Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joidenkin bloggaajien "täydellinen" elämä, keitä ahdistaa/ärsyttää?

Vierailija
16.04.2014 |

Minua ainakin. En pysty lukemaan esim. Lattemamman ja Kaisa Jaakkolan blogeja siksi, kun alkaa ahdistaa ja masentaa oman elämän nukkavieruus ja epätäydellisyys. Haluan lukea blogeja oikeasta elämästä ja ihmisistä, jotka eivät ole niin hel***** täydellisiä!!

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim toi Kaisa Jaakkola on mun mielestä oman yrityksensä mainosblogi ja pyrkii saamaan lisää asiakkaita valmennettavakseen.

Vierailija
2/54 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut varmaan pakkomielle lattemamman blogista. Hänen elämänsä on juuri sellaista miksi oman elämäni haluisin ja kuvittelinkin sen lapsena sellaiseksi. Nyt yli 30v ikäisenä katson vaan kadehtien hänen elämäänsä blogin kautta. On menoa ja tapahtumia ja tyylikäs elämä ja lapset. Minulla ei tuosta kuin murusia. Voi kun voisikin elää noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 09:30"]13 jatkaa: Ja uskon, että noillakin bloggareilla elämästä tulee täydellisempää, kun siitä dokumentoi vain tiettyjä paloja. Omaa blogia selailemalla voi myös vaikuttua siitä, että elämä on merkityksellistä ja hienoa. Siihen vielä päälle muiden ylistävät kommentit niin johan tuntuu merkityksellisen upean täydelliseltä.

[/quote]

Tämä on ihan totta. Tutkimusnäyttö sanoo, että oman elämän plussapuolien fiilistely ja mieluisten tapahtumien muistelu lisää onnellisuutta. Kivojen kuvien ottaminen ja vaikkapa kiitollisuuspäiväkirjan pitäminen kannattaa.

Vierailija
4/54 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta kun tämä "täydellinen" elämä menee näillä bloggaajilla joksikin ihmeen monotoniseksi kilpailemiseksi, että yksi tekee tyypillisen valkotaustaisen asetelman jossa kukka ja pari macaronleivonnaista, seuraava kiskaisee hihasta kokonaisen kukkapuskan ja laittaa rasiallisen macaronleivonnaisia, kunnes seuraava laittaa siihen vielä lisukkeeksi jotain jossa Chanelin tai Vuittonin logo, ja joku nykäisee lopulta potin kotiin jossa poseeraa tuoreen kukkakimpun kanssa Pariisin macaronleipomon edessä kassillinen tuoreita leivonnaisia mukanaan ja kasa ostoskasseja joissa merkkilogoja. Sitten sama rutiini alkaa alusta.

Jotenkin niin väsynyttä tuollainen "kilpavarusteleminen". Keksisivät jotain uutta välillä.

Vierailija
5/54 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 10:54"]Blogit alkaa muutenkin olla jo out, porukka katselee jo muualta vinkkejä ja jakaa niitä muissa kanavissa.

[/quote]

Vanha ketju, mut mikä nyt on in? Jos blogit on last season, onks instagram in? Vai joku muu?

Vierailija
6/54 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 10:54"]Blogit alkaa muutenkin olla jo out, porukka katselee jo muualta vinkkejä ja jakaa niitä muissa kanavissa.

[/quote]

Vanha ketju, mut mikä nyt on in? Jos blogit on last season, onks instagram in? Vai joku muu?

[/quote]

Eiköhän se Instagram ole tämän hetken kanava, joo. Maailmanlaajuisesti blogeissa on tasaiseen tahtiin kommentointi vähentynyt, ja kommentoijat ovat siirtyneet ensin Facebookin ja sitten Instagramin puolelle. Sitä en tiedä, ovatko blogien kävijämäärät laskeneet kuinka paljon, jos ollenkaan. Luulisi että jos jonkin Instagram-kuvan perusteella kiinnostuu, niin tekisi mieli klikata blogin puolelle lukemaan lisää/katsomaan lisää kuvia. Mutta toisaalta, kai siinä tapauksessa kommentitkin jätettäisiin blogin puolelle...

Vierailija
7/54 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagram on jo nyt out. 

Vierailija
8/54 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 21:34"]

Instagram on jo nyt out. 

[/quote]

Ehkä edelläkävijöille, mutta sehän on tunnettu ilmiö, että vasta tässä vaiheessa suosio alkaa olla suuren yleisön keskuudessa laajimmillaan. Juuri nyt Instagram on se sosiaalisen median kanava, johon satsaaminen tuottaa eniten tulosta.

Vierailija
9/54 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos instagramkin on out, ni mikä sit on in? Tai mikä on vasta nousussa?

Vierailija
10/54 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 11:26"]

En bloggaa, mutta tykkään ikuistaa elämääni valokuviin ihan omaksi ilokseni. Arvaapa kaksi kertaa, otanko kuvan ruoka-annoksesta ennen vai jälkeen syömisen, kuvan kodistani ennen vai jälkeen siivouksen, kuvan itsestäni ennen vai jälkeen juhlien - ja arvaapa, minkä takia.

[/quote]

Eli myönnät että feikkaat jopa omaa elämääsi itsellesi??? :DDD Päivän paras!

Vierailija
11/54 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 12:17"]

En bloggaa, mutta tykkään ikuistaa elämääni valokuviin ihan omaksi ilokseni. Arvaapa kaksi kertaa, otanko kuvan ruoka-annoksesta ennen vai jälkeen syömisen, kuvan kodistani ennen vai jälkeen siivouksen, kuvan itsestäni ennen vai jälkeen juhlien - ja arvaapa, minkä takia.

[/quote]

[/quote]

Jos sitä feikkaamiseksi haluat sanoa. Minulle valokuvat ovat keino ikuistaa kauniita ja kivoja asioita. Päiväkirja on sitten erilainen kanava - sinne puran tapahtumat ja tunteet rehellisesti laidasta laitaan.

Vierailija
12/54 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mistä me tiedämme että vaikka valkoisen asunnon valkoisiin pukeutunut vaaleaa kuohujuomaa nautiskeleva nainen asuukin oikeasti tummaa puuta olevassa talossa eksoottisine sisutuksineen, pukeutuu värikkäästi ja pitää enemmän brittiläisestä oluesta ja siideristä kuin kuivasta shampanjasta ja cavasta? Tämä ensiksimainittu on pelkkää bisnestä ja meille hyväuskoisille lukijoille luotu mielikuva joiden näkeminen laukaisee omat "sopulinkaltaiset" paineet ja tarpeet ja sen myötä saa meidät ostamaan itsellemme samankaltaisen elämän? Tällainen sponsorointi tulee aivan varmasti yrityksille halvemmaksi kuin lehtimainokset ja muut printit jotka ovat älyttömän hintaisia tänä päivänä.

Vierailija
13/54 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen, koska oma kotini on vähintäänkin yhtä kiva kuin seuraamieni sisustusblogien pitäiällä, minulla on juuri toiveideni mukainen elämäntilanne, rahaa on riittävästi kauniisiin asioihin ja nautin ihan tosielämässäkin tuosta lapsettomien nuoren kaupunkilaisaikuisten iloisesta elämäntyylistä skumppa-aamiaisineen ja ystäväporukoineen. Siitä kirjoitetaan, koska se on ihanaa!

Vierailija
14/54 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä ymmärrän ap:ta, mutta en tajua mitä tekemistä Kaisan blogilla on tämän kanssa. Hän on kirjoittanut avoimesti esim. väsymyksestä ja vauvan valvottamisista. Mutta Kaisalla näyttäisi olevan sellainen optimistinen tyyli (tai elämänasenne?), että pyrkii kuitenkin omilla valinnoillaan (esim. liikunta, ruokavalio) vaikuttamaan omaan jaksamiseen siinä määrin kun se on olosuhteiden puitteissa mahdollista. Ei se mun mielestä ole suorittamista tai peilikuvan kiillottamista vaan oikeastaan aika järkevää.

Vierailija
15/54 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Elän itse sellaisessa kodissa, joka ei ole unelmakotini mutta josta olen (suurella vaivalla, vähällä rahalla) tehnyt kauniin ja kodikkaan. Olen siisti ihminen, eikä täällä nytkään tarvtisisi puunata jos joku haluaisi ottaa sisustuskuvan. Kauniita kuvia meidän kodista saisikin! Nytkin on tulppaanit maljakossa siistillä ruokapöydällä ja kaikkialla siistiä. Ei tämä ole mitään kulissia, tämä on oikeasti meidän kotimme.  

En pidä blogia, mutta rakastan katsella inspiraatiokuvia, muotikuvia, sisustuskuvia. En masennu niistä, vaikka itse olen 10kg ylipainoinen enkä omista yhtä hienoja vaatteita kuin moni muu. Omasta asenteesta se on kiinni. Jos haluaa nähdä pahaa blogien takana niin siitä vain, mutta en usko että se kenenkään omaa elämää yhtään paremmaksi tekee. 

Vierailija
16/54 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ahdistu tai masennu, päinvastoin, aloitukseessa kuvailtujen kaltaiset blogit toimivat vähän samoin, kuin naistenlehtien vastaavat jutut ja jotkut saippuasarjat, hengähdyshetkenä arjesta vähän niinkuin satuja aikuisille. Niistä tulee hyvä mieli.

Tykkään myös realistisemmista blogeista. Olennaista on, että teksti tempaa mukaansa, oli se sitten haircuttia, hattaraa, "eniten vituttaa kaikki" tyylistä tilitystä tai jotain muuta :)

Vierailija
17/54 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 12:17"]

[/quote]

[/quote]

Siivouksen jälkeinen siisti koti muuttuu feikiksi, jos siitä ottaa kuvan? Tai kauniisti aseteltu iltapala on feikkausta, jos siitä ottaa kuvan. Pitäisikö ottaa aamulla vasta kuva pönttöön tulleesta kakasta ja sanoa, että siinä oli ilmakuivattua kinkkua, graavilohta, kalamata-oliiveja ja salaattia = eilinen iltapala? Sitten vasta on Aito Ihminen. 

Vierailija
18/54 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin itsekin ottaa kuvan kodistani, kun olen sen siivonnut ja ihailen kätteni jälkeä. Mutta miksi hel...tissä laittaisin ne kuvat johonkin blogiin tai facebookiin??? Sanokaa yksikin hyvä syy.

Vierailija
19/54 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin nimenomaan nähdä niitä vastakohtia kirjoittajan ihanasta päivästä ja vastaavasti vähän vähemmän ihanasta, siinä voisi paremmin samaistua.

Vierailija
20/54 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 13:10"]Voin itsekin ottaa kuvan kodistani, kun olen sen siivonnut ja ihailen kätteni jälkeä. Mutta miksi hel...tissä laittaisin ne kuvat johonkin blogiin tai facebookiin??? Sanokaa yksikin hyvä syy.[/quote]

Hyvä kysymys :-)

Ehkä ne haluaa kerjätä niillä kehuja "täydellisille saavutuksilleen"? ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi