Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jumalaa ei ole

Vierailija
13.04.2014 |

Jos Jumalalla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä, miksi hän sallii esimerkiksi pedofilian ja lasten raiskaukset. Asioita tapahtuvaksi täysin puolustuskyvyttömille pienille ihmisille.

Päätelmä. Jumalaa ei ole. Järjetön ajatus, että olisi ylempi taho joka sallisi moisen siihen puuttumatta, vaikka valta olisi. Vastustaako joku edellämainittua päätelmää? Jos, niin millä argumenteilla?

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten itse järjestäisitte asiat jos olisitte jumala?

Olisiko ihmiset kaikki tahdottomia robotteja ja mistään pahasta tietämättömiä aivotonta hymyä hymyileviä kuoria?

Elämää ei olisi, vaan olisi pelkkää extaasia koko ajan? Olisiko siinä extaasin kokemuksessa yksi vai useampi tietoisuus ja millaista se olisi?

Vierailija
22/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko, että rakkauttakaan ei ole?

Yhtä vaikeasti havaittavia asioita kummatkin. Jos haluat lukea vähän erilaisen jumala-käsityksen, joka minulle on muuttanut kaiken, niin se on täällä: newmesssage.org/fi
Sieltä lainattu:

Jumala on laittanut liikkeelle luonnonvoimat, evoluution sekä geologiset muutokset aikojen alussa, ja nyt nämä kaikki toimivat itsestään. Jumala on älykäs. Jumalan ei tarvitse valvoa jokaista pientä asiaa. Jumalan ei tarvitse liikuttaa verta suonissasi tai hallita miljoonia solujasi. Jumalan ei tarvitse hallita maailman säätä. Jumalan ei tarvitse hallita maailman kansoja tai talouksia. Kaikki on laitettu liikkeelle. Kaikki on laitettu liikkeelle aikojen alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 01:31"]

On tavallaan kauheaa selittää hirveitä asioita entisillä elämillä ja karmisilla tehtävillä, mutta samalla todella tyydyttävääkin, kun voi ajatella että kaikilla vastoinkäymisillä on tarkoitus, oppiminen tai omien mogiensa kuittaaminen.

Ei varmaan kaikkia lohduta, mutta minua ainakin, kun voin ajatella että raiskaajat joutuvat itse kokemaan tekosensa uudessa elämässään ja esim, oma kiusatuksi johtuminen onkin seurausta omista temppuiluista entisessä elämässä. Joitakin saattaa suunnattomasti loukata tämä teoria ja ymmärrän senkin.

[/quote]

Eikö sitten helpompaa ole selittää, että pahat teot johtuvat tekijän pahuudesta, eikä uhrin entisistä elämistä? Jos sinua on kiusattu, se ei todellakaan johdu sinusta eikä sinun "entisistä?" elämistä vaan kiusaajan pahasta olosta. Kiusaamisen kierre pitää katkaista tässä elämässä eikä uskoa ja toivoa sen ratkaisua seuraavassa elämässä.

Vierailija
24/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 01:38"]

Uskotko, että rakkauttakaan ei ole?

Yhtä vaikeasti havaittavia asioita kummatkin. Jos haluat lukea vähän erilaisen jumala-käsityksen, joka minulle on muuttanut kaiken, niin se on täällä: newmesssage.org/fi
Sieltä lainattu:

Jumala on laittanut liikkeelle luonnonvoimat, evoluution sekä geologiset muutokset aikojen alussa, ja nyt nämä kaikki toimivat itsestään. Jumala on älykäs. Jumalan ei tarvitse valvoa jokaista pientä asiaa. Jumalan ei tarvitse liikuttaa verta suonissasi tai hallita miljoonia solujasi. Jumalan ei tarvitse hallita maailman säätä. Jumalan ei tarvitse hallita maailman kansoja tai talouksia. Kaikki on laitettu liikkeelle. Kaikki on laitettu liikkeelle aikojen alussa.

[/quote]

Eli valta tällähetkellä maan päällä on ihmisellä ja sattumalla, ei Jumalalla. Niinkö?

Vierailija
25/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 01:43"]

Eli valta tällähetkellä maan päällä on ihmisellä ja sattumalla, ei Jumalalla. Niinkö?

[/quote]

Suurinpiirtein. Jokaisella on vapaa tahto. Pienikin usko kuitenkin voi tehdä suuria asioita. Siellä missä kaksi tai kolme rukoilee, Jeesus itse on heidän keskellään.

Vierailija
26/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pidän erittäin epätodennäköisenä minkään jumalan olemassaoloa, se on vain niin epäloogista. Toisaalta en sitä voi varmaksi tietää, kuten ei kukaan muukaan, mutta en usko. Ihmisillä tosiaan on tarve uskoa johonkin ja on helppo turvautua korkeampaan voimaan, kun elämä menee päin mäntyä.

Vierailija
27/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalia on. Monta.

Vierailija
28/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Suurinpiirtein. Jokaisella on vapaa tahto. Pienikin usko kuitenkin voi tehdä suuria asioita. Siellä missä kaksi tai kolme rukoilee, Jeesus itse on heidän keskellään.

[/quote]

Mitä suuria asioita on maailmassa muutettu rukoilemalla? Anna esimerkki.

Vierailija
29/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 01:40"]

On tavallaan kauheaa selittää hirveitä asioita entisillä elämillä ja karmisilla tehtävillä, mutta samalla todella tyydyttävääkin, kun voi ajatella että kaikilla vastoinkäymisillä on tarkoitus, oppiminen tai omien mogiensa kuittaaminen.

Ei varmaan kaikkia lohduta, mutta minua ainakin, kun voin ajatella että raiskaajat joutuvat itse kokemaan tekosensa uudessa elämässään ja esim, oma kiusatuksi johtuminen onkin seurausta omista temppuiluista entisessä elämässä. Joitakin saattaa suunnattomasti loukata tämä teoria ja ymmärrän senkin.

[/quote]

Eikö sitten helpompaa ole selittää, että pahat teot johtuvat tekijän pahuudesta, eikä uhrin entisistä elämistä? Jos sinua on kiusattu, se ei todellakaan johdu sinusta eikä sinun "entisistä?" elämistä vaan kiusaajan pahasta olosta. Kiusaamisen kierre pitää katkaista tässä elämässä eikä uskoa ja toivoa sen ratkaisua seuraavassa elämässä.

[/quote]Niin samaan aikaan johtuu kiusaaminen myös siitä kiusaajan pahasta olosta, ja kiusattu ei siinä sen hetkisessä elämässä ole syyllinen tietenkään.

Kumminkin ihmetelllään että MIKSI on kaikkea pahuutta, niin minusta siihen on hyvä selitys se että ne on sielunkannalta sellaisia oppimisprosesseja, joiden jälkeen voi viisastua ja kehittyä. Tulee vähän sellaista kehittyneempää elämää/tietoisuutta/sielua kuin pelkkä joku bakteeriölliäinen joka ei tiedä mikä on hyvää ja mikää pahaa.

Minä uskon mieluummin tuohon karma juttuun kuin johonkin erilliseen helvettiin jossa sitten rangaistaan jollain tulenlieskalla.

Loogisinta minun mielestäni on tuo silmä silmästä mekanismi, koska siinä saa juuri oikean tasoisen rangaistuksen, sen minkä on ansainnut. Ei ole epäreilua.

Vierailija
30/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan karmaan uskova väitäkkään että tässä elämässä ei tarvitse tehdä mitään minkään eteen. Kuinka ääliötä edes kuvitella noin.

Vierailija
31/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 01:56"]

Ei kukaan karmaan uskova väitäkkään että tässä elämässä ei tarvitse tehdä mitään minkään eteen. Kuinka ääliötä edes kuvitella noin.

[/quote]

En tiedä, mutta kuinka ääliötä on uskoa johonkin inkarnaatioihin ja karman lakiin.

Vierailija
32/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalia on. Monta.

Vierailija
33/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Loogisinta minun mielestäni on tuo silmä silmästä mekanismi, koska siinä saa juuri oikean tasoisen rangaistuksen, sen minkä on ansainnut. Ei ole epäreilua.

[/quote]

Jos lapsesi syyllistyisi varkauteen, niin pitäisikö hänen käsi hakata irti? Eikö silmä silmästä rangaistusjärjestelmässä näin kehoiteta? Entäpä jos lapsesi tappelisi koulussa ja kaverilta puhkeaisi silmä. Olisitko oikeasti sitä mieltä, että omalta lapseltasi pitäisi puhkaista silmä myös?

Vierailija
34/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaa ei ole olemassa. Miettikää. Järjellä. PALJON todennäköisempää on, että avaruudessa on elämää. Niin se vain on.

Vierailija
35/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sovitaan vaan että olen ääliö kun uskon kuten uskon, ja ateistit eivät ole ääliöitä.

Näitä asioita ei muutenkaan voi tässä tällä tavalla avata kenellekään, koska yleensä henkinen tieto avautuu tipoitellen ja vähän kerrallaan. Ja aina on ITSE tehtävä hyvin paljon ajatustyötä ja ehkä luettava hyvinkin monia erillaisia kirjoja, eri uskonnoista ja näkemyksistä. Ateistit eivät yleensä ole valmiita pohtimaan ja tekemään ajatustyötä. He valitsevat tuon maailman yksinkertaisimman ja helpoimman; millään ei ole mitään tarkoitusta ja tämä on vain tätä mitä voi silmillä nähdä ja thats it. Minusta se tuntuu käsittämättömän suppealta "ajattelulta" tai ei ajattelulta ollenkaan. He ovat oikeasti todella sokeita sille, että heidän "selityksessään" ei muuten ole mitään järkeä, mutta olkoot minun puolesta. Jokainen saa uskoa kuten haluaa.

Vierailija
36/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 02:08"]

Jumalia on. Monta.

[/quote]

Höpö höpö. Aikuisten satuja ne uskonnot on. Ihan kaikki maailman uskonnot.

Vierailija
37/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 02:11"]

[/quote] Loogisinta minun mielestäni on tuo silmä silmästä mekanismi, koska siinä saa juuri oikean tasoisen rangaistuksen, sen minkä on ansainnut. Ei ole epäreilua.

[/quote]

Jos lapsesi syyllistyisi varkauteen, niin pitäisikö hänen käsi hakata irti? Eikö silmä silmästä rangaistusjärjestelmässä näin kehoiteta? Entäpä jos lapsesi tappelisi koulussa ja kaverilta puhkeaisi silmä. Olisitko oikeasti sitä mieltä, että omalta lapseltasi pitäisi puhkaista silmä myös?

[/quote]EI tietenkään silmä silmästä niinkuin sinä nyt sen halusit käsittää. Huoh.

Vaan silmä silmästä TODELLAKIN kokonaisuudessaan. Jos minä potkin sinun pentusi kuoliaaksi huomenna, ei minun rangaistukseksi ehkä olisi kaikkein sopivin joku sakko tai vankilassa lököttely. Kaikkein reiluinta minusta olisi se, että jos ei elämässä satu kärsimyksiä tasan saman verran, kuin mitä pentusi tunsi, minulle vaikka pikkuhiljaa tai kerralla sattumaan, niin se että Jossain seuraavassa elämässäni Minut potkitaan ja minun pentuni myös. Eikö?

Tämän enempää en selitä. Jos et halua käsittää niin et sitten käsitä.

Vierailija
38/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 02:12"]

Jumalaa ei ole olemassa. Miettikää. Järjellä. PALJON todennäköisempää on, että avaruudessa on elämää. Niin se vain on.

[/quote]Sulkeeko nuo asiat jotenkin toisensa pois? Sehän on nyt on käytännössä VARMAA että avaruudessa on muutakin elämää.

Vierailija
39/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 01:40"]

[/quote]

[/quote]Haloo! Jokaisessa elämässä pitää pyrkiä tekemään parhaansa ja oikein. Se mitä tässä elämässä ei kerkeä sovittaa, jää karmaksi seuraavaan elämään, muutenhan olisi täysin epäreilua ja kohtuutonta. Mieti nyt tätä maailmaa ja ihmisiä, meneekö nallekarkit tasan ja toteutuuko oikeus täydellisesti? Kerkeääkö 68 vuotta lapsia raiskannut heppu sovittaa tekonsa jos elää enää vuoden?

Vierailija
40/99 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]EI tietenkään silmä silmästä niinkuin sinä nyt sen halusit käsittää. Huoh.

Vaan silmä silmästä TODELLAKIN kokonaisuudessaan. Jos minä potkin sinun pentusi kuoliaaksi huomenna, ei minun rangaistukseksi ehkä olisi kaikkein sopivin joku sakko tai vankilassa lököttely. Kaikkein reiluinta minusta olisi se, että jos ei elämässä satu kärsimyksiä tasan saman verran, kuin mitä pentusi tunsi, minulle vaikka pikkuhiljaa tai kerralla sattumaan, niin se että Jossain seuraavassa elämässäni Minut potkitaan ja minun pentuni myös. Eikö?

Tämän enempää en selitä. Jos et halua käsittää niin et sitten käsitä.

[/quote]

Minkälainen ihminen suoltaa tälläisiä näkemyksiä ja puhuu lapsien kuoliaaksi potkimisesta ja ylipäätänsä lapsista sanalla pentu? Ainakin hänen uskontonsa näyttää olevan rakkautta uhkuva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi