Muita, joilla ei ole sisäistä tarvetta saada lapsia?
Tai jos näet lapsia, ne eivät erityisemmin herätä mitään tunteita, siinä missä aikuisetkaan?
Mulle lapsetkin on vain ihmisiä. Samanlaisia niistä kasvaa aikanaan kun mitä me ollaan nyt.
Eläimistä sen sijaan hellyn joka kerta kun näen.
Kommentit (93)
Mulla ei ole koskaan ollut mitään tunnetta että pitäisi hankkia lapsia.
En lapsena ikinä hoitanu vauvanukkeja, mutta tykkäsin pehmoeläimistä ja niitä hoivasin, eli hoivavietti kyllä löytyy.
Olen jäämässä lapsettomaksi ikäni puolesta. Ei koskaan tullut vastaan ketään, kenen kanssa olisin lapsia halunnut.
Uskon että minusta olisi tullut ihan hyvä äiti, mutta ihan hyvä näinkin.
T: Nainen 40v.
En ole koskaan halunnut lapsia, tiesin jo alta kymmenvuotiaana, etten lapsia tee. Nyt olen 55-vuotias ja menopaussissa jo yli vuoden ja hyvin tyytyväinen elämäni kulkuun. Samoin mieheni, jonka kanssa olen ollut yhdessä yli 30 vuotta.
Minä tiesin teini-ikäisenä, että en halua omia lapsia. Olen vastuuton ja heikkohermoinen, tiedän etten jaksaisi sellaista elämää jossa pitäisi huolehtia jostain toisesta!
En tiedä miksi tätä sanotaan itsekkääksi ratkaisuksi, kun tämähän on pelastus sille olemassaolemattomalle lapselle. Ei tällaiseen perheeseen pidä tehdä lapsia, jossa ne olisivat tiellä.
Saan hellyyskohtauksen lasta kohtaan ainoastaan jos ajattelen sen olevan iloinen, SÖPÖ ja aina hyväntuulinen. Sellaista lasta ei ole olemassa, enkä usko että lapsestani tulisi söpö. Voi olla naurettavaa, mutta ajattelen asiaa realistisesti mitä koen jos näen esim. ei-niin-söpön kiukuttelevan lapsen. Inhon katse eksyy kasvoilleni ja pitää tosissaan keskittyä että esitän välinpitämätöntä.
Eläimiä rakastan ja lempileikkini lapsena oli: nukkeleikit ja oikein hellyydellä leikityt kotileikit. Jotain tapahtui enkä enää ole sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiesin teini-ikäisenä, että en halua omia lapsia. Olen vastuuton ja heikkohermoinen, tiedän etten jaksaisi sellaista elämää jossa pitäisi huolehtia jostain toisesta!
En tiedä miksi tätä sanotaan itsekkääksi ratkaisuksi, kun tämähän on pelastus sille olemassaolemattomalle lapselle. Ei tällaiseen perheeseen pidä tehdä lapsia, jossa ne olisivat tiellä.
Saan hellyyskohtauksen lasta kohtaan ainoastaan jos ajattelen sen olevan iloinen, SÖPÖ ja aina hyväntuulinen. Sellaista lasta ei ole olemassa, enkä usko että lapsestani tulisi söpö. Voi olla naurettavaa, mutta ajattelen asiaa realistisesti mitä koen jos näen esim. ei-niin-söpön kiukuttelevan lapsen. Inhon katse eksyy kasvoilleni ja pitää tosissaan keskittyä että esitän välinpitämätöntä.
Eläimiä rakastan ja lempileikkini lapsena oli: nukkeleikit ja oikein hellyydellä leikityt kotileikit. Jotain tapahtui enkä enää ole sellainen.
Ja ikää sulla on..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ikää sulla on..?
40 vuotta. Ja kyllä, pystyn esim. huolehtimaan omista raha-asioistani ym. OMISTA asioistani, mutta vastuuttomalla tarkoitan tässä sitä, että ei kiinnosta huolehtia toisen asioista. En voisi seurustella miehen kanssa, jota minun pitäisi millään tavalla ohjata tai auttaa raha-asioissa tms. Onneksi on kumppani jolla samanlaiset ajatukset kaikin puolin!
Lapset ovat ihan hauskoja. Olen elänyt kohta 7 1/2 vuotta yhtä lasta varten, joten nyt riittää tämä. On muun elämän aika. Olen saanut osani ja paljon enemmän kokea lapsen kasvatusta, rakkautta ja iloa. Minusta on jäänyt jälki tähän maailmaan, siitä olen iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Sitä sopii sitten miettiä, miksi se tuntuu aina niin tärkeältä kertoa, miten vauvat on inhottavia ja rumia, eikä niitä tietenkään voi erottaakaan toisistaan. Että mistä se kertoo.
Se on vastareaktio sille, että naisia kiusataan tytöstä alkaen siitä että niillä pitäisi olla hoivavietti ja työnnetään nukkea ja vauvaa syliin ja sanotaan että sitten KUN sulla on omia tällaisia ja kyllähän naiset haluaa lapsia ja kyllä se mieli vielä muuttuu ja kaikkien naisten mielestähän vauvat on suloisia ja ihania.
Sitä sopii miettiä miksi tätä kakkaa yritetään tunkea tyttöjen ja naisten kurkusta alas. Että mistä se kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Joo hyi. Ei lapsia kiitos. Hirveä duuni. Ryömiskelevät minne sattuu ja levittävät sitä keltaista töhkää seiniin ja joka paikkaan. Ulostavat housuun ja rääkyvät. Ylläpitonsakin maksaa maltaita. Yöunille voi sanoa heipat yli vuosikymmeneksi.
Ehei. Mieluummin pari kissaa.
Niin että karvapallo-oksennukset ja ripult matolla tai hiekkalaatikossa eivät tunnu missään 😂
Kyllä meidän kissa työllisti ja piti heteillä enemmän kuin lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole koskaan ollut mitään tunnetta että pitäisi hankkia lapsia.
En lapsena ikinä hoitanu vauvanukkeja, mutta tykkäsin pehmoeläimistä ja niitä hoivasin, eli hoivavietti kyllä löytyy.
Olen jäämässä lapsettomaksi ikäni puolesta. Ei koskaan tullut vastaan ketään, kenen kanssa olisin lapsia halunnut.
Uskon että minusta olisi tullut ihan hyvä äiti, mutta ihan hyvä näinkin.
T: Nainen 40v.
Siis onhan nykyään mahdollista saada lapsi lahjasolujen avulla. Käytät nähtävästi järkeä ja todella mietit onko lapsi sittenkään kaiken vaivan arvoinen. Moni muukin voisi miettiä ennen kuin pusertaa ulos uuden ihmisen.
Päätin jo 5-vuotiaana, että en hanki lapsia. Muut tehkööt sen ja jos kukaan ei tee, niin sitten ihmiskunta kuolee sukupuuttoon. Fine by me. Tällä planeetalla on jo liikaa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä sopii sitten miettiä, miksi se tuntuu aina niin tärkeältä kertoa, miten vauvat on inhottavia ja rumia, eikä niitä tietenkään voi erottaakaan toisistaan. Että mistä se kertoo.
Se on vastareaktio sille, että naisia kiusataan tytöstä alkaen siitä että niillä pitäisi olla hoivavietti ja työnnetään nukkea ja vauvaa syliin ja sanotaan että sitten KUN sulla on omia tällaisia ja kyllähän naiset haluaa lapsia ja kyllä se mieli vielä muuttuu ja kaikkien naisten mielestähän vauvat on suloisia ja ihania.
Sitä sopii miettiä miksi tätä kakkaa yritetään tunkea tyttöjen ja naisten kurkusta alas. Että mistä se kertoo.
Muut tykkäsi leikkiä nukeilla ja muutenkin niitä perinteisiä kotileikkejä. Mua ahisti.
Voitte vapaasti olla haluamatta itse lapsia, mutta älkää tuomitko ja nälvikö meitä, jotka haluamme ja ovat jo hankkineetkin.
Jep Jep
Sincc