PÄIVÄKODIN TYÖNTEKIJÄ! Mitä toivot lasten vanhemmilta joulumuistamiseksi?
Mikä olisi mieluisin juttu? Ajattelin perinteistä kahvipakettia ja pientä suklaarasiaa, mutta lapsen ryhmässä on yli 20 lasta joten se tekee aika paljon suklaata jos muilla on sama idea. Vai onko se suklaa ihan mieluisa juttu?
Kommentit (51)
Kahvihuoneeseen voi ostaa parempaa kahvia, teetä ja hunajaa. Jos ostat herkkuja, niin sellaisia mitkä säilyy. Joskus saattaa käydä niin että jos on iso päiväkoti, niin se herkkujen määrä on älytön joinakin vuosina. Jotkut innokkaat ovat jopa leiponeet kakkuja yms. Eikä niitä kaikkia tietenkään keretä syömään.
Itse olen tykännyt lahjakorteista. Ihan joku 5-10 euron lahjakortti, millä saa juoman ja pullan tai sämpylän hyvästä kahvilasta.
Syötävät tai juotavat: suklaa, pipareita, laadukasta kahvia, viiniäkin saa minulle tuoda. Ei mitään kippoja ja kuppoja, turha tuhlata sellaisiin rahaa. Halaus lapselta ja lämmin, arvostava kiitos vanhemmalta on kyllä se hienoin lahja, ihan oikeasti. Hyvä palaute lämmittää mieltä paljon pidempään kuin tuikkukippo.
Toisaalta, koska olen suoraan sanottuna hemmetin köyhä huonon palkan ja karmeiden asumiskustannusten (pk-seutu) vuoksi, ovat ne jouluherkutkin tosi tervetulleita meidän perheeseen.
Aito Vuittonin laukku, joku keskikokoinen. Jos en tykkää, niin voin myydä sen sitten.
Ei viiniä eikä lahjakortteja.
Kaikki muu mikätahansa muistaminen -- ihanaa! !
Joku lahjakortti esim. kahvilaan olisi tosi ihana. Tai jos isompi porukka kerää rahaa, niin vaikka hierontalahjakortti. Ihana kun kysyit ehdotuksia!!
Jos itse on joku yritys, harrastus, toimiala yms. niin sellainen on hyvä lahja, mikä liittyy tähän. Esimerkiksi jos on jokin yritys, mikä tekee jotain myyntituotteita. Myös lahjat, missä näkyy lapsen kädenjälki ovat mukavia. Mitään ei ole kuitenkaan pakko ostaa.
Turha toivoa, en tuo mitään!
Ja enkä myöskään opettajille!
Palkka työstänne on ansaittu korvaus!
Musta on ollut kivaa kun oon saanu jonku lapsen tekemän joulukoristeen. Esim hamahelmistä tms. Laitan edelleen vanhatkin koristeet kuuseen ja muistan keneltä ne on :) Mutta siis suklaasta tottakai tykkään myös!
Mitä? Eikö niille makseta palkkaa työstään?
Lahjakortti ensi vuoteen;
Tuon lapsen hoitoon silloin kun on sovittu
En tuo lasta kipeänä hoitoon
Tuon lapsen puhtaissa vaatteissa, ei edellisen päivän mustikkakeittoa paidalla, ulkovaatteissa ei ole kilo hiekkaa
Haen lapsen hoidosta silloin kun on sovittu
Pidän edes joskus kun minulla on vapaapäivä lapsen kotona minun kanssa (tämä lahja on lapselle)
Suklaa/kahvipaketti/teetä, jotain pientä. Lämmin kiitos on paras muistaminen.
Kahvia ja suklaatakin kannattaa ostaa vain, jos tietää lahjansaajan näitä käyttävän. Aika monella menisi ihan hukkaan.
Kylläpä ovat ahneita nämä hyväpalkkaiset opettajat.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä ovat ahneita nämä hyväpalkkaiset opettajat.
No, minä olin huonopalkkainen lastenohjaaja. Nettopalkka oli reilun 1400 euroa kaikilla kokemuslisillä.
Ja ahne en kyllä ikinä ole ollut.
Lahjakorteissa on se ikävä puoli, että niistä lahjan hinta paistaa kaikkein selvimmin. Ai, olen teille siis vitosen arvoinen...
Eikös nämä lahjukset ole nykyään jo kielletty?
Olen ihan vilpittömästi sitä mieltä että hyvän joulun toivotus ja kiitos yhteistyöstä riittää.
Mutta tykkään itsekin muistaa ihmisiä jotka ovat olleet perheellemme tärkeitä näin joulunaikaan, joten kerron myös sen mistä itse kerran todella kovasti pidin. Eräs perhe toi ryhmämme aikuisille todella hyvää paikallisen pientian glögiä. Se oli ehkä parhainta glögiä mitä ikinä olen maistanut.