Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys lihaville sinkkunaisille

Vierailija
03.12.2020 |

Onko mitään toivoa, että saisin lihavan naisen laihtumaan parisuhteessa? En nyt tarkoita mitään että pitäisi tulla joksikin ig-malliksi, vaan että saisiko n. 165 kg / 100 kg naisen laihtumaan vaikka 80 kiloiseksi.

Pidän hänestä paljon, mutta en voi sille mitään, että haluaisin parisuhteeseen naisen kanssa, joka mm. voisi vielä saada lapsia ( ei mitenkään ihan kauheasti aikaa enää meidän kohdalla ) , ja joka pysyy suht terveenä vielä vuosikymmeniä eikä kuole sydänkohtaukseen 20 vuoden päästä.

Kommentit (185)

Vierailija
41/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pysyvä laihtuminen on harvinaista?

Koska tutkimukset todistavat sen. Useiden tutkimusten mukaan paino palautuu takaisin jopa yli 90:lle prosentille laihduttajista.

Vastauksesi EI vastaa kysymykseesi.

Vierailija
42/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan tietysti yrittää saada häntä innostumaan liikunnasta ja näyttää esimerkkiä terveellisestä ruoasta. Tavallaan teet selväksi, että arvostat terveellisiä elämäntapoja. Jos nainen lähtee mukaan, ehkä muutostakin sitten tapahtuu. 

Sanoisin kuitenkin, että yleensä ihmiset ovat jonkinlaisia ja omaavat tietyt elämäntavat puolisosta riippumatta. Hetkeksi voi skarpata, mutta elämän vastoinkäymisten ja arjen myötä ihminen luisuu vanhoihin tottumuksiin, jos alunperin motivaatio muutokseen on tullut toiselta ihmiseltä eikä itseltä. 

Mistä tuollainen todella kova lihominen yleensä sitten johtuu? Ei tämä nainen vaikuta syövän jatkuvasti yli kulutuksen, joten eikö hänen pitäisi laihtua automaattisesti, jos hän ei salaa syöpöttele joka päivä jotain marspatukoita ja hillomunkkeja?

t. ap

Syy on sinä ja teidän suhde. Itse ja noin puolenkymmentä kaveria ovat laihtuneet, kun ovat ottaneet eron miehsetään. Mies on niin suuri rasite ja henkinen painolasti naidilke. Kuluttaa energiaa, baisen vapaa-aika vähenee ja kotitöiden määrä lisääntyy. Itse laihduin 30 kg noin puolessa vuodessa, kun olin eronnut miehestäni. Enkä uutta ota ja samaa sanovat eronneet ystäväni

Toinen ihminen ei ole syyllinen kenenkään toisen lihomiseen niin kauan, kun ketään ei pakkosyötetä. Lopeta tuollainen uhriutuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sä kyselet sinkuilta parisuhdeneuvoja? Jos vaikka yhdessä alkaisitte muuttamaan elintapoja terveellisemmiksi.

Vierailija
44/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäiseksi tekisi mieli kysyä, että miten sinä miellät parisuhteen; onko se joku staattinen tila, että päätetään alkaa olla parisuhteessa ja sitten siinä ollaan ja pysytään. Mutta ei nyt mennä siihen.

Jaa-a. En itse ole ihan noin ylipainoinen, mutta jos puolisoni haluaisi minun laihtuvan, niin kyllä siihen joku tosi iso porkkana vaadittaisiin. Hänen pitäisi saada minut innostumaan helposta ja mukavasta uudenlaisesta elämäntavasta ja olla itse se, joka innostaa ja järjestää ja etsii ruokareseptejä jne. Eli hänen pitäisi tehdä meille sellainen ruokailuohjelma ja -rytmi, joka sisältäisi kaikki tarvittavat ravinteet mutta kalorivajetta jäisi sen verran, että laihtuisin. Ja sen pitäisi olla sellainen ruokavalio, joka jäisi elämäntavaksi. Sen lisäksi hänen pitäisi järjestää meille liikuntamahdollisuuksia ottaen huomioon sen, että minulla menee kuitenkin ensin päivä töissä ja töiden ohessa opiskelen. Vain lajeja, joista pidän.

Ei mahdoton ajatus, mutta eipä taida toteutua.

P.S. Vastasin vaikka en ole sinkku, koska en näe että se sinkkuus olisi tässä se olennainen asia.

Sinkkuus on olennainen asia siinä mielessä, että haluaisin kuulla lihavilta sinkkunaisilta miten he asian näkevät, olisivatko he valmiita laihduttamaan isompia määriä parisuhteessa

t. ap

Vierailija
45/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ja valmista teille terveelliset pöperöt joka päivälle mutta älä tee siitä numeroa

Vierailija
46/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan, vaikka en ole lihava sinkkunainen. Olen kuitenkin seurustellut lihavan naisen kanssa. Hän oli lihavampi suhteen alussa, laihtui myöhemmin 20 kiloa ja lihoi ne takaisin noin vuodessa. Tuollainen kuvio taitaa olla aika tavallinen, pysyvä laihtuminen lienee melko harvinaista.

Miksi pysyvä laihtuminen on harvinaista?

Koska monet lihavat sinkkunaiset ovat syömishäiriöisiä tavalla tai toisella.

Paremminkin monet lihavat ovat syömishäiriöisiä.

-ohis

Vierailija
47/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta ja valmista teille terveelliset pöperöt joka päivälle mutta älä tee siitä numeroa

Tämä olisi mahdollista sitten, kun asuttaisiin yhdessä, mutta siihen on kyllä vielä aikaa, ihan olosuhteistakin johtuen eikä pelkästään yhteenmuuttamis-päätökseen liittyen.

t. ap

Vierailija
48/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäiseksi tekisi mieli kysyä, että miten sinä miellät parisuhteen; onko se joku staattinen tila, että päätetään alkaa olla parisuhteessa ja sitten siinä ollaan ja pysytään. Mutta ei nyt mennä siihen.

Jaa-a. En itse ole ihan noin ylipainoinen, mutta jos puolisoni haluaisi minun laihtuvan, niin kyllä siihen joku tosi iso porkkana vaadittaisiin. Hänen pitäisi saada minut innostumaan helposta ja mukavasta uudenlaisesta elämäntavasta ja olla itse se, joka innostaa ja järjestää ja etsii ruokareseptejä jne. Eli hänen pitäisi tehdä meille sellainen ruokailuohjelma ja -rytmi, joka sisältäisi kaikki tarvittavat ravinteet mutta kalorivajetta jäisi sen verran, että laihtuisin. Ja sen pitäisi olla sellainen ruokavalio, joka jäisi elämäntavaksi. Sen lisäksi hänen pitäisi järjestää meille liikuntamahdollisuuksia ottaen huomioon sen, että minulla menee kuitenkin ensin päivä töissä ja töiden ohessa opiskelen. Vain lajeja, joista pidän.

P.S. Vastasin vaikka en ole sinkku, koska en näe että se sinkkuus olisi tässä se olennainen asia.

Sinkkuus on olennainen asia siinä mielessä, että haluaisin kuulla lihavilta sinkkunaisilta miten he asian näkevät, olisivatko he valmiita laihduttamaan isompia määriä parisuhteessa

t. ap

En todellakaan olisi valmis tai halukas pudottamaan painoa miehen vuoksi. Tosin oma painoni on sekä noussut alunperin että laskee koko ajan ihan syömiseen liittymättömistä syistä. Jos mies alkaisi ehdottelemaan jotain laihdutusprojektia, niin kenkää saisi ja saisi itkeä sitten, kun paino on palannut takaisin luonnolliseen.

Vierailija
49/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi mahdollista sitten, kun asuttaisiin yhdessä, mutta siihen on kyllä vielä aikaa, ihan olosuhteistakin johtuen eikä pelkästään yhteenmuuttamis-päätökseen liittyen.

t. ap

Tämä lihava sinkkunainen seurusteli pt:n kanssa, joka teki paitsi safkat myös treeniohjelman, jota noudatin ihan mielelläni. Paino ei suhteen aikana pudonnut.

Vierailija
50/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

En todellakaan olisi valmis tai halukas pudottamaan painoa miehen vuoksi. Tosin oma painoni on sekä noussut alunperin että laskee koko ajan ihan syömiseen liittymättömistä syistä. Jos mies alkaisi ehdottelemaan jotain laihdutusprojektia, niin kenkää saisi ja saisi itkeä sitten, kun paino on palannut takaisin luonnolliseen.

Taidat olla itsekäs.

Vierailija
51/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun naisella on PCOS-oireyhtymä ja lihoo tolkuttomasti sen tiimoilta, vaikka itse syön esim ruokailussa varmaan kolminkertaisen annoksen häneen verrattuna. Tiedän ajansaatossa lähipiiristä kaksi muutakin samaa oireryhmää sairastavaa ja kaikki ovat olleet pitkästi yli satakiloisia.

Minullakin PCOS ja olen teinistä asti ollut ylipainoinen, kummasti kuitenkin elintapoja muuttamalla pudotin 105-kiloisesta 85 kiloon pysyvästi ja tarkoitus olisi pudottaa taas kohta lisää =D

Ei ylipainoon vain yksinkertaisesti ole muuta selitystä kuin yli oman tarpeen syöminen. Ihmisillä vaan sattuu olemaan luonnostaan älytön määrä työkaluja huijata itseään ja nykyajan prosessoitu pikaruoka tuo myös oman mausteensa soppaan. "Säästöliekki", "en laihdu vaikka syön 1000 kcal päivässä", "hiilarit lihottaa", "kilpirauhasen vajaatoiminta pitää minut lihavana" yms huutelut ovat kaikki rehellistä hevonpaskaa, ilman tieteellisiä perusteita.

(Ja kyllä, poikkeus vahvistaa säännön, olen käsittänyt että rankka kortisonikuuri voi kerätä nestettä nautitusta ruoasta huolimatta ja tällöin ihminen voi olla nesteturvonnut ilman mahdollisuutta vaikuttaa. En kuitenkaan ihan niele sitä, että kaikki kadulla vastaantulevat normilihavat olisivat rankalla kortisonikuurilla, eiköhän tämä ole aika marginaalinen poikkeus.)

Vierailija
52/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Eli sinusta on kiinnostavampaa kuulla spekulaatiota kuin todellisia kokemuksia? Minä olin lihava sinkkunainen enkä ollut valmis laihduttamaan isompia määriä parisuhteessa vaikka olin ja olen edelleen korviani myöten rakastunut puolisooni.

Vierailija
53/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi, että jätät naisen jollekin miehelle, joka osaa muotoja arvostaa. Vakoille löytyy kantensa ja sullekin varmasti joku pirjo vielä löytyy.

Vierailija
54/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Taidat olla itsekäs.

Itsekkäämpi kuin mies, joka vaatii naista pudottamaan painoa, jotta saa kullinsa seisomaan? Siitähän tässä on kyse.

Vierailija
55/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun naisella on PCOS-oireyhtymä ja lihoo tolkuttomasti sen tiimoilta, vaikka itse syön esim ruokailussa varmaan kolminkertaisen annoksen häneen verrattuna. Tiedän ajansaatossa lähipiiristä kaksi muutakin samaa oireryhmää sairastavaa ja kaikki ovat olleet pitkästi yli satakiloisia.

Minullakin PCOS ja olen teinistä asti ollut ylipainoinen, kummasti kuitenkin elintapoja muuttamalla pudotin 105-kiloisesta 85 kiloon pysyvästi ja tarkoitus olisi pudottaa taas kohta lisää =D

Ei ylipainoon vain yksinkertaisesti ole muuta selitystä kuin yli oman tarpeen syöminen. Ihmisillä vaan sattuu olemaan luonnostaan älytön määrä työkaluja huijata itseään ja nykyajan prosessoitu pikaruoka tuo myös oman mausteensa soppaan. "Säästöliekki", "en laihdu vaikka syön 1000 kcal päivässä", "hiilarit lihottaa", "kilpirauhasen vajaatoiminta pitää minut lihavana" yms huutelut ovat kaikki rehellistä hevonpaskaa, ilman tieteellisiä perusteita.

(Ja kyllä, poikkeus vahvistaa säännön, olen käsittänyt että rankka kortisonikuuri voi kerätä nestettä nautitusta ruoasta huolimatta ja tällöin ihminen voi olla nesteturvonnut ilman mahdollisuutta vaikuttaa. En kuitenkaan ihan niele sitä, että kaikki kadulla vastaantulevat normilihavat olisivat rankalla kortisonikuurilla, eiköhän tämä ole aika marginaalinen poikkeus.)

Kyllä sä voit ihan suoraan myöntää, että et ole asiantuntija muutoin kun oman prosessisi kannalta. Mutta säästä tämä kirjoitus ja lue se uudestaan viiden vuoden päästä.

Vierailija
56/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

En missään nimessä. Ainoa syy jonka vuoksi voin laihduttaa olen minä itse.

Vierailija
57/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan tietysti yrittää saada häntä innostumaan liikunnasta ja näyttää esimerkkiä terveellisestä ruoasta. Tavallaan teet selväksi, että arvostat terveellisiä elämäntapoja. Jos nainen lähtee mukaan, ehkä muutostakin sitten tapahtuu. 

Sanoisin kuitenkin, että yleensä ihmiset ovat jonkinlaisia ja omaavat tietyt elämäntavat puolisosta riippumatta. Hetkeksi voi skarpata, mutta elämän vastoinkäymisten ja arjen myötä ihminen luisuu vanhoihin tottumuksiin, jos alunperin motivaatio muutokseen on tullut toiselta ihmiseltä eikä itseltä. 

Mistä tuollainen todella kova lihominen yleensä sitten johtuu? Ei tämä nainen vaikuta syövän jatkuvasti yli kulutuksen, joten eikö hänen pitäisi laihtua automaattisesti, jos hän ei salaa syöpöttele joka päivä jotain marspatukoita ja hillomunkkeja?

t. ap

Moni saattaa piilotella syömisiään ja herkutella erityisesti yksinollessaan. Syyt ovat moninaiset, jokaisella omansa. Voi olla tottumusta, palkitsemista, syömishäiriöitä, kyvyttömyyttä ymmärtää kalorimääriä eli tiedon puutetta, nautiskelua jne. 

Kivasti pääset taas osoittamaan moraalista ylemmyydentuntoa lihaviin. Entisenä fitnessurheilijana, joka on elänyt cleanillä parikymmentä vuotta, voin taata sinulle, että ylipainoni ei johdu syömisestä tai tiedonpuutteesta.

Siis mitä? Tuossa vain lueteltiin mahdollisuuksia ylipainoon. Sanottiin myös että "syyt ovat moninaiset, jokaisella omansa". Miten tuosta tekstistä sait revittyä ylemmyyden tunnetta? Ja jos ylipainosi ei ole nestepöhöä, niin kyllä sinä olet ne syönyt. Terveelliselläkin ruualla voi lihoa, jos syö liikaa.

Vierailija
58/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Vastaus: syö salaa. Sitä paitsi ei ole helppo tajuta miten paljon ja energiapitoista ruokaa syö ennen kuin oikeasti alkaa laskemaan kaloreita. Sitä ei tarvitse tehdä loppuelämää, mutta sen verran voisi olla hyvä että huomaa, miten paljon ylimääräistä energiaa saa suklaapatukasta, pullasta, salaatinkastikkeesta, tai vaikka jostain hedelmistä (jos on päättänyt että voi syödä hedelmiä mielin määrin koska ne ovat terveellisiä ja käytännössä kalorittomia... eivät ne ole. Toki parempi vetää niitä kuin munkkeja tms. mutta paino ei välttämättä putoakaan.)

Vierailija
59/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että et voi. 40 prosenttia obeeseista ihmisistä on täysin terveitä. Siis täysin terveitä. Terveysteollisuus haluaa uskotella muuta, mutta siihen on taloudelliset motivaattorit.

Laita linkkiä tähän, kuulostaa niin uskomattomalta väitteeltä ettei voi olla totta. Obeesi on vaikeasti ylilihava. Kaikilla vaikeasti ylilihavilla on vaikeita ongelmia liikkumisen kanssa ja useimmilla nivelet paukkuu yms. Lihavuus itsessään on jo sairaus, joka estää ihmistä elämästä normaalia elämää.

Vierailija
60/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Moni saattaa piilotella syömisiään ja herkutella erityisesti yksinollessaan. Syyt ovat moninaiset, jokaisella omansa. Voi olla tottumusta, palkitsemista, syömishäiriöitä, kyvyttömyyttä ymmärtää kalorimääriä eli tiedon puutetta, nautiskelua jne. 

Mahtaisiko tarve tällaiseen poistua rakastavan parisuhteen myötä? Entä voiko nainen laihtua seksin avulla?

t. ap

Voisi ja varsinkin, jos sinä alkaisit tekemään teidän kaikki ruokanne. Pelkkää terveellistä ja sinä kävisit yksin kaupassakin, etkä toisi herkkuja kotiin. Alkoholin tietenkin jättäisitte molemmat ja muuttaisitte sellaiseen paikkaan jos tulisi käytettyä sekä pyörää, että käveltyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän