Kuinka paljon virpojia on jo käynyt?
Meillä on käynyt nyt (10.30) 11 virpojaa. Nyt on vähän aikaa ollut hiljaista 10-10.15 oli melkein ruuhkaa. :)
Kommentit (93)
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:49"]Käytiin tytön kanssa puoli tuntia sitten. Käytiin viidellä naapurilla (rivitalo) ja saatiin pannu täyteen suklaamunia ja karkkeja. :) Ei täälläkään näytä paljoa noitia olevan liikkeellä, osalla naapureista ei ollut käynyt vielä ketään. Joko sade karkoittaa tai perinne on katoamassa? :/
Terv. 14
[/quote]
Miksi käytte noin aikaisin? Miksei voi odottaa klo 12 asti, että kaikki varmasti kirkosta kotona?
[/quote]
Siis mehän käytiin klo 12 jälkeen?
T. 14
[/quote]
Ahaa ok sori, tulkitsin väärin.
Joku kävi hetki sitten oven takana ja sinnikkäästi soitti toisenkin kerran mutta en avannut.
Ei yhtään. Pihan pennut on ihan hulluja joille en kyllä avaa ees ovea.
Kolme porukkaa kävi. Pojat eivät olleet pukeutuneet miksikään ja kahmaisivat hirveät kouralliset suklaamunia. Täälläkin on sadellut.
Ei yhtään... Olin vähistä rahoista ostanu isoja suklaamunia, nyt saanki syödä kaikki ite. 13:30 on jo muuta menoa.
Yhtään ei ole käynyt, onneksi. Asutaan kyllä sen verran sivussa, ettei tänne pääse kuin autolla. Tiedän että 3 virpojaa on tulossa, ystäväperheen 2 lasta (soittivat etukäteen saako tulla) ja sitten oma tyttömme (oli mummilla yökylässä ja tulee sieltä sitten noidaksi pukeutuneena virpomaan), heille on varattuna kunnon palkkiot. Meille saa tulla virpomaan tohon tyyliin kuten ystäväperhe, eli ilmoittavat olevansa tulossa. Millekään random tyypeille en ole varatutunut antamaan mitään.
27 virpojaa.
Jotenkin ristiriitaiset fiilikset noidista. Tavallaan kivoja, mutta toivoisin että meilläkin olisi lukittava portti, että voisi jossain vaiheessa pistää stopin tälle rumballe.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:11"]
kiertääkös Seinäjoella tänään virpojat?
[/quote]
Ei, trullit sitten ensi lauantaina.
0 kpl, Helsingissä. Surullista, että aika on ajanut lintukodosta ohitse.
Olisivat kyllä voineet tulla: joka päivä joudutaan kuuntelemaan yläkerrassa asuvan perheen kirkumista, mukava olisi jos olisi joskus jotain näitä lapsiperheen naapurissa asumisen positiivisiakin puolia.
14 virpojaa kävi. Taitaa olla tältä päivältä virpomiset jo ohi. Aiempien vuosien tapaan täällä virpojat käyvät n. klo 11-13. Naapuruston lapsia. Kaikki pukeutuneita, huolella koristellut oksat ja jokaikinen kysyi lupaa virpomiseen. Tällaista meillä Länsi-Pakilassa.
Asun kerrostalossa. Ovikello ei ole soinut yhtään kertaa.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:04"]
Ei onneksi yhtään. Niitä oksia ei oo muutenkaan tunteella tehty, pari höyhentä nopeesti liimattu oksaan kiinni ja pitäisi karkkia siitä hyvästä antaa. Itse kersana panostin, laitoin kaikki oksat täyteen erilaisia koristeita ja ne olivat oikeasti hienoja. Nykymaailman pennut on niin hemmoteltuja ja laiskoja että karkki on vaan tärkein, ei se oman oksan koristelu.
[/quote] Tätä virpomisvitsojen koristelujen vähäisyyttä minäkin ihmettelin tuolla ketjun alussa ja alapeukkuja sateli. :) Meillä lapset koristelivat eilen kauniita ja pajunkissoja täynnä olevia oksia pitkään ja hartaasti. Niistä tulikin taas kerran tosi upeat ja lapset ovat niistä aina saaneet runsaasti kehuja. Ainakin meillä käyneillä noidilla oksat olivat ohuita rimpuloita parin pajunkissan kanssa ja koristelut oli tehty sarjatyönä. Oksia heillä oli koreissaan ainakin 30. Ihan kiva kuitenkin kun kävivät.
Mietin pitkään kuinka monelta lapset voi lähteä virpomaan, ajattelin ettei missään nimessä ennen klo 12. Mutta ilmeisesti olisi ollut ok lähteä jo klo 10? Meillä käynyt 1 virpoja vain =(
Meillä on käynyt kaksi kahden tytön porukkaa. Ensimmäinen kaksikko kävi joskus 11.00 ja toinen ehkä 13.00. Yllätysmunia en ole ostanut, mutta muuta karkkia on kyllä paljon. Ja niitä on nyt paljon jäljellä, että saisi tulla lisää virpojia. Kyllähän nuo tietysti itselläkin tulee syötyä :)
Omat lapset kävivät virpomassa naapurustossa noin 11-12 ja saivat myös kovasti karkkia palkaksi. 13 oksaa koristelivat hienoiksi, niillä virpoivat ja tulivat kotiin sitten kun ne loppuivat. Illemmalla käydään vielä virpomassa mummu ja pappa.
Ei yhtään täällä Etelä-Pohjanmaalla, mutta ensi lauauntaina näkyy. Sehän on se oikea trullien virpomispäivä.
Ei ole ketään käynyt. Rivitalossa Espoossa asutaan. Ei käynyt viimekään vuonna. Kovasti harmittaa, koska joka vuosi varaan aina suklaamunia mahdollisia virpojia varten, mutta itse ne joudun aina syömään.
Toivon, ettei ketään ole käynyt. Oltiin kirkossa aamulla ja tultiin vasta kahdentoista jälkeen kotiin, harmittaa jos sinä aikana on oven takana ollut lapsia pimputtelemassa ja pettymässä, kun kukaan ei avaa.
Meillä kävi kymmenkunta virpojaa. Mä annan porukkavirpojille kaikille saman palkkion enkä edes halua kuin sen yhden oksan. Parille sanoin etten halua kuin yhden kun yrittivät useampaa tyrkyttää. Mulle piisaa noi 5-6 oksaa mitä sain. Sama raha mulla niihin palkkioihin menee, sain oksia sitten 5 tai 15. Oksia tärkeämpää mulle on se, että mulle tuli virpojista hyvä ja mukava mieli. Ja täällä on kyllä kohteliaat virpojat, aina kysyvät saako virpoa ja kiittävät. Ja ainakaan päin naamaa ei ole palkkioista kitisty.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:49"]Käytiin tytön kanssa puoli tuntia sitten. Käytiin viidellä naapurilla (rivitalo) ja saatiin pannu täyteen suklaamunia ja karkkeja. :) Ei täälläkään näytä paljoa noitia olevan liikkeellä, osalla naapureista ei ollut käynyt vielä ketään. Joko sade karkoittaa tai perinne on katoamassa? :/
Terv. 14
[/quote]
Miksi käytte noin aikaisin? Miksei voi odottaa klo 12 asti, että kaikki varmasti kirkosta kotona?
[/quote]
Siis mehän käytiin klo 12 jälkeen?
T. 14