Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK sairaanhoitaja valintakokeet

Vierailija
15.04.2014 |

Millaisia kokemuksia teillä on AMK sairaanhoitajan valintakokeista? Millaisia kysymyksiä psykologi ja opettajat esittivät? Mikä oli haastavinta kokeissa, mikä helpointa?

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:45"]

Eipä menny oulun diakissa kokeet sairaanhoitajaksi läpi.kamalan vaikeita kysymyksiä ja laskuja.

[/quote]

millaisia oli?

Vierailija
42/125 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:45"]

Eipä menny oulun diakissa kokeet sairaanhoitajaksi läpi.kamalan vaikeita kysymyksiä ja laskuja.

[/quote]

millaisia oli?
[/quote]mun mielestä Diakin kokeet oli helpot. Ainaki matikka osuus. Aineistosta en oo varma miten meni....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama lääkelasku ja yhtälö oli Oamkissa sh-pääsykokeissa.

Vierailija
44/125 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Centriassa Kokkolassa oli toissa vuonna tosi helpot kokeet. Matikkaosuus oli yläastetasoa vastaava. Siitä piti päästä läpi, jotta muut osa-alueet otettiin huomioon. Kirjallinen koe oli 2 tai 3 tuntia. Oli helppoja avokysymyksiä, sitten yhden aineiston pohjalta piti kirjoittaa tiivistelmä ja ja... Muuta en kirjallisesta muista. Sitten oli vaan ryhmähaastattelu. Kunhan kaikki pääsi ääneen eikä ollu päällepäsmäreitä tai tuppisuita, sekä keskustelu eteni, niin hyvin pärjäs. Meidän ryhmästä 3/4 pääsi sisälle. Tai itseasiassa kaikki, mutta se yksi meni jonnekin muualle. Kokeet oli mielestäni älyttömän helpot, mutta sisään oli ja on yhä todella vaikea päästä. Hakijoita toooosi paljon, ja todella vähän pääsee sisälle kouluun. Tänä vuonna tais olla ennätysmäärä hakijoita... Mutta, toivottavasti kukaan ei ole tänne hakenu. Täsä koulusa ei mikään toimi. Jos olisin kokeen tehny huonommin, olisin päässy Helsinkiin tai jonnekin muualle. Jälkikäteen harmittaa, heh heh...

Vierailija
45/125 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:15"]

Centriassa Kokkolassa oli toissa vuonna tosi helpot kokeet. Matikkaosuus oli yläastetasoa vastaava. Siitä piti päästä läpi, jotta muut osa-alueet otettiin huomioon. Kirjallinen koe oli 2 tai 3 tuntia. Oli helppoja avokysymyksiä, sitten yhden aineiston pohjalta piti kirjoittaa tiivistelmä ja ja... Muuta en kirjallisesta muista. Sitten oli vaan ryhmähaastattelu. Kunhan kaikki pääsi ääneen eikä ollu päällepäsmäreitä tai tuppisuita, sekä keskustelu eteni, niin hyvin pärjäs. Meidän ryhmästä 3/4 pääsi sisälle. Tai itseasiassa kaikki, mutta se yksi meni jonnekin muualle. Kokeet oli mielestäni älyttömän helpot, mutta sisään oli ja on yhä todella vaikea päästä. Hakijoita toooosi paljon, ja todella vähän pääsee sisälle kouluun. Tänä vuonna tais olla ennätysmäärä hakijoita... Mutta, toivottavasti kukaan ei ole tänne hakenu. Täsä koulusa ei mikään toimi. Jos olisin kokeen tehny huonommin, olisin päässy Helsinkiin tai jonnekin muualle. Jälkikäteen harmittaa, heh heh...

[/quote]

Tuskin sinne Kokkolaan on vaikeampaa päästä kuin Helsinkiin, kun sanoit että vähemmillä pisteillä olisit päässyt helsinkiin

Vierailija
46/125 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:06"]

Mulla edessä Tamkin kokeet perjantaina. Maanantaina oli Hamk sosionomikokeet ja kuulemma ovat lähes samanlaiset kun sairaanhoitajan kokeet. Paha niistä sanoa miten meni, mutta mä sain kyllä kaikki paperit täytettyä kauan ennen sitä aikarajaa vaikka kuulemma ei kerkee täyttään kaikkee. Eli psykologit varmaan mulla ratkasee.

[/quote]

Mulla Tamkiin koe tiistaina! Tule kertomaan, että millaisia matikantehtäviä kysyttiin. Oon nyt koettanut harjoitella ainakin prosentti- ja liuoslaskuja sekä yksikkömuunnoksia ja ihan allekkainlaskuja (jako, kerto yms.)
[/quote]

Siellä Hamkin kokeessa ainakin oli ihan perus yhteenlaskut, allekkain laskuja (myös kerto ja jako), etäisyyksien laskemista ja prosenttilaskuja ainakin. Lisäksi päättelylaskuja :)

Vierailija
47/125 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:06"] Mulla edessä Tamkin kokeet perjantaina. Maanantaina oli Hamk sosionomikokeet ja kuulemma ovat lähes samanlaiset kun sairaanhoitajan kokeet. Paha niistä sanoa miten meni, mutta mä sain kyllä kaikki paperit täytettyä kauan ennen sitä aikarajaa vaikka kuulemma ei kerkee täyttään kaikkee. Eli psykologit varmaan mulla ratkasee. [/quote] Mulla Tamkiin koe tiistaina! Tule kertomaan, että millaisia matikantehtäviä kysyttiin. Oon nyt koettanut harjoitella ainakin prosentti- ja liuoslaskuja sekä yksikkömuunnoksia ja ihan allekkainlaskuja (jako, kerto yms.) [/quote] Siellä Hamkin kokeessa ainakin oli ihan perus yhteenlaskut, allekkain laskuja (myös kerto ja jako), etäisyyksien laskemista ja prosenttilaskuja ainakin. Lisäksi päättelylaskuja :)

[/quote]

Kiitti! Voisitko täsmentää, että millaisia etäisyyksien laskemisia?

Vierailija
48/125 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:15"]

[/quote]

Tuskin sinne Kokkolaan on vaikeampaa päästä kuin Helsinkiin, kun sanoit että vähemmillä pisteillä olisit päässyt helsinkiin
[/quote]
Sillon ku ite hain, niin Centriaan piti olla vähintään 84/100 pistettä, jotta sisään pääsi. Helsingissä pisteraja oli matalampi. Eli jos koe olis menny huonommin, en olis Kokkolassa. Että silleen.

Vierailija
49/125 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 jatkaa. Siis Kokkola on kaupunkina ihana. Viihtyisä ja palvelut lähellä. Että siinä mielessä ok paikka.

Vierailija
50/125 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:15"] Centriassa Kokkolassa oli toissa vuonna tosi helpot kokeet. Matikkaosuus oli yläastetasoa vastaava. Siitä piti päästä läpi, jotta muut osa-alueet otettiin huomioon. Kirjallinen koe oli 2 tai 3 tuntia. Oli helppoja avokysymyksiä, sitten yhden aineiston pohjalta piti kirjoittaa tiivistelmä ja ja... Muuta en kirjallisesta muista. Sitten oli vaan ryhmähaastattelu. Kunhan kaikki pääsi ääneen eikä ollu päällepäsmäreitä tai tuppisuita, sekä keskustelu eteni, niin hyvin pärjäs. Meidän ryhmästä 3/4 pääsi sisälle. Tai itseasiassa kaikki, mutta se yksi meni jonnekin muualle. Kokeet oli mielestäni älyttömän helpot, mutta sisään oli ja on yhä todella vaikea päästä. Hakijoita toooosi paljon, ja todella vähän pääsee sisälle kouluun. Tänä vuonna tais olla ennätysmäärä hakijoita... Mutta, toivottavasti kukaan ei ole tänne hakenu. Täsä koulusa ei mikään toimi. Jos olisin kokeen tehny huonommin, olisin päässy Helsinkiin tai jonnekin muualle. Jälkikäteen harmittaa, heh heh... [/quote] Tuskin sinne Kokkolaan on vaikeampaa päästä kuin Helsinkiin, kun sanoit että vähemmillä pisteillä olisit päässyt helsinkiin [/quote] Sillon ku ite hain, niin Centriaan piti olla vähintään 84/100 pistettä, jotta sisään pääsi. Helsingissä pisteraja oli matalampi. Eli jos koe olis menny huonommin, en olis Kokkolassa. Että silleen.

[/quote]

Ei todellakaan oo ikinä ollu noin korkeat pisterajat kokkolaan :D... t. itekkin täällä opiskelen

Vierailija
51/125 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin tietää TAMKin pääsykokeista lisää, sillä minulla on huomenna :) oliko vaikeat ja millainen matematiikan osuus oli?

Vierailija
52/125 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 14:30"]

Onko tämän vuoden pääsykokeissa käyneitä? Etenkin Tamkin kokeet kiinnostaa..

[/quote]

Minä olin TAMKin pääsykokeessa. Haluatko siis tietää millainen se oli vai olitko itsekin?
[/quote]

Millainen oli? :)

Vierailija
53/125 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakiko kukaan JAMKiin? Millaiset kokeet olivat? Ja mitä noissa matematiikan osioissa oikeen yleisesti on?

Vierailija
54/125 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
55/125 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
56/125 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamk:n pääsykokeissa olleita? Oliko vaikeet?

Vierailija
57/125 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 14:30"]

Onko tämän vuoden pääsykokeissa käyneitä? Etenkin Tamkin kokeet kiinnostaa..

[/quote]

Minä olin TAMKin pääsykokeessa. Haluatko siis tietää millainen se oli vai olitko itsekin?

Vierailija
58/125 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut tuloksia?

Vierailija
59/125 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku laittaa tänne tyypillisiä matikka/päättelytehtäviä amkin sairaanhoitajapääsykokeista?

Vierailija
60/125 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 16:09"]

Puh, onneksi en ole joutunut ikinä mihinkään psykologisiin testeihin. Kuulostaa kamalalta, että pitäisi haastattelutilanteessa teeskennellä empaattista ja tarkoitushakuisesti yrittää esittää myötätuntoista ja lässyttää, onko lomat jo pian lähellä. Ja olen empaattinen kyllä, mutta inhoan teeskentelemistä.

[/quote]

Siis lomista puhuminen, toisen voinnin kysyminen jne. on ihan normaalia rupattelua, jota käydään joka ikisessä työpaikassa. Näin kiirastorstaina useimmissa paikoissa muuta ole tehtykään kuin mietitty pääsisäissuunnitelmia, näin esimerkkinä. Eivät ihmiset teeskentele olevansa kiinnostuneita toisista, vaan sitä se arkipäivän empatia on, että jakaa ne toisen ihmisen arkipäivän tunteet ja ilonaiheet.

[/quote]

Se on ihan eri asia, kuin että haastattelutilanteessa haastattelija teeskentelee, että hänellä on pää kipeä ja väsyttää, ja haastateltava yrittää parhaansa mukaan sitten vaikuttaa empaattiselta. Vaikka molemmat hyvin tietävät, että koko juttu on teeskentelyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä