Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdatteko työpaikkaa, jos työyhteisö on huono?

Vierailija
13.02.2026 |

Minulle on hirveän tärkeää, että työyhteisössä kemiat toimii ja tunnen kuuluvani porukkaan.  Mieluummin olen työttömänä, kuin huonossa työporukassa. Mutta työelämään mahtuu kaikenlaista hiihtäjää. Yksi mätä muna ei haittaa, jos muun porukan kanssa tulee juttuun. Tai jos porukassa on edes yksi ihminen, jonka kanssa on kiva tehdä töitä tai rupatella taukohuoneessa, jos töitä tehdään lähinnä yksin. Mutta jos työpaikassa ei muut työntekijät ota uutta hyvin vastaan, tai kemiat ei vain toimi, niin sitten se ei ole minulle sopiva paikka. Enkä todellakaan aio katsella minkäänlaista kiusaamista tai v*ttuilua, vaan vaihdan maisemaa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vaihdetaan

Vierailija
2/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä onko mielestänne työttömällä oikeus nirsoilla työpaikan ilmapiirin suhteen? Itse en nimittäin halua hakea työtä yrityksestä, jossa olen ollut ja jonka työyhteisössä en ole viihtynyt. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu vaihdan, mutta tästä syystä työsuhteet ovatkin olleet aina lyhyitä. Mukaviin työpaikkoihin ei edes haeta uusia työntekijöitä. Yleensä nuo, mitkä usein hakevat, ovat juurikin niitä, missä vaihtuvuus on jatkuvaa ja kaikki jäljet yleensä johtaa johtoportaaseen. Samat ongelmat, vaikka alaiset vaihtuu.

Vierailija
4/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan etsin uutta paikkaa. Kaikki työpaikalla puhuu toisinaan selän takana. Johtaminen aivan järkyttävän huonoa. Mutta juuri nyt ei voi nirsoilla kun laskut on pakko maksaa. Mutta lähden heti kun tilaisuus tulee. 

Vierailija
5/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En välitä työyhteisöstä. 

Vierailija
6/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä psyykkisen että fyysisenkin terveyden voi menettää lopullisesti jos jää liian pitkäksi aikaa kiusattavaksi/työyhteisö on tarpeeksi sairas. Ja kun se terveys menee ei pystykään enää tekemään töitä, missään. Tapauskohtaista ja monimutkaista mutta yleistettynä lähtisin.

Vierailija
7/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi ei voi nirsoilla, mutta kerran olen huonon johtamiskulttuurin ja kiusaamisen takia itse irtisanoutunut pysyvästä virasta. Se johti uusiin seikkailuihin, joten jos olet valmis kestämään häpeää, työttömyyttä ja kurjuutta ja osapäivätöitä, suosittelen :) Vahva pitää kyllä olla. Ei työttömänäkään ole kivaa

Vierailija
8/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä psyykkisen että fyysisenkin terveyden voi menettää lopullisesti jos jää liian pitkäksi aikaa kiusattavaksi/työyhteisö on tarpeeksi sairas. Ja kun se terveys menee ei pystykään enää tekemään töitä, missään. Tapauskohtaista ja monimutkaista mutta yleistettynä lähtisin.

Itse en ole kokenut mitään todella sairasta työyhteisöä, mutta kyllä ihan jo sellainen kyykytys, tyly käytös ja piilov*ttuilu karkottaa minut muualle. Lyhyissä pätkissä sitä vielä jaksaa, mutta ei pitkäaikaisesti eikä sinne huvita uudestaan mennä. Ap

Vierailija
9/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaihdan, mutta olen sinnitellyt kuitenkin aina niin, että työsuhteen kesto on vähintään 2 vuotta. En siis missään aivan kamalassa paikassa ole ollut. En myöskään enää missään tapauksessa irtisanoutuisi tyhjän päälle - kerran sen tein ja onnistuin saamaan heti työn, mutta oli niin stressaavaa etten tee toista kertaa. 

Nykyään myös näen paremmin, että työpaikkakiusaaminen ei liity minuun mitenkään, vaan on sen kiusaajan oma ongelma. Olen esimerkiksi asettanut rajoja, etten työskentele kiusaajan kanssa ja hakeutunut samassa organisaatiossa toisiin tehtäviin. En enää aio itse kärsiä toisten mt-ongelmista.

Vierailija
10/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä onko mielestänne työttömällä oikeus nirsoilla työpaikan ilmapiirin suhteen? Itse en nimittäin halua hakea työtä yrityksestä, jossa olen ollut ja jonka työyhteisössä en ole viihtynyt. Ap

On toki kunhan elättää itsensä eikä hae mitään työttömyystukia.

Vierailija
11/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Elättää itsensä" silloinhan hän on töissä.

Vierailija
12/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos joutuu hakemaan tukia, on parempi pahimmillaan joutua sairaan työyhteisön takia saikulle ja kärsiä mielenterveysongelmista ja työkyvyn menetyksestä, kuin hakea työttömyysturvaa kunnes löytää uuden työn? Kumpikohan maksaa enemmän? 

Vierailija
13/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei riitä välttämättä syyksi vaihtaa työpaikkaa. Esim. Oma työpaikkani on toksisimmasta päästä. Ilmapiiri on todella myrkyllinen. Meillä narsisti maalittaa ihmisiä ja viljelee juttuja siitä kuinka työkaveri aikoo tulla työpaikalle ampumaan kaikki. Pelonilmapiiri on läsnä vaihtelevasti. Valitettavasti palkka suhteessa työtehtäviin on kuitenkin sen verran kohdallaan, että en jaksa vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
14/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti olen vaihtanut,kun ensimmäisen työkaverin naama alkaa v i t u t t a m a a n...ei huvita ola sellaisessa työyhteisössä..

Vierailija
15/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos joutuu hakemaan tukia, on parempi pahimmillaan joutua sairaan työyhteisön takia saikulle ja kärsiä mielenterveysongelmista ja työkyvyn menetyksestä, kuin hakea työttömyysturvaa kunnes löytää uuden työn? Kumpikohan maksaa enemmän? 

Ei vaan menee töihin ja tekee työnsä eikä ole mikään herkkäheluna. Jos työyhteisössä on oikeasti kiusaamista ja häirintää, niin asianmukaisiin tahoihin yhteyttä.

Vierailija
16/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään vaihdeta. Sä oot aikuinen ja sä opit tulemaan toimeen erilaisten kanssa ja siedät epämukavuutta. Töitä on tarjolla muutenkin vähän, et todellakaan voi vaatia vielä hyvää työympäristöä, se on vaan extraa jos sellaisen saa. 

Vierailija
17/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei riitä välttämättä syyksi vaihtaa työpaikkaa. Esim. Oma työpaikkani on toksisimmasta päästä. Ilmapiiri on todella myrkyllinen. Meillä narsisti maalittaa ihmisiä ja viljelee juttuja siitä kuinka työkaveri aikoo tulla työpaikalle ampumaan kaikki. Pelonilmapiiri on läsnä vaihtelevasti. Valitettavasti palkka suhteessa työtehtäviin on kuitenkin sen verran kohdallaan, että en jaksa vaihtaa työpaikkaa.

Eikö tuossa tuhoudu hermosto? Ja eikö tuon pitäisi myös olla poliisiasia? Ihan uskomatonta.

Vierailija
18/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki on oikeus, mutta fakta on se, että työssäoleva työllistyy helpommin. Siinä mielessä kannattaa hetki sinnitellä ja etsiä uutta työtä, ellei tilanne ole sitten mahdoton.

Vierailija
19/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee rikosilmoitus tuollaisesta puheesta. 

Vierailija
20/37 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään vaihdeta. Sä oot aikuinen ja sä opit tulemaan toimeen erilaisten kanssa ja siedät epämukavuutta. Töitä on tarjolla muutenkin vähän, et todellakaan voi vaatia vielä hyvää työympäristöä, se on vaan extraa jos sellaisen saa. 

Olen kyllä eri mieltä. Mielestäni hyvän työympäristön ei todellakaan pidä olla mitään extraa, vaan itsestäänselvää että ongelmiin puututaan ja päävikaiset ihmiset potkitaan pihalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi