Onko teistä ok, että yli 40-kymppiset yksinäiset naiset voi adoptoida lapsen ulkomailta?
Tietyistä maista voi. Minusta se on vähän itsekästä. Lapsi jää yksin vieraaseen kulttuuriin, kun iäkkäästä äidistä aika jättää. Harvemmin on enää isovanhemmat elossa ja sisaruksia ei tietenkään ole, jos on adoptoitu vain yksi. Tiedän useammankin tällaisen tapauksen ja minua kyllä vähän säälittää ne lapset... En samalla tavalla " sure" niiden yksinhuoltajien lapsia, joiden äidit ovat vanhoja. Heillä kun on kuitenkin oma kotimaansa ja ovat " oikean värisiä" . Viimeinen ei ole sitten oma mielipiteeni, vaan viittaan vallitsevaan asenteeseen täällä Suomessa :(
Kommentit (11)
perhe joskus myöhemminkin. Kun äiti on yli 40 niin lapsi on helposti jo 30 vuotiaana " orpo" täällä. Kyllä siinä pitäisi jotain perhettä olla lapselle ympärillä. En ymmärrä jos joku ei adoptiovaiheessa ollenkaan ota tätä huomioon!
Ainakin itselle yastävät on kaikki kaikessa!
Hän on siis ulkomailta adoptoitu, nyt kolmekymppinen nainen joka on kovasti julkisuudessa puhunut siitä yksinjäämisestä. Eipä moni suku/perhe samalla lailla sitoudu " ulkopuolelta" tulevaan lapseen. Uskon, että helposti siinä yksin jää, koska päätöstä lapsesta ei ole tehnyt suku yhdessä, vaan äiti yksin!
On se tietysti surku ellei neljässä kymmenessä vuodessa lapsi kotiudu Suomeen.
orpo 30-vuotiaana, kuin 3-vuotiaana. Ovathan ne adoptoitavat lapset orpoja jo siellä lähtömaassaan. Ja ihan samalla tavalla se biologinen äiti voi kuolla, kun lapset ovat vielä nuoria.
Tuosta ap:n kirjoituksesta saa sen käsityksen, että yksin adoptoiva nainen on _täysin_ yksin, ilman ystäviä ja sukulaisia. Tottakai koko suku adoptoi sen lapsen! Vai luuletteko te, että se lapsi ei koskaan tapaa muita sukulaisia, kun adoptioäidin??!!!
Voi hyvänen aika...
Vierailija:
Uskon, että helposti siinä yksin jää, koska päätöstä lapsesta ei ole tehnyt suku yhdessä, vaan äiti yksin!
missä perheessä on suku yhdessä tehnyt päätoksen äidin raskaaksi tulosta?
Ja voi voi anu mylläri parkaa. Peri omaisuutta ja oli aika nuorena jo maanomistaja ja nyt ruikuttaa kirjallaan ja saa vielä enemmän rahaa
Voi hyvä jumala, millaisia ihmisiä on olemassa!!
Jos minun lapseni adoptoi ulkomailta lapsen, tuo adoptiolapsi on minun lapseni lapsi, eli minä olen sen lapsen mummi.
Jos ihminen ei kelpuuta adoptilasta oman sukunsa jäseneksi, on silloin kyllä päässä pahasti vikaa!
Ei naisten elin-ikä useinkaan alle 60 Suomessa ole, joten aikuiseksi ehtii kasvattaa. Ja voihan sitp spekuloida vaihtoehdolla, ettei lasta olisi adoptoitu ollenkaan - joillekin kenties useille sekään ei ollenkaan hyvä vaihtoehto.
Lapsia kuitenkin adoptoidaan itsekkäistä syistä, halutaan lapsi, ei se ikää katso.
ja nälkään lähtömaassaan.....vai mitä?
Jostain syystähän lapsi on annettu adoptoitavaksi. Ja tämä yli 40v äiti varmasti tietää mitä haluaa ja antaa hyvän lapsuuden/kasvatuksen lapselle (toivottavasti).