PÄIVÄKODIN TYÖNTEKIJÄ! Mitä toivot lasten vanhemmilta joulumuistamiseksi?
Mikä olisi mieluisin juttu? Ajattelin perinteistä kahvipakettia ja pientä suklaarasiaa, mutta lapsen ryhmässä on yli 20 lasta joten se tekee aika paljon suklaata jos muilla on sama idea. Vai onko se suklaa ihan mieluisa juttu?
Kommentit (51)
Minä haluaisin antaa jotakin kivaa, koska lapsella on tosi ihanat hoitajat päiväkodissa. Sama ongelma tosiaan, ettei tiedä mitä ostais. Joskus kerättiin rahat porukalla ja ostettiin kauneushoitolaan lahjakortit. Kerran taas joulukukat mutta niillekin voi olla allerginen. Vinkkejä lisää kiitos!
Minusta kaikki mitä annetaan, lämmittää mieltä. Se kertoo siitä, että sinä arvostat sitä, että minä pidän hyvää huolta lapsestasi joka päivä. Minä todella yritän antaa parasta mahdollista hoitoa ja opetusta joka päivä. En usko että vanhemmat ymmärtävät kuinka paljon me lasten etua mietimme ja heille toimintaa suunnittelemme. Mutta siis kyse ei ole rahasta tai tavarasta vaan siitä että muistaminen on tapa sanoa kiitos. Itsekin vien aina muistamiset kolmen lapseni opettajille/hoitajille.
Itse ehkä eniten tykkäisin jostain valkoviiniglögistä(n.6e?) Tai vaikkapa jostain kestokassista tai kynttilästä. Käsipyyhe on aina järkevä! :) jos nyt kysytte!
Miksi joku vie päiväkodin työntekijälle lahjoja? Kannattaisi säästää ne rahat ja antaa myöhemmin opettajille ylä-asteella.
Ihmiset luulee, että päikyn työntekijät saa paljon lahjoja. Ei saa. Toisessa kaupungissa sain paljon lahjoja. Tässä kaupungissa saan ehkä yhden jouluna ja yhden keväällä. Toivoisin korttia ja herkkuja. Saisinpa edes yhden suklaarasian! Olis ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Siksi en ole osanut antaa mitään, kun pelkään, että joku ei tykkää. Eli pitäisikö sitten kummiski. Mitään krääsää ei kukaan halua, viiniä en viitti, koska joku voi loukkaantua, eli jääkö sitten joku suklaa tai leipomosta marenkeja / keksejä esim. Mitäs jos joku vaikka ei syö mitään sellaista ja pahastuu, vaikeeta on. Olen joka joulu ajatellut ostavani, mutta en koskaan ole vielä ostanut, koska joka lahjasta joku voi närkästyä.
Minä vein joskus kahvihuoneeseen kahvia ja teetä yhteisiksi. Jonain vuonna lahja on ollut koko ryhmälle/päiväkodille, sellaiseksi ostin lasten eläinjoogakortit (meidän pk on liikunnallinen). Hoitajien omiksi lahjoiksi olen antanut esim ruukkuruusun ja suklaata, pieneen tilaan pakkautuvan kestokassin, kynttilän, joskus lapsen kanssa itse tehtyä Rocky Roadia, mitä milloinkin. Tänä vuonna varmaankin joku hyvä glögi ja mahdollisesti muu pieni juttu siihen kylkeen. Tykkään lapseni hoitajista, tekevät sydämellä työtään ja haluan heitä muistaa.
Ei välttämättä mitään, mutta jos jotain haluaa antaa niin esim. joku pientuottajan holiton glögi, kahvihuoneeseen joku parempi kahvipaketti jne. Kaikki itse tehdyt herkut, syötävät menisi minulla ainakin suoraan biojätteisiin. Sori, mutta olen todella tarkka hygieniasta ja kun ei tiedä kenenkään tapoja toimia niin...
Jos vie yhteiseksi vaikka suklaata, niin onko parempi viedä yksi kortti kaikille ryhmän hoitajille vai jokaiselle oma kortti erikseen?
Jos lapsi jaksaa piirtää / askarrella niin hoitajille omat kortit. Yhteiseksi kahvihuoneeseen sitten vaikka se suklaarasia, pikkuleipiä leipomosta tms. Kannattaa viedä jo ennen joululomalle jäämistä niin henkilökunta ehtii nauttia ne herkut ”tuoreeltaan”.
Siksi en ole osanut antaa mitään, kun pelkään, että joku ei tykkää. Eli pitäisikö sitten kummiski. Mitään krääsää ei kukaan halua, viiniä en viitti, koska joku voi loukkaantua, eli jääkö sitten joku suklaa tai leipomosta marenkeja / keksejä esim. Mitäs jos joku vaikka ei syö mitään sellaista ja pahastuu, vaikeeta on. Olen joka joulu ajatellut ostavani, mutta en koskaan ole vielä ostanut, koska joka lahjasta joku voi närkästyä.