Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paivakodin hoitaja satutti lastani. Hoitaja kieltaa kaiken, vaikka itse olin lahella ja 4v. lapseni kertoi minulle viela asiasta.

Vierailija
29.07.2006 |

Törkeetä, otan heti maanantaina yhteyttä johtajaan.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää lapsen puolesta. 4v. lapsta hoitaja itkettää, vaikka lapsen äiti on tullut hakemaan lasta kotiin.

En jätä tätä asiaa tähän....

ap

Vierailija
2/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuraa oli sitten heitelly lapseni toisen pojan naamalle, kun toinen lapsi oli kans heittänyt omani päälle.

Hoitaja tuli sättimään lapsia, lähinnä omaani.

Ihmettelin, miksi yleensäkään annetaan lapsille ämpärillinen vettä ulos hiekkaleikkeihin.

Lapseni ei heti suostunut luovuttamaan ämpäriä, kun tulin. Hoitaja meni ja repi ämpärin lapsen kädestä, vaikka tilanne oli ihan rauhallinen. Lapsi alkoi itkemään ja kertoi, että hoitaja satutti. Koskaan lapselta ei ole tarvinnut kädestä leluja repiä, antaa ne viimeistään silloin, kun lähdemme päiväkodista. Reppu oli vielä hakematta sisältä, joten mikään kiire ei ollut leluja luovuttaa.

Soitin hoitajalle heti kotoa ja kysyin tilanteesta. Hoitaja kertoi, että yritti nopeuttaa meidän kotiinlähtöä. Olin ollut vasta pari minuuttia paikalla, kun hoitaja repi lapselta ämpärin kädestä ja lapsi alkoi. Itkemään. Hoitaja tietysti väitti, että ei kuulu hänen toimintatapoihinsa satuttaa lasta. Yritti tivata, että toivottavasti asia jää tähän, ettekä usko lastanne.

Hirvee hoitaja, olen niin vihainen.

Ennen ei ole tälläistä sattunut meidän kohdalle.

Mitä ajatuksia teissä herättää?

Taustana vielä. Lapseni on ihan normaali 4 v. poika, joka kyllä kiltisti aina luovuttaa lelut päiväkodille, kun olemme kotiin lähdössä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että hoitajat juuri opettaisi lapsille ettei kädestä saa repiä mitään vaan pyytää ja vaikka lapsi ei sitä heti antaisikaan ei sitä saa repiä kuitenkaan! Kyllä mäkin selvittäisin että näinkö teillä opetaan lapsille käytössääntöjä. Johtajan juttusille vaan.

Vierailija
4/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin niin järkyttynyt siinä tilanteessa, etten saanut suutani auki. Kyllä harmittaa, kun en kunnolla jo paikan päällä tilannetta selvittänyt.

Mutta, tää juttu ei jää tähän.

ap

Vierailija
5/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy missään tilanteessa lapsen satuttamista. En kyllä tiedä, miten lasta voi hyvillä mielin viedä päiväkotiin, kun hoitajat ei myönnä virheitään. Pitävät oikeutettuna kys. käytöstä.

ap

Vierailija
6/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierestä seurasin kahden pienen n. 2 vuotiaan rankaisua, " niistettiin" nenä, todella kovaa, " vedettiin" hattu silmille, edestakaisin, ja peloteltiin että joudut aikuisen kanssa kävelemään, mitä sitten lieneekin, mutta sai lapset itkemään entistä kovempaa. Mikä näitä naisia vaivaa?

Vierailija
8/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä, äiti. Ei saa repiä kädestähän on tarkoitettu lasten väliseksi säännöksi lelujen jakamisessa. Totta kai aikuisten täytyy repiä vähän väliä heiltä tavaroita kädestä. Mene itseesi, kasvatat hirviölasta kun annat kakarasi heitellä muita kuralla ja et anna edes estää häntä siitä. Itse sietäisit saada selkääsi.

Vierailija
9/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin itse äitinä ottanut sen ämpärin lapseni kädestä. Mistä tiedät kuinka ilkeä lapsesi on päiväkodissa? Varmaan hoitajat ovat häneen ihan kypsiä. Meidän päiväkodissa on muutama tuollainen lapsi joista näkee että äitimammulit uskoo heitä ja hoitajat inhoaa heitä!

Vierailija
10/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapsen päiväkodin vieressä. Ja on luvannu seurailla mitä pihamaalla tapahtuu.

Vierailija
11/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä teet kärpäsestä härkäsen. Ehkä hoitaja vahingossa satutti kynnellä (tapahtuu jos tarpeeksi pitkät kynnet ovat). Olisin ottanut itsekkin sen ämpärin kädestä.

Vierailija
12/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että pidetään yleisesti hyväksyttävänä lapsen satuttamista. Otan kyllä vielä tarvittaessa yhteyttä päivähoidon tarkastajaan.

ap

Vierailija
13/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla koskaan saatu palautetta, että lapseni olis hankala päiväkodissa. Hoitaja oli vaan tällä kertaa todella tuohtunut ja kohdisti vihansa lapseen. Olin itse juuri selvittämässä tilannetta, joten en todellakaan ymmärrä miksi hoitaja tuli siihen repimään, kun lapseni oli yksin tilanteessa. Törkeetä!

Itse satuin näkemään tilanteen ja todellakin ihmettelen, että miksi annetaan ämpärillinen vettä hiekkaleikkeihin. Eikö vesileikkejä leikitä ihan muualla, en ymmärrä. Olihan lapset ihan märkiäkin.

Huoh! Vielä näitä väkivaltaa puolustavia palstalaisia. Ei ihme, että niin paljon lasten pahoinpitelyjä, kun se tuntuu olevan yleisesti hyväksyttyä.

ap

Vierailija
14/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
15/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
16/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin normaalia puolustaa omaa lasta. Itse olen vilkkaan lapsen äiti, lapsellani on ad/hd. Aina kun haen lapseni päiväkodista pelkään, mitä hän on saanut aikaiseksi päivän aikana.

Hoitajat ovat varmasti helisemässä hänen kanssaaan. Sinulla ns. tavis lapsen äitinä on oikeus puolustaa lastasi, minulla ei ole, erityislapsen äideillä ei ole oikeutta. Jään aina kakkoseksi jos alan selvitellä samankaltaisia tilanteita, josta kerroit (niitä on meillä ollut lukuisia).

Lapsellani on ollut jopa mustelmia, mutta ymmärrän että kun pitää toimia nopeasti ote voi olla liian raju, kyse on ollut muiden lasten turvallisuudesta. Lapseni on impulsiivinen.

Hakiessani lasta päiväkodista huomaan päivittäin, että myös tavalliset lapset osaavat joskus heittääntyä hankalaksi. Ymmärrän ettei ole helppoa ottaa lapsestaan neg. palautetta kun siihen ei ole tottunut. Minustakin tuntuu se yhä vuodenkin jälkeen vaikealta. Nyt tilanne parempaan suuntaan.

Selvittäkää tilanne.

Jaksamista!

Vierailija
17/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijon vaatia, että hoitaja joutuu vastuuseen käytöksestään. Sitähän hoitaja pelkäsikin ja tivasi minulta, että toivottavasti asia jää tähän.

Kyllä hoitajan pitää saada edes varoitus asiasta.

ap

Vierailija
18/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yön pohdittuasi ja valvottuasi asia on vain kasvanut väsyneessä mielessäsi. En takoita, että lapsia saa satuttaa, mutta jos lapselle sanoo, että anna ämpäri, niin mitä viestii lapselle, jos hän ei annakaan, eikä kukaan tee mitään. Eli ei tarvitse totella. Jos lapsi ei anna, se otetaan, tietysti mahdollisimman nätisti. Mutta jos lapsi puristaa ämpäriä lujaa, niin kyllä siinä voi vähän sattuakin, voi kamalaa. Jos hoitaja on tahallaan suutuksissaan satuttanut lasta ja kynnellä tehnyt jotain, niin sitä en hyväksy, mutta epäilen varsinkin jos lapsen äiti on seissyt vieressä. Idioottiihan siinä olisi, jos lasta tahallaan satuttaisi. Olet tod. näk. semmoinen äiti, joka maanittelee ja maanittelee lasta, ja lapsi vedättää äitiä minkä kerkeää. Ja ehkä hoitaja tähän kyllästyneenä yritti nopeuttaa teidän kotiinlähtöä.

Vierailija
19/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voin sanoa että siellä on lapsia jotka ovat aivan mahdottomia koko päivän ja kun äiti tulee sen kullanmurunsa hakemaan niin ovat kuin pikku enkeleitä... nämä äidit eivät myöskään usko että omassa lapsessa olisi mitään vikaa.

Ei lasta saa pahoinpidellä mutta kyllä päiväkodeissa on pakko joskus aika ronskeja otteita käyttää jos 4-vuotias uhmailee siellä. Esim. ottaa käsivarresta kiinni ja " retuuttaa" miettimään penkille.

Vierailija
20/87 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todella hoitajilla oikeus kohdella lasta kys. tavalla.

Ihan itkettää!

Aijon kyllä perinpohjin selvittää, onko tämä yleinen päiväkodin käytäntö.

Kyseinen hoitaja pienten puolen hoitaja ja varmasti ei ole tottunut neuvottelemaan, vaan toimimaan samoin.

Pienet lapset kun eivät osaa kertoa asioita vanhemmilleen, heitä on helppo kurittaa.

Ottakaa vanhemmat myös asia heti puheeksi päiväkodissa, jos olette kokeneet epäoikeudenmuikaisuuksia lapsenne kanssa.

Ei hoitajilla ole mitään oikeutta kohdella lapsia huonosti. Kyllä koulutukseenkin kuulluu, että pitää olla muita keinoja, kuin väkivalta.

ap