Eräs pizzeria Tampereella
Laitoin mesessä viestin että ovatko auki itsenäisyyspäivänä. Sain vastauksen englanniksi. Tähänkö on menty ettei pslvelua saa enää suomen kielellä?
Kommentit (25)
Helsingissä ollut arkipäivää jo pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Ei heillä ole velvollisuutta vastata suomeksi.
No ei toki. Kas kun vastaus ei ollut italiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on eri asia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on eri asia!
No ehkä eivät haluakaan englantia taitamattomia ihmisiä asiakkaikseen.
IL posto? Siellä saa palvelua käytännössä vain englanniksi.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kävin ja hyvin ymmärsivät suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, olen käynyt varmaan kymmeniä kertoja ja joka kerta palveltu englanniksi. Ilmeisesti huono tuuri😄 pizzat kyllä mielestäni sen verran hyviä että palvelu saa olla vaikka japaniksi ja käyn silti.
Me oikeat maailmankansalaiset emme ymmärrä miten niin monelle on ok ettei palvelua saa enää suomeksi. Pissiksille se on näköjään ainoa kontakti ulkomaille että pääsee harjoittelemaan englantia.
Itse äänestän jaloillani joka Suomessa sijaitsevan ravintolan kohdalla joka on niin ylimielinen, että ylenkatsoo Suomen kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, olen käynyt varmaan kymmeniä kertoja ja joka kerta palveltu englanniksi. Ilmeisesti huono tuuri😄 pizzat kyllä mielestäni sen verran hyviä että palvelu saa olla vaikka japaniksi ja käyn silti.
Testasitteko puhua pelkkää suomea? Olisiko rahat jääneet ottamatta kielimuurin takia? Epäilen.
Vierailija kirjoitti:
oliko auki ?
Jees, thei aar oupen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse äänestän jaloillani joka Suomessa sijaitsevan ravintolan kohdalla joka on niin ylimielinen, että ylenkatsoo Suomen kieltä.
Te prosentti ette juuri merkitse mitään tuossa kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aikaakaan, kun ruotsia puhuvien piti saada palvelua ruotsiksi. Tähän on menty, että suomeksi ei saa, mutta mu8lla kielillä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aikaakaan, kun ruotsia puhuvien piti saada palvelua ruotsiksi. Tähän on menty, että suomeksi ei saa, mutta mu8lla kielillä saa.
Ei ole ikinä ollut yksityisellä puolella tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testasitteko puhua pelkkää suomea? Olisiko rahat jääneet ottamatta kielimuurin takia? Epäilen.
Minä kerran menetin hermoni HAMin kahvilassa ihan kympillä, kun henkilökunta ei puhunut sanaakaan suomea, muttei myöskään kunnolla englantia. Jotain idän ihmeitä olivat, ja huusin niistä pöljimmälle hyvään brittityyliin 100 desibelin voimalla suomeksi saman asiani, mitä olin yrittänyt siihen mennessä hoitaa sivistyneemmin kolmella kotimaisella, eli "EIKÖ TEILLÄ JUMALAUTA OLE YHTÄKÄÄN MAIDOTONTA LEIPOMOTUOTETTA?" "NIIIIN. SIIS MAIDOTONTA! SELLAISTA MISSÄ EI OLE LAINKAAN MAITOA! EI LAKTOOSITONTA EIKÄ GLUTEENITONTA, VAAN MMAAIIDDOOTTOONNTTAA!!!!11!"
Eihän ne silti mitään tajunneet, mutta itselle tuli parempi olo.
Sinua varmaan pidetään todella älykkäänä lähipiirissäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä testannut. Olen aina mennyt ensin itse suomea puhuen, mutta jos minulle vastataan englanniksi, oletan, että vastapuoli ei puhu suomea. Asioinnin sujuvoittamiseksi voin kyllä puhua myös englantia. Ei ole ongelma, enkä harrasta mitään periaatteellisia päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te prosentti ette juuri merkitse mitään tuossa kohtaa.
Ketkä te? Kuka sinä olet? Miten sinulla on otsaa kutsua suomalaisten kuluttajien enemmistöä joksikin prosentiksi? Marginaalissa olet sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä testannut. Olen aina mennyt ensin itse suomea puhuen, mutta jos minulle vastataan englanniksi, oletan, että vastapuoli ei puhu suomea. Asioinnin sujuvoittamiseksi voin kyllä puhua myös englantia. Ei ole ongelma, enkä harrasta mitään periaatteellisia päätöksiä.
Niin. Kaikki eivät osaa englantia. Kiinnostaisi tietää, osaavatko yhtäkkiä suomea jos maksavia asiakkaita olisi vaikka viisi kappaletta.