Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys lihaville sinkkunaisille

Vierailija
03.12.2020 |

Onko mitään toivoa, että saisin lihavan naisen laihtumaan parisuhteessa? En nyt tarkoita mitään että pitäisi tulla joksikin ig-malliksi, vaan että saisiko n. 165 kg / 100 kg naisen laihtumaan vaikka 80 kiloiseksi.

Pidän hänestä paljon, mutta en voi sille mitään, että haluaisin parisuhteeseen naisen kanssa, joka mm. voisi vielä saada lapsia ( ei mitenkään ihan kauheasti aikaa enää meidän kohdalla ) , ja joka pysyy suht terveenä vielä vuosikymmeniä eikä kuole sydänkohtaukseen 20 vuoden päästä.

Kommentit (185)

Vierailija
21/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan tietysti yrittää saada häntä innostumaan liikunnasta ja näyttää esimerkkiä terveellisestä ruoasta. Tavallaan teet selväksi, että arvostat terveellisiä elämäntapoja. Jos nainen lähtee mukaan, ehkä muutostakin sitten tapahtuu. 

Sanoisin kuitenkin, että yleensä ihmiset ovat jonkinlaisia ja omaavat tietyt elämäntavat puolisosta riippumatta. Hetkeksi voi skarpata, mutta elämän vastoinkäymisten ja arjen myötä ihminen luisuu vanhoihin tottumuksiin, jos alunperin motivaatio muutokseen on tullut toiselta ihmiseltä eikä itseltä. 

Mistä tuollainen todella kova lihominen yleensä sitten johtuu? Ei tämä nainen vaikuta syövän jatkuvasti yli kulutuksen, joten eikö hänen pitäisi laihtua automaattisesti, jos hän ei salaa syöpöttele joka päivä jotain marspatukoita ja hillomunkkeja?

t. ap

Moni saattaa piilotella syömisiään ja herkutella erityisesti yksinollessaan. Syyt ovat moninaiset, jokaisella omansa. Voi olla tottumusta, palkitsemista, syömishäiriöitä, kyvyttömyyttä ymmärtää kalorimääriä eli tiedon puutetta, nautiskelua jne. 

Mahtaisiko tarve tällaiseen poistua rakastavan parisuhteen myötä? Entä voiko nainen laihtua seksin avulla?

t. ap

Tuskinpa :) Eikä parisuhde pysty korjaamaan ihmisen sisäisiä ongelmia. Ja eihän ylipainoon välttämättä ole mitään muuta syytä, kuin että ihminen nyt vain tykkää ruoasta.

Vierailija
22/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan, vaikka en ole lihava sinkkunainen. Olen kuitenkin seurustellut lihavan naisen kanssa. Hän oli lihavampi suhteen alussa, laihtui myöhemmin 20 kiloa ja lihoi ne takaisin noin vuodessa. Tuollainen kuvio taitaa olla aika tavallinen, pysyvä laihtuminen lienee melko harvinaista.

Miksi pysyvä laihtuminen on harvinaista?

Laihduttaminen on helppoa, elämäntapojen muuttaminen vaikeaa.

Laihduttaminen on helppoa. Elämäntapojen muuttaminen on myös helppoa. Pysyvä painonpudotus on mahdotonta, vaikka mitä elämäntapamuutosta kauppaisit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan tietysti yrittää saada häntä innostumaan liikunnasta ja näyttää esimerkkiä terveellisestä ruoasta. Tavallaan teet selväksi, että arvostat terveellisiä elämäntapoja. Jos nainen lähtee mukaan, ehkä muutostakin sitten tapahtuu. 

Sanoisin kuitenkin, että yleensä ihmiset ovat jonkinlaisia ja omaavat tietyt elämäntavat puolisosta riippumatta. Hetkeksi voi skarpata, mutta elämän vastoinkäymisten ja arjen myötä ihminen luisuu vanhoihin tottumuksiin, jos alunperin motivaatio muutokseen on tullut toiselta ihmiseltä eikä itseltä. 

Mistä tuollainen todella kova lihominen yleensä sitten johtuu? Ei tämä nainen vaikuta syövän jatkuvasti yli kulutuksen, joten eikö hänen pitäisi laihtua automaattisesti, jos hän ei salaa syöpöttele joka päivä jotain marspatukoita ja hillomunkkeja?

t. ap

Lihominen ja ylipaino ei tarkoita välttämättä syöpöttelyä. Riittää, että syö ihan tavallista ruokaa enemmän kuin kuluttaa. Kilo vuodessa on 10 vuodessa 10 lisäkiloa.

Vierailija
24/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäiseksi tekisi mieli kysyä, että miten sinä miellät parisuhteen; onko se joku staattinen tila, että päätetään alkaa olla parisuhteessa ja sitten siinä ollaan ja pysytään. Mutta ei nyt mennä siihen.

Jaa-a. En itse ole ihan noin ylipainoinen, mutta jos puolisoni haluaisi minun laihtuvan, niin kyllä siihen joku tosi iso porkkana vaadittaisiin. Hänen pitäisi saada minut innostumaan helposta ja mukavasta uudenlaisesta elämäntavasta ja olla itse se, joka innostaa ja järjestää ja etsii ruokareseptejä jne. Eli hänen pitäisi tehdä meille sellainen ruokailuohjelma ja -rytmi, joka sisältäisi kaikki tarvittavat ravinteet mutta kalorivajetta jäisi sen verran, että laihtuisin. Ja sen pitäisi olla sellainen ruokavalio, joka jäisi elämäntavaksi. Sen lisäksi hänen pitäisi järjestää meille liikuntamahdollisuuksia ottaen huomioon sen, että minulla menee kuitenkin ensin päivä töissä ja töiden ohessa opiskelen. Vain lajeja, joista pidän.

Ei mahdoton ajatus, mutta eipä taida toteutua.

P.S. Vastasin vaikka en ole sinkku, koska en näe että se sinkkuus olisi tässä se olennainen asia.

Vierailija
25/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan, vaikka en ole lihava sinkkunainen. Olen kuitenkin seurustellut lihavan naisen kanssa. Hän oli lihavampi suhteen alussa, laihtui myöhemmin 20 kiloa ja lihoi ne takaisin noin vuodessa. Tuollainen kuvio taitaa olla aika tavallinen, pysyvä laihtuminen lienee melko harvinaista.

Harvoja poikkeuksia lukuunottamatta mahdotonta.

Niin pysyvä laihtuminen vai?

Niin. Tästä on Yhdysvaltojen armeijassa tehty tutkimuksia 1950-luvulla. Kannattaa tutustua niihin ennemmin kuin johonkin dieettiteollisuuden rahoittamiin tutkimuksiin.

Vierailija
26/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa kumppani, joka on kaikilta osin oman mielen mukainen. Tämä siksi, että pitkässä parisuhteessa toisesta paljastuu aina kaikenlaista ärsyttävää. Ei siis kannata pariutua sellaisen kanssa, jossa on jokin epämieluisa piirre jo kättelyssä...

Itse olen 167 cm ja olen painanut pahimmillani 84 kg, kiitos lääkityksen. Nyt taas normaalipainossa. Nuo vuodet ylipainossa olivat ehdottomasti elämäni kamalinta aikaa, maha otti kiinni kun yritti joogata, polvet oli jäykät ja särkivät, vaatteita oli vaikea löytää, kuorsasin kuin elukka, tissit hyllyi ja roikkui, en jaksanut punnertaa koska painoin liikaa, hengästyin ylämäissä ja whatnot. En voi edes kuvitella, millaista kärsimystä olisi jos painoa olisi ollut vielä 16 kg enemmän. Jos se kärsimys ei ole motivoinut ap:n naista laihtumaan, ei sitä motivoi mikään muukaan.

Kumppania valitessa kannattaa muistaa sama kuin vaatekaupoilla. Jos se on "ihan kiva, mutta..." se on viikon päästä pelkkä helevetin iso mutta.

Eli älä ota kumppani jota haluaisit muuttaa yhtään.

Vierailija
27/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BTW aika sikaa mainostajilta että ketjuun jossa puhutaan laihduttamisesta, tulee pikaruokamainoksia mainospaikkaan.

Onko vielä olemassa ihmisiä, jotka eivät käytä AdBlockia? :-o

Vierailija
28/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Syy on sinä ja teidän suhde. Itse ja noin puolenkymmentä kaveria ovat laihtuneet, kun ovat ottaneet eron miehsetään. Mies on niin suuri rasite ja henkinen painolasti naidilke. Kuluttaa energiaa, baisen vapaa-aika vähenee ja kotitöiden määrä lisääntyy. Itse laihduin 30 kg noin puolessa vuodessa, kun olin eronnut miehestäni. Enkä uutta ota ja samaa sanovat eronneet ystäväni

Vierailija
29/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PCOS ei ole mikään syy lihoa sairaaloisen ylipainoiseksi. Oikeanlainen ruokavalio niin paino on hallittavissa. Moni vaan käyttää tuota syynä ja syövät sitten miten sattuvat. Jopa laihtuminen on mahdollista, hieman vaikeampaa mutta mahdollista.

Vierailija
30/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Moni saattaa piilotella syömisiään ja herkutella erityisesti yksinollessaan. Syyt ovat moninaiset, jokaisella omansa. Voi olla tottumusta, palkitsemista, syömishäiriöitä, kyvyttömyyttä ymmärtää kalorimääriä eli tiedon puutetta, nautiskelua jne. 

Kivasti pääset taas osoittamaan moraalista ylemmyydentuntoa lihaviin. Entisenä fitnessurheilijana, joka on elänyt cleanillä parikymmentä vuotta, voin taata sinulle, että ylipainoni ei johdu syömisestä tai tiedonpuutteesta.

Vierailija
31/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Mahtaisiko tarve tällaiseen poistua rakastavan parisuhteen myötä? Entä voiko nainen laihtua seksin avulla?

t. ap

Ei ja ei.

t. Se parisuhteessa oleva lihava

Vierailija
32/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono idea sinulta.

Kuten moni on jo sanonut, kymmenien kilojen laihduttaminen ei onnistu tuosta noin vain. Toistuva laihduttelu erityisesti laittaa elimistön sekaisin ja on myös psyykkisesti rankkaa jatkuvan epäonnistumisen takia. Ihmiskeho ja -mieli on viritetty alkujaankin keräämään ja säilyttämään energiaa, eikä se keräämästään energiasta todellakaan helpolla luovu. Yleensä noin isoksi lihomisen suht nuorella iällä taustalla on myös jotain vakavaa psyykkistä kuormitustilaa, ahmimishäiriö, traumaattisia kokemuksia tms. Näiden purkaminen vaatii ammattiapua, ja on ihan oma juttunsa.

Kumppanisi on niin lihava että pääsisi laihdutusleikkaukseen. Sekin on rankka tie, ja useampi leikkauksessa käynyt lihoo silti takaisin. Yksi vaihtoehto mikä tuli mieleen kun sanot ettei nainen vaikuta syövän erityisen epäterveellisesti on, että hänellä olisi kilpirauhasen vajaatoiminta. Se pistää energia-aineenvaihdunnan siihen jamaan että kymmenien kilojen lihominen on jotakuinkin taattu. Kun saavutetaan hoitotasapaino, laihtuminen yleensä onnistuu jos elämäntavat ovat suunnilleen kunnolliset.

Ketään ei pidä komentaa laihduttamaan, ei edes "kannustaa" voimallisesti. Väitän, ettei KUKAAN ole huvikseen lihava tässä yhteiskunnassa. Koska laihduttaminen vaatii ihmiseltä vapaita voimavaroja, ja iso laihdutusurakka kestää lähtökohtaisesti useamman vuoden, sitä ei voi ulkopuolelta pakottaa.

Vaihtoehtosi ovat siis hyväksyä nainen sellaisena kuin hän on, tai olla hyväksymättä ja jatkaa matkaa.

Vierailija
33/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Syy on sinä ja teidän suhde. Itse ja noin puolenkymmentä kaveria ovat laihtuneet, kun ovat ottaneet eron miehsetään. Mies on niin suuri rasite ja henkinen painolasti naidilke. Kuluttaa energiaa, baisen vapaa-aika vähenee ja kotitöiden määrä lisääntyy. Itse laihduin 30 kg noin puolessa vuodessa, kun olin eronnut miehestäni. Enkä uutta ota ja samaa sanovat eronneet ystäväni

Tämä! Ukkoni oli suurin ylipainoni aiheuttaja. Laihdutin eroni jälkeen 46 kg noin 18 kuukaudessa eroni jälkeem ja paino pysynyt poissa 5 vuotta.

Moni tuttu myös sanoi, että aloin "hehkumaan" eroni myötä.

Vierailija
34/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun naisella on PCOS-oireyhtymä ja lihoo tolkuttomasti sen tiimoilta, vaikka itse syön esim ruokailussa varmaan kolminkertaisen annoksen häneen verrattuna. Tiedän ajansaatossa lähipiiristä kaksi muutakin samaa oireryhmää sairastavaa ja kaikki ovat olleet pitkästi yli satakiloisia.

Minunkin exälläni on pcos, silti hän söi alussa huomattavan isoja annoksia minuun verrattuna (olen yli 180 senttinen raskasta liikuntaa harrastava mies) ja harrasti tunnesyömistä.

-1

Vierailija
35/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on isona riskinä se, että nainen huomaa kilojen lähdettyä oman tasonsa nousseen ja valitsee sitten jonkun omaa uutta tasoaan vastaavan tilallesi.

No vakavissaan, voi onnistua elämäntapamuutoksen kautta, mutta todennäköisemmin ei onnistu. Hyvä tavoite kuitenkin kun tahtoo parantaa toisen elämää ja terveyttä.

Vierailija
36/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

t. ap

PEA-hormonin vuoksi jokainen rakastunut ihminen laihtuu suhteen alussa.

Vierailija
37/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun naisella on PCOS-oireyhtymä ja lihoo tolkuttomasti sen tiimoilta, vaikka itse syön esim ruokailussa varmaan kolminkertaisen annoksen häneen verrattuna. Tiedän ajansaatossa lähipiiristä kaksi muutakin samaa oireryhmää sairastavaa ja kaikki ovat olleet pitkästi yli satakiloisia.

Lihavuus itsessään aiheuttaa PCOS:ää eli kausaliteetti tässä kyseenalainen. Naisesi syö kulutukseensa nähden liikaa, jos lihoo.

Vierailija
38/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Lihominen ja ylipaino ei tarkoita välttämättä syöpöttelyä. Riittää, että syö ihan tavallista ruokaa enemmän kuin kuluttaa. Kilo vuodessa on 10 vuodessa 10 lisäkiloa.

Olen itsekin hiukan ylipainon puolella, mutta en ole ikinä rojahtanut selvästi lihavaksi. Kun olen huomannut, että painoindeksi on esim. 27, olen vain seuraavina kuukausina vähentänyt herkkujen ostamista, ja syönyt paljon vain niinä päivinä, kun olen treenannut tai tehnyt pitkän kävelylenkin tms. Ja samalla yrittänyt pitää kiinni siitä, että tulee viikossa yksi treenauskerta painoilla ja vähintään pari kävelylenkkiä, joskus uintiakin. Tämä on riittänyt siihen, että kun olen katsonut vaakaa parin-kolmen-neljän kuukauden kuluttua, painoindeksi on ollut 25 tai vähän allekin.

t. ap

Vierailija
39/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täällä, mutta kyseessä mies. Miten saisin miehrn laihduttamaan. Toki terveys huolettaa, mutta ei kyllä seksuaalisesti haluta röllömaha ja man-boobsit.... olen sanonut asiasta, mutta mies loukkaantuu verisesti. Täytyy varmaan hankkia rakastaja

Vierailija
40/185 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että lihavat naiset eivät voi saada lapsia tai että he kuolevat hoikempia sisariaan aiemmin? Jokainen 90 vuoden ylittävä nainen on ylipainoinen.

En yhtään epäile etteikö pieni ylipaino olisi vaaratonta ja joskus jopa hyväksi, mutta nyt ei puhuta mistään pienestä ylipainosta, vaan joku 40 kiloa ylipainoa naisella joka ei ole mikään valtavan pitkä. Voin ilman lääkärinkoulutustakin sanoa, että tuo määrä ylipainoa on vakava terveysriski.

t. ap

Paitsi, että et voi. 40 prosenttia obeeseista ihmisistä on täysin terveitä. Siis täysin terveitä. Terveysteollisuus haluaa uskotella muuta, mutta siihen on taloudelliset motivaattorit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän