Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka ei tykkää auringosta?

Vierailija
14.04.2014 |

Olenko tosiaan ainoa ihminen, jonka lempi vuodenaika on syksy? En voi sietää auringonvaloa tälläisinä määrinä, mitä kevään ja kesän aikana tulee.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy ja aivan loppukesä on parasta aikaa. Kevättä inhoan juurikin auringon valon takia. Siinä valossa luonto ja kadut näyttää niin sotkuiselta. On pölyä, likqa ja roskia. Aurinko on liian kirkas heti aamusta ja palastaa kaiken paskan kotoa. Masennun aina keväisin. En halua liikkua ulos. Kesään mennessä helpottaa.

Kesä on oikeastaan ihan kivaa aikaa. Varsinkin kun sataa. On jotenkin kaunista, hiljaista ja kotoisaa. Ihmiset on poissa sisätiloissa ja metsäpoluilla ei ole ruuhkaa. On kuitenkin lämmin. Yöt on ihania kesäisin!

Loppukesästä saan aina vimman ulkoilulle. Monta tuntia ulkona koiran ja lasten kanssa. On sadonkorjuu aika. Pääsee marjaan ja sieneen. Ja ne värit! Pellot kultaa, taivas mahtava, ilma raikas ja metsä täynnä elämää! Olisipa jo syksy :)

(Olen tummahipiäinen, en ole koskaan palanut ja syntynyt heinäkuussa.)

Vierailija
22/30 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy. Saan kirkkaasta valosta herkästi migreeikohtauksia. Olis niin paljon helpompaa, jos aurinko ei paistais 24/7 kesälläkään. Tänään oli vuoden ensimmäinen kohtaus, oksensin koko aamun, kädet puutui, päässä takoi ja edelleen särkee hieman päätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olen syntynyt kuolleiden päivänä 1.11. jos se vuodenaika jotakuta kiinnostaa.

-23

Vierailija
24/30 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 20:30"]

Mä kans tuskastun kuumuudesta. Ei vaan jaksa. Olen myös vaalea, niin palan helposti. Valo on sisällään kiva. Täydellinen ilma on joku plus 21 puolipilvinen ja tuulenvire..

[/quote]

Juuri näin. 

T. Punapää

Vierailija
25/30 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 22:23"]

En voisi elää ilman aurinkoa. Miten kauniit aon hanget kun aurinko paistaa, kuinka upeat syksyn värit auringossa ja keväällä tuore vihreä.

[/quote]

No et sinä voisikaan todella elää ilman aurinkoa, mut ei se aurinko tuu sun mielipidettäsi siitä kysymään.

Aurinko on meidän konkreettinen jumala niin kauan kuin ihminen on sidottu Tellukseen tai tähän aurinkokuntaan eli todennäköisesti ihmisen historiassa aina. Ihmisen kehittämä tekoäly voi sitten matkata muiden tähtien vaikutuspiiriin ja etsiä niitä toisia jumalia.

Muistakaa palvoa aurinkoa, ettei se vaa joutessaan sammu.

Vierailija
26/30 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäpäivät on tympeitä, mutta illat ihania!  Kirkas raaka auringonpaiste aamupäivästä alkuiltaan asti on todella ärsyttävää, pitää siristellä silmiä ja aurinko polttaa ihoa.  Kesäillat taas on ihania, paiste lempeää ja värit pehmeitä. Olispa aina kesäilta. 

Vierailija
27/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuun hämäriä ja vielä kuitenkin lämpöisiä iltoja odotellessa. Tämä kuumuus ja kirkkaus saa ainakin minut väsyneeksi.

Vierailija
28/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vois tutkia tätä. Onkohan syntymä(vuoden)ajalla väliä? Tai vaikka pigmentoinnilla? (Itse tykkään auringonvalosta ja lämmöstä, ja olen syntynyt keväällä, kestän paremmin hellettä kuin pakkasta, enkä pala helposti auringossa.)

Olen syntynyt keskikesällä, ja lempivuodenaikani on syksy. Inhoan hellettä, mutta auringonvalo on ok.

Vierailija
29/30 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/30 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä syksyn auringosta. Se on liian kova ja matalalla. Rakastan pilvisiä päiviä. Kaikkina vuodenaikoina. Aurinko masentaa.