Kuinka paljon virpojia on jo käynyt?
Meillä on käynyt nyt (10.30) 11 virpojaa. Nyt on vähän aikaa ollut hiljaista 10-10.15 oli melkein ruuhkaa. :)
Kommentit (93)
Jess! Mä oon ilonen et tuntemattomia lapsiakin kävi 4,tuttuja 6. Kaikille oli annettavaa ja kävin varmuudeksi hakemassa lisää. Yhdellä tytöllä oli tyhjä kori,niin annoin jättisuuren suklaamunan.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:59"]
Meidän alueella ei ole pahemmin pieniä lapsia. En olisi avannut ovea koska en ostanut mitään karkkia.
[/quote]
Kirjoitin jo toiseenkin ketjuun, mutta ennenvanhaan virpomisen palkaksi sai kananmunan. Viikko virpomisen jälkeen toki, ei heti. Perinteet kunniaan.
Tai anna vaikka omena tai pakasteesta lämpimäksi sulatettu pulla. Tai 5 senttiä. Niitä kun 5 kpl kerää niin saa kaupasta makoisan pienen lakupatukan.
Meillä käynyt nyt 12 virpojaa. Mulle ihan ok, että yksi antaa oksan, en mä niitä sen kummemmin keräile. Mulle ois ihan ok vaikkei oksaa annettais ollenkaan. Kaikille annan suklaamunan sanoipa virpomisrunon ääneen tai ei. Isossa porukassa ne vanhimmat yleensä virpoo ja pienemmät kulkee vaan mukana. Näkevät mallia miten toimitaan. Ei tulis mieleenkään jättää ilman. Meilläkin se 5v sanoi runon (houkuteltuna) ja pienempi vaan heilutteli oksaa. Olen opettanut, että molemmat antaa oksan. Osa sitten ottaa vain yhden kuitenkin.
Ja sekin on mulle ihan sama onko oksa hieno vai ei. Herkut saa joka tapauksessa. Me ite nähtiin vaivaa oksien eteen ihan askartelun ilosta, mutta jos joku toinen ei ole yhtä innokas, niin ok sekin.
ei yhtään :) tosin ei oltu kotona tuossa moneen tuntiin... en usko, että ketään tulee enää
Meillä kävi yksi kahden lapsen virpojaseurue, olivat niin pieniä, että äitikin oli mukana. Tomerasti muistivat virpomislorun kuitenkin ja suklaamunia annoin palkaksi :) Tulipa hyvä mieli!
Meillä kävi kanssa kolme pientä ja lausuivat yhden näistä vähän uudemmista runoista: Toiset saavat sen edestä, toiset takaa. Yksi saa sen kun seisoo, toinen kun istuu, kolmas ehkä kun makaa. Eräät saavat sen kotona, jotkut muualla, mutta sinä saat sen juuri nyt: Hyvän pääsiäisen toivotuksen!
Ei yhtään:( kävin vielä kiireesti ostamassa virpojille palkkioita aamulla, mutta voin mä ne itsekin syödä;)
Yhteensä vain viisi vaikka ollaan kunnolla varauduttu. Silloin kun oltiin lapseton pariskunta eikä tunnettu yhtään lapsiperheitä, niin silloin kyllä ovikello kilahteli yhtenään eikä siihen mitenkään oltu osattu varautua.
Ei yhtään. Naapurustossa ei asu enää pieniä lapsia. Viimeksi on virpojia käynyt ehkä 10 vuotta sitten ja silloinkaan ei oltu kotona, vaan oli oksa jätetty oven taakse.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:50"]
Meidän alueella ei ole pahemmin pieniä lapsia. En olisi avannut ovea koska en ostanut mitään karkkia.
[/quote]
Kirjoitin jo toiseenkin ketjuun, mutta ennenvanhaan virpomisen palkaksi sai kananmunan. Viikko virpomisen jälkeen toki, ei heti. Perinteet kunniaan.
Tai anna vaikka omena tai pakasteesta lämpimäksi sulatettu pulla. Tai 5 senttiä. Niitä kun 5 kpl kerää niin saa kaupasta makoisan pienen lakupatukan.
[/quote]
5 senttiä palkaksi siitä, että ensin etsit pajunoksat, raahaat ne kotiin, ostat kaupasta materiaalit koristeluun, koristelet vaivalla omin pikku kätösin ne oksat, hommaat noidan vaatteet, maskeeraat, homaat korin tai pannun, opettelet lorun, keräät rohkeutesi ja menet pimpottamaan tuntemattoman ovikelloa? Lapselle kova homma!
Kuule, se oksa on vähintäänkin pikku suklaapatukan tai suklaamunan arvoinen, jotkut rikkaat antaa pajunoksasta jopa kindermunan tai vielä kalliimman herkun.
Kyllä tässä oven avaamalla ja sen herkun antamalla pääsee paljon helpommalla kuin nuo pienet noidat.
Ei yhtään virpojaa.
Suklaamunia on kyllä varattuna iso kasa. Asutaan omakotitalossa, naapureissa ei enää pikkulapsia
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 14:50"]
[/quote]
[/quote]
5 senttiä palkaksi siitä, että ensin etsit pajunoksat, raahaat ne kotiin, ostat kaupasta materiaalit koristeluun, koristelet vaivalla omin pikku kätösin ne oksat, hommaat noidan vaatteet, maskeeraat, homaat korin tai pannun, opettelet lorun, keräät rohkeutesi ja menet pimpottamaan tuntemattoman ovikelloa? Lapselle kova homma!
Kuule, se oksa on vähintäänkin pikku suklaapatukan tai suklaamunan arvoinen, jotkut rikkaat antaa pajunoksasta jopa kindermunan tai vielä kalliimman herkun.
Kyllä tässä oven avaamalla ja sen herkun antamalla pääsee paljon helpommalla kuin nuo pienet noidat.
[/quote]
Ai että virpomassa ei käydäkään siksi että se on kiva perinne vaan siksi, että saisi mahdollisimman hyvän korvauksen. Ei myöskään siksi, että vanhukset ja naapurit ilahtuisivat pyyteettömästä huomAavaisuudesta. Vastikkeeton askartelukin ilmeisesti on ihan syvältä.
Ettei lapsesi joudu luopumaan risuistaan liian halvalla, ehdotan että tuherratte erilaisia versioita, joihin laitatte hintalapun, niin virvottava voi sitten valita, minkä hintaisella risulla haluaa itseään virvottavan. Eikä pidä loukkaantua siitäkään, että joku ei halua väkisin ostaa minkäänlaista risua.
Jos virpomisperinnettä halutaan jatkaa, voitaisiin myös jatkaa sitä perinnettä, että virpojat saavat palkaksi kananmunan.
Onneksi ei ole käynyt yhtään.