Eräs pizzeria Tampereella
Laitoin mesessä viestin että ovatko auki itsenäisyyspäivänä. Sain vastauksen englanniksi. Tähänkö on menty ettei pslvelua saa enää suomen kielellä?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei heillä ole velvollisuutta vastata suomeksi.
Ei ole aikaakaan, kun ruotsia puhuvien piti saada palvelua ruotsiksi. Tähän on menty, että suomeksi ei saa, mutta mu8lla kielillä saa.
Ei ole ikinä ollut yksityisellä puolella tuollaista.
Mikäs sun syntymävuotesi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IL posto? Siellä saa palvelua käytännössä vain englanniksi.
Kerran kävin ja hyvin ymmärsivät suomea.
Ai, olen käynyt varmaan kymmeniä kertoja ja joka kerta palveltu englanniksi. Ilmeisesti huono tuuri😄 pizzat kyllä mielestäni sen verran hyviä että palvelu saa olla vaikka japaniksi ja käyn silti.
Testasitteko puhua pelkkää suomea? Olisiko rahat jääneet ottamatta kielimuurin takia? Epäilen.
Minä kerran menetin hermoni HAMin kahvilassa ihan kympillä, kun henkilökunta ei puhunut sanaakaan suomea, muttei myöskään kunnolla englantia. Jotain idän ihmeitä olivat, ja huusin niistä pöljimmälle hyvään brittityyliin 100 desibelin voimalla suomeksi saman asiani, mitä olin yrittänyt siihen mennessä hoitaa sivistyneemmin kolmella kotimaisella, eli "EIKÖ TEILLÄ JUMALAUTA OLE YHTÄKÄÄN MAIDOTONTA LEIPOMOTUOTETTA?" "NIIIIN. SIIS MAIDOTONTA! SELLAISTA MISSÄ EI OLE LAINKAAN MAITOA! EI LAKTOOSITONTA EIKÄ GLUTEENITONTA, VAAN MMAAIIDDOOTTOONNTTAA!!!!11!"
Eihän ne silti mitään tajunneet, mutta itselle tuli parempi olo.
Sinua varmaan pidetään todella älykkäänä lähipiirissäsi.
Itse asiassa kyllä.
Jos ihminen saa palkkansa pizzana, ei häneltä varmaan voi vaatia kovin kummoista kielitaitoa.
Mistä minä tiedän kun en osaa englantia.