja olisivat varmaan savustaneet ulos. Tietty jokaisella pitäis olla oikeus olla sinut oman seksuaalisuuden kanssa mutta joskus kannattaa vaan olla hiljaa... :( jos vaikuttaa fiksulta ja avoimelta niin sitten huomauta vaan seuraavalla kerralla että eipä tässä miestä metsästetäkään, ehkäpä ymmärtävät lopettaa utelun.
Minä työskentelen naisvaltaisella alalla, enkä ole neljän vuodenkaan jälkeen kertonut asiasta kuin parille läheisimmälle kollegalle. Olen ollut yli neljä vuotta kihloissa, käytän ihmisten udellessa termiä puoliso. Jotkut naiset kokevat uhaksi. Olin opiskeluaikoina kaupassa töissä jossa kerroin asiasta avoimesti, siellä koin pukuhuoneessa sellaista että eräät heterot halusivat vaihtaa kaappinsa paikkaa vilkuiluni takia :O
No jos et kertoisi heteronakaan yksityiselämästäsi, niin miksi sitten ollenkaan? Ts. jos työkaverit ovat ystäviäsi, niin samahan se on kenen kanssa synkkaa. Mä tosin olen vähän huono neuvomaan, mun maailmassa ensisijaisesti synkkaa ihmisen kanssa, oli sukupuoli mikä tahansa... Voit myös halutessasi kertoa, että ei treffit Maijan kans nyt ihan putkee menny.
Kyllä itse hoitoalalla olen kuullut useammastakin lesbosta työkaverina :) se ei vaikuta muhun mitenkään! Hienoa vaan myöntää:) tosin yksi työkaveri joskus tokaisi yhdelle lesbolle että miksi olet tällä osastolla, etkö sopis paremmin tonne missä on enemmän lesboja. Tämä tokaisija ei kauaa ollut enää meillä töissä.
Olenkohan 8, siis tuo lesbo taasen on yhä parin vuoden jälkeenkin töissä samassa paikassa:)
Olenkohan 8, siis tuo lesbo taasen on yhä parin vuoden jälkeenkin töissä samassa paikassa:)
mitäpä se niille työkavereille kuuluu, itse en sanoisi mitään.
btw, onneksi en ole enää hoitoalalla kun tuntui, että ne työkaveritantat uteli joka henk.koht. asiasta. mielestäni töihin kuuluvat vain työasiat.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:43"]Minä työskentelen naisvaltaisella alalla, enkä ole neljän vuodenkaan jälkeen kertonut asiasta kuin parille läheisimmälle kollegalle. Olen ollut yli neljä vuotta kihloissa, käytän ihmisten udellessa termiä puoliso. Jotkut naiset kokevat uhaksi. Olin opiskeluaikoina kaupassa töissä jossa kerroin asiasta avoimesti, siellä koin pukuhuoneessa sellaista että eräät heterot halusivat vaihtaa kaappinsa paikkaa vilkuiluni takia :O[/quote]
Oliko pakko vilkuilla?
Eiköhän siellä ole työkavereina useampikin tuommoinen. Ei ne kaikki rekkaa aja.
Vain sinä tiedät voiko siitä kertoa. Mikään pakko ei ole.
Sano niille, että ei kuulu teille. Tai pokaa sun duunin kuumin misu.
Parisuhdeasioista uteleminen ei mielestäni kuulu työpaikalle.