Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviin taas siivousvauhditusta

Vierailija
15.04.2014 |

En ole pitkään aikaan avannut siivousketjua, mutta nyt ois pakko. En jaksa tehä mitään omin päin. Olen kotona pienen vauvan kanssa, kotityöt on mun hoidettavana ja hyvin ehtisin, mutten saa aikaiseksi. Auringonpaisteessa tuntuu vielä (likaisista ikkunoista huolimatta) että koko talo on täynnä pölyä. Kaikenlaista vaatetta ja pyykkiä on joka paikassa pölyttämässä lisää.

Alotan nyt laittamalla pesukoneeseen valkopyykkiä ja tyhjennän sen jälkeen tiskikoneen. Vauva nukkuu nyt. Jos joku muu haluaa siivota nyt kanssa, vaikka jotain ihan pientäkin, niin saa mielellään raportoida tänne!

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kaikki muutko jo valmiita... 52 sai koneen päälle ja kamat yläkertaan. Nyt tartun rättiin ja pyyhin alakerran pinnat sekä pesen portaiden kaiteen.

Vierailija
42/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 19:34"]

Minä sain tänään iltapäivällä siivottua loput, eli moppasin lattiat, siivosin wc:n. Pyöritin taas koneellisen pyykkiä, norpat ja emättimet 95 asteessa. Kylpyhuoneen kun saisin pestyä ja tavarat muutamasta kaapista järjestykseen, niin ihan hyvällä mallilla ollaan.

13

[/quote]

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissähän minä, en saanut illalla tehtyä enää mitään. Tänään olis tarkotus vielä tsempata, kun kotiin pääsen. Sain keittiön hyvään kuosiin sillon toissapäivänä, mut tänä aamuna siellä oli jälleen kaaos. Aivan käsittämätöntä miten kaikki pinnat peittyy rojun alle!

12

Vierailija
44/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään pysty pesemään ematintä 95 asteessa ja onneks meillä ei oo norppia, tuskin nekään noin kuumasta tykää.

Vierailija
45/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:28"]

En millään pysty pesemään ematintä 95 asteessa ja onneks meillä ei oo norppia, tuskin nekään noin kuumasta tykää.

[/quote]

Ai, minusta tuntuu, ettei bakteerit kuole matalammassa lämmössä! Kuinka viileällä peset, ettei vain jää pöpöt muhimaan? Norpat jätin laittamatta kuivausrumpuun, ne olivat jo melko kuivia linkouksen jäljiltä. Tänään leivontaa ja uusintaimurointi, jospa saisin sen kylppärinkin kuurattua.

13

Vierailija
46/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkivuori hupenee mallikkaasti.

Käytössä talon kuivaushuone, eli meneillään todellinen suurpyykki. Tavoitteena, että kaikki nätisti kaapissa iltauutisten aikaan.

Vierailija
47/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

52 päivittää: pölyt pyyhitty alakerrasta, lasipinnat pesty, apk valmis. Nyt tyhjennän apk:n ja sitten imuroin alakerran.

Vierailija
48/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 09:58"]

Oikeasti, kannattaa pestä ikkunat säännöllisesti, niin joka kerta ei tarvitse avata niitä ja pestä välistä.

[/quote]

Mihin tämä perustuu? Miten ulko- ja sisäpuoen peseminen estää likaa menemästä sinne väliin?

Ei ainakaan työtä vähennä se, että pesee kaksi kertaa vuodessa ulko- ja sisäpuolet kuin jos pesisi kerran vuodessa kaikki ikkunapinnat?

Vierailija
49/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkkari ja takkahuone imuroitu, nyt lasi vettä ja sitten keittiö+eteinen.

Vierailija
50/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 päätti pitää paussin kirjahyllyn viimeistelyssä ja imuroi yläkerran. Vielä vois luututa lattiat. Keittiön tasot siivottu ja kuurattu myös.

Aamulla tein pashan hyytymään huomista varten ja illalla vuorossa leipätaikinan teko - saa sitten uunituoretta heti aamusta:D Ruokavieraita tulossa huomenna...

Vierailija
51/70 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että saitte siivottua! Mä täällä taas vanun työtuolissa koneella, meen nyt syömään mämmiä ja kattomaan Solsidania ja imettämään, katsotaan jos sitten jatkuu siivous :/

t. ap taasen

Vierailija
52/70 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäis jatkaa tänään, saas nähdä ehdinkö. Mulla on kuudelta harrastus. Töistä päästyä ehdin just kotiin, laittaa ruoan, syödä itsekin ja sit on jo juostava.

Takas kotona oon vähän ennen puolta kahdeksaa. Tänään pitäis käydä kaupassa ostamassa pääsiäisruoat, ehkä alkossakin. Missäs mokoman välissä mä siivoon? Saiskohan sen teinin lahjottua?

12

Vierailija
53/70 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sujuu ap? Ootko saanu mitään uutta aikaan?

Vierailija
54/70 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kerrassaan... viimeviikolla inventoin ja putsasin 48 keittiönkaappia, tein pyrolyysin uuniin, pesin 3 vessaa (mies imuroi ja pesi lattiat), eilen sain pestyä osan isoista kiinteistä ikkunoista sisäpuolelta ja aloitettua kirjahyllyn järjestelyn. Sitä tuossa olen nyt jatkanut, kiertoon lähtee satakunta pokkaria ja näköjään n 500 kirjaa jää hyllyyn. On ne lisääntyneet itekseen taas vuoden mittaan??

Vielä olis muutama hylly siivoamatta... tarvitseeko kukaan enää lasten videokasetteja?? Niitä on parikymmentä (ainakin). Vai heitänkö roskiin??

Huomenna vois jatkaa ikkunoiden pesua, niitäkin on 24 kpl.... Jos sitten pääsiäisenä pääsisi ulos hommiin:)

Vierailija
55/70 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja tarpeellinen ketju! Jatketaanhan tämän nostamista, kunnes jokaisella on halutut siivoukset siivottu.

Tuun mukaanne nyt, tänään tavoitteena:

tiskit ja keittiön työtasot

lehtikasan perkaus, paperinkeräysastiaan vienti

tavarat paikoileen

imurointi

huonekasvien kastelu ja nyppiminen

uuniruoka, jonka valmistuessa:

pyykkiä koneeseen

pölyjen pyyhintää

Ja huomenna jatkuu!

Vierailija
56/70 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen imuroin, siivosin kylpyhuoneen... nyt matot on täynnä kissankarvoja noiden painileikkien jäljiltä. eli pitäs imuroida taas uusiksi, lisäksi muutto tulossa parin viikon kuluttua, olen jo viikon ajan karsinut turhia tavaroita ja vaatteita pois,  tänään voisinkin tyhjentää keittiön kaapit puolityhjistä pastapusseista yms. ja pyyhkiä kaapit joita en enää käytä ennen muuttoa. Pyykkipäivä on vasta ylihuomenna. Lisäksi pitäisi vähän tiskata ja pyyhkiä keittiötaso, siinä ei kauaa mene. Ensi viikolla alan vasta pakkailemaan, kun tavaroita ei paljoa ole ja jotta ei joudu kovin kauaa kulkemaan laatikoiden ja vaatesäkkien keskellä. 

Vierailija
57/70 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitan vasta työpäivän päälle. Täytin ekana pyykkikoneen ja tiskarin. Nyt on kahvitauko ja kaipa pitäis syödäkin jotain. Sitten vien puhtaat pyykit meidän sängylle ja alan viikata. Imurointi ja pölynpyyhintä saavat riittää pääsiäiseksi + tietysti vessan pesu.

Vierailija
58/70 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 jatkaa. Sorruin pieniin linjoihin ja tyhjensin keittiön pöydällä olleen tilpehöörikorin ja lajittelin tavarat. Onpahan nyt tehty. Sen lisäksi olen järjestellyt tavaroita paikoilleen ja varastoon. Pyykkiä eka erä viikattu ja vaihdettu uusi satsi koneeseen. Seuraavaksi lurautan vessassa pöntönpesuaineen vaikuttamaan ja jatkan puhtaan pyykin lajittelua.

Vierailija
59/70 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

35:llä jäljellä enää nämä:

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 17:08"]

lehtikasan perkaus, paperinkeräysastiaan vienti

imurointi

uuniruoka, jonka valmistuessa:

pyykkiä koneeseen

[/quote]

Tai enää ja enää, mutta tuntuu, että nuo hoidettuani jaksan ja ehdin vielä jotain.

Voisi ottaa hylly kerrallaan jotain tavaroiden tai ruoka-aineiden perkaamista.

Tai sitten täyttää yhden ison muovikassin kirjahyllyjen turhilla kirjoilla ja heittää ne aamulla johonkin kirjakierrätykseen (kirjastoon, asemalle).

Kiitos raivausinspiraatiosta teille, jotka olette täällä raivauksestanne kertoneet!

Vierailija
60/70 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

35/39: Sulla meni siis kaksi tuntia näihin:

tiskit ja keittiön työtasot

tavarat paikoileen

huonekasvien kastelu ja nyppiminen

pölyjen pyyhintää

?

Mua väsyttää jo ajatellakin tuota listaa.