AMK sairaanhoitaja valintakokeet
Millaisia kokemuksia teillä on AMK sairaanhoitajan valintakokeista? Millaisia kysymyksiä psykologi ja opettajat esittivät? Mikä oli haastavinta kokeissa, mikä helpointa?
Kommentit (125)
Hei!
-Onko kenelläkään tietoa milloin saadaan tietää mihin kouluihin tulee valintakoekutsut? Jostakin olin lukevinani, että kutsut lähetetään viikkoa ennen pääsykoetta. Tarkoittaako tämä sitä, että vasta viikkoa ennen pääsykokeita saadaan tietää riittävätkö esivalintakokeen pisteet edes "oikeaan" pääsykokeeseen asti? Tiedän pisterajat (väh. 30/80 ja kaikki osiot läpi), mutta ratkaisevana tekijänähän on se miten hyvin muilla on mennyt
-Olisiko kenelläkään kokemusta Savonian pääsykokeista parin viime vuoden ajalta? :)
Esivalintakoe oli tosi vaikea. 1.5 h aikaa tehä kaikki. Aikaa meinaa loppua kesken. 100 sivuinen materaali lukia etukätern ja siitä 40 kysymystä. Enkun teksti ja siitä kysymyksiä ja erilaisia laskuja ja äikän teksti ja siitä kysymyksiä.
Nyt tarvitsisi vinkkejä etenkin valintakokeiden matematiikan ja loogisen päättelyn osioon. Peruslaskuja joo (esim. plus, miinus, kerto, jako, prosentit) ilman laskinta, mutta tuleeko lisättävää mieleen? En jaksa muistaa kaikkea mitä siellä kokeessa oli ekan kerran ja on sellainen olo, että on jättänyt huomiotta jotain :) Ja missä noita loogisen päättelyn tehtäviä voisi harjoitella, vastukset olisi kiva saada kans
Mulla on tulossa 28.5 valintakoe diakoninen hoitotyö sh koulutus. Voisko joku tietäväinen kertoa mitä kaikkea se koe sisältää. Kuullema tulee kaksi osiota joka tehdään paikan päällä sähköisesti. Minkälainen matikka osuus siinä on ??
Minkälainen tämä sairaanhoitajan esivalintakoe sitten on? Se ois tulossa huhtikuun lopussa ja se jo jänskättää, pääsenkö esivalinnasta läpi itse pääsykokeeseen. Lähinnä kaipailisin kommentteja esivalintakokeen suomen kielen osioon ja ennakkomateriaaliosioon. Enkkua ja matematiikkaa en niin paljon jännitä.