Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lounaspaikkojen ruoka epäterveellistä mössöä :(

Vierailija
04.04.2014 |

Olen huomannut, että lounaspaikoissa ei enää ole niin hyviä ja terveellisiä ruokia kuin vaikka vuosi sitten.

Tänäänkin yritin löytää kivaa lounaspaikkaa. Lähistöllä oli tarjolla: havaijinleikettä, makkaraa + perunamuusia, nakkikastiketta + muusia, broileria currykastikkeessa (olen käynyt joskus tän syömässä, broilerinhitusia rasvakastikkeessa, yök), lasagnea.

Monien lounaspaikkojen keitotkin on menneet ihan avuttomiksi - ja monissa paikoissa pitää maksaa koko lounas, vaikka ottaisi vaan keittoa + salaattia.

Käytännössä käyn sitten yhdessä kasvisruokapaikassa lounaalla, jossa on runsas salaattipöytä ja hyvät lämminruokavaihtoehdot. Välillä olisi kiva mennä muualle, mutta kun ne tarjoaa ihan kuraa. Kamalan rasvaisia tai hiilaripitoisia ruokia.

Jos on kalaa, se on AINA kirjolohta tai jotain ihme tilapiaa.

MIKSI?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn meidän työpaikkaruokalassa, ja tämä on kyllä ihan paratiisi lounasruokalaksi. Syön itse vähähiilarisesti + maitotuotteettomasti, mutta silti löydän joka päivä itselleni monipuolisen aterian. Yleensä otan lounassalaatin, johon saa valita kasviksia + kahdesta vaihtoehdosta proteiinilähdettä, ja salaattiateriaan kuuluu aina myös keitto. 

Vierailija
2/10 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kivat sulle... Maanantaina kävin yhdessä paikassa syömässä kalakeiton. Tosi pettymys. Perunoita + pakastevihanneksia lilli maitoliemessä, joukossa oli lohihitusia tuskin nimeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äläpä muuta sano! Käyn opintojen ohella töissä yhdessä toimistokompleksissa, jossa on alakerrassa lounasravintola. Ruoka on ravintoarvoiltaan ihan ala-arvoista, ja vaikka ottaisi lautasen täyteen ruokaa, niin työpäivän lopussa on taas nälkä. Kiva tuosta on maksaa opiskelijabudjetilla lähes 10 euroa aterialta. Omien eväiden tuomista ei katsota mitenkään erityisen hyvällä, koska monet työasiat sovitaan nimenomaan lounaan merkeissä, vaikka tuo lounas virallisesti vapaa-aikaa onkin. Ärsyttää, kun sosiaalisen paineen vuoksi pitää maksaa itsensä kipeäksi ruoasta, joka on paitsi epäterveellistä myös pahaa.

Vierailija
4/10 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 14:23"]

Omien eväiden tuomista ei katsota mitenkään erityisen hyvällä, koska monet työasiat sovitaan nimenomaan lounaan merkeissä, vaikka tuo lounas virallisesti vapaa-aikaa onkin. Ärsyttää, kun sosiaalisen paineen vuoksi pitää maksaa itsensä kipeäksi ruoasta, joka on paitsi epäterveellistä myös pahaa.

[/quote]

Kyllä niitä eväitä silti voi syödä... Minä tein tuon ratkaisun, koska meidän työporukat käy päivittäin syömässä paikoissa joista ei saa muuta kuin raskaita ruokia: pizzerioissa, kebabeissa, nepalilaisessa jne. Ja koska mulle painoa kertyi vähän liikaa, päätin että vaikka olisikin sosiaalinen paine kun koko muu tiimi lähtee yhdessä syömään, niin pakkohan tässä on repäistä tai pian painan 100 kg. Eipä sitä loppujen lopuksi kukaan ole paheksunut että nykyisin käyn syömässä vaan eväät taukohuoneessa itsekseni.

Vierailija
5/10 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asiakkaat ei arvosta hyvää ruokaa. 

Vierailija
6/10 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut! Kävin ennen usein meidän virastotalon Amicassa, mutta nykyään ruoka on, paitsi tylsää, niin liian usein myös kamalan raskasta, minkälaista en pysty enkä halua syödä keskellä päivää. Joka päivä ei viitsisi salaattiakaan puputtaa, haluan ihan lämmintäkin ruokaa, mutta jos valikoimissa on paneroitua kalaa majoneesikastikkeella, pasta carbonaraa, keitettyjä perunoita smetanaisella maksa-pekonikastikkeella ja tofu-kasvisrisottoa, niin kylläpä se taas salaattiin kallistuu...

Olen joka vuosi antanut asiallista palautetta menusta ravintolan nettisivujen kautta, ihan omalla nimellänikin, mutta mitään muutosta ei tapahdu - äänestän siis jaloillani.

Vierailija
7/10 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan on yleisestikin ruoka tuollaista. Mössöä, jolla maha täyttyy, mausta viis, kunhan on laktoositonta, gluteiinitonta ym mautonta kurria... tai siis kaikki maistuu samalta kalajauheelta tmv.

Vierailija
8/10 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitashan siä tehdä vaikka mitä höyrytettyä kuhaa kasvispedillä ja muuta terveellistä, mutta aika harva kuitenkaan viittii siitä lounaasta paljon yli kymppiä enempää maksaa. Ja kehä kolmosen ulkopuolella ei siitä lounaasta makseta 7 euroa enempää. Ka un ruokaa ei voi jemmata seuraavaan päivään niin aika vaikeata homma on..

Vierailija
9/10 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 14:23"]

No äläpä muuta sano! Käyn opintojen ohella töissä yhdessä toimistokompleksissa, jossa on alakerrassa lounasravintola. Ruoka on ravintoarvoiltaan ihan ala-arvoista, ja vaikka ottaisi lautasen täyteen ruokaa, niin työpäivän lopussa on taas nälkä. Kiva tuosta on maksaa opiskelijabudjetilla lähes 10 euroa aterialta. Omien eväiden tuomista ei katsota mitenkään erityisen hyvällä, koska monet työasiat sovitaan nimenomaan lounaan merkeissä, vaikka tuo lounas virallisesti vapaa-aikaa onkin. Ärsyttää, kun sosiaalisen paineen vuoksi pitää maksaa itsensä kipeäksi ruoasta, joka on paitsi epäterveellistä myös pahaa.

[/quote]

Senkus otat ne omaat eväät ja jonkun välipalan työpäivän loppuun. Lounasaika on omaa aikaa. Minä en edes jaksaisi puhua työasiaa silloin. Silloin pitää rentoutua ja saada ajatukset pois töistä.

Vierailija
10/10 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kukaan ei ole valmis maksamaan lounaasta nykyistä enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä