Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettimyyntipalstojen ärsytysmyyjät!

Vierailija
03.12.2020 |

Ehkä ikuisuusaihe, mutta voi vihtori sentään, alan epäillä ettei nuo netin myyntipalstat oikeasti ole tavallisia ihmisiä varten, ainakaan mitkään maalaisjärjen lainalaisuudet ei tunnu siellä pätevän!

Ostan yleensä uutena sen mitä välttämättä tarvitsen, enkä ole mikään himoshoppaaja. Nyt olen kuitenkin yrittänyt hankkia muutamaa vähän tyyriimpää (tai käytettynä 200-500€ hintaista) tavaraa secondhandina, sillä onhan se uuteen verrattuna säästöä, ja tietysti järkevää kierrätystä. Mutta! Laitoin kauppapalstalle oman ostoilmon jossa kerroin että etsin juuri tietyillä ominaisuuksilla varustettua tuotetta. Sitten saan lukuisia vastauksia joissa tarjotaan joko ihan jotain muuta kuin mitä olen kertonut etsiväni, tai sitten ei kerrota myytävästä tuotteesta mitään olennaista. Tyyliin, ”mulla on myynnissä punainen auto, 2000€, kiinnostaako?” (Siis esimerkki, en ole ostamassa autoa.) Lähetän sitten kohteliaita kysymyksiä tuotteen ominaisuuksista, merkistä ja kunnosta, joihin yleensä vastataan yhdellä sanalla. Viestejä saa laittaa monta, että saa edes perusominaisuudet selville. Kuvia ei juuri kukaan liitä tarjouksiinsa. Ja tarjoukset ovat usein jostain toiselta puolelta Suomea, mitä myyjä ei tietenkään mainitse ennenkuin kysyn erikseen sitäkin. Kyseessä ei ole postitettava tavara, joten luulisi olevan selvää etten lähde hakemaan muutaman satasen asiaa jostain 600km päästä.

Oon käyttänyt tähän hyödyttömään viestittelyyn nyt niin paljon aikaa että kadun jo katkerasti etten heti marssinut alan liikkeeseen ja ostanut ostostani sieltä. Ihmettelen vaan oikeesti että mitä ne myyjätarjokkaat miettii ja miten niillä on aikaa lähetellä noita random-viestejä joissa eivät kerro mitään eivätkä ota huomioon sitä mitä ostaja on kertonut etsivänsä. Ei kai ne tuolla tavalla saa romujaan ikinä myytyä! Miten te myyntipalstojen selviytyjät saatte kauppoja tehtyä ja löydätte etsimänne tuotteet?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon mennyt pyydettynä aikana hakemaan tuotetta josta kaupat sovittu, mutta myyjä ei vastaa puhelimeen eikä viesteihin. Ei silloin eikä myöhemmin, oli kai myynyt tavaran jo muualle. Hieno homma kuin ajoin hirveässä kelissä toiselle paikkakunnalle ostoksen takia ja sen takia olin myös pois töistä osan päivää..! Että ei käytettynä, kiitos, ellei ole tuttu myyjä.

Vierailija
2/2 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no aikaa kauppoihin saa kyllä käytettyä. Ehkä yksi kymmenestä kontaktista tuottaa tulosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi