Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** LoKAKUISET ** vk 32

04.08.2008 |

Uusi aurinkoinen viikko käyntiin...

Ja tervetuloa mukaan karpalo :)

Viime viikon jutustelut:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitykkäinen, ne sinun kilot taitaa kertyä minulle :) mikähän se sopiva lihomismäärä on, kun aina tulee neuvolasta naputusta.. Kaikki joko ahmii ruokaa aamusta iltaan tai eivät syö ollenkaan. Hmh. Mun vauvelin sykkeet on aina ollu lähemmäs 160 ja viimeksi 130. Ei sanonut tuohon muuta kuin, että hyvät sydänäänet on. Samoten sf-mitta oli noussut liian vähän, mutta se riippuu monesta asiasta, vauvan asennostakin.

Mua ei seksi kiinnosta ollenkaan ja mies ihme kyllä ymmärtää.. Kyllä käy välillä testaamassa, joko nyt, mutta ei rupea kinuamaan :) kieltämättä välillä huono omatunto.

niin ja girlieblue, sun 8kg tosiaan on ihan hyvin :) mulla alkaa olla 15 lisäkiloa äääk.. paljonkos määitte sulle on kertynyt painoa? Muistaakseni sullakin oli kauhia herkutteluvimma yhteen väliin?

Mulla on napa vielä sisällä, vaikka maha onkin järjettömän iso pallo. Monet tuntemattomat luulee, että olen viimeisilläni ja työkaverikin sanoi suoraan, että ihan varmasti siellä on toinen vauva piilossa :) Katotaan minkälainen jättiläinen sieltä syntyy

En ole vieläkään saanut äitiyspakettia, en jaksa enää oottaa!!

Tämä viikko on mennyt hurjan nopeasti :)

Fanny 29+5

Vierailija
42/53 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on täysin neuvolaterkkarin ammattitaidotonta käytöstä että Girliebluelle tollaisilla mitoilla huomautellaan painosta, jättäisin ihan omaan arvoon löpinät.

Mulla on siis tullut 5 kg, mutta esikoisesta oli jäljellä vielä edellisiä, että sen mukaan olen yrittänyt katsoa mitä suuhuni laitan, ettei olisi aivan niin hirveä homma karistaa kahden vuoden raskauskiloja;)

Napa on pullahtanut ulos jo ajat sitten. Esikoinen taputtelee mahaa, toistelee pallo ja napa ja painaa napaa edestakas, sattuu aivan sairaasti, mutta on aivan innoissaan toiminnasta, joten yritän pitää navan piilossa...

Kamala päivä keksiä tekemistä tuolle touhutaperolle, ajattelin uhmata sadetta ja kävellä Huimalaan aamupäiväksi.

Rouvaii (raskautta jäljellä 8 viikko ja 3 päivää:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanny: mulle on nyt tullut jokseenkin 17-18kg vauvakiloa kasassa... Joo,tiedän ja voin kuvitella teidän ilmeene... :( Siis varsinaiseksi "herkuttelu"vimmaksi tuota ei voi sanoa kun kaikki makea yms on alusta asti tullu ylös. Mut ihan siis suolaista ruokaa yms meni aivan älyttömästi yhdessä välissä, ja hiukan lyhyempi "tankkaus"vaihe oli tossa juuri. Nyt taaas tasoittunut hiukan.Onneksi.

Mulla ei tuo napa oo pullahtanut kummassakaan raskaudessa. Mulla kyllä sellainen napa et se on varmaan pelkkää syvää luolaa muutenkin. Joskus nuorena muistan kun napa tulehtui (teininä) ja kun sitä pumpulipuikon kanssa putsattiin ja lääkittiin, niin ainakin puoleenväliin meni puikko helposti sisälle (no yök!, anteeks selitys).

Täällä on eilisillasta asti satanut kaatamalla. Mun ois tarkoitus esikoisen kanssa lähteä aikamme kuluksi Länsikeskukselle ostoksille. Ilma vaan ei kyllä alkuunkaan innosta. :( Isännällä on huomenna 37v-synttärit ja ajattelin et jotain pientä voisin kattella. Esikoisella puolestaan ensi perjantaina 9v-päivä. Isäntä kylläkin on huomisen aamusta asti poissa kotoa kun menee kisoihin. Et taitaapi juhlinta mennä iltaan.Vaikka eipä meillä aikuisten synttäreitä hirveästi juhlita.

Tsemppiä kaikille ja rattoisaa sadepäivää!

Määitte & Mini08 rv31 tasan

Vierailija
44/53 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lillan että saitte asiat puhuttua. Kyllä aina kummasti puhdistaa ilmaa, ärsytyskynnys on kyllä täälläkin ajoittain matala tai olematon, mutta kun on jo 4. raskaus, mies minun hormoneista jotain tietää jo ihan kokemuksesta, niin häntä se osin vaan huvittaa ja sehän minua rassaa vielä enemmän....

Kiloista oli puhe...minullahan oli reilusti ylimäärästä kun aloin odottamaan, painoindeksi hitusen päälle 30. Olin kyllä ehtinyt laihduttaa ennen tän raskauden alkua jo n. 7kg mutta jäi kilojenkaristus plussaan. Toivoin että ei kamalasti kiloja tulisi mutta valitettavasti on tullut jo 10 kg. No, laihdutusprojekti jatkuu synnytksen jälkeen enkä jaksa painon takia itkeä. Sokerirasitukset (joissa oon känyt 2 kertaa tän odotuksen aikana) on olleet oikein hyvät eikä edes rajaa hipoen, onneksi.

Eilen kävin ylimääräisellä lääkärikeikalla ja terkalla ja sain loppuajan sairaslomaa selän takia. Muuten kaikki arvot kohdillaan, mutta selkä juimii etenkin jos joutuu pitkään seisomaan. Paino oli tällä kertaa jopa hiukan tippunut, hyvä näin!

Taidanpa lähteä laittamaan muksuille lounasta. Sisällä täytynee kökkiä tää pvä-kun ei oo pakko niin ei viitsi uloskaan sännätä-ens viikolla koulujen alettua kun on kuitenkin pakko....

tanni rv 30+1

Vierailija
45/53 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan uudet lokakuulaiset!

Toista päivää saikkarilla flunssan takia. Mies oli alkuviikosta kipeä ja tiistaina alkoi mulla kurkkukivulla, keskiviikkona töiden jälkeen olin jo sänkypotilas. Eilinen meni kuumeessa maaten ja tänään on jo astetta parempi olo kun ei taida olla enää kuumetta. Lääkärissä tulehdusarvot oli koholla, siis valkosoluarvotkin, aloitan kuurin jos tauti pahenee..?? No näyttää siltä ettei kuuria tarvitse aloittaa kun olotila on jo parempi.

Kiloista on ollut puhetta; mulla on tullut sellaiset 10 kg tähän mennessä, ekan neljän kuukauden aikana tuli niistä 7 kg.. oli niin huono olo että piti kokoajan jotakin popsia. Tällä hetkellä ruokahalu ihan "normaaliin" verrattava, ei liikaa mutta maistuu kuitenkin. Tai no ei nyt kipeänä mutta muuten siis.

Onko muut ottaneet vauvavakuutusta? Me otettiin just maanantaina Turvasta. Tapiolasta sitä ei enää olisi saanut, olisi pitänyt olla 3 kk LA:an, Turvassa se aika on 2 kk. Oli kyllä kaikenkattava vakuutus ja omavastuukin on kerran vuodessa 42 €. Eli jos vuoden ajalta säästää kaikki maksukuitit niin niistä saa kerralla vakuutuksesta takaisin ja itse maksaa vain 42 €. Mutta kallis vakuutus. otettiin samalla kotivakuutus rakenteilla olevaan taloon, niin vauvavakuutus yli kaksinkertainen hinnaltaan siihen verrattuna.. mutta hyvä se on olla olemassa kun ei koskaan tiedä..

Noista sykkeistä on ollut puhetta, mulle ei ole KERTAAKAAN niitä neuvolassa kerrottu, en kyllä ole niitä muistanut kysyäkkään.. jos ensi tiistaina muistaisi.

Onko monessa perheessä lemmikkejä? Meillä on tuo vuoden ikäinen länsiylämäänterrieri ja hiukan on alkanut mietityttämään miten mahtaa vauvan ottaa vastaan? On oikein sylivauva tää koira, kiltti on ja tykkää lapsista. Kaveriperheessä on kanssa terrieri, eri rotua kuitenkin, mutta siitä on tullut ihan ylisuojelevainen ja agressiivinen heidän vauvan syntymän jälkeen. Ja sitten toi lenkitys, miten mahtaa onnistua aluksi? Aamulenkityksen kanssa tulee ainakin olemaan vaikeuksia. No onneksi meillä on tuo 9-v jonka saa "palkattua" viemään koiran ulos ehkä aamuisin ennen kouluun menoa:) hänelle kuuluu siis koiran lenkitys koulun jälkeen iltapäivisin muutenkin.

Me käydään yleensä metsälenkkejä koiran kanssa että saa olla paljon vapaana, voi olla että se hiukan muuttuu kun noiden vaunujen kanssa on hiukan hankalaa tonne metsään lähteä..

Huomenna pitäis lähteä uuteen Raision Ikeaan ostoksille äitini kanssa. Sellaista "hyttysverhoa" katselin netistä tuohon pinniksen päälle, kun en halua siihen sellaista normi pinnasänkyverhoa tai miksi sitä nyt sanotaankaan..

Mulla napa( . )on sellainen tasainen, ei kuoppa mutta ei pallokaan..

katjaäippä ja masukki 31+3

Vierailija
46/53 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ulkona synkkä keli, ihan syksyinen tuuli ja sade. Toisaalta kyllä ihan mukava ettei ole paahtavan kuuma, mutta valoa kaipaisin kuitenkin!

Tänä aamuna oli neuvola, verenpaineet oli alhaiset, kuten yleensäkin, ja hemppari näytti ihan ihmelukuja toissapäiväiseen nähden. Vielä viikko sitten hemppari oli siis 106 ja nyt keskiviikkona 105. Tänään neuvolan mittaus näytti kuitenkin 120! Neuvolan täti oli sitä mieltä, että ei voisi kahdessa päivässä tuolla tavoin loikata ja laittoi lähetteen verikokeisiin. Epäili virheellistä liuskaa, ei kuitenkaan ottanut kuin yhden näytteen. Onko kellään muulla käynyt näin, eli että olisikin kahdessa päivässä loikannut noin paljon?

Sf-mitta oli 27, ja painoa tullut kaikkiaan 6 kg. Sydänäänet oli siinä 150 ja vauveli potkutteli kovasti koko kuunteluan ajan. Eli niiltä osin kaikki kunnossa. :) Oma olo vaan jatkuu edelleen riutuneena: heikottaa, pyörryttää ja väsyttää. Jospa tämä tästä vielä!

Katjaäippä kyselit lemmikeistä. Meillä on kaksi kissaa ja koira. Toinen kissoista protestoi edelleen, ettei saa enää nukkua makuuhuoneessa. Ne on koko ikänsä tottuneet nukkumaan vieressä (että pitänytkin opettaa ja nyt rääkätä toisia parkoja) ja nyt säälittää laittaa ovi kiinni. Ollaan vauvan takia totutettu elukoita siis olemaan pois makkarista. Koiran suhtautumista olen itsekin miettinyt, olisi mukava kuulla muiden kokemuksia, millä tavoin koiruli/muut eläimet on ottanut vauvan vastaan! :)

Meillä on iso koira, joka on aika vilkas luonteeltaan. Koira on myös miehen perään ihan mahdoton, nyt oon patistanut miestä pitämään kissoja enemmän sylissä että koira ei olisi "ainoa" joka saa huomiota. Tiedä sitten, onko tuolla kissojen kanniskelulla koiruudelle merkitystä :) Toivotaan kovasti, että hyväksyy vauvan eikä ala mustasukkaiseksi. Ajateltiin tuoda sitten ennen vauvan kotiutumista riepu/vaate kotiin koiralle etukäteen haisteltavaksi niin olisi tuttu tuoksu.

Tässäpä tuli taas sepustusta ja omaa napaa, joka on puoliksi pullahtanut.. Mukavaa viikonloppua! :)

Helinä ja mönkiäinen rv 28+2

Vierailija
47/53 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun saa kirjoitettua pitkät turinat, palvelin onkin yht´äkkiä poissa käytöstä! Arggg!!! Lillian jo jotkun muut on kirjoittaneet ärsyyntyvänsä helposti. Täällä yksi ilmoittautuu mukaan. Olen nukkunut muutaman yön huonosti ja olen kahta kauheammalla päällä. Syyllisyys vaivaa, kun tulee sätittyä tuota kolme vuotiasta esikoista. Ja seksikään ei kiinnosta pätkääkään.

Cisselle tsemppiä, ettei tila muodostuisi raskausmyrkytykseksi! Ja Helinälle hempan mittaamisesta. Onko ollut sama mittaaja? Sormenpäästä otettavaan tulokseen vaikuttaa, montako kertaa veri pyyhitään pois ja puristetaan uutta. Usein näkee, että pyyhitään vaan kerran tai pari ja silloin vereen jää kudosnestettä ja hemppa on alhaisempi. Pyyhkiä pitäisi ainakin viisi kertaa. Tämän vuoksi tulos voi heitellä päivänkin aikana 10-20 yksikköä.

Ksia kirjoitteli menevänsä ylim. ultraan sf-mitan laskun vuoksi. Asiasta oli oma pinonsakin. Itsellä mitta oli vain 25 ja käyrällä laski, mutta en "päässyt" tarkistuttamaan tilannetta. Esikoisesta oli samoilla viikoilla vain 26. Nyt erona on kivuliaat supparit päivittäin. Taidan käydä yksityisellä tarkistuttaan, ettei kohdunsuu ole auennut enempää.

Rentouttavaa viikonloppua!

Soiliina 32+2

Vierailija
48/53 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihanaa, ku on pari vapaapäivää. Onkin jotenkin rankka työviikko takana (ensimmäinen loman jälkeen). Viä pitäis kolme viikkoo jaksaa.

Mulla on hemppa ollu jo monta kuukautta alle 110, joka sit aiheuttaa sen, et on kokoajan, ku nukkuneen rukous X-( Obsidania kuluu 2 per päivä, mut ei tunnu olevan apua. Edellisissä raskauksissa se on kyl auttanu ihan hyvin. No ens viikon torstaina on neuvola, niin pääsee taas mittaan sitä.

Napa-gallup: mun napa on sellanen puolix pullahtanu.

Seksistäkin on ollu juttua, mulla tekee mieli melkein koko ajan, mies ei vaan oo yhtä innostunu asiasta ja kieltämättä asento-vaihtoehdot alkaa käymään vähiin, ku oon niin kankee ja mahaa repii vähän väliä... Edellisissä raskauksissa (poikia) muistan, et sänkypuuhat ei olis voinu vähempää kiinnostaa... Voiskohan olla niin, et tällä kertaa olis tyttö tulollaan? Onko muut huomannu noissa jutuissa eroja?

Olishan se tietty ihana saada tyttö pahnan pohjimmaisex, mut en halua elätellä "turhia" toiveita, koska loppujen viimex sillä ei oo oikeesti mitään merkitystä, molempi parempi =D

Mukavaa viikonloppua toivotellen,

karpalo + masuasukki 31+6

Vierailija
49/53 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli viimeinen työpäivä, mahtavaa!! Ei se kyllä vielä tunnu todelta ollenkaan, varsinkin, kun tänään sainkin tehdä töitä tiukasti koko päivän. Muuten on ollut jo monta viikkoa tosi hiljaista. Sain työkavereilta ihanan vauva-korin lahjaksi, siinä oli pari bodya, pöksyt, tossut, pari pyyhettä, vauva-öljy ja sinkkivoide sekä söpö lelu. Ja korikin oli hieno. Tosi ihana lahja =) Jäätiin nyt siis miehen kanssa molemmat kesälomalle, ja minä jatkan siitä suoraan äippälomalle.

Neuvolasta, meillä oli se keskiviikkona. Vaavin syke oli ok, 138. Sf-mitta oli 26,5, eli ihan käyrillä mennään. Painoa mulla on tullut alusta yht. 10,5kg.. Eli aika lailla, mutta eipähän tuolle oikein mitään voi. En nyt vaan ole jaksanut kovin kummoista kuntoilua harrastaa, hyvä kun kävely- ja pyörälenkkejä silloin tällöin. Hemoglobiini mulla oli laskenut 109:ään, joten sain ihan neuvolasta purkin rautaa. Sitä pitäisi nyt joka toinen päivä ottaa.. Ja sitten oli pissassa jotain bakteereja, terkka epäili vähän hiiva- tai virtsatulehdusta. Vein tänään näytteen labraan, ja maanantaina pitäisi olla tulokset valmiina.. Se oli harmi, että taas oli ihan uusi terveydenhoitaja, oma on sairaslomalla. Mulla on ollut tähän mennessä jo neljä eri terveydenhoitajaa, omalle olen päässyt käymään kokonaiset kaksi kertaa..

Napa: napa alkaa olla jo aika tasainen, alkuperäinen malli on syvänpuoleinen kuoppa..

Hyvää yötä ja rentouttavaa viikonloppua!

t: Merrily 30+6

Vierailija
50/53 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napakuulumiset: Olen nyt 1kk:n nähnyt navan pohjan, se ei näytä tasoittuvan eikä enää varmaan pullahdakkaan sieltä, katsellaan.. Mun napa on aina ollut tosi syvä ja kapea viiru ja siksi siihen onkin hauska tutustua vielä tällä iällä eri näkökulmasta..

Maanantaina aamulla on ylimääräinen ultra. Laitan sitten viestiä, mitä pikku T:lle kuuluu. Toiv. kaikki hyvin. Mies ei pääse mukaan, mutta vannotti mua kurkkimaan tarkasti ruudulle, josko sukuelimiä näkyisi.. Ei tosin ole tuon käynnin pääasia tuo sukupuolen selvitys ja tokkopa enää tuon kokoisesta helposti saa niin yksittäisiä ruumiinosia näkyviin. Mutta taidan vieläkin haluta pitää sen sukupuolen yllätyksenä molemmille..

Tänään pitäis kasata häkkisänky, kivaa touhuamista yhdessä.

Parisuhteesta: Meillä menee koko ajan tasaisen hyvin ja mies on mun mahasta ja tisseistä tod. kiinnostunut. Onneksi yleensä muustakin. :) Itse nään kuitenkin painajaisia silloin tällöin: viime yönä mieheni harrasti seksiä kahden vieraan naisen kanssa ja unessa keskusteltiin siitä ja se oli jotenkin hyväksyttävä juttu. Perusteluna oli se, että tottakai näin voi tehdä kun toinen on viimeisillään raskaana. Viimeksi kesäkuussa näin vastaavaa unta. Ja myös siitä, että mies ilmoitti, että ei tämä lapsijuttu ole häntä varten ja jätti mut loppuodotukseksi yksin..

Eli alitajunta tekee tepposia täällä. :)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! Mies huikkasi juuri, että nyt alkaa sängyn kasaus..

T. Ksia 31+5 (ja 15 työpäivää jäljellä!!

Vierailija
51/53 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on pohdittu täällä jo kotiutumista vauvan kanssa:) Me ei olla vielä tehty juuri mitään vauvan tuloon liittyviä valmisteluja. No vaunut palautui serkulta, missä ne on olleet viimeiset 5 vuotta "lainassa". Ihmeen hyvässä kunnossa ovat edelleen ja kelpaavat mainiosti meidän kuopukselle. Vauvan sänky on edelleen varaston perukoilla, pitäisi se varmaan sieltä jossain vaiheessa kaivaa esiin. Makkari vaatii myös hieman uudelleen järjestelyjä, että saadaan vauvan sänky ja lipasto sopimaan. Lapset menee ens viikolla kouluun ja eskariin, joten sitten ehkä tulee pikkuhiljaa laiteltuja paikkoja ja keräiltyä vauvan vaatteita komeroista:) Sen verran sentään tänään tempaistiin, että saatiin hankittua vessaan uudet kalusteet. Meidän makkaria lähimpänä oleva vessa on odottanut remonttia 3 vuotta ja nyt se on pakko tehdä ennen vauvan syntymää. Siellä on nimittäin lavuaari tavanomaista alempana. Me kun ollaan molemmat miehen kanssa pitkiä, niin sitä on pakko nostaa ylemmäs, ettei selkä mene ihan hajalle vauvan pyllyn pesussa. Nyt ne uudet kalusteet on siis hankittu, joten ehkä ne tulee jossain vaiheessa asennettuakin...

Vointi on ollut vaihteleva. Toisina päivinä on ihan teräskunnossa ja nyt taas parina päivänä selkä on kiukutellut oikein kunnolla. Viime viikon lopulla kävin viimeeksi (lääkäri)neuvolassa ja siellä sanottiin kaiken olevan ok. Hieman sitten ihmettelin kun tällä viikolla postissa tuli kutsu äitiyspolille lääkäriin. Parin soiton jälkeen selvisi, että neuvolalääkäri oli laittanut lähetteen ultraan, koska kohdun kasvu on hidastunut. Oli ekalla mittauksella lähes yläkäyrällä, sitten kuukausi sitten keskikäyrän paikkeilla ja nyt sitten alakäyrän teinoilla. Neuvolan terveydenhoitajan kanssa sitten yhdessä ihmeteltiin, miten lääkäri ei puhunut mulle mitään asiasta käynnin aikana! Terkkari oli sitä mieltä, ettei varmaankaan ole mitään syytä huoleen, mutta hyvähän tilanne on tarkistaa. Ens tiistaina sitten mennään ultraan tarkistusmittauksiin.

Tämmöistä tänne siis, hyvää jatkoa kaikille muillekin mahan kasvattajille :)

ellu333

30+5

Vierailija
52/53 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt sitten jo viikon ollut sairaslomalla, lääkärin mielestä syitä oli niin paljon: unettomuus, lonkka/selkäsäryt ja kohdunsuu hieman pehmentynyt...

Mun valvominen meni jo niin pahaksi, että yhdistettynä häpyliito/selkä yms kipuihin (en pystynyt pahimmillaan viime viikolla jalkaa nostamaan) en todellakaan kyennyt iloitsemaan raskaudesta ja kaikki vaan ahdisti. Sain sitten unilääkettä, jota tosin otin vaan yhtenä yönä, mutta onpahan ainakin joku "back up".

Muuten kävin viime viikolla kahdesti akupunktiosta, josta on ollut apua, kävelykykykin on palautumassa eikä selkää ole särkenyt niin kovin ja kuluneen viikon ainaka olen nukkunut paremmin kuin koko raskauden aikana! Eli suosittelen akupunktiota vaivaisille!

Määitte ja Fanny: liityn samaan painokerhoon! Melkein 20kg kertynyt, painoindeksi mulla ennen raskautta ihan normi 24, nyt on 85kg vilkkunut vaa´assa! Syöminen+liikkumattomuus tietysti syynä, eli peiliin voin kyllä katsoa... :( Parina viime viikkona painoa ei tosin ole enää tullut, kun olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja vaihtanut jäätelöt yms mansikoihin ja luumuihin. Mutta loppuraskaus pelottaa silti! Varmasti vielä kiloja kertyy...

Cisse: onko tilanne muuttunut mitenkään? Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Käytiin tänään kirppareita kiertämässä, lähinnä parvekevaunuja etsimässä ja sellaiset löytyivätkin, tosi hyvät ja siistit pelkiksi parvekevaunuiksi ja edullisesti!

Sf mitta mulla viime viikolla lääkärissä oli 29 eli yläkäyrällä mennään. hemoglobiini edelleen 100- pinnassa vaikka obsidania ja kreuter blutsaftia olen vetänyt jo 2 kk, en tiedä miten sen enää saisi nousuun!

Napa on mullakin sellanen puoliksi pullahtanut nappi ja jotenkin vähän kosketusarka (mies sitä välillä haluaisi silittää...).

Hyviä vointeja vaan kaikille ja tervetuloa uusille!

Saneline 31+2

Vierailija
53/53 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä on ollut aktiivisia kirjoittajia. Olin mökillä nettipimennossa kolme viikkoa ja nyt oon tämän illan lukenu lokakuisten pinoja.... Kyllä on peffa meinannu puutua vaikka oon välillä vienyt pyykkiäkin ulos kuivumaan :D .

Täällä oli toiset jo pessy ja laittanut vauvelin vaatteetkin valmiiksi, VAU.

Ite hain äippäpakkauksen tänään ja olihan ne ihania!!!!

Osa porukasta voi hyvin ja osa taas ei. Mun loma alko surkeasti :( . Eka yö mökillä päättyi aamuyön heräämiseen kun jalkoväli oli ihmeen kostea.Ensin luulin pissineeni alle, mutta karmea totuus paljastui kömpiessäni keittiöön.Housut oli aivan veressä ja lisää tippasi tai lorahteli kokoajan.

Kipittelin saunalle pesulle ja sieltähän lorahti kourallinen verihyytymää lattialle.

Vuoto loppui suunnilleen siihen, mutta kävin tk:ssa näytillä kuitenkin. Ultrattiin ja lääkäri teki sisätutkimuksen(aivan kauheaa) kaikki todettiin olevan hyvin paitti kohdunkaula lyhentyny 2 senttiin ja yhdelle sormelle auki. En kuitenkaan oikein luota yleislääkärin tekemään tutkimukseen. Maanantaina neuvola käynti ja pyydän päästä myös lääkärille ensviikon aikana. Työtkin alkas viikon päästä mut arvaako enää lähteä rehkimään painavien laatikoiden kera....Lepäämiseen ja rauhalliseen oleiluun jo totutellut.

Hyviä vointeja kaikille ja anteeksi tämä ällöttävä tarinointi :)

siirix 30+1