Onko ihan tavallista, että kuuskymppinen on tiktokissa, snapchatissa, chatgpt:ssa ja mitä niitä nyt on?
Jotenkin ihmetyttää sukulainen, joka näissä pyörii. Vai ihan tätä päivää myös mummoille?
Kommentit (20)
Mummothan noita ovat kehittäneetkin. Ja papat.
"on chatGPT:ssä"? Siis ei se ole some, jossa "ollaan".
Mutta joo, mun kohta 8-kymppinen isäpuoli käyttää sujuvasti chatGPT:tä vähän väliä, on muutenkin vähän tietokonenärtti. Somessa ei tosin ole.
Mulla on tuttu, joka yhtäkkiä seuraa ja puhuu kansainvälisestä jalkapallosta, tietää seuroja ja maalitilastoja., valmentajia ja pelejä. Kävi ilmi, että hänen poikansa ovat näistä kiinnostuneita ja hän tunki mukaan "fanittamaan". Tekee mieli sanoa, että anna nyt jo olla. He haluavat jotain omaa, ilman äitiä. Olisko ap tässä jotain samaa?
Kyllä 35 pitäisi olla ehdoton ikäraja. Sitten aletaan elämästä vieraantuminen ja kuoleman odotteleminen.
Vastatkaa nyt muutkin, eikä tämä yksi monta kertaa. Ap
MItä sillä haetaan että tuon ikäisenä vielä pyöritään nuorisomestoilla?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuttu, joka yhtäkkiä seuraa ja puhuu kansainvälisestä jalkapallosta, tietää seuroja ja maalitilastoja., valmentajia ja pelejä. Kävi ilmi, että hänen poikansa ovat näistä kiinnostuneita ja hän tunki mukaan "fanittamaan". Tekee mieli sanoa, että anna nyt jo olla. He haluavat jotain omaa, ilman äitiä. Olisko ap tässä jotain samaa?
Tällaistahan se usein nykyään on. Sukupolven rajat häviävät, kun vanhemmat yrittävät elää lastensa elämää mukana, eivätkä anna heille mitään omaa tilaa. Käydään yhdessä jossain Ellinooran keikoilla.
Itselläni on todella huonot välit vanhempiini. Onkin tosi hienoa nähdä että toisinkin voisi olla. Mikä siinä sinua närästää?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on todella huonot välit vanhempiini. Onkin tosi hienoa nähdä että toisinkin voisi olla. Mikä siinä sinua närästää?
Minulla on tosi lämpimät välit lapsiini, 18 ja 21. En kuitenkaan yritä olla joku vähän varttuneempi nuori siinä mukana, vaan ihan vaan äiti. Mulla oli ihana nuoruus, nyt on kiva ikä tämä 50+.
Tiktokissa on paljon keski-ikäisiä ja senioreita, chatgpt ja tekoäly on ihan pakko ottaa haltuun ainakin asiantuntijatöissä,
Snapchatkin ihan kätevä. Vanhempi lapsi just sanoi, että laita kuopukselle snappia, kun se on ainoa mitä se lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaistahan se usein nykyään on. Sukupolven rajat häviävät, kun vanhemmat yrittävät elää lastensa elämää mukana, eivätkä anna heille mitään omaa tilaa. Käydään yhdessä jossain Ellinooran keikoilla.
Siis mitä ihmettä? Jos vaikka 70v käy Ellinooran keikoilla se on "yrittämistä elää lastensa elämää"?
Siis kyllähän nuori tietenkin ymmärtää elämää vielä rajallisesti, koska sitä elämän kokemusta on niin lyhyeltä ajalta, mutta että näinkin tyhmä ja ymmärtämätön voi olla ?
Ei esim musiikkimaku riipu siitä minkä ikäinen olet.
Tunnen nuoren miehen joka kuuntelee radio Pookia, kun se soittaa hänen mielestään hyvää musiikkia. Minä 60+ en voi sietää sitä musiikkia, koska Pooki soittaa humppaa ja vanhaa tanssimusiikkia, vaan todellakin kuuntelen tämän päivän artisteja.
Jokainen ihminen voi elää tämän päivän elämää, oli ikä mikä tahansa, koska ei läheskään kaikki jämähdä sille nuoruuden vuosikymmenelle ja elä siinä koko loppuelämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
MItä sillä haetaan että tuon ikäisenä vielä pyöritään nuorisomestoilla?
Minä en ole tiennytkään, että ne on nuorisomestoja. Mikä niistä tekee nuorisomestoja?
Ihan tavallista nykypäivän menoahan niissä on. Eikö yli 50v saa elää tätä päivää vaan pitää elää niin kuin elettiin 80-luvulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tosi lämpimät välit lapsiini, 18 ja 21. En kuitenkaan yritä olla joku vähän varttuneempi nuori siinä mukana, vaan ihan vaan äiti. Mulla oli ihana nuoruus, nyt on kiva ikä tämä 50+.
Mutta sitten elämä ei enää olisi kivaa, jos olisit tiktokissa?
Vaikka olisi kuinka ollut ihana nuoruus, niin miksi se estäisi tiktokissa olon 50v?
Nyt ei ymmärrä.
Autuas on ikä, jossa ei tarvitse miettiä mitä mieltä naapurin Irmeli mahtaa olla minun omista asioistani.
Milloinhan naapurin Irmelillä alkaa olla elämässä omaa sisältöä, ettei tarvitse muiden asioita miettiä?
Mä en itse ymmärrä mitään jumittumisia 80-luvulle vain siksi, 80-luvulla oltiin teinejä ym. Saati ettäkö pitäisi olla käyttämättä jotain siksi, ne on keksitty sen jälkeen :D Ap, sä oot ihan höntti!
Kas kun et vaadi, meidän pitäisi käydä nappikuulokkeiden ja sovelluksen käytön sijasta lavatansseissa, kuunnella jotain kotimaista lauantaitanssimusaa ja katsoa Naapurilähiötä sen sijaan että pyöritään apeissa kuuntelemassa normaalisti kansainvälistä tämän päivän musiikkia katsomassa JoongDunkia, FortPeatia tai PoohPavelia :D
Emme me kaikki ole sammaloituneet!
On