Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys lihaville sinkkunaisille

Vierailija
03.12.2020 |

Onko mitään toivoa, että saisin lihavan naisen laihtumaan parisuhteessa? En nyt tarkoita mitään että pitäisi tulla joksikin ig-malliksi, vaan että saisiko n. 165 kg / 100 kg naisen laihtumaan vaikka 80 kiloiseksi.

Pidän hänestä paljon, mutta en voi sille mitään, että haluaisin parisuhteeseen naisen kanssa, joka mm. voisi vielä saada lapsia ( ei mitenkään ihan kauheasti aikaa enää meidän kohdalla ) , ja joka pysyy suht terveenä vielä vuosikymmeniä eikä kuole sydänkohtaukseen 20 vuoden päästä.

Kommentit (185)

Vierailija
101/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan tietysti yrittää saada häntä innostumaan liikunnasta ja näyttää esimerkkiä terveellisestä ruoasta. Tavallaan teet selväksi, että arvostat terveellisiä elämäntapoja. Jos nainen lähtee mukaan, ehkä muutostakin sitten tapahtuu. 

Sanoisin kuitenkin, että yleensä ihmiset ovat jonkinlaisia ja omaavat tietyt elämäntavat puolisosta riippumatta. Hetkeksi voi skarpata, mutta elämän vastoinkäymisten ja arjen myötä ihminen luisuu vanhoihin tottumuksiin, jos alunperin motivaatio muutokseen on tullut toiselta ihmiseltä eikä itseltä. 

Mistä tuollainen todella kova lihominen yleensä sitten johtuu? Ei tämä nainen vaikuta syövän jatkuvasti yli kulutuksen, joten eikö hänen pitäisi laihtua automaattisesti, jos hän ei salaa syöpöttele joka päivä jotain marspatukoita ja hillomunkkeja?

t. ap

Ylipainoon on satoja syitä ja vain muutamat niistä liittyvät holtittomaan syömiseen.

Ylipainoon on kolme syytä: liiallinen energiansaanti suhteessa kulutukseen, jotkut sairaudet tai sairaiuksien hoitoon käytettävät lääkkeet. Noista kaksi jälkimmäistä ovat hyvin harvinaisia verrattuna ensimmäiseen.

Vierailija
102/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot tytöt, isot ongelmat.

Noin, nyt mä sanoin sen mihin edellinen tällainen ketju kaatui. Nyt vaan syödään poppareita ja odotellaan, että kehoposetiivareiden silakkaparvi tulee tänne, ja koko keskustelu poistetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että et voi. 40 prosenttia obeeseista ihmisistä on täysin terveitä. Siis täysin terveitä. Terveysteollisuus haluaa uskotella muuta, mutta siihen on taloudelliset motivaattorit.

Laita linkkiä tähän, kuulostaa niin uskomattomalta väitteeltä ettei voi olla totta. Obeesi on vaikeasti ylilihava. Kaikilla vaikeasti ylilihavilla on vaikeita ongelmia liikkumisen kanssa ja useimmilla nivelet paukkuu yms. Lihavuus itsessään on jo sairaus, joka estää ihmistä elämästä normaalia elämää.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/265405

Sori, 35% Jenkeissä. Suomessa tosin luultavasti korkeampi prossa, koska Suomen obeesit eivät ole yhtä obeeseja kuitenkaan.

Nopeasti lukien tuossa puhuttiin metabolisesta oireyhtymästä ja siitä, että kaikilla vaikeasti ylipainoisilla sitä ei ole. Metabolisen oireyhtymän lisäksi ylipaino aiheuttaa monia muitakin terveysongelmia, kuten nivelvaivoja. Nivelvaivainen ihminen ei ole terve.

Many people with obesity develop additional health problems known collectively as metabolic syndrome. However, not everyone with obesity has these complications. Some people call this “metabolically healthy obesity.”

A person with metabolically healthy obesity has a body mass index (BMI) of over 30, but they do not have metabolic syndrome.

Metabolic syndrome consists of high blood pressure, cardiovascular disease, type 2 diabetes, and high cholesterol.

Some studies suggest that up to 35% of people with obesity do not have metabolic syndrome. In other words, they have metabolically healthy obesity.

Sepä se onkin, kun ylipainoon liittyvät sairaudet ja vaivat kehittyvät pikkuhiljaa, ne eivät rävähdä heti päälle kun mittari näyttää tiettyä lukemaa. Joten joo, varmasti onkin paljon obeeseja jotka juuri nyt ovat ihan terveitä.

Vierailija
104/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan, vaikka en ole lihava sinkkunainen. Olen kuitenkin seurustellut lihavan naisen kanssa. Hän oli lihavampi suhteen alussa, laihtui myöhemmin 20 kiloa ja lihoi ne takaisin noin vuodessa. Tuollainen kuvio taitaa olla aika tavallinen, pysyvä laihtuminen lienee melko harvinaista.

Miksi pysyvä laihtuminen on harvinaista?

Merkittävä ylipaino muuttaa aivojen rakennetta. Se ei korjaannu laihduttamalla. Ainoastaan lihavuusleikkauksen läpikäynneillä on aivot muuttuneet takaisin normaaliksi 6kk päästä leikkauksesta. Samaa ei tapahtunut verrokkiryhmällä jotka laihdutti perinteisesti. Tästä on Turun yliopistolla tehty tutkimus vuosi pari sitten.

Järkyttävää sontaa. En edes jaksa enempää kirjoittaa, et sitä sisäistäisi kuitenkaan.

Vierailija
105/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin, nyt mä sanoin sen mihin edellinen tällainen ketju kaatui. Nyt vaan syödään poppareita ja odotellaan, että kehoposetiivareiden silakkaparvi tulee tänne, ja koko keskustelu poistetaan.

...voi kuule, kyllä se silakkaparvi, vai sanoisinki valasparvi, on jo täällä. :)

Vierailija
106/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ihmiset voivat painaa tuollaisia määriä? Olen 170 cm nainen ja painan 65 kg, en todellakaan mikään keijukainen, ja tuntuu aivan uskomattomalta, että tähän voisi tulla vielä 30-40 kiloa painoa lisää. Mitä ihmiset syövät ja ennen kaikkea miksi?? En voi käsittää.

Ei se mitään, monen henkilön on vaikeaa asettua toisen ihmisen asemaan tai ymmärtää ettei kaikki toimi ihan samalla lailla kuin on itse tottunut. Itsekin ihmettelin 20v alipainon rajoilla miten voi olla mahdollista lihoa niin paljon. Nyt pyöreämpänä en ihmettele enää kun oma vartalo ja sen kulutus on muuttunut vuosien varrella niin paljon...

Vierailija
107/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...voi kuule, kyllä se silakkaparvi, vai sanoisinki valasparvi, on jo täällä. :)

Tietysti jos itse on liian pieni mies, niin ahdistaa. Mutta kun ei teitä hentoja miehiäkään kukaan pakota valaita valitsemaan...Vai pakottaako?

Aloitus on kuvottavan ihmisen tekele, halu purkaa omaa naisettomuuden traumaa luullen, että joku oikeasti piittaa mitä joku pikkupoika ajattelee. Tuo asenne, että yrittää kelpuuttaa ihmisen jonka kokee epämiellyttävänä kun en yksinkään osaa olla, on tosi ruma.

Nimim. hoikka

Vierailija
108/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma on muuttunut yhteiskunta. Ravintoloissa annokset ovat epäterveellisen suuria: huomattavasti suurempia kuin vaikkapa 20v sitten; lounasravintoloissa ruoka on lihottavaa; pikaruoka on lihottavaa; puolivalmisteet ovat lihottavia. Oikeastaan kaikki ruoka mitä markkinoidaan on jollain lailla joko kovin rasvaista, makeaa, tai molempia. Lautaset joita vaikka Arabia myy ovat suurentuneet parissa vuosikymmenessä kooltaan (kokeilkaapa vaikka ostaa samaa lautasta 70-luvulta ja nykyään - eivät sovi yhteen).

Terveellistä ruokaa voi tehdä itse, ja syödä kohtuullisia määriä, mutta yhtään mikään yhteiskunnassamme ei kannusta siihen tai ohjaa oikeaan suuntaan. Käsi pystyyn he joiden kodissa syödään vaikka itsehaudutettua silakkaa raastesalaatin ja parin perunan kera? Tai perheet joissa leipää saa syödä päivässä korkeintaan 4 siivua, ja päälle laittaa max siivun juustoa?

Perheet joissa pidetään kiinni entisaikojen ruokavaliosta ja annoskoista pärjäävät paremmin painonhallinnassa, kuin ne stressaantuneet perheet jotka valmistavat trendikkäämpiä ruokalajeja. Osatekijänä on myös geenit, sillä joittenkin geenit edesauttavat laihtumaan kun toisten lihomaan (esim stressin alla).

Vierailija
109/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että et voi. 40 prosenttia obeeseista ihmisistä on täysin terveitä. Siis täysin terveitä. Terveysteollisuus haluaa uskotella muuta, mutta siihen on taloudelliset motivaattorit.

Laita linkkiä tähän, kuulostaa niin uskomattomalta väitteeltä ettei voi olla totta. Obeesi on vaikeasti ylilihava. Kaikilla vaikeasti ylilihavilla on vaikeita ongelmia liikkumisen kanssa ja useimmilla nivelet paukkuu yms. Lihavuus itsessään on jo sairaus, joka estää ihmistä elämästä normaalia elämää.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/265405

Sori, 35% Jenkeissä. Suomessa tosin luultavasti korkeampi prossa, koska Suomen obeesit eivät ole yhtä obeeseja kuitenkaan.

Nopeasti lukien tuossa puhuttiin metabolisesta oireyhtymästä ja siitä, että kaikilla vaikeasti ylipainoisilla sitä ei ole. Metabolisen oireyhtymän lisäksi ylipaino aiheuttaa monia muitakin terveysongelmia, kuten nivelvaivoja. Nivelvaivainen ihminen ei ole terve.

Many people with obesity develop additional health problems known collectively as metabolic syndrome. However, not everyone with obesity has these complications. Some people call this “metabolically healthy obesity.”

A person with metabolically healthy obesity has a body mass index (BMI) of over 30, but they do not have metabolic syndrome.

Metabolic syndrome consists of high blood pressure, cardiovascular disease, type 2 diabetes, and high cholesterol.

Some studies suggest that up to 35% of people with obesity do not have metabolic syndrome. In other words, they have metabolically healthy obesity.

Sepä se onkin, kun ylipainoon liittyvät sairaudet ja vaivat kehittyvät pikkuhiljaa, ne eivät rävähdä heti päälle kun mittari näyttää tiettyä lukemaa. Joten joo, varmasti onkin paljon obeeseja jotka juuri nyt ovat ihan terveitä.

On myös paljon hoikkia ihmisiä, joilla on ne samat sairaudet, joiden ainoksi hoitokeinoksi nykyään tarjotaan "Laihduta!" reseptiä. Ihan kuin... ylipaino ei olisi se varsinainen juurisyy.

Vierailija
110/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti jos itse on liian pieni mies, niin ahdistaa. Mutta kun ei teitä hentoja miehiäkään kukaan pakota valaita valitsemaan...Vai pakottaako?

Aloitus on kuvottavan ihmisen tekele, halu purkaa omaa naisettomuuden traumaa luullen, että joku oikeasti piittaa mitä joku pikkupoika ajattelee. Tuo asenne, että yrittää kelpuuttaa ihmisen jonka kokee epämiellyttävänä kun en yksinkään osaa olla, on tosi ruma.

Nimim. hoikka

Sehän aidosti vaikuttaa kuvittelevan, että pullukka huolii sen, vaikka voisi valita myös miehen, joka oikeasti tykkää siitä. :)

Vierailija
111/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimim. hoikka

Miesvihaajalle kuuluu taas huonoa.

Vierailija
112/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun naisella on PCOS-oireyhtymä ja lihoo tolkuttomasti sen tiimoilta, vaikka itse syön esim ruokailussa varmaan kolminkertaisen annoksen häneen verrattuna. Tiedän ajansaatossa lähipiiristä kaksi muutakin samaa oireryhmää sairastavaa ja kaikki ovat olleet pitkästi yli satakiloisia.

PCOS pidetään usein tekosyynä lihavuudelle, vaikka sitä se ei oikeasti ole. Minulla on vaikea pcos, mutta terveellisellä ruokavaliolla pysyy niin oireyhtymä kuin painokin kurissa. Ei se määrä vaan se laatu. Pcos on muuten tosi tärkeä saada tasapainoon monien ikävien oireiden takia. Hirsutismi loppui ja tulin raskaaksi ihan ruokavalion muutoksella. Pcos on hyvin usein hiilihydraattiherkkä, Helsingissä ainakin loistavia gynegologeja jotka erikoistuneet pcos hoitoon.

Hei mahtavaa, itsekin olen todella huolissani PCOSistani ja haluaisin saada sitä hoidettua. Voitko kertoa  yhtään enempää tuosta ruokavaliosta? Aion kyllä hakeutua ihan kunnon lääkärille, mutta siinä voi kestää ja mieluusti kokeilisin heti voisinko joillain muutoksilla saada tätä paremmaksi.

Ruokavaliona ehdottomasti runsaskasviksinen vhh tai Keto. Verensokeripiikkien välttäminen kaiken a ja o, myös säännöllinen liikunta itselläni ehdoton oireiden lievittämiseksi. Ruokavalio varsinkin alussa tuntuu tiukalta, mutta mikäs teet. Olen mieluummin tarkka elämäntavoistani kuin parrakas nainen jolla tubulaariset rinnat (rinnat normalisoituivat mystisesti kun sain hormonit tasapainoon, en tiennyt sen olevan mahdollista). Myös anti-androgeeniset ehkäisypillerit kuten Diane Nova hillitsevät pcos oireita jotka johtuvat liiallisista vapaista andrigeeneistä. T. Sama

Vierailija
113/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimim. hoikka

Olen 181 cm/ 89kg Penkki 110kg /kyykky 145 kg /Mave 195kg rasvaprosentti 14% 43v. naisystävä 31v. 168cm / 55kg

Että älä sinäkään nyt sitten projisoi sitä sun miesvihaa, kun et selkeästikään mitään tiedä. Olen seurustellut myös isompien tyttöjen kanssa, ja joka kerta sama juttu. Terveys ja itsetunto-ongelmat. Lopulta luovuin, vaikka itse olenkin sitä mieltä että pyöreys voi olla seksikästä.

Itseä harmittaa, ei pyöreät tytöt, vaan se, että niistä jatkuvista ongelmista ei voi puhua. Siinä mielessä kehopositiivisuus torppaa aidon keskustelun. Ja siksi trollaan, koska nää keskustelut aina poistetaan. Että terveisiä vaan sinnekin päin.

Vierailija
114/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ihmiset voivat painaa tuollaisia määriä? Olen 170 cm nainen ja painan 65 kg, en todellakaan mikään keijukainen, ja tuntuu aivan uskomattomalta, että tähän voisi tulla vielä 30-40 kiloa painoa lisää. Mitä ihmiset syövät ja ennen kaikkea miksi?? En voi käsittää.

Ei se mitään, monen henkilön on vaikeaa asettua toisen ihmisen asemaan tai ymmärtää ettei kaikki toimi ihan samalla lailla kuin on itse tottunut. Itsekin ihmettelin 20v alipainon rajoilla miten voi olla mahdollista lihoa niin paljon. Nyt pyöreämpänä en ihmettele enää kun oma vartalo ja sen kulutus on muuttunut vuosien varrella niin paljon...

Olen tuo, jolle vastasit. On minunkin vartaloni muuttunut vuosien varrella, olen viisikymppinen kolmen lapsen äiti enkä mikään teini enää. Kaikenlaisissa elämäntilanteissa on tullut kahlattua. Välillä tulee pari kiloa lisää, mutta pidän painoa silmällä enkä päästä enempää nousemaan ja korjaan heti ruokavaliota.

Vierailija
115/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimim. hoikka

Olen 181 cm/ 89kg Penkki 110kg /kyykky 145 kg /Mave 195kg rasvaprosentti 14% 43v. naisystävä 31v. 168cm / 55kg

Että älä sinäkään nyt sitten projisoi sitä sun miesvihaa, kun et selkeästikään mitään tiedä. Olen seurustellut myös isompien tyttöjen kanssa, ja joka kerta sama juttu. Terveys ja itsetunto-ongelmat. Lopulta luovuin, vaikka itse olenkin sitä mieltä että pyöreys voi olla seksikästä.

Itseä harmittaa, ei pyöreät tytöt, vaan se, että niistä jatkuvista ongelmista ei voi puhua. Siinä mielessä kehopositiivisuus torppaa aidon keskustelun. Ja siksi trollaan, koska nää keskustelut aina poistetaan. Että terveisiä vaan sinnekin päin.

Mistä jatkuvista ongelmista?

Vierailija
116/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo, jolle vastasit. On minunkin vartaloni muuttunut vuosien varrella, olen viisikymppinen kolmen lapsen äiti enkä mikään teini enää. Kaikenlaisissa elämäntilanteissa on tullut kahlattua. Välillä tulee pari kiloa lisää, mutta pidän painoa silmällä enkä päästä enempää nousemaan ja korjaan heti ruokavaliota.

Kivat sulle. Mulla tuli monta kymmentä kiloa muutaman kuukaude sisään ilman muutosta ruokavaliossa ja aika rankalla treenillä. Asiaa tutkittiin ihan endokrinologian professorin kanssa. Minkäköhän korjausliikkeen olisit keksinyt siihen hätään?

Vierailija
117/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimim. hoikka

Mistä jatkuvista ongelmista?

Jatkuvista terveys ja itsetunto-ongelmista jotka toistuu jokaisen ison tytön kohdalla vain pieniä nyansseja vaihdellen. Ei kukaan terve mies jaksa jatkaa seurustelua kun samat kaavat toistuu ihmisestä toiseen, ja ainut yhdistävä tekijä on ylipaino.

Vierailija
118/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan tietysti yrittää saada häntä innostumaan liikunnasta ja näyttää esimerkkiä terveellisestä ruoasta. Tavallaan teet selväksi, että arvostat terveellisiä elämäntapoja. Jos nainen lähtee mukaan, ehkä muutostakin sitten tapahtuu. 

Sanoisin kuitenkin, että yleensä ihmiset ovat jonkinlaisia ja omaavat tietyt elämäntavat puolisosta riippumatta. Hetkeksi voi skarpata, mutta elämän vastoinkäymisten ja arjen myötä ihminen luisuu vanhoihin tottumuksiin, jos alunperin motivaatio muutokseen on tullut toiselta ihmiseltä eikä itseltä. 

Mistä tuollainen todella kova lihominen yleensä sitten johtuu? Ei tämä nainen vaikuta syövän jatkuvasti yli kulutuksen, joten eikö hänen pitäisi laihtua automaattisesti, jos hän ei salaa syöpöttele joka päivä jotain marspatukoita ja hillomunkkeja?

t. ap

Lihominen ja ylipaino ei tarkoita välttämättä syöpöttelyä. Riittää, että syö ihan tavallista ruokaa enemmän kuin kuluttaa. Kilo vuodessa on 10 vuodessa 10 lisäkiloa.

Olen itsekin hiukan ylipainon puolella, mutta en ole ikinä rojahtanut selvästi lihavaksi. Kun olen huomannut, että painoindeksi on esim. 27, olen vain seuraavina kuukausina vähentänyt herkkujen ostamista, ja syönyt paljon vain niinä päivinä, kun olen treenannut tai tehnyt pitkän kävelylenkin tms. Ja samalla yrittänyt pitää kiinni siitä, että tulee viikossa yksi treenauskerta painoilla ja vähintään pari kävelylenkkiä, joskus uintiakin. Tämä on riittänyt siihen, että kun olen katsonut vaakaa parin-kolmen-neljän kuukauden kuluttua, painoindeksi on ollut 25 tai vähän allekin.

t. ap

Tämä on omakin kokemukseni. Miksiköhän kukaan lihava ei suostu tätä kommentoimaan?

Miksi ja miten sitä pitäisi kommentoida? Eihän siinä ole edes mitään kysymystä.

Vierailija
119/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että lihavat naiset eivät voi saada lapsia tai että he kuolevat hoikempia sisariaan aiemmin? Jokainen 90 vuoden ylittävä nainen on ylipainoinen.

Eikä ole. Minun äitini eli 98-vuotiaaksi ja oli pieni ja kevyt kuin lintu. En tiedä punnittiinko häntä hoitokodissa koskaan, mutta takuulla oli alle 50-kiloinen.

Vierailija
120/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimim. hoikka

Miesvihaajalle kuuluu taas huonoa.

Ei kukaan miehiä vikaa, palstapeikot on asia erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi