Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Kipeitä rakkuloita alapäässä!

Vierailija
14.04.2014 |

Mulle ilmesty pari päivää sitten ihon alle ulompien häpyhuulien 'reunalle' näppylöitä, niitä ei nähny mutta tunsi kun kokeili. Aluksi ei ollut kipeitä mutta eilen tuli sitten vähä kipeeksi.. Tänään ne kuitenki 'aukes' ja on nyt sellasia rakkulamaisia ja KIPEITÄ. :I Mitään eritettä en huomannut, muuta kuin verta (?) siinä keskellä. Vessassa käyminen on kärsimystä kun kirvelee niin paljon.

Oon alusta asti pessy alapään vedellä montakertaa päivässä ja laittanu bepantheniä aina sen jälkeen.

Oon alkanu sheivaamaan karjova siltä alueelta nyt lähiaikoina enemmän, voiko johtua siitä ja miksi?

Olen ollut myös sukupuoliyhteydessä viikko sitten poikaystäväni kanssa joka oli neitsyt. Suuseksiä emme ole harrastaneet mutta käsiä on aikasemmin käytetty sukupuolialueella..

Auttakaas joku onko kokemusta!!:(

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:16"]Heippa! Kiitos vastauksista, en kyllä yhtään tajua että miten tämä voisi olla mitään sukupuolitautia koska poikaystäväni todella on neitsyt ja olen hänen ensimmäinen tyttöystävänsä, enkä todellakaan luule että hän pettäisi minua.

Luin jostain että nämä voisi johtua sheivauksesta (sisäänpäin kasvaneita karvoja??) tai hiertävistä alushousuista (stringit). Mitä mieltä ootte näistä vaihtoehoista kokeneemmat?

T. Viestiketjun aloittaja

[/quote]

Ei kyllä toi on ihan herpes. Harrastitteko suuseksiä? Huuliherpes voi tarttua sukupuolielimiin myös. Ja herpes-virus on todella monella suomalaisella (oisko n 10%), ja voi olla oireettomana ja piilevänä. Periaatteessa poikaystäväs ois voinu saada viruksen jo vaikka raskausaikana äidiltään, ja nyt seksissä tarttu suhun. Kannattaa käydä lääkärissä nyt kun sen näytteen voi vielä rakkuloista ottaa.

Itse sain sukupuoliherpeksen oletettavasti poikaystävältäni suuseksissä. Rakkuloita tuli just noilla oireilla mitä sullakin. Tästä on aikaa 2-3v jo, eikä tuon ensimmäisen kerran jälkeen ole rakkuloita/muitakaan oireita enää tullut. Ja sama mieskin edelleen kuvioissa. Mitään pettämisiä en epäillyt, enkä epäile.

Älä siis turhaan nyt "kiellä" itseltäs tätä sukupuolitaudin mahdollisuutta, ei se niin kauheaa ole kuin miltä aluks tuntuu. Tsemppiä!

[/quote]

Joo niihän tuo voi olla.. Ei harrastettu suuseksiä, eikä olla harrastettukkaan.

Häpyhuulissani ei ole enää yön jälkeen rakkuloita, ne ovat ainoastaan punaiset ja turvonneet, ja vessassa käyminen onnistui.. Onko menossa parempaan suuntaan vai vaikuttaako tää edelleen herpekseltä :o

T. Ap

[/quote]

No en ainakaan sulkis sitä pois. Itselläni oli ehkä pari päivää ne pahimmat oireet. Mutta tosiaan ota yhteys terveyskeskukseen, paljon helpompi jos saat asian pois päiväjärjestyksestä. Ei tarvii sitten jatkossa miettiä oliko se vai eikö ollut. Ja tosiaan jos se on herpes niin siinäkään ei ole mitään noloa, se on kuitenkin niin yleistä. Parempi että tiedät sitten esimerkiksi varautua paremmin flunssan varalta, silloin herpeskin iskee helpommin. Ja tietenkin mahdolliset tulevat seksikumppanit. Mutta tosiaan itseltäni ei tarttunut poikaystävälleni sukupuolielimiin tätä enää sen jälkeen kun omat rakkulani hävisivät. Ootko puhunu poikaystävälles nyt näistä rakkuloista?

Vierailija
22/45 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus loppuu, herpes on ikuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:16"]Heippa! Kiitos vastauksista, en kyllä yhtään tajua että miten tämä voisi olla mitään sukupuolitautia koska poikaystäväni todella on neitsyt ja olen hänen ensimmäinen tyttöystävänsä, enkä todellakaan luule että hän pettäisi minua.

Luin jostain että nämä voisi johtua sheivauksesta (sisäänpäin kasvaneita karvoja??) tai hiertävistä alushousuista (stringit). Mitä mieltä ootte näistä vaihtoehoista kokeneemmat?

[/quote]

Ei kyllä toi on ihan herpes. Harrastitteko suuseksiä? Huuliherpes voi tarttua sukupuolielimiin myös. Ja herpes-virus on todella monella suomalaisella (oisko n 10%), ja voi olla oireettomana ja piilevänä. Periaatteessa poikaystäväs ois voinu saada viruksen jo vaikka raskausaikana äidiltään, ja nyt seksissä tarttu suhun. Kannattaa käydä lääkärissä nyt kun sen näytteen voi vielä rakkuloista ottaa.

Itse sain sukupuoliherpeksen oletettavasti poikaystävältäni suuseksissä. Rakkuloita tuli just noilla oireilla mitä sullakin. Tästä on aikaa 2-3v jo, eikä tuon ensimmäisen kerran jälkeen ole rakkuloita/muitakaan oireita enää tullut. Ja sama mieskin edelleen kuvioissa. Mitään pettämisiä en epäillyt, enkä epäile.

Älä siis turhaan nyt "kiellä" itseltäs tätä sukupuolitaudin mahdollisuutta, ei se niin kauheaa ole kuin miltä aluks tuntuu. Tsemppiä!

[/quote]

Häpyhuulissani ei ole enää yön jälkeen rakkuloita, ne ovat ainoastaan punaiset ja turvonneet, ja vessassa käyminen onnistui.. Onko menossa parempaan suuntaan vai vaikuttaako tää edelleen herpekseltä :o

T. Ap

[/quote]

No en ainakaan sulkis sitä pois. Itselläni oli ehkä pari päivää ne pahimmat oireet. Mutta tosiaan ota yhteys terveyskeskukseen, paljon helpompi jos saat asian pois päiväjärjestyksestä. Ei tarvii sitten jatkossa miettiä oliko se vai eikö ollut. Ja tosiaan jos se on herpes niin siinäkään ei ole mitään noloa, se on kuitenkin niin yleistä. Parempi että tiedät sitten esimerkiksi varautua paremmin flunssan varalta, silloin herpeskin iskee helpommin. Ja tietenkin mahdolliset tulevat seksikumppanit. Mutta tosiaan itseltäni ei tarttunut poikaystävälleni sukupuolielimiin tätä enää sen jälkeen kun omat rakkulani hävisivät. Ootko puhunu poikaystävälles nyt näistä rakkuloista?

[/quote]

En oo puhunu, mutta ehkäpä pitäis tänään.. Miten se herpes sitten, kuinka usein se puhkeaa ja miten siitä puhkeamisesta 'selviää' vähällä?

T. Ap

Vierailija
24/45 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mene nyt sinne lääkäriin heti ja vaadi testit. Mitä nopeammin testit otetaan, sitä luotettavampia ne ovat. Negatiivinen testitulos ei kuitenkaan sulje pois herpeksen mahdollisuutta. Suosittelen otattamaan nukleiinihapon osoituksen koska se kaikkein tarkin.

Mieti nyt jos jätät menemättä lääkäriin ja vuosia myöhemmin alat seurustella jonkun uuden tyypin kanssa, mitä kerrot sille? Että sulla on EHKÄ herpes? Jos jätät kertomatta ja se olikin herpes, niin saatat tartuttaa sitä eteenpäin. En usko, että kukaan suhtautuu kovinkaan iloisesti siihen jos saa tietää, että on saanut sinulta herpeksen ja sinä olet jättänyt kertomatta siitä.

Vierailija
25/45 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei koskaan testattu herppestä,lääkäri vaan katsoi ja antoi diagnoosin.Ja zovirax auttaa jo siinä vaiheessa kun rakkulat ei ole edes tullut,eli siinä vaiheessa kun tuntuu kihelmöintiä.Eikä sitä edes pitäisi päästää rakkula vaiheeseen niin on helpompi ja nopeempi hoitaa.Vältä stressaamista niin se ei tule niin helposti.

Vierailija
26/45 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:38"]

[/quote]

En oo puhunu, mutta ehkäpä pitäis tänään.. Miten se herpes sitten, kuinka usein se puhkeaa ja miten siitä puhkeamisesta 'selviää' vähällä?

T. Ap

[/quote]

No kuten itse sanoin, niin itselläni ei oo puhjennut tuon ensimmäisen kerran jälkeen kertaakaan tämän 2-3 vuoden aikana. Mutta huuliherpeksestä oon kuullut (itselläni siis vain sukupuoliherpes), että puhkeaa erityisesti flunssan ja stressin yhteydessä. Itse syön antiwir-luontaistuotetta flunssakausina, en tiedä onko se syynä ettei oo herpes puhjennut, mutta pääasia että ei ole. Tuota kannattaa testata. Tappaa siis niitä viruksia.

Pakko kyllä vielä kysyä, että mistä voit olla varma ettei poikaystäväsi ole aiemmin ollut sukupuoliyhteydessä? Ettei ois joku säälittävä känniyhdyntä takana, ja yrittää itseltäänkin kieltää sen epäonnisen tilanteen ja sanoo olevansa neitsyt? Tuntuu vaan jotenkin niin todennäköiseltä se, että ei halua käyttää kortsua ja sanoo että on neitsyt. Näin ollenhan tuon herpeksenkin hän todennäköisesti on saanut aiemmiltakin kerroilta, kun ei ole sitä kortsua halunnut käyttää.. Jos olet varma, että poikkis on neitsyt niin sitä en ala kyseenalaistamaan tietenkään. Mutta kannattaa tämäkin nyt miettiä loppuun saakka ja tarkasti, ettet nyt vain usko sinisilmäisesti. Ei ole kiva sitten tulevaisuudessa miettiä tätä asiaa, parempi käsitellä asia nyt pois. Ehkä hän on vain niin nolona esimerkiksi tällaisesta kännisekoilusta, ja siksi ei kehtaa myöntää olleensa aiemmin yhdynnässä.

Vierailija
27/45 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:56"]

[/quote]

T. Ap

[/quote]

No kuten itse sanoin, niin itselläni ei oo puhjennut tuon ensimmäisen kerran jälkeen kertaakaan tämän 2-3 vuoden aikana. Mutta huuliherpeksestä oon kuullut (itselläni siis vain sukupuoliherpes), että puhkeaa erityisesti flunssan ja stressin yhteydessä. Itse syön antiwir-luontaistuotetta flunssakausina, en tiedä onko se syynä ettei oo herpes puhjennut, mutta pääasia että ei ole. Tuota kannattaa testata. Tappaa siis niitä viruksia.

Pakko kyllä vielä kysyä, että mistä voit olla varma ettei poikaystäväsi ole aiemmin ollut sukupuoliyhteydessä? Ettei ois joku säälittävä känniyhdyntä takana, ja yrittää itseltäänkin kieltää sen epäonnisen tilanteen ja sanoo olevansa neitsyt? Tuntuu vaan jotenkin niin todennäköiseltä se, että ei halua käyttää kortsua ja sanoo että on neitsyt. Näin ollenhan tuon herpeksenkin hän todennäköisesti on saanut aiemmiltakin kerroilta, kun ei ole sitä kortsua halunnut käyttää.. Jos olet varma, että poikkis on neitsyt niin sitä en ala kyseenalaistamaan tietenkään. Mutta kannattaa tämäkin nyt miettiä loppuun saakka ja tarkasti, ettet nyt vain usko sinisilmäisesti. Ei ole kiva sitten tulevaisuudessa miettiä tätä asiaa, parempi käsitellä asia nyt pois. Ehkä hän on vain niin nolona esimerkiksi tällaisesta kännisekoilusta, ja siksi ei kehtaa myöntää olleensa aiemmin yhdynnässä.

[/quote]

Kun ottaa huomioon että 99% suomalaisten yhdynnöistä on juuri noita säälittäviä känniyhdyntöjä niin täytyy vain todeta että melko noloa porukkaa ovat suomalaiset :/

Vierailija
28/45 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:56"]

[/quote]

T. Ap

[/quote]

[/quote]

Kun ottaa huomioon että 99% suomalaisten yhdynnöistä on juuri noita säälittäviä känniyhdyntöjä niin täytyy vain todeta että melko noloa porukkaa ovat suomalaiset :/

[/quote]

Nojooh.. Mutta kyllä minä luotan poikaystävääni ja kondomia käytettiin joten ei hän sen takia olisi ainakaan jättänyt kertomatta. Emme kuitenkaan ole edes niin vanhojakaan vielä, että tälläsiä kännisekstailuja olis paljoa tullu koettua, kun ei ollut edes juonut alkoholia ikinä ennen kun aloimme seurustelemaan..

Vierailija
29/45 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondoomi ei suojaa herppekseltä.

Vierailija
30/45 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 12:20"]Hei, en usko että on herpes. Voi johtua sheivauksesta esim. tylsällä (ja /tai likaisella) terällä, ainakin näin lääkäri minulle sanoi, kun raskaana ollessani sain ekaa kerran saman tyyppisen vaivan. Ei ollut sukupuolitautia, nekin kaikki testattiin. Vaiva tulee silloin tällöin sheivaamisen jälkeen juurikin samaan paikkaan mihin sinullekin. Kipeähän tuo kohta on ja näyttää finniltä kun siihen tulee mätää. Paranee itsestään, en saanut siihen aikoinaan mitään rasvoja tai muutakaan lääkettä. Huolehdi pesusta ilman saippuaa ja jätä sheivaaminen siltä alueelta.

[/quote]

Juuri näin minullakin oli.

Vierailija
31/45 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondylooma?

Vierailija
32/45 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 15:49"]

Kondylooma?

[/quote]

Eihän tuossa ole mitään kondylooman tapaista.

Sekin on yksi vaihtoehto, että jätkä on tartuttanut huuliherpeksensä omaan alapäähänsä sormien välityksellä ja siitä ap:lle. Etenkin jos ap:n oireet eivät olleet kovat, huuliherpes alapäässä ei oireile niin pahasti kuin 2 tyypin herpes.

Vierailija
33/45 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli rakkula alapäähän. Ei oo kipee eikä kutita eikä ole limakalvolla vaan tossa missä kasvaakarvoja. Oliskoha se voinut tulla sheivaaliseta tai hieetynyt alushousuista? En tiedä mistä olisin herpeksen saanut kun olen parisuhteessa eikä miehellä ole mitään. Pakkohan tämä on mennä gynelle näyttämään kun odotan esikoista enkä halua riskeerata mitään.

Vierailija
34/45 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoliherpes. Sait tuosta ikuisen riesan. Saattaa uusia.

Vierailija
35/45 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelemme sukupuolitaudin johdosta.

Vierailija
36/45 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut sukupuoliherpes ja oli just ap:n kuvailemia rakkuloita alapäässä. mutta voi se olla sheivauksestakin johtuvaa. kannattaisi kyllä käydä lääkärissä.

Vierailija
37/45 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 01:24"]Ylläri! Mies pettää!! Älä kuuntele näitä katkeroituneita, munan puutteessa eläviä, vanhoja paskoja! Mene lääkäriin :) se voi olla vaikka finni ja VOI EI sun poikkis! Saattaa olla et se onkin ollu neitsyt! Eikä ollenkaa oo pettäny sua! Av mammojen koneet meni ny errorille ku ei ne käsitä sellasseesta mitään :oooollll
[/quote]

Oletko ihan lapsi? Kyllä mun ensimmäinen poikaystävä valehteli olevansa neitsyt, valehteli myös seuraaville tyttöystävilleen, yhdeltä sain kuulla nimittäin, että saman tarinan oli kuullut. Sukupuolitautia en onneksi saanut, mutta kyllä se satutti, kun joku valehtelee olevansa neitsyt ja menettää sille sitten omansa.

Vierailija
38/45 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 01:31"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 01:30"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 01:28"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 01:27"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 01:20"]

Sulla on mitä todennäköisimmin sukupuoliherpes ja kundi on valehdellut sulle neitsyydestään. Heti testeihin.

[/quote]

AP, noi on ihan oppikirjamaiset herpeksen oireet.

[/quote]

ja av mamma on oppikirjamainen LÄÄKÄRI!

[/quote]

En ole lääkäri, mutta muuten perillä sukupuolitaudeista.

[/quote]

Liian paljon omakohtaisia kokemuksia?
[/quote]

En ole edellinen, mutta mikä vittu sun ongelma on? Kasva hyvä ihminen.

Vierailija
39/45 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:16"]Heippa! Kiitos vastauksista, en kyllä yhtään tajua että miten tämä voisi olla mitään sukupuolitautia koska poikaystäväni todella on neitsyt ja olen hänen ensimmäinen tyttöystävänsä, enkä todellakaan luule että hän pettäisi minua.

[/quote]

[/quote]

T. Ap

[/quote]

[/quote]

T. Ap

[/quote]

Laita rakkuloihin hunajaa, aina kun käyt vessassa ja yöksi paksu kerros. Itsellä oon saanut infektiot lyhentymään viikosta 2-3 päivään hunajalla! Jo alkuvaiheessa tuleva kutina ja paise poistui hunajalla eikä edes kasvanut rakkulaksi! Uskomatonta, mutta toimii. Netistä googlettamalla saat tietoa, jos et mua usko. Mun kokemuksen mukaan hunaja toimii jopa paremmin kuin zovirax.

Vierailija
40/45 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:16"]Heippa! Kiitos vastauksista, en kyllä yhtään tajua että miten tämä voisi olla mitään sukupuolitautia koska poikaystäväni todella on neitsyt ja olen hänen ensimmäinen tyttöystävänsä, enkä todellakaan luule että hän pettäisi minua.

[/quote]

[/quote]

T. Ap

[/quote]

[/quote]

T. Ap

[/quote]

Laita rakkuloihin hunajaa, aina kun käyt vessassa ja yöksi paksu kerros. Itsellä oon saanut infektiot lyhentymään viikosta 2-3 päivään hunajalla! Jo alkuvaiheessa tuleva kutina ja paise poistui hunajalla eikä edes kasvanut rakkulaksi! Uskomatonta, mutta toimii. Netistä googlettamalla saat tietoa, jos et mua usko. Mun kokemuksen mukaan hunaja toimii jopa paremmin kuin zovirax.

[/quote]

Voi kiitos vinkistä!! Pittääpä kokeilla tänään tätä! Meen sitten lääkäriin jos vielä pahenee tästä, mutta nyt ku on jo melkein kokonaan lähtenyt ja kipuakaan ei enää melkeen yhtään niin en näe tarvetta lähtä lääkäriin :-)