PÄIVÄKODIN TYÖNTEKIJÄ! Mitä toivot lasten vanhemmilta joulumuistamiseksi?
Mikä olisi mieluisin juttu? Ajattelin perinteistä kahvipakettia ja pientä suklaarasiaa, mutta lapsen ryhmässä on yli 20 lasta joten se tekee aika paljon suklaata jos muilla on sama idea. Vai onko se suklaa ihan mieluisa juttu?
Kommentit (51)
Sellaisella nimellä kuin Katja esiintynyt venäläinen nainen kulki joskus lähiöissä myymässä isänsä kalatehtaalta varastamia kaloja niin hänellä oli päiväkodeista varastettuja leluja juustoja maitoja jne myös jostain koululta jopa pesuaineet . Hän kuuluu ryhmään lahkoiset ja mukana viemässä täältä varastettua ruokaa vaatetta Venäjälle busseilla autoilla tuo viinaa sieltä mutta myös Israeliin mikä on huumekeskus ,narkomaanien new age hillujat mm.intiasta thaista ja matkalaukkuja kuljetetaan turisteille siis huumeita . Matkalaukut painaa tyhjinä 25 kiloa !!! Hamppua myös piippuja tuovat Suomeen .
Vierailija kirjoitti:
Ei viiniä eikä lahjakortteja.
Kaikki muu mikätahansa muistaminen -- ihanaa! !
Miksi ei viiniä eikä lahjakortteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos ei juo sitä viiniä? Muutenkin aika kyseenalaista, että viiniä tulee lapselta lahjaksi. - eri
Yrittääkö ap saada räkänokkansa parempaan valoon ja saada etuoikeutettua kohtelua? Ei mitään lahjoja päiväkodeissa tai kouluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos ei juo sitä viiniä? Muutenkin aika kyseenalaista, että viiniä tulee lapselta lahjaksi. - eri
Mutta mikä tahansa muukin lahja voi yhtä hyvin olla saajalleen turha.
Muistaako ap myös keittiötyöntekijät? Entä siivoojat? Tai kiinteistönhuoltajat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä tahansa muukin lahja voi yhtä hyvin olla saajalleen turha.
Aika härskiä kuitenkin, jos Kotivalo 3v antaa päikkytädille viiniä, että täti pääsee dokaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakorteissa on se ikävä puoli, että niistä lahjan hinta paistaa kaikkein selvimmin. Ai, olen teille siis vitosen arvoinen...
Toisaalta sinulle lapsemme on sama asia kuin ei mitään, koska hänelle et anna mitään joululahjaa! Joku halaus tai päiväkodissa leikattu joulutähti ei ole lapselle lahja tai muistamista, joten pidän sinua aika itsekkäänä aikuisena, koska et halua antaa lapsille mitään. Joku kiva legopaketti olisi mukava.
Ihan kiitos riittää :)
Jos haluaa jotain antaa, tykkään itse eniten lapsen tekemästä kortista/piirroksesta. Myös herkut uppoaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä muistaminen halutaan antaa tutulle kivalle ihmiselle. Ei ole tarkoituskaan olla mikään palkanlisä.
Juu ei mitään, varsinkaan viiniä, kahvia, teetä, suklaata tai mitään koriste-esineitä tai astioita. Tiedän itse mitä haluan syödä, juoda tai miten koristella kotiani, enkä kaipaa mitään perheiltä. Kivointa on lapsen tekemä kortti, jossa myös vanhemmat toivottaa hyvää joulua. Kehut kasvotusten on jotenkin vaivaannuttavia, työtähän minä vain teen. Kortissa on ollut ok kun on ollut vaikka että ""nimi" oot mun paras hoitaja" tai " on kivaa kun pelataan aina yhdessä" tms. lapsen suusta.
Ahneita ei todellakaan päiväkotihenkilöstössä ole, vaikka palkka onkin perseestä. Kaikista ryhmistä kertyy lahjoina yhteensä ainakin kymmenen kiloa suklaata kahvihuoneeseen ja ne jaetaan koko henkilöstön nautittavaksi pitkin kevättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä muistaminen halutaan antaa tutulle kivalle ihmiselle. Ei ole tarkoituskaan olla mikään palkanlisä.
No onko ok jo lapselle opettaa, että se ei niin kiva ihminen jää ilman lahjaa? Jos vaikka onkin lapsen kanssa yhtä paljon tekemisissä kuin se kiva. Eräänlaista kiusaamista tuokin. Ei hyvä, jos lahjaa ei ole tarkoitettu koko henkilökunnalle.
Ihan sama kunhan ei tulee krääsää. Itse saan joka joulu vähintään kolme kaikilla täytettyä joulupukkia ja lasista kynttilänjalkaa. Siis ihan oikeasti kuka haluaa lisää paskaa kotiinsa. Olen kiitollinen että muistatte minua mutta nämä menee suoraan lahjoitukseen/roskikseen. Itse pidän eniten lasten ajattelemista korteista. Säästän ne aina ja välillä muistelen niitä lapsia jotka joskus olivat ryhmissäni.
NIRVANA MANALA VARASTAA kirjoitti:
Sellaisella nimellä kuin Katja esiintynyt venäläinen nainen kulki joskus lähiöissä myymässä isänsä kalatehtaalta varastamia kaloja niin hänellä oli päiväkodeista varastettuja leluja juustoja maitoja jne myös jostain koululta jopa pesuaineet . Hän kuuluu ryhmään lahkoiset ja mukana viemässä täältä varastettua ruokaa vaatetta Venäjälle busseilla autoilla tuo viinaa sieltä mutta myös Israeliin mikä on huumekeskus ,narkomaanien new age hillujat mm.intiasta thaista ja matkalaukkuja kuljetetaan turisteille siis huumeita . Matkalaukut painaa tyhjinä 25 kiloa !!! Hamppua myös piippuja tuovat Suomeen .
Hienoa. Muistathan, että vain otetut lääkkeet auttavat.
Jotakin pois kuluvaa. Mulle kelpaisi esim. Kynttilä, kukat, käsirasvaa, kahvi, tee.
En haluaisi mukia, jääkaappimagneettia, tuikkukippoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakaan lapsi ei taida koskaan olla tekemisissä em. työntekijöiden kanssa, koska ei heitä sanallaakaan ole maininnut. Ryhmänsä työntekijöistä puhuu kotona paljonkin, he ovat iso osa lapseni arkipäivää ja hänelle tärkeitä aikuisia.
-eri
Minä olen rakastanut jokaista lahjaa, etenkin niitä ihania mukeja ja tuikkukippoja. Olen ollut opettaja jo lähes 20 vuotta ja kyllä, muistan jokaisen lapsen joka on tuonut kupin, kun juon niistä tai laitan kynttilän palamaan, muistuvat taas mieleen.
Mutta tietenkään mitään ei velvollisuudesta tai pakosta kannata tuoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme käytä kaikki alkoholia lainkaan.
Lahjakortit jää käyttämättä.
Kynttilä, villasukat ja kortti on esimerkiksi ihana lahja.
Jos on niin urpo, että kuvittelee ihmisen arvoa mitattavan lahjan hinnassa, niin sietääkin harmistua.