Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviin taas siivousvauhditusta

Vierailija
15.04.2014 |

En ole pitkään aikaan avannut siivousketjua, mutta nyt ois pakko. En jaksa tehä mitään omin päin. Olen kotona pienen vauvan kanssa, kotityöt on mun hoidettavana ja hyvin ehtisin, mutten saa aikaiseksi. Auringonpaisteessa tuntuu vielä (likaisista ikkunoista huolimatta) että koko talo on täynnä pölyä. Kaikenlaista vaatetta ja pyykkiä on joka paikassa pölyttämässä lisää.

Alotan nyt laittamalla pesukoneeseen valkopyykkiä ja tyhjennän sen jälkeen tiskikoneen. Vauva nukkuu nyt. Jos joku muu haluaa siivota nyt kanssa, vaikka jotain ihan pientäkin, niin saa mielellään raportoida tänne!

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hieman jäljessä tavoiteaikaa, olin ajatellut, että seiskalta on keittiö ja pyykkiralli täysin hoidossa. Vielä on yksi koneellinen viikkaamatta ja käsitiskit tiskaamatta. Otan tavoitteeksi, että niiden lisäksi saisin wc:n pestyä kokonaan, poislukien lattiat. Inhoan imurointia, koska meillä on niin kovaääninen imuri, joten lykkään lattiat viimeiseksi... :)

13

Vierailija
22/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tavoite, että nuo tehty 19.30 mennessä. Vipinää kinttuihin nyt!

13

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi wc:n kimppuun! Pakotin puolison imuroimaan, joten wc:n jälkeen enää moppaus jäljellä. Kylpyhuoneen pesen myöhemmin tällä viikolla. Siivouksen jälkeen täytyy vielä leipoa vähän.

Vierailija
24/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi wc:n kimppuun! Pakotin puolison imuroimaan, joten wc:n jälkeen enää moppaus jäljellä. Kylpyhuoneen pesen myöhemmin tällä viikolla. Siivouksen jälkeen täytyy vielä leipoa vähän.

13

Vierailija
25/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvita siivota, kun jokapaikka tavaraa täynnä. En tiedä mistä aloittaisin ja minne tuuppaan tavaroita?

Vierailija
26/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Miten ois jätesäkki tai muutama, roskiin/kierrätykseen/keksi uusi säilytyspaikka? Pelkkä siivoushan on helppoa. Tyhjiä lattioita on helppo imuroida ja mopata noin vain, mutta kun on tehtävä etukäteisvalmisteluita! Roskat roskiin, tavarat omille paikoilleen, pyykit pyykkikoriin ja tiskit tiskikoneeseen... Siksipä se aloittamisen kynnys nousee korkeaksi.

Vierailija
27/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni imurointi lasten kanssa tappeluksi. Sain teinin "imuroimaan", kun uhkasin kk-rahojen menetyksellä. Pari vetoa tais ottaa keskilattialta...

Pienemmät imuroi mieluummin vessan, kylppärin ja eteisen, kuin oman huoneensa. Mä sain keittiön kuosiin. Yks lapsista pyyhki pölyt.

Vielä jäi työmaata. Jaksaiskohan vielä tänään jotain?

12

Vierailija
28/70 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin vasta kotiin. Tulin sieltä harrastuksesta kaupan kautta. Meni tunti ja 200€, mut toivon, ettei ennen tiistaita tarvii enää käydä.

Nyt olis sit se siivous edessä. Paljon en tälle illalle ehdi, huomenna pitää taas kuudelta herätä, että ehdin töihin.

12

Vierailija
29/70 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa!!! Siivousketju! Mä pesin tänään koneellisen pyykkiä & tiskiä, istutin parvekkeelle muratteja & sellaisia havupuita (tuijia?!), imuroin parvekkeen, imuroin kämpän, moppasin lattiat, vein matot ulos tuulettumaan, hakkasin niitä. Pesin vessat & uudet pyyhkeet sinne. Lakanat vaihdoin viikonloppuna, samalla tuuletin kaikki petivaatteet ja pesin pari päiväpeittoa.

Huomenna pyyhin vielä vähän pölyjä ja harkitsen ikkunanpesua yms. Kukkia ei oo kasteltu aikoihin... Kaupassa ois pakko käydä.

Tykkään kovasti siivota mutta nyt se on hiiiiidasta ja tuskaa kun olen raskaana, viimeinen kuukaisi menossa ja särkee kovin selkää.

Mä pakotan joka päivä itseni tekemään nämä:

tiskikoneen tyhjennys & täyttö

yksi koneellinen pyykkiä

edes yhden roskapussin vienti

väh. 30 min jotakin järjestelyä, esim. lasten sukkien parien etsimistä.

Kaksi kertaa vuodessa pidän kirppispöydän just siksi ettei niitä outoja kasoja pääse syntymään minnekään, kaikki vaan heti menemään mitä ei tarvitse.

Mut nyt tajusin etten ole koskaan pessyt uunia, mites se tapahtuu? :D

Olen myös huono mutsi silleen etten muistanut kasvattaa rairuohia pääsiäiseksi :(

Vierailija
30/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synkkä yksinpuhelu. Laitoin musiikkia kovalle soimaan ja join lasin vettä, josko sillä piristyisi siivoomaan. Onneksi ulkona paistaa! Pitäis, pitäis... Taidan ottaa pöydät yksi kerrallaan ja tulen tänne sit kehumaan miten "ahkera" olenkaan.

Ei suju, ei.

12

Vierailija
31/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 on taas täällä. Eilen ei tullut valmista. Nyt on matot parvekkeella (kova tuuli näköjään) ja imurointi edessä, sen jälkeen pyyhkäisen keittiön lattian. Siinä se. Kaupassa en oo käyny. Jos siellä on vielä narsisseja jäljellä, tuon niitä pääsiäisiloksi puhtaaseen kotiin.

Vierailija
32/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on kiva ketju :) Tsemppiä nyt kaikille! Itse kävin eilen kaupassa, jotta tänään saan siivota. Imuroin, pesin lattiat, pesin vessan ja pyyhin pölyt. Pölyjen pyyhkiminen on inhottavin homma, mutta päätin sen tehdä pääsiäisen kunniaksi. Ruuaksi valmistin purkkihernekeittoa! Niin, ja lämmitin leivinuunin, se antaa kivasti lämpöä ja säästän sähkössä. Nyt sain kaikki valmiiksi, sauna päällä ja istuin koneelle. Ikkunoita mietin ensi viikolla :)

Vierailija
33/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju, kiitos aloittajalle ja osallistujille.

Ahdistaa ylimääräinen tavara. Huomenna teen ilmoituksen toriin kaikesta yltäisestä isosta selkeästä tavarasta. Myyntiin lähtee: hyvä kuntoinen 2v ikean lasten keittiö, ikean 3kpl untuva jätti koristetyynyjä mustalla 3 osan tyynyliinalla ja 5 kpl Ikea lime vihreitä tyynyjä.

Koriste tyynyt tosi kivat, mutta koska en koskaan jaksa pedata ja laittaa niitä pojan sänkyyn "sohvaksi" niin ne saavat nyt lähteä kaapista viemästä tilaa!

Sit on 3 kpl poikien mustia stiikoja tosi hyvä kuntoisia, kun on niin vähä luminen talvi takana ja muutenkin pojat jo kasvaneet noista (oli virhearviointi joululahja).

Sit brömer junior turvaistuin ja kissan luukullinen kolmionmuotoinen kulma wc pitäis saada pois saunan lauteilta viemästä tilaa. ( virhe ostos! Muuten hyvä, mut luultiin että 2 kissalle pitää olla 2 wc ja nyt tämä toinen olohuoneessa pidetty kuitenkin jäi ihan käyttämättä) .

Vitsit kun nämä saisi laitettua pois niin tulis tilaa kotiin.

Vierailija
34/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

37:n homma on nyt tehty. Iltapala on uunissa ja minä sohvalla. Kohta syödään.

Vierailija
35/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla kuulostaa olevan ikkunat pesemättä. Oikeasti, kannattaa pestä ikkunat säännöllisesti, niin joka kerta ei tarvitse avata niitä ja pestä välistä. Pesin ikkunat viimeksi syksyllä, eikä nyt tarvinnut kuin pestä sisä- ja ulkopuolelta, nopea homma ja puhdasta tuli kevätaurinkoa varten! Te, joilla lapset tai lemmikit lähmivät ikkunoita sisäpuolelta, hankkikaa ikkunaliinoja! Niillä on helppo pyyhkäistä nopeasti kaikki lasipinnat ja peilit. Eikä jää rantuja!

Itse käytän esim. Cifiä http://www.kauppahalli24.fi/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/i/cif_ikkunaliina.jpg ja Pirkkaa http://www.pirkka.fi/sites/default/files/styles/max_width_800/public/products/marsu_2419_2_jpg.jpg

Toivottavasti joku ikkunapintojen kanssa tuskaileva sai avun. Niin ja olettehan muistaneet pestä liesituulettimen rasvasuodattimen säännöllisesti? Jos ette, katsokaapa miltä näyttää ja kipinkapin tiskikoneeseen ;)

Vierailija
36/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 21:11"]

Ihanaa!!! Siivousketju! Mä pesin tänään koneellisen pyykkiä & tiskiä, istutin parvekkeelle muratteja & sellaisia havupuita (tuijia?!), imuroin parvekkeen, imuroin kämpän, moppasin lattiat, vein matot ulos tuulettumaan, hakkasin niitä. Pesin vessat & uudet pyyhkeet sinne. Lakanat vaihdoin viikonloppuna, samalla tuuletin kaikki petivaatteet ja pesin pari päiväpeittoa.

Huomenna pyyhin vielä vähän pölyjä ja harkitsen ikkunanpesua yms. Kukkia ei oo kasteltu aikoihin... Kaupassa ois pakko käydä.

Tykkään kovasti siivota mutta nyt se on hiiiiidasta ja tuskaa kun olen raskaana, viimeinen kuukaisi menossa ja särkee kovin selkää.

Mä pakotan joka päivä itseni tekemään nämä:

tiskikoneen tyhjennys & täyttö

yksi koneellinen pyykkiä

edes yhden roskapussin vienti

väh. 30 min jotakin järjestelyä, esim. lasten sukkien parien etsimistä.

Kaksi kertaa vuodessa pidän kirppispöydän just siksi ettei niitä outoja kasoja pääse syntymään minnekään, kaikki vaan heti menemään mitä ei tarvitse.

Mut nyt tajusin etten ole koskaan pessyt uunia, mites se tapahtuu? :D

Olen myös huono mutsi silleen etten muistanut kasvattaa rairuohia pääsiäiseksi :(

[/quote]

Jos sinulla on pyrolyysiuuni se hoituu tuolla kuumennuksella se pesu. Rätillä vaan pyyhitään tuhkat pois uunin pinnoilta ja on kuin uusi. Muuten osta uuninpesuvaahtoa, pursota sitä pinnoille, anna vaikuttaa ja pyyhi hyvin pois.

34

Vierailija
37/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 taas tässä moi! :) Varastonsiivous on loppusilausta vaille, pitää vielä tosiaan imuroida vaahto pois tekstiileistä ja roudata matot ylös, imuroida vielä kerran kunnolla ja ja, siinäpä ne melkein onkin. Sit pääsee sisustamaan ja asentamaan äänentoistot ym. Olisin kyllä mielelläni imuroinut jo eilen mutta pölypussit loppuivat eikä kusti vielä polkenut uusia kotiovelle. Toivon hartaasti että ne tulee tänään (olen täyttänyt tässä urakassa jo 3 pussia).

Vastapainoksi asunnon puoli on kuin pommin jäljiltä.. No jaa, aina ei voi voittaa :))

Mukavaa ja aikaansaavaa päivää kaikille!

Vierailija
38/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 18:29"]

37 jatkaa. Sorruin pieniin linjoihin ja tyhjensin keittiön pöydällä olleen tilpehöörikorin ja lajittelin tavarat. Onpahan nyt tehty. Sen lisäksi olen järjestellyt tavaroita paikoilleen ja varastoon. Pyykkiä eka erä viikattu ja vaihdettu uusi satsi koneeseen. Seuraavaksi lurautan vessassa pöntönpesuaineen vaikuttamaan ja jatkan puhtaan pyykin lajittelua.

[/quote]

tuo ei ole lainkaan turha työ!

Vierailija
39/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs mä aloittaisin? Kello 3 mennessä pitäs olla siivottu kun mies tulee töistä. Itse olen flunssassa kotona ja ei millään jaksaisi siivota, mutta huomenna tulee äiti ja sisko kylään niin pakko.

Jospa aloittaisin sillä, että pyykinpesukone päälle ja astiat pesuun myös. Sitten lakanoiden vaihto ja imurointi... inhoan imurointia. Sitten vessakin pitäis pestä.

Vierailija
40/70 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään jälkijunassa mukaan. Apk päällä, seuraavaksi pesukone pyörimään. Sitten keräilen alakerrasta lojuvat tavarat yläkertaan.