Ärsyttää miehen lapsellinen reaktio raskaudesta.(pakko purkaa jonnekin)
Ollaan jo ihan "aikuisenikäisiä" molemmat ja naimisissakin ollaan oltu jo useampi vuosi, mies on työelämässä, minä viimeistelen gradua. Perheenlisäyksestä ollaan puhuttu alusta alkaen ja aina ollaan oltu sitä mieltä molemmat, että halutaan lapsia ja mielellään pian sen jälkeen kun koulusta valmistutaan.
Ehkäisynä meillä on viime vuodet toiminut keskeytetty yhdyntä. Tiedän, ettei tuohon tulisi luottaa, enkä luottanutkaan. Hormonit eivät sopineet mulle, kuparikierukka ei pysynyt paikallaan ja kondomit jäi ainoaksi vaihtoehdoksi. No pian sitä sitten niistäkin lipsuttiin. Monesti puhuin miehelle siitä, että ymmärtäähän se oikeesti, että me voidaan tulla raskaaksi tästä ja mulle se ei olisi maailmanloppu, mutta jos hälle olis, niin en halua tehdä aborttia, joten en siinä tapauksessa suostuisi keskeytettyyn yhdyntään. Mieskin oli aina ihan messissä, että kyllä tietää, että tämä ei ole 100% luotettava ja jos vahinko käy niin olkoon sitten onnellinen vahinko. Viime aikoina ollaan puhuttu enemmänkin vauvoista ja olen jopa sanonut, että mulla on jo sellainen vauvakuume, että toivoisin, että vuoden päästä me voitais jo olla keskeyttämättä.
No nyt eilen sitten oli menkat myöhässä toista päivää, mahassa tuntui kuin menkat alkais mut ei kuitenkaan. Mä jo ihan hermona, että raskaana tässä ollaan. Puhuin, että ostan huomista varten raskaustestin. Mies naureskeli ja ihmetteli, että olenko päästäni vialla, että hän kyllä on vetänyt ajoissa joka kerta, että en todellakaan voi olla raskaana. Ostin kuitenkin testin ja tänä aamuna aamupissasta testasin ja hailakka toinen viivahan sinne testiin ilmestyi. Olin ihan ällikällä lyöty vaikka olinkin tota totta kai aavistellut, tosi epätodellinen olo. Ehkä sen minuutin vahtasin suu auki sitä testiä, sydän tykytti mutta sitten hymyilytti, mustahan tulee äiti, mitä ihmettä! :)
Juoksin sitten herättämään nukkuvan mieheni ja kerroin ilouutisen. Mies oli ihan hiljaa ja toisteli vaan "Ei helvetti ei helvetti, ei oo mahdollista". Itsekin sanoin, että en mäkään voi uskoa, mutta tarpeeksi kauan me kai koeteltiin sen keskeytetyn yhdynnän tehoa. Mies oli ihan hämillään ja alettiin syödä aamupalaa. Mä laskin milloin mun laskelmien mukaan lapsi vosi syntyä, jos hyvin tai huonosti käy niin sehän voisi olla jopa jouluaatto!! Mies oli edelleen vaan ihan hiljaa ja sitten aamupalan jälkeen alkoi se lapsellisuus. Hän kun ei vaan voi uskoa, että olisin raskautunut tuosta keskeytystä yhdynnästä. Ei sitten millään voi uskoa. Kuulemma niin outoa, että olen just viime aikoina puhunut vauvakuumestani ja sitten tadaa olenkin raskaana, ja sanoi että parempi mun vaan nyt tunnustaa, että jos olen käyttänyt jotain KEPULIKONSTEJA? Siis mitä kepulikonsteja voisin käyttää jos mies on joko ejakuloinut mun vatsalle, käsiinsä tai sitten kakkoseen jos ollaan peppuseksiä harrastettu? Ai että olisin työnnellyt spermoja sisälleni? Sairasta. Mies jopa vihjaili, että onkohan lapsi edes hänen. Koskaan ennen ei ole ollut mustasukkainen tai mitenkään epäilty puolin tai toisin pettämisiä, mua tuo todellakin loukkasi. Mies otti aamupäivän vapaaksi töistä, että voi rauhassa sulatella tätä uutista, oli niin shokissa. Joo ei puhettakaan että voitasiin keskustella tästä tulevasta vauvastamme aikuismaisesti tai edes rakastavalla tavalla. Mies vaan hokee, ettei voi uskoa että ehkäisy petti. Sanoi kyllä kun tivasin, että ei halua pakottaa mua aborttiin mutta on nyt vaan ihan poissa tolaltaan...
Mies lähti nyt töihin vihaa puhkuen. Mua niin ottaa päähän! Ensiksi ollaan niin "Totta kai ymmärrän riskit! Jos tulee vahinko niin se on toivottu ja onnellinen vahinko" mutta sitten tositilanteessa ollaan ihan kuset housussa ja syytellään vaimoa... :(
Ei ainakaan meidän perhe-elämä lähtenyt hyvin käyntiin? Kai ne miehet sopeutuu raskauden kuluessa?
Oli vaan pakko vähän purkaa tätä vitutusta, jos ei kukaan halua kirjoittaa mitään rakentavaa tai tsemppaavaa mulle tai jakaa kokemuksia, niin sitten tää oli vaan tällainen päiväkirjamainen vuodatus mut ilolla otan vastaan kaikki mielipiteet ja ajatuksenne :)
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 18:16"]
Kerrohan miehellesi, että jos 100% varmuudella ei lapsia halua, niin silloin pitää pidättäytyä. Mikään ehkäisy, edes sterilisaatio, ei ole täysin varma.
[/quote]
Ei tarvitse. Abortti on aina myös vaihtehtona.
[/quote]
Mahdollinen abortti on aina naisen vaihtoehto, ei miehen.