Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapaatko usein samantyylisiä ihmisiä kuin itse olet?

Vierailija
16.04.2014 |

Tuleeko usein sellainen tunne, että tuohan on juuri samanlainen monessa asiassa kuin minä? Itselleni todella todella harvoin. Pitäisi aloittaa joku harrastus varmaan niin josko löytyisi. Kavereita, tuttavia ja ystäviä kyllä on, mutta ei ns sielunkumppania.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin. Oikeastaan koen samankaltaisuutta vain mieheni, siskoni ja yhden ystäväni kanssa.

Vierailija
22/25 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tavannut samanlaista ihmistä. Ja jos tapaisin, luultavasti kävisi niin kuin Eeva Kilven runossa:

Lopulta kävi niin,
että kohtasin ihmisen,
joka piti samoista asioista kuin minäkin:
pääskysistä, lepakoista ja autioista taloista,
huonosta tiestä ja pitkästä heinästä,
metsälammesta, usvasta ja yksinäisyydestä.

Ja kuinka ollakaan,
me olimme johdonmukaisia:
emme voineet sietää toisiamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta samankaltainen ihminen ei tarkoita sitä, että tykkää samoista asioista ja on samat harrastukset.

Vierailija
24/25 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuttavapiiriini kuulu hirveästi ihmisiä joiden kanssa en koe "yhteenkuuluvuuden tunnetta" -en näe mitä edes tekisin sellaisten ihmisten kanssa, juttelisin säästä? Mieluummin olen yksin kuin hengailen ihmisten kanssa, joiden kanssa ei ole yhteistä.

Eli pyörin lähinnä sellaisissa porukoissa, joissa ihmiset ovat samantyylisiä kuin minä. ja lisäksi kaverini kaverit ovat myös samantyyppisiä, joten tapaan kyllä myös paljon uutta porukkaa johon voin samaistua ja joiden kanssa jaan esim. samat arvot, tyylin ja kiinnostuksenkohteet.

Tällaiset samankaltaiset, aidot ihmiset löytyvät, kun on itse aito oma itsensä ja lakkaa tekemästä asioita muille. Eli siis on sellainen kuin itse haluaa olla, eikä sellainen kuin kuvittelee, että muut haluavat sinun olevan. Näin ympärillesi kerääntyvät ne ihmiset, jotka pitävät sinusta juuri sellaisena kuin olet, kaikkine puolinesi ja ominaisuuksinesi :)

Vierailija
25/25 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule tavatuksi. Sellainen outsider-olo liian usein.