Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva tulossa, miehen exän reaktio

Vierailija
17.04.2014 |

Olen siis raskaana, laskettu aika on syksyllä. Vauva on itselleni ensimmäinen ja erittäin toivottu (lähes 2v myös yritetty) ja miehelleni toinen lapsi, hänellä siis ennestään jo 12v lapsi. Miehen lapsen äiti oli suhteemme alkuaikoina (eli reilu 5v sitten) hyvin mustasukkainen ja puhui lapsellekin pahaa minusta, toivoi meille eroa ja kiristi miestä tapaamisilla. Tästä kuitenkin selvittiin ja hänkin sittemmin löysi itselleen uuden puolison.

Nyt kuitenkin kun miehen ex sai tietää tulevasta vauvasta niin tilanne on muuttunut taas helvetilliseksi! hän mm. laitteli minulle viestiä jossa totesi vauvan olevan varmaan vahinko joka kannattaa "hoitaa pois päiväjärjestyksestä". Miehestä tämä ex kehotti eroamaan minusta ennen kuin pilaa elämänsä perhettä leikkimällä yms. Kaiken huippuna viimeisin uhkaus jossa ilmoitti ettei tule tätä meidä "perheleikkiä" hyväksymään ikinä ja saadaan siitä kärsiä!

Siis mitä helvettiä?? Ollaan miehen kanssa otettu linja ettei noteerata näitä juttuja ollenkaan. Mies on käskenyt tätä exäänsä lopettamaan minulle viestittelyn. Vaikka tiedänkin ettei exällä ole mitään oikeutta puuttua asioihimme ja elämäämme ja vaikka kuinka yritän ajatella että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, niin silti itkettää ja suututtaa niin mahdottomasti!! :( muutenkin tunteet pinnassa ja jotenkin kaikki se onnellisuus mitä  tämä kauan odotettu raskaus sai aikaan, on nyt kadoksissa.

Nyt mietin että mitä tässä  nyt voi tehdä muuta kuin kuunnella tuota paskaa ja olla välittämättä? Miehen lapsi  on suhtautunut ihan neutraalisti ja uteliaasta tähän tulevaan vauvaan, ei ehkä ole ihan konkretisoitunut hänelle vielä koska raskaus ei vielä kunnolla näy eikä olla haalittu vauvatarvikkeita vielä. Pelkään että äitinsä puhuu hänellekin tästä jotain ikävää jotta saisi lapsenki vastustamaa vauvan tuloa :( Äh mitä tässä nyt voi tehdä?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:25"]

Minäkin puhun siitä, että minun exäni "leikkii perhettä". Hänellä on uusperhe, jota hän yrittää änkeä ydinperheen muottiin. Minusta uusperhe ei koskaan ole oikea perhe, vaan joukko ihmisiä, jotka asuvat samassa taloudessa.

Niin, minullakin on uusperhe. Kokemuksesta siis puhun.

[/quote]

Millainen on "ydinperheen muotti"? Samasta puustako ne on veistetty?

Vierailija
42/83 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 13:38"]

Eiköhän tuo täytä jo kunnianloukkauksen ja laittoman uhkailun piirteet. Laittaisin asian poliiisille. Toisekseen, pistäisin exän numeron estoon ettei viestit ja soitot tule enää läpi - huudelkoot puille asiansa, ja jos on esim. facessa niin esto sinnekin.

[/quote]

Joo näin teen jos vielä viestittelee. Nyt on ollut pari päivää hiljaista, ei yhtään eroehdotusta miehelle, ei aborttiehdotuksia minulle, mutta onko tuo katkeruuskohtaus nyt tässä...Eniten nyt pelottaa jos lapsellekin menee jotain sekoilemaan ja kääntää hänetkin vauvaa vastaan :(

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohje nro 1: pidä pää kylmänä. Älä anna hänelle yhtään enempää valtaa pillastumalla, vaikka mieli tekisi. 
Ohje nro 2: kaikki viestit ja uhkailut talteen. Jos tilanne äityy rumaksi, ne kannattaa tosiaan viedä jollekin viralliselle taholle ja kysellä vähän apua tilanteeseen. 
Ohje nro 3: tee selväksi, että tämä homma saa luvan loppua nyt, tai muuten asia menee eteenpäin. Minä kenties myös kysyisin selkeästi, miksi hän toimii näin ja mitä hän toiminnallaan tavoittelee. Ja mitä kylmäpäisempänä pysyt itse, valta pysyy sinun käsissäsi. 
Ohje nro 4: numeron salaaminen, estäminen facessa ym. antaa taatusti rauhaa, jos tilanne on aivan sietämätön.

Toivottavasti tilanne ratkeaa. Onnea odotukseen. :)

Vierailija
44/83 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 13:38"]

Eiköhän tuo täytä jo kunnianloukkauksen ja laittoman uhkailun piirteet. Laittaisin asian poliiisille. Toisekseen, pistäisin exän numeron estoon ettei viestit ja soitot tule enää läpi - huudelkoot puille asiansa, ja jos on esim. facessa niin esto sinnekin.

[/quote]

Joo näin teen jos vielä viestittelee. Nyt on ollut pari päivää hiljaista, ei yhtään eroehdotusta miehelle, ei aborttiehdotuksia minulle, mutta onko tuo katkeruuskohtaus nyt tässä...Eniten nyt pelottaa jos lapsellekin menee jotain sekoilemaan ja kääntää hänetkin vauvaa vastaan :(

Ap

[/quote]
Minusta tuolta naiselta olisi syytä kysyä ihan naamatusten miehesi kanssa, että miksi hän ylläpitää tällaista showta. Jos siis tulee luonteva tilaisuus, en ehkä itse ehdoin tahdoin haluaisi tuollaisen tyrannin kanssa istahtaa samaan kahvipöytään. :)

Vierailija
45/83 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sun miehen pitäis todellaki nyt tehä selväksi ex eukolleen missä raja kulkee ja että se on nyt todellakin ylitetty. Hänelle EI kuulu teidän asiat millään tavalla, ei teidän perheasiat eikä teidän vauvan asiat. Myöskään hänen mielipidettään EI kaivata teidän asioissa jotka päätätte ihan itse. Miehesi voisi tehdä selväksi että vaimonsa (eli sinun) ahdistelu loppuu tähän paikkaan tai homma lähtee eteenpäin poliisin tutkittavaksi. Sinun ei tulisi joutua raskaana murehtimaan mitä miehesi ex tilanteestanne ajattelee, katkerahan tuo on ja miehesi tehtävä on tehdä tuosta paskasta loppu.

Onnea loppuraskauteen!

Vierailija
46/83 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kieltämättä kiinnosta kasvotusten tavata tuota naista, tuskin sekään haluaa minua tavata. Miestäkään tämä ex nainen ei ole nähnyt tämän vauvauutisen jälkeen, lapsi on tullut itse meille suoraan koulusta joten ei ole tarvinut hakea kotoansa. Tuntuisi että tämä nainen itsekin haluaa välttää tapaamista, ihan ymmärrettävää sinänsä. Itse mietin että oisiko tämä jotenkin sivaltanut häntä arkaan paikkaan, jos vaikka itsekin haaveilee tai yrittää vielä vauvaa. Ikää hänellä kyllä +40 joten voihan olla että vauvahaaveet on joutunut hautaamaan vaikka olisi halunnutkin. Toisaalta ei kyllä kiinnosta vaikka taustalla olisikin joku inhimillinen syy, koska käytös on ollut tosi törkeää meitä kohtaan.

Ap

Vierailija
47/83 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä! Yksinkertainen mutta toimiva neuvo:D

Vierailija
48/83 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:25"]

Minäkin puhun siitä, että minun exäni "leikkii perhettä". Hänellä on uusperhe, jota hän yrittää änkeä ydinperheen muottiin. Minusta uusperhe ei koskaan ole oikea perhe, vaan joukko ihmisiä, jotka asuvat samassa taloudessa.

[/quote]

Millainen on "ydinperheen muotti"? Samasta puustako ne on veistetty?

[/quote]

Ydinperheen muotti tarkoittaa minun eksäni tilanteessa tätä: kun kaikki viisi lasta vietiin Lintsille, niin odotettiin, että kaikkien viiden pitää mennä samoihin laitteisiin yhdessä ja yhdellä porukalla. Kaikkien piti lähteä samaan aikaan Lintsiltä pois, vaikka osa halusi ola vain puoli päivää ja osa koko päivän, vaikka koti on Helsingissä. Oli kyse tytöstä tai pojasta, oli viisi vuotta ikäeroa tai ei. Kun lapsi kysyi perustelua, niin vastaus "koska me olemme nyt perhe".

Vierailija
49/83 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillinen luuseriperhekuvio, jossa osallisina ovat exä, mies ja nyxä. Sääliksi käy sitä 12-vuotiasta puhumattakaan tulevasta vauvasta, heille soisi paremman kasvuympäristön.

Vierailija
50/83 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:16"]

Ihan tyypillinen luuseriperhekuvio, jossa osallisina ovat exä, mies ja nyxä. Sääliksi käy sitä 12-vuotiasta puhumattakaan tulevasta vauvasta, heille soisi paremman kasvuympäristön.

[/quote]

Ja sinun ratkaisusi olisi mikä? kun ero tuosta pirttihirmusta on miehelle tullut niin olisi elänyt yksin lopun ikäänsä ettei vaan kukaan pahastu tai "kärsi"? Oletko kuullut että eron jälkeenkin voi jatkaa elämää ja olla onnellinen. Tuossa kuviossa lapsi on jo aika iso eikä ero ole mitenkään tuore enää, vaan tilanne ja avioliitto jo vakiintuneet. Miten vauva kärsii siitä että vanhempanasa ovat tavallinen aviopari, muodosten vauvalle ydinperheen ja samalla vauvalla on jo olemassa yksi isompi sisarus joka vierailee perheessa ilmeisesti säännöllisesti. Kuulostaapa tosi pahalta! Onneksi tavallisissa ydinperheissä asiat on aina niin hyvin ja lapset ei kärsi vanhempien sekoilusta koskaan... Miksi oletat että tuon exän sekoilun pitäisi antaa vaikuttaa vauvaan mitenkään? eihän tämä exä hänen elämäänsä kuulu millään tavalla? ihme ajattelua!

Vierailija
51/83 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:16"]

[/quote]

Huoh... Eli 12v tarvitsee paremman kasvuympäristön koska äitinsä on katkera hänelle tulevasta sisarpuolesta? ja mitenköhän vauvan elämään tuon exän tulisi edes vaikuttaa.

Ap

Vierailija
52/83 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se exxälle kuuluu mikäli entinen mies tulee uudelleen isäksi. Ilmeisesti hoitaa elarit ja tapaa lastaan/lapsiaan. Elämässä pitää mennä etiäpäin. Turhaa katkeroittaa mielensä.

Vierailija
53/83 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sieltä, että miehesi ei ole hoitanut eroaan mallikkaasti.

Mutta ap, tuo ei ole sinun vikasi, et ole ilmeisestikään tehnyt yhtään mitään väärää, joten yritä olla huomioimatta koko asiaa ja keskity elämäsi ihaniin puoliin. :)

Miehesi kuuluisi selvittää välinsä eksänsä -lapsensa äidin kanssa. On kumma, jos ei aikuinen mies siihen kykene.

Ja tuo selvittely ei ole sinun ongelmasi, mutta voisit sanoa miehellesi, että siivoaa sotkunsa -jo sen 12-vuotiaan tähden. Perheterapia ei ole huono idea, koska ilmeisestikään nuo tulehtuneet välit eivät ole mikään uusi juttu teillä.

Vierailija
54/83 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:25"]Minäkin puhun siitä, että minun exäni "leikkii perhettä". Hänellä on uusperhe, jota hän yrittää änkeä ydinperheen muottiin. Minusta uusperhe ei koskaan ole oikea perhe, vaan joukko ihmisiä, jotka asuvat samassa taloudessa.

[/quote]

Kyllä mun lapset kasvaa ydinperheessä, vaikka heillä bonussisaria onkin.

[/quote]

Jos on bonussisaria ei kyse ole ydinperheestä. Käsitteet on ihan pielessä ihmisillä. Meillä on ydinperhe. Ihan isä, äiti ja kaksi lasta. Ei isäpuolia, äitipuolia, ei bonussisaria vaikka sellaiset kivoja voisi ollakin.

Vierailija
55/83 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä Putiniin

Vierailija
56/83 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:51"]Uusperseet on niin perseestä kuin olla voi. En pysty kunnioittamaan uusperheiden onnea tai valintoja. Lapsia säälin kovasti. Kyllä lapsella kuuluu olla oma äiti ja oma isä saman katon alla aina tavattavissa. Vihaan niin paljon eronneita ihmisiä, he ovat pelkkää saastaa.

[/quote]

Kulissiperheet on niin perseestä kuin olla voi. En pysty kunnioittamaan kulissiperheiden esittämää näytelmää tai statuksen ylläpitämisen sanelemia valintoja. Lapsia säälin kovasti. Kyllä lapsella kuuluu olla elämässään onnellinen äiti ja isä sekä muita läheisiä hyvänä esimerkkinä. Vihaan niin paljon kulissiliitoissa eläviä ihmisiä, he ovat pelkkää saastaa.

[/quote]

Eikö sinun saastaisessa keskenkasvuisessa pätemisen tarpeisessa mielessä ole muita vaihtoehtoja? Pelkät uuspersereiät tai kulissiperheet? Maailmasi on niin ahdas. Se että sinä ja puolet muistakin ämmistä epäonnistuvat perheen perustamisessa ja avioliitossa, ei tarkoita että kaikki muutkin epäonnistuvat. Tunnen niin suurta ylemmyyden tunnetta, koska minun lapseni saavat kasvaa ydinperheessä ja mieheni ja minä olemme sitoutuneita toisiimme. Olemme hyvin onnellinen perhe. Jos jäisin leskeksi, en silti voisi kuvitella asuvani miehen kanssa, joka ei rakasta lapsiani kuten heidän isä rakastaa. Eikä sellaista miestä ole. Olen löytänyt onnen kerran, en tarvitsisi sitä toista kertaa. Mikään romanssi ei kuitenkaan yltäisi nykyisen tasolle.

[/quote]

Jos ja kun vanhemman kielenkäyttö on noin rumaa niin jonkun pitäisi tulla ja pelastaa lapset parempaan kasvuympäristöön. Uskon kyllä, että sinulla ei ole sen enempää puolisoa kuin lapsiakaan.

Vierailija
57/83 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloititteko suhteen kun mies oli vielä naimisissa exän kanssa?

Vierailija
58/83 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa että mistä johtuu että naiset katkeroituu vasta sen jälkeen kun mies löytää uuden ja varsinkin sitte helvetti pääsee valloilleen kun mies saa lapsen uuden kanssa?

Ihmettelen vaan siksi että jos on erottu niin joku syyhän siihen on.

Ihan mielenkiinnosta kyselen

Mies24

Vierailija
59/83 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin olla välittämättä. Poliisi ei voi noille uhkauksille ja paskan jauhannalle mitään. Kaikki talteen ja jos pahenee niin yhteyttä poliisiin. Vielä niin epämääräisiä ettei noista rikosjuttua saa aikaiseksi (ja ei ehkä kannatakkaan).

Itselle nyt hieman selkärankaa ja ylpeyttä.

Vierailija
60/83 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:18"]

Tietenkin teet niinkuin exä sanoo eli hoidat ongelman/vahinkoraskauden pois päiväjärjestyksestä.

[/quote]

Kaksi vuotta yhdessä yritetty vahinkoraskaus?

Taitaa olla ensimmäinen laatuaan ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi