Vauva tulossa, miehen exän reaktio
Olen siis raskaana, laskettu aika on syksyllä. Vauva on itselleni ensimmäinen ja erittäin toivottu (lähes 2v myös yritetty) ja miehelleni toinen lapsi, hänellä siis ennestään jo 12v lapsi. Miehen lapsen äiti oli suhteemme alkuaikoina (eli reilu 5v sitten) hyvin mustasukkainen ja puhui lapsellekin pahaa minusta, toivoi meille eroa ja kiristi miestä tapaamisilla. Tästä kuitenkin selvittiin ja hänkin sittemmin löysi itselleen uuden puolison.
Nyt kuitenkin kun miehen ex sai tietää tulevasta vauvasta niin tilanne on muuttunut taas helvetilliseksi! hän mm. laitteli minulle viestiä jossa totesi vauvan olevan varmaan vahinko joka kannattaa "hoitaa pois päiväjärjestyksestä". Miehestä tämä ex kehotti eroamaan minusta ennen kuin pilaa elämänsä perhettä leikkimällä yms. Kaiken huippuna viimeisin uhkaus jossa ilmoitti ettei tule tätä meidä "perheleikkiä" hyväksymään ikinä ja saadaan siitä kärsiä!
Siis mitä helvettiä?? Ollaan miehen kanssa otettu linja ettei noteerata näitä juttuja ollenkaan. Mies on käskenyt tätä exäänsä lopettamaan minulle viestittelyn. Vaikka tiedänkin ettei exällä ole mitään oikeutta puuttua asioihimme ja elämäämme ja vaikka kuinka yritän ajatella että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, niin silti itkettää ja suututtaa niin mahdottomasti!! :( muutenkin tunteet pinnassa ja jotenkin kaikki se onnellisuus mitä tämä kauan odotettu raskaus sai aikaan, on nyt kadoksissa.
Nyt mietin että mitä tässä nyt voi tehdä muuta kuin kuunnella tuota paskaa ja olla välittämättä? Miehen lapsi on suhtautunut ihan neutraalisti ja uteliaasta tähän tulevaan vauvaan, ei ehkä ole ihan konkretisoitunut hänelle vielä koska raskaus ei vielä kunnolla näy eikä olla haalittu vauvatarvikkeita vielä. Pelkään että äitinsä puhuu hänellekin tästä jotain ikävää jotta saisi lapsenki vastustamaa vauvan tuloa :( Äh mitä tässä nyt voi tehdä?
Kommentit (83)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 17:57"]
Nyt rauhoitu. Exän tarkoitus on juurikin pilata onnesi raskaudesta ja tuoda säröjä suhteeseenne. Älä anna sen onnistua vaan ole oikein uhallakin onnellinen ja anna tuollaiset törkeiden juttujen valua kuin vesi hanhen selästä! Hullun kanssa ei kannata alkaa väittelemään eikä lisätä vettä myllyyn. Älä siis provosoidu, Mielestäni miehesi kuuluisi sanoa exälle rauhallisesti mutta jämäkästi ettei asia kuulu exälle tippaakaan ja kieltää ottamasta yhteyttä sinuun.
olisi myös tärkeää hoitaa suhdetta teini-ikäiseen, kertoa hänelle jollain fiksulla tavalla miten tärkeä hän on isälleen ja isä voi vaikka kysyä että mitä mietteitä teinillä on tulevasta vauvasta, sanoa että lapsi on ihan yhtä tärkeä isälle kuin ennenkin jne... kyllä teinikin voi olla mustasukkainen isästään, ihan ilman äitinsä vaikutustakaan, ja kyllä sitä ydinperheessäkin ollaan mustiksia, tosin siitä on ehkä helpompi päästä eroon.
Onnea raskauteen, vauva on niin ihana asia että siitä kannattaa nauttia jo etukäteen. keskity tulevaan vauvaan ja parisuhteeseenne. älä anna tuon ikävän ihmisen kommenteille arvoa! Tuli mieleen että neuvolan perhevalmennukset (ainakin se minne itse osallistuimme) on melko ankeita. Jos asut pk-seudulla niin täällä on kaikenlaisia kivoja kursseja ja valmennuksia, itse kävin Bebes-infossa, mikä kesti vain pari tuntia, mutta heillä oli muitakin, jotain tyyliin "meditatiivisen synnytys" jne..! koin itse olevani raskaana kauneimmillani, naisellinen ja josain suhteessa täydellinen... loppuraskaudessa oli vähemmän hehkeää, mutta silti, olisi ollut kauheaa jos joku olisi ollut sitä iloa syömässä ihan tarkoituksella. Meni vähän ohi aiheen, mutta koita tehdä jotain konkreettista saadaksesi yhteys tulevaan vauvaan jo nyt, sekä omaan vartaloosi. Kirjastosta voisi myös löytyä jotain hyviä kirjoja raskaudesta ja vauvoista. Hyvää kevättä!
[/quote]
Voi kiitos, olipas ihana kommentti :) yritän todellakin nauttia tästä nyt, kyllä tässä raskautta ehtikin niin kauan toivoa että melkein ei uskalla edes pelolta nauttia tästä. Mukavaa kevättä myös sinulle! :)
Ap
Sä oot kyllä niin sairas kun sairas voi olla!
Miten sä luulet, joko kaikki uusperseet ovat tehty niin että isä tai äiti on pettänyt lapsen biologisen vanhemman uuden isä-tai äitipuolen kanssa?
Silloin joo, käy sääliks tilannetta.
Mutta jos vanhemmat itse ovat eronneet ja sitten vuosien saatossa on tullut joku uusi joka onneksi vielä tykkää ja arvostaa aikaisemmasta suhteesta tulleita lapsia ihmisinä niin miksi pitää heidän onnea pilata?
Sun arvostelussa kuuluu kaunaa.
Nyt rauhoitu. Exän tarkoitus on juurikin pilata onnesi raskaudesta ja tuoda säröjä suhteeseenne. Älä anna sen onnistua vaan ole oikein uhallakin onnellinen ja anna tuollaiset törkeiden juttujen valua kuin vesi hanhen selästä! Hullun kanssa ei kannata alkaa väittelemään eikä lisätä vettä myllyyn. Älä siis provosoidu, Mielestäni miehesi kuuluisi sanoa exälle rauhallisesti mutta jämäkästi ettei asia kuulu exälle tippaakaan ja kieltää ottamasta yhteyttä sinuun.
olisi myös tärkeää hoitaa suhdetta teini-ikäiseen, kertoa hänelle jollain fiksulla tavalla miten tärkeä hän on isälleen ja isä voi vaikka kysyä että mitä mietteitä teinillä on tulevasta vauvasta, sanoa että lapsi on ihan yhtä tärkeä isälle kuin ennenkin jne... kyllä teinikin voi olla mustasukkainen isästään, ihan ilman äitinsä vaikutustakaan, ja kyllä sitä ydinperheessäkin ollaan mustiksia, tosin siitä on ehkä helpompi päästä eroon.
Onnea raskauteen, vauva on niin ihana asia että siitä kannattaa nauttia jo etukäteen. keskity tulevaan vauvaan ja parisuhteeseenne. älä anna tuon ikävän ihmisen kommenteille arvoa! Tuli mieleen että neuvolan perhevalmennukset (ainakin se minne itse osallistuimme) on melko ankeita. Jos asut pk-seudulla niin täällä on kaikenlaisia kivoja kursseja ja valmennuksia, itse kävin Bebes-infossa, mikä kesti vain pari tuntia, mutta heillä oli muitakin, jotain tyyliin "meditatiivisen synnytys" jne..! koin itse olevani raskaana kauneimmillani, naisellinen ja josain suhteessa täydellinen... loppuraskaudessa oli vähemmän hehkeää, mutta silti, olisi ollut kauheaa jos joku olisi ollut sitä iloa syömässä ihan tarkoituksella. Meni vähän ohi aiheen, mutta koita tehdä jotain konkreettista saadaksesi yhteys tulevaan vauvaan jo nyt, sekä omaan vartaloosi. Kirjastosta voisi myös löytyä jotain hyviä kirjoja raskaudesta ja vauvoista. Hyvää kevättä!