Kysymys lihaville sinkkunaisille
Onko mitään toivoa, että saisin lihavan naisen laihtumaan parisuhteessa? En nyt tarkoita mitään että pitäisi tulla joksikin ig-malliksi, vaan että saisiko n. 165 kg / 100 kg naisen laihtumaan vaikka 80 kiloiseksi.
Pidän hänestä paljon, mutta en voi sille mitään, että haluaisin parisuhteeseen naisen kanssa, joka mm. voisi vielä saada lapsia ( ei mitenkään ihan kauheasti aikaa enää meidän kohdalla ) , ja joka pysyy suht terveenä vielä vuosikymmeniä eikä kuole sydänkohtaukseen 20 vuoden päästä.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa kumppani, joka on kaikilta osin oman mielen mukainen. Tämä siksi, että pitkässä parisuhteessa toisesta paljastuu aina kaikenlaista ärsyttävää. Ei siis kannata pariutua sellaisen kanssa, jossa on jokin epämieluisa piirre jo kättelyssä...
Itse olen 167 cm ja olen painanut pahimmillani 84 kg, kiitos lääkityksen. Nyt taas normaalipainossa. Nuo vuodet ylipainossa olivat ehdottomasti elämäni kamalinta aikaa, maha otti kiinni kun yritti joogata, polvet oli jäykät ja särkivät, vaatteita oli vaikea löytää, kuorsasin kuin elukka, tissit hyllyi ja roikkui, en jaksanut punnertaa koska painoin liikaa, hengästyin ylämäissä ja whatnot. En voi edes kuvitella, millaista kärsimystä olisi jos painoa olisi ollut vielä 16 kg enemmän. Jos se kärsimys ei ole motivoinut ap:n naista laihtumaan, ei sitä motivoi mikään muukaan.
Kumppania valitessa kannattaa muistaa sama kuin vaatekaupoilla. Jos se on "ihan kiva, mutta..." se on viikon päästä pelkkä helevetin iso mutta.
Eli älä ota kumppani jota haluaisit muuttaa yhtään.
Mulla pituutta 160, painoa 100 kiloa, mutta rakastuessa laihduin nopeasti. Se ei vaan kestänyt. Fyysinen kunto ollut aina hyvä lihavuudesta huolimatta, fyysisessä työssä ei muuten pärjää.
Minä olen 168/110kg ja aika klassinen tapaus - lihoin lyhyessä ajassa suhteessa yli 20kg ja mies lipsautti kännissä, että mun pitäisi laihduttaa. Ei sanonut ilkeästi, mutta kyllä se sattui. Kun jo itse vihaa omaa vartaloaan niin vielä kun oma rakaskin vihaa sitä niin ei tässä ole seksiä tai muutakaan läheisyyttä enää ollut, kun en itse ole halunnut, vaikka mies ”kerjää” aina. Vielä kun sanoi tuon siinä yhteydessä kun puhuin siitä paljon minä vihaan omaa kroppaani. Mutta en syyllistä miestä mistään, koska oikeessahan hän on. Fakta on silti se, että kun olen saanut painoa pudotettua niin etsin uuden kumppanin ja yritän parhaani olla lihomatta suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot tytöt, isot ongelmat.
Noin, nyt mä sanoin sen mihin edellinen tällainen ketju kaatui. Nyt vaan syödään poppareita ja odotellaan, että kehoposetiivareiden silakkaparvi tulee tänne, ja koko keskustelu poistetaan.
...voi kuule, kyllä se silakkaparvi, vai sanoisinki valasparvi, on jo täällä. :)
Tietysti jos itse on liian pieni mies, niin ahdistaa. Mutta kun ei teitä hentoja miehiäkään kukaan pakota valaita valitsemaan...Vai pakottaako?
Aloitus on kuvottavan ihmisen tekele, halu purkaa omaa naisettomuuden traumaa luullen, että joku oikeasti piittaa mitä joku pikkupoika ajattelee. Tuo asenne, että yrittää kelpuuttaa ihmisen jonka kokee epämiellyttävänä kun en yksinkään osaa olla, on tosi ruma.
Nimim. hoikka
Olen 181 cm/ 89kg Penkki 110kg /kyykky 145 kg /Mave 195kg rasvaprosentti 14% 43v. naisystävä 31v. 168cm / 55kg
Että älä sinäkään nyt sitten projisoi sitä sun miesvihaa, kun et selkeästikään mitään tiedä. Olen seurustellut myös isompien tyttöjen kanssa, ja joka kerta sama juttu. Terveys ja itsetunto-ongelmat. Lopulta luovuin, vaikka itse olenkin sitä mieltä että pyöreys voi olla seksikästä.
Itseä harmittaa, ei pyöreät tytöt, vaan se, että niistä jatkuvista ongelmista ei voi puhua. Siinä mielessä kehopositiivisuus torppaa aidon keskustelun. Ja siksi trollaan, koska nää keskustelut aina poistetaan. Että terveisiä vaan sinnekin päin.
Mistä jatkuvista ongelmista?
Jatkuvista terveys ja itsetunto-ongelmista jotka toistuu jokaisen ison tytön kohdalla vain pieniä nyansseja vaihdellen. Ei kukaan terve mies jaksa jatkaa seurustelua kun samat kaavat toistuu ihmisestä toiseen, ja ainut yhdistävä tekijä on ylipaino.
Ehkä otoksesi kertoo enemmän itsestäsi, koska et ole kuitenkaan jokaisen lihavan naisen kanssa ehtinyt seurustelemaan. Itsetuntoon vaikuttaa myös se, miten tulee kohdatuksi.
Ja taas tää defenssiivinen jankkaus ja omien ongelmien kieltäminen...
Isot tytöt, isot ongelmat -on sanonta, koska niin moni mies tietää tämän. Onko siitä oikeus puhua vasta sitten kun on seurustellut jokaisen planeetan ylipainoisen kanssa? Se, että vaatii tulemista kohdatuksi jollakin erityisellä tavalla, on uhriutumista. Sinä määrität,miten ihmiset kohtaa sut omalla olemisellasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin, nyt mä sanoin sen mihin edellinen tällainen ketju kaatui. Nyt vaan syödään poppareita ja odotellaan, että kehoposetiivareiden silakkaparvi tulee tänne, ja koko keskustelu poistetaan.
...voi kuule, kyllä se silakkaparvi, vai sanoisinki valasparvi, on jo täällä. :)
Tietysti jos itse on liian pieni mies, niin ahdistaa. Mutta kun ei teitä hentoja miehiäkään kukaan pakota valaita valitsemaan...Vai pakottaako?
Aloitus on kuvottavan ihmisen tekele, halu purkaa omaa naisettomuuden traumaa luullen, että joku oikeasti piittaa mitä joku pikkupoika ajattelee. Tuo asenne, että yrittää kelpuuttaa ihmisen jonka kokee epämiellyttävänä kun en yksinkään osaa olla, on tosi ruma.
Nimim. hoikka
Olen 181 cm/ 89kg Penkki 110kg /kyykky 145 kg /Mave 195kg rasvaprosentti 14% 43v. naisystävä 31v. 168cm / 55kg
Että älä sinäkään nyt sitten projisoi sitä sun miesvihaa, kun et selkeästikään mitään tiedä. Olen seurustellut myös isompien tyttöjen kanssa, ja joka kerta sama juttu. Terveys ja itsetunto-ongelmat. Lopulta luovuin, vaikka itse olenkin sitä mieltä että pyöreys voi olla seksikästä.
Itseä harmittaa, ei pyöreät tytöt, vaan se, että niistä jatkuvista ongelmista ei voi puhua. Siinä mielessä kehopositiivisuus torppaa aidon keskustelun. Ja siksi trollaan, koska nää keskustelut aina poistetaan. Että terveisiä vaan sinnekin päin.
Jatkuvista terveys ja itsetunto-ongelmista jotka toistuu jokaisen ison tytön kohdalla vain pieniä nyansseja vaihdellen. Ei kukaan terve mies jaksa jatkaa seurustelua kun samat kaavat toistuu ihmisestä toiseen, ja ainut yhdistävä tekijä on ylipaino.
Ehkä otoksesi kertoo enemmän itsestäsi, koska et ole kuitenkaan jokaisen lihavan naisen kanssa ehtinyt seurustelemaan. Itsetuntoon vaikuttaa myös se, miten tulee kohdatuksi.
Isot tytöt, isot ongelmat -on sanonta, koska niin moni mies tietää tämän. Onko siitä oikeus puhua vasta sitten kun on seurustellut jokaisen planeetan ylipainoisen kanssa? Se, että vaatii tulemista kohdatuksi jollakin erityisellä tavalla, on uhriutumista. Sinä määrität,miten ihmiset kohtaa sut omalla olemisellasi.
Ei tässä kukaan vaatinut, että ihmisen pitäisi tulla kokonsa vuoksi kohdatuksi eri tavalla. Mutta jos omassa elämässäsi samat ongelmat tuntuvat toistuvat, niin ainoa yhteinen tekijä niille olet sinä, ei naisten ylipaino.
Mutta lykkyä nykyiselle suhteellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimim. hoikka
Hoikilla voi olla yhtä paljon itsetunto-ongelmia kuin lihavilla. Salit ovat yksi pahimpia paikkoja, vatsalihakset eivät näy riittävästi, aina on jossain liikaa rasvaa ja aina tulee vastaan joku, jolla on parempi vartalo. Itse olen ollut aina hoikka, mutta aina on ollut myös itsetunto-ongelmia vartaloni ja ulkonäön suhteen.
PS. Joko tyttöystäväsi A) valehtelee painosta, B) hän on vartaloltaan hyvin poikamainen tai C) hänellä ei ole lihaksia.
Oma kokemus on toinen. Aktiiviset salimimmit on vahvasti kiinni elämässä, heillä on itsetuntoa huomattavasti enemmän kuin näillä isommilla, kirkas ja positiivinen mieli. Tämä siis oma kokemukseni. Olen seurustellut neljän kanssa, ikää 22-38v.
P.S Tietäjä taas tietämässä... Nykyinen mimmi ei ole aktiivinen salimimmi. Käy vain pari kertaa viikossa. Ei treenaa isoja lihaksia, vaan lähinnä kiinteyttää. Muuten lenkkeilee. Vartalo on siro, hoikka, vähän sellainen mallilook.
Itseään jatkuvasti peilaavilla ja selfietä napsivilla salikissoilla on yleensä se kaikista huonoin itsetunto. Tunnetkohan naisia lainkaan?
Ja sama jatkuu... Nyt väitetään, että hyvännäköiset on niitä kaikista epävarmimpia ja heikot on vahvimpia ja mitä vielä. Torpataan keskustelua minkä keretään.
Ihan vaan sen takia, ettei ihmiset vaan näkis miten heikoilla vesillä ollaan.
Terve sielu terveessä ruumissa. Se joka tämän kieltää, elää umpiossa.
Itse kolmekymppisenä todella lihavana sinkkunaisena olisin kyllä valmis laihtumaan saadakseni parisuhteen ja perheen. Toki en vain niiden vaan myös oman terveyteni kannalta, mutta kyllä nekin motivoivat. Nytkin se laihduttaminen on ajatuksena, mutta moni muu asia pitää elämässä ensin järjestää kuntoon, että voin kunnolla keskittyä elämäntaparemonttiin. Onko naisellasi esim diabetesta? Sen hoitoon on nykyisin saatavilla lääkkeitä, jotka myös auttavat huomattavasti painonpudotusta. Itselläni nyt ollut 2kk käytössä ja paino on tippunut jo kymmenisen kiloa. Itse tähtään myös lihavuusleikkaukseen, koska ylipainoa on niin valtavasti.
Onhan tämä aihe vähän tabu! Toisaalta, en ymmärrä, miksi kukaan haluaisi olla koko elämäänsä lihava. Itsekin lihoin sairastelun ja muiden pitkällisten murheiden myötä. Unelmissani olen joidenkin vuosien päästä terve ja suht normaalipainoinen äiti ja vaimo. <3
Miksiköhän esim. juopottelu tai huumeiden vetämisestä saa torua ihmistä vaikka kuinka ankarasti, samoin kuin esim. laiskottelusta ainakin Suomessa, mutta himosyöpöttelystä ei saa torua eikä sitä saa oikein ottaa puheenaiheena esiinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimim. hoikka
Ei tässä kukaan vaatinut, että ihmisen pitäisi tulla kokonsa vuoksi kohdatuksi eri tavalla. Mutta jos omassa elämässäsi samat ongelmat tuntuvat toistuvat, niin ainoa yhteinen tekijä niille olet sinä, ei naisten ylipaino.
Mutta lykkyä nykyiselle suhteellesi.
Ei, vaan se oli pointtini että nää ongelmat loppu kuin seinään, kun aloin seurustella vain sporttisten ja normaalipainoisten kanssa. Tätähän mä oon alusta alkaen koittanut selittää.
Olen tuollainen 165cm/80kg ja minua pidetään lihavana. Että en nyt tiedä mitä se auttaisi, jos satakiloinen laihtuu kahdeksankymmentäkiloiseksi. Paksu se on silti.
Vierailija kirjoitti:
Itse kolmekymppisenä todella lihavana sinkkunaisena olisin kyllä valmis laihtumaan saadakseni parisuhteen ja perheen. Toki en vain niiden vaan myös oman terveyteni kannalta, mutta kyllä nekin motivoivat. Nytkin se laihduttaminen on ajatuksena, mutta moni muu asia pitää elämässä ensin järjestää kuntoon, että voin kunnolla keskittyä elämäntaparemonttiin. Onko naisellasi esim diabetesta? Sen hoitoon on nykyisin saatavilla lääkkeitä, jotka myös auttavat huomattavasti painonpudotusta. Itselläni nyt ollut 2kk käytössä ja paino on tippunut jo kymmenisen kiloa. Itse tähtään myös lihavuusleikkaukseen, koska ylipainoa on niin valtavasti.
Onhan tämä aihe vähän tabu! Toisaalta, en ymmärrä, miksi kukaan haluaisi olla koko elämäänsä lihava. Itsekin lihoin sairastelun ja muiden pitkällisten murheiden myötä. Unelmissani olen joidenkin vuosien päästä terve ja suht normaalipainoinen äiti ja vaimo. <3
Ihailen rehellisyyttäsi, nostan hattua ja toivotan menestystä laihtumiseen! Tältä pitäisi hyvällä omallatunnolla varustetun ihmisen kuulostaa, kun puhutaan hekilökohtaisista ongelmista kuten ylipainosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuollainen 165cm/80kg ja minua pidetään lihavana. Että en nyt tiedä mitä se auttaisi, jos satakiloinen laihtuu kahdeksankymmentäkiloiseksi. Paksu se on silti.
On eri asia olla pullea, kuin muodottoman lihava ja vakavissa terveysongelmissa ylipainon takia. Pullea nainen käy minulle ihan hyvin vaikka loppuelämän.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän esim. juopottelu tai huumeiden vetämisestä saa torua ihmistä vaikka kuinka ankarasti, samoin kuin esim. laiskottelusta ainakin Suomessa, mutta himosyöpöttelystä ei saa torua eikä sitä saa oikein ottaa puheenaiheena esiinkään?
Koska kehopositiivisuus, joka kieltää ongelmien käsittelyn ja kannustaa hyväksymään addiktionsa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulle tulee siitä jotenkin parempi olo, että vittuilet himosyöpöttelijöille, niin anna palaa. Mutta se himosyöpöttely ei vaan näy päälle päin ja sormella osoitellessasi saatat osua ihmisiin, jotka ovat vakavasti sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eri asia olla pullea, kuin muodottoman lihava ja vakavissa terveysongelmissa ylipainon takia. Pullea nainen käy minulle ihan hyvin vaikka loppuelämän.
t. ap
Miehet ei oikeasti hahmota lainkaan 80 ja 100 kg:n eroa naisilla, mutta kaikkea hyvää sulle ja suhteellesi, jos sellaisen joskus saat.
Vierailija kirjoitti:
Kuka saa? Missä saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan tietysti yrittää saada häntä innostumaan liikunnasta ja näyttää esimerkkiä terveellisestä ruoasta. Tavallaan teet selväksi, että arvostat terveellisiä elämäntapoja. Jos nainen lähtee mukaan, ehkä muutostakin sitten tapahtuu.
Sanoisin kuitenkin, että yleensä ihmiset ovat jonkinlaisia ja omaavat tietyt elämäntavat puolisosta riippumatta. Hetkeksi voi skarpata, mutta elämän vastoinkäymisten ja arjen myötä ihminen luisuu vanhoihin tottumuksiin, jos alunperin motivaatio muutokseen on tullut toiselta ihmiseltä eikä itseltä.
Mistä tuollainen todella kova lihominen yleensä sitten johtuu? Ei tämä nainen vaikuta syövän jatkuvasti yli kulutuksen, joten eikö hänen pitäisi laihtua automaattisesti, jos hän ei salaa syöpöttele joka päivä jotain marspatukoita ja hillomunkkeja?
t. ap
Syy on sinä ja teidän suhde. Itse ja noin puolenkymmentä kaveria ovat laihtuneet, kun ovat ottaneet eron miehsetään. Mies on niin suuri rasite ja henkinen painolasti naidilke. Kuluttaa energiaa, baisen vapaa-aika vähenee ja kotitöiden määrä lisääntyy. Itse laihduin 30 kg noin puolessa vuodessa, kun olin eronnut miehestäni. Enkä uutta ota ja samaa sanovat eronneet ystäväni
Tämä! Ukkoni oli suurin ylipainoni aiheuttaja. Laihdutin eroni jälkeen 46 kg noin 18 kuukaudessa eroni jälkeem ja paino pysynyt poissa 5 vuotta.
Moni tuttu myös sanoi, että aloin "hehkumaan" eroni myötä.
Kaverisi valehtelevat sinulle pikkuinen:D Et ole mikään trendikäs hoikka sinkkunainen vaan eronnut muija lähibaarin nurkkapöydässä kuten Irwinkin laulaa siellä turvenuijat ja eronneet muijat kaljaansa maistelee, sinä ja muut eronneet naiset olette juuri kuin se mielikuva mitä nuo sanat herättävät.
Ja toisekseen se mies tuskin parisuhteessa on pakottanut teitä syömään enemmän kuin kulutatte ja toisekeen nainen ei ota miestä vaan tyytyy siihen mitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kehopositiivisuus, joka kieltää ongelmien käsittelyn ja kannustaa hyväksymään addiktionsa.
Mieluummin olen positiivinen ja nautin elämästä (ja seksistä, läheisyydestä, läheisistä ihmisistä, harrastuksista jne) kuin tuhlaan aikaani häveten itseäni ja kulkemalla seinänvierustoja pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ap
Miehet ei oikeasti hahmota lainkaan 80 ja 100 kg:n eroa naisilla, mutta kaikkea hyvää sulle ja suhteellesi, jos sellaisen joskus saat.
...ja nyt on miesvihaajakroonikko löytänyt taas uuden syyn pahastua. :)
Perätön väite + Alentava dissaus = Siitä on isot tytöt tehty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin olen positiivinen ja nautin elämästä (ja seksistä, läheisyydestä, läheisistä ihmisistä, harrastuksista jne) kuin tuhlaan aikaani häveten itseäni ja kulkemalla seinänvierustoja pitkin.
Ei tarvitse hävetä, jos voittaa omat addiktiot. Silloin itsetunto se vasta saakin buustia, kun pystyy todistamaan itselle, että pystyy ottamaan elämänsä haltuun! Tsemppiä!
*hormonit, mikrobit, CHO-DNL sykli ja geenit ratkaisevat painon.