Tarviin taas siivousvauhditusta
En ole pitkään aikaan avannut siivousketjua, mutta nyt ois pakko. En jaksa tehä mitään omin päin. Olen kotona pienen vauvan kanssa, kotityöt on mun hoidettavana ja hyvin ehtisin, mutten saa aikaiseksi. Auringonpaisteessa tuntuu vielä (likaisista ikkunoista huolimatta) että koko talo on täynnä pölyä. Kaikenlaista vaatetta ja pyykkiä on joka paikassa pölyttämässä lisää.
Alotan nyt laittamalla pesukoneeseen valkopyykkiä ja tyhjennän sen jälkeen tiskikoneen. Vauva nukkuu nyt. Jos joku muu haluaa siivota nyt kanssa, vaikka jotain ihan pientäkin, niin saa mielellään raportoida tänne!
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 19:27"]
35/39: Sulla meni siis kaksi tuntia näihin:
tiskit ja keittiön työtasot
tavarat paikoileen
huonekasvien kastelu ja nyppiminen
pölyjen pyyhintää
?
Mua väsyttää jo ajatellakin tuota listaa.
[/quote]
Paljon käsin tiskattavia laseja ym., tolkuttoman kokoinen talo, kasveista ei yksikään helpossa altakasteluruukussa... Kaksi tuntia on melkeinpä ennätysaika!
Joko loppui siivoukset tälle iltaa?
Tulisko uusia siivoajia mukaan? Vai onko kaikilla jo siistiä?
Mukana! Täällä alkaa juuri nyt ankara paperijätteen perkaus!
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 15:28"]
Älkää puhuko ikkunoista. Muutin tähän 1,5 vuotta sitten ja lasit oli sillon likaset. No, ne on edelleen likaset kun en ole niitä koskaan pessyt :D
[/quote]
Minullakin oli pari vuotta pesemättä :) sain pestyä ne joku viikko sitten eikä ollut todellakaan iso homma.
Olen myös saanut raivattua varaston/vierashuoneen lähes kokonaan (ja pestyä sieltäkin ikkunat). Sinne oli kertynyt aivan uskomaton kaaos, hirveä kasa sekalaista romua ja huonekaluja. Aloitin urakan perjantaina ja olen siitä lähtien tehnyt hommaa ainakin 6 tuntia/päivä.
Enää onkin jäljellä sohvan ja vierassängyn vaahtopesu ja mattojen tamppaus, viimeinen kunnon imurointi ennen mattojen levittämistä ja totta kai melkoinen kasa pyykkiä iltapuhteeksi.
Ai että on mukavaa kun saa pitkään roikkuneita töitä valmiiksi! :)
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 19:41"]
Ei huvita siivota, kun jokapaikka tavaraa täynnä. En tiedä mistä aloittaisin ja minne tuuppaan tavaroita?
[/quote]
Hankalaa sanoa kun pitäisi tietää minkälaista tavaraa siellä on.. Mutta itselläni hyväksi havaittu konsti on tämä: Töppää keskelle lattiaa jätesäkki ja ota tavoitteeksi että sen pitää täyttyä sen päivän aikana. Sitten ala mättämään sinne selvät roskat, rikkonaiset tavarat, reiälliset tai muuten vaan ylinyhjääntyneet vaatteet ja muu selvä kaatopaikkasälä.
Toinen jätesäkki (tai pahvilaatikkoja niin monta kuin tarvitaan) kierrätettäville/eteenpäin annettaville.
Ja paperisilppuri on älyttömän hyvä keksintö! Alle 20e saa jo jonkinlaisen. Itse ostin omani Prismasta tuohon alle 20e hintaan ja se on palvellut jo nelisen vuotta.
Koreja, koreja, laatikoita... Parilla eurolla irtoaa kolmen satsi niitä reiällisiä muovikoreja. Minulla on nykyään joka tuoteryhmällä oma kori/purnukka (sukat, alusvaatteet, hygieniatuotteet, muut pesuaineet, siivousliinat, jopa mikrokuituliinoille on oma lootansa. Muovipusit, työkalut jne jne). Ja olen myös ostanut Ikeasta ja muualta vähän hienompia koreja, jotka toimii samalla sisutuselementtinä. Kun onhan ne muovikorit aika rumia kuitenkin.
Kyllä se kaaos siitä talttuu kun sitkeästi sen nitistät :)
HELP! Pääsin töistä kotiin ja söin. Nyt vakuuttakaa joku mut siitä, että on järkevämpää ja palkitsevampaa tarttua taas tähän siivoukseen, kuin vajota sohvalle hyvän kirjan kanssa!
12
Blaah... Mä liityn tähän kans. Oon viikannu pyykit, järjestellyt ylä- ja alakerran tavat, tyhjentänyt tiskikoneen ja imuroinut. Nyt jämähdin nojatuoliin. Pitäis vielä pyyhkiä pölyt, pestä lattiat ja vessa. Miksen mä saa koskaan tulla vastasiivottuun kotiin?
Vajosin sohvalle, mutta viikkasin pyykit. Nyt ei huvittais yhtään siivota, ei sit pätkääkään! Raahaudun silti tekemään jotain.
12
Minä sain tänään iltapäivällä siivottua loput, eli moppasin lattiat, siivosin wc:n. Pyöritin taas koneellisen pyykkiä, norpat ja emättimet 95 asteessa. Kylpyhuoneen kun saisin pestyä ja tavarat muutamasta kaapista järjestykseen, niin ihan hyvällä mallilla ollaan.
13