Kysymys lihaville sinkkunaisille
Onko mitään toivoa, että saisin lihavan naisen laihtumaan parisuhteessa? En nyt tarkoita mitään että pitäisi tulla joksikin ig-malliksi, vaan että saisiko n. 165 kg / 100 kg naisen laihtumaan vaikka 80 kiloiseksi.
Pidän hänestä paljon, mutta en voi sille mitään, että haluaisin parisuhteeseen naisen kanssa, joka mm. voisi vielä saada lapsia ( ei mitenkään ihan kauheasti aikaa enää meidän kohdalla ) , ja joka pysyy suht terveenä vielä vuosikymmeniä eikä kuole sydänkohtaukseen 20 vuoden päästä.
Kommentit (185)
Up up up
Yön pimeinä tunteina tämä asia vaivasi minua jälleen: Olen se nainen, joka aiemmin kirjoitti aikomuksestaan laihduttaa paljon.
Kyllä uskon, että hyvä rakastava parisuhde olisi apu laihduttamisessa. Samoin se seksi. Tosin tämän kokoisena en kyllä harrastaisi seksiä kenenkään kanssa. Mutta pitkällä aikavälillä tai vaikka elämässä lihavuusleikkauksen jälkeen. Nimittäin, jos minulla olisi hyvä parisuhde, niin se tarkottaisi miestä, jonka kanssa vietetään yhdessä virkistävää vapaa-aikaa. Olisi myös olemassa ihminen, jolle jakaa huolia ja suruja. Ja seksi nyt vaikuttaa ylipäätään hyvinvointia lisäävästi. Siis kaikenlainen tarve ylettömälle tunnesyömiselle vähenisi!
Sinänsä en niin pelkää, ettenkö onnistuisi laihduttamaan, vaan sitä että tulisivatko kilot takaisin,jos elämä murjoisi. Mies voisi tässä ehkä auttaa.
Eikä kukaan liho valtavan ylipainoiseksi vaan siksi, että ruoka on hyvää. Kyllä se jonkinlainen lohduke on. Syöppöys on minusta riippuvuus niiku juoppouskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan tietysti yrittää saada häntä innostumaan liikunnasta ja näyttää esimerkkiä terveellisestä ruoasta. Tavallaan teet selväksi, että arvostat terveellisiä elämäntapoja. Jos nainen lähtee mukaan, ehkä muutostakin sitten tapahtuu.
Sanoisin kuitenkin, että yleensä ihmiset ovat jonkinlaisia ja omaavat tietyt elämäntavat puolisosta riippumatta. Hetkeksi voi skarpata, mutta elämän vastoinkäymisten ja arjen myötä ihminen luisuu vanhoihin tottumuksiin, jos alunperin motivaatio muutokseen on tullut toiselta ihmiseltä eikä itseltä.
Mistä tuollainen todella kova lihominen yleensä sitten johtuu? Ei tämä nainen vaikuta syövän jatkuvasti yli kulutuksen, joten eikö hänen pitäisi laihtua automaattisesti, jos hän ei salaa syöpöttele joka päivä jotain marspatukoita ja hillomunkkeja?
t. ap
Moni saattaa piilotella syömisiään ja herkutella erityisesti yksinollessaan. Syyt ovat moninaiset, jokaisella omansa. Voi olla tottumusta, palkitsemista, syömishäiriöitä, kyvyttömyyttä ymmärtää kalorimääriä eli tiedon puutetta, nautiskelua jne.
Tää on mun mielestä aina niin hauska veto - lihavat nautiskelee.
Niin laihatkin, usko tai älä. Mutta tässäkin järjen käyttö on sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet, että lihavat naiset eivät voi saada lapsia tai että he kuolevat hoikempia sisariaan aiemmin? Jokainen 90 vuoden ylittävä nainen on ylipainoinen.
Wow, mihinkähän tuon väitteen perustat?
Mun anoppi 83v painaa 51 kiloa (on saanut lihotettua itseään vähän), tätini 91v 47 kiloa. En usko että kumpikaan saavuttaa ylipainoa elinaikanaan. Mummini joka kuoli 95v:nä painoi hänkin alle 50 kiloa.
En tunne yhtään lihavaa yli 70v:tä omassa lähipiirissäni (ja vain 2 yli 50v naista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan tietysti yrittää saada häntä innostumaan liikunnasta ja näyttää esimerkkiä terveellisestä ruoasta. Tavallaan teet selväksi, että arvostat terveellisiä elämäntapoja. Jos nainen lähtee mukaan, ehkä muutostakin sitten tapahtuu.
Sanoisin kuitenkin, että yleensä ihmiset ovat jonkinlaisia ja omaavat tietyt elämäntavat puolisosta riippumatta. Hetkeksi voi skarpata, mutta elämän vastoinkäymisten ja arjen myötä ihminen luisuu vanhoihin tottumuksiin, jos alunperin motivaatio muutokseen on tullut toiselta ihmiseltä eikä itseltä.
Mistä tuollainen todella kova lihominen yleensä sitten johtuu? Ei tämä nainen vaikuta syövän jatkuvasti yli kulutuksen, joten eikö hänen pitäisi laihtua automaattisesti, jos hän ei salaa syöpöttele joka päivä jotain marspatukoita ja hillomunkkeja?
t. ap
Lihominen ja ylipaino ei tarkoita välttämättä syöpöttelyä. Riittää, että syö ihan tavallista ruokaa enemmän kuin kuluttaa. Kilo vuodessa on 10 vuodessa 10 lisäkiloa.
Olen itsekin hiukan ylipainon puolella, mutta en ole ikinä rojahtanut selvästi lihavaksi. Kun olen huomannut, että painoindeksi on esim. 27, olen vain seuraavina kuukausina vähentänyt herkkujen ostamista, ja syönyt paljon vain niinä päivinä, kun olen treenannut tai tehnyt pitkän kävelylenkin tms. Ja samalla yrittänyt pitää kiinni siitä, että tulee viikossa yksi treenauskerta painoilla ja vähintään pari kävelylenkkiä, joskus uintiakin. Tämä on riittänyt siihen, että kun olen katsonut vaakaa parin-kolmen-neljän kuukauden kuluttua, painoindeksi on ollut 25 tai vähän allekin.
t. ap
Tämä on omakin kokemukseni. Miksiköhän kukaan lihava ei suostu tätä kommentoimaan?
No omalta kohdaltani voin sanoa, että herkut on jo karsittu ja liikuntaa on 3-4 kertaa viikossa + kävelyt, ja se riittää tasan siihen, etten liho enempää. Ja BMI on paljon enemmän kuin 27.
Parisuhteessa lihoo kun kokee ettei enää tarvitse yrittää olla parhaimmillaan. Sitten se ukkokin alkaa karsastaa ja sitten on helpompi selitellä itselleen että ukosta tämä kaikki johtuu, ilman sitä olisin kunnossa.