Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odotan poikaa ♥ Kertokaa äiteinä jotain ihanaa pojista!

Vierailija
12.04.2014 |

Mulla on jo ihana tyttö, ja nyt on poika tulossa. Ajatukset juoksee jo pojan lapsuuteen ja nuoruuteen ja siihen, millainen mies hänestä kasvaa ♥ Kertokaa siis omista ihanista pojistanne!

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 22:23"]

Pojissa ei ole mitään ihanaa. Tee abortti.

[/quote]

7tykkää tästä??? :(:(:(:(:( surullista

[/quote]

minä tykkäsin siitä ainakin siksi, että otin sen vitsinä. Ehkei sitä ollut sellaiseksi silti tarkoitettu. Ymmärrän kyllä senkin, että jos äidillä ja pojalla menee sukset kunnolla ristiin, tilanne on sitten saatanallinen. Sellainen poika ei ikinä arvosta yhtään naista sen jälkeen, ja äitikään ei ikinä pääse katkeruudestaan. Ja tämä ymmärrys lisäsi mielestäni vitsin vaikuttavuutta: siinä vihjailtiin todella tärkeisiin ongelmiin.

Jotenkin sitä toivoisi, että yhteisö osaisi auttaa, kun tuollainen tilanne pääsee syntymään. Se on niin surullista katsoa niitä seurauksia, jos mitään ei edes yritetä tehdä.

Vierailija
42/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika pissaa helpommin suuhusi kuin tyttö. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erityislaatuinen poika (tätä ovat sanoneet niin tarhantädit kuin nyttemmin hänen opettajansakin, samoin monet ystävämme), joka on joka paikassa ryhmänsä suosituin poikalapsi. Olen aiemmin miettinyt, miten hän on moiseen asemaan jo niin monta kertaa päätynyt, mutta en ihmettele enää. Hän iloitsee toisten iloista, ei koskaan hauku tai kiusaa ketään, osaa ottaa toiset huomioon jäämättä itse jalkoihin ja ennen kaikkea hänellä on loistava huumorintaju. No joo, hän on vasta nelosluokalla, mutta hänestä pitävät yhtenäiskoulun ysitkin.

Hän on luokkansa hikari, mutta sitä katsotaan vain ylöspäin. Hän on kiltti, mutta toiset tuntuvat pikemmin kunnioittavan häntä sen vuoksi, sillä tarpeen tullen hän laittaa oppitunnilla riehuvat aisoihin. 

Yhtenä päivänä hän itki vuolaasti, ja minä kysyin, mikä on hätänä. Hän selitti, että joku luokkakaveri oli epäonnistunut liikuntatunnilla, ja pojallani oli sen vuoksi paha mieli, koska tällä kaverilla oli ollut mieli maassa epäonnistumisensa jälkeen. Poikani mietti, voisiko hän opettaa tuolle kaverille jollakin tavalla kyseistä asiaa, että tämä voisi seuraavalla tunnilla onnistua. Pari vuotta sitten hän tuli kysymään lupaa, saako hän pyytää "Kaapoa" meille kylään, koska Kaapon kanssa ei kukaan muu halua leikkiä. 

Tällaisia poikia (tai lapsia ylipäätään) ei ole jokaiselle suotu. Mietin, miksi juuri minä saan olla hänen äitinsä. En ole mikään maailman mahtavin äiti, vaan lyhytpinnainen ja toisinaan mäkättävä akka.

Vierailija
44/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 22:32"]

Mun ihana miehen alku täytti tänään vuoden<3 siis niin paras tyyppi, usein naurattaa että äidillä oikein kyyneleet silmis :D tää on mun esikoinen ja mä niin toivoin poikaa ja sain kun itsekkin vähän rämäpää poikatyttö olin, en varmaa olisi osannut olla prinsessa tytön kanssa :P mutta joo tää rakkaus tätä pientä tyyppiä kohtaa on ääretön<3

[/quote]

Paskaa tuo ettei naiset osais muka olla tytön kanssa :D

Siirrät muuten aivan varmasti tuon asenteesi omaan lapseesi. Kyllä hän huomaa..

[/quote]

En ole tuo toisen viestin kirjoittaja, mutta.. Olen varmaan sitten hirveä äiti tyttärelleni, mutta en vain osaa olla sellainen äiti kuin hän toivoisi. Hän haluaisi että olisin sellainen joka shoppailee, lakkailee kynsiää ja osaisi laittaa hänen pitkiä hiuksiaan.. Sellainen äiti joka järjestäisi kaikenmaailman ihania kutsuja.. Niin kuin kavereiden äidit! mutta minä en ole.. En vain osaa enkä halua.

Pelaan mieluummin pleikkaa poikani kanssa, tyttönikin kanssa silloin kun hän vielä halusi pelata, nykyään ei halua kun on kuulema poikien juttu. Pojan kanssa kaikki on vain helpompaa, kun selviää paljon vähemmällä! Ei niin väliä vaatteilla (en itsekään välitä, reisitaskuhousut ja toppi riittää. Olen automekaanikko ja harrastan motocrossia) eikä mitään ihme tarvetta järjestellä mitään teekestejä. Pojan mielestä parhaat synttärit jos mennään pelaamaan vaikka värikuulasotaa - Sopii! Tyttö haluaa mokkapaloa, kermakakun ja kaikkea mitä en tosiaan osaa leipoa.. Onneksi mies nyt sentään tekee hyvää ruokaa.. ja mummot leipoo.. Odotan kauhulla teini-ikää kun tyttö alkaa meikata ja kasvaa naiseksi.. Varmaan haukkuu minut maan rakoon kaikessa epänaisellisuudessani, mutta minä nyt vain olen tällainen ja olen aina ollut. Ei kiinnosta jauhaa miehistä ja meikeistä, omien likkakaverien kanssa käydään keilaamassa tai leffassa - eikä todellakaan shoppailemassa... Että näinkin voi olla..

Vierailija
45/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ovat ikuisia mamman poikia

Vierailija
46/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, jos lapsi on toivottua sukupuolta. Miten se mahtaa vaikuttaa lapseen? Mieti sä sitä... Lapset on hyvin herkkiä huomaamaan onko sitä toivottua sukupuolta vai ei. Ja jos on toivottu, sehän tarkoittaa että vastaikkainen sukupuoli ei ole ollut yhtä toivottu, eli jollain tavalla epäsuotuisampi. Eiköstä vain?

Vierailija
47/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ikinä osannut kuvitella miespuolista lapsena. Lapsipuoli oli tyttö, aina olen halunnut tytön sain tytön. Sain biologisen tytön, niinkuin halusin. Vuoden päästä pojan ja oli "yllätys" että sekin normi vauva (hankala selittää, pojat minusta aina miehiä :D

nyt perheen kuopus ainoa poika ja pelkään että siitä kasvaa kiusattu nörtti poika :\ yritän patistaa urheiluun koska pojilla niin hankala tuo koulu elämä

Vierailija
48/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat on kaikin tavoin parempia kuin tytöt, ne on ihan äitin omia niin kauan kun äiti elää ja vielä sen jälkeenkin. <3

Vierailija
49/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin kumpikin vanhempi "osaa olla" sekä tytön että pojan kanssa. Tyttöjen äitinä oleminen ei tarkoita (pelkkää) mekkonen ostelua, jos ollenkaan! Kuinka rajoittunut täytyy olla. Mut tollasta "en osais olla tytön/pojan äiti" en ymmärrä. En sitten yhtään. Koska mistä sitä etukäteen tietää sukupuolen lisäksi lapsen persoonallisuutta tai mielenkiinnon kohteita? Ei tyttö ole välttämättä yhtän prinsessamainen, tai poika halua leikkiä sotaa. Ja kaikki muutenkin kasvaa vanhemmuuteen pikkuhiljaa. Mutta näillä etukäteen toivojilla/pelkääjillä on virheet voimakkaat stereotyyppiset käsitykset siitä mitä eri sukupuoliin liittyy.

Terv. Se joka sano et on paskaa, ettei nainen osaa olla tytön äiti

Vierailija
50/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin kumpikin vanhempi "osaa olla" sekä tytön että pojan kanssa. Tyttöjen äitinä oleminen ei tarkoita (pelkkää) mekkonen ostelua, jos ollenkaan! Kuinka rajoittunut täytyy olla. Mut tollasta "en osais olla tytön/pojan äiti" en ymmärrä. En sitten yhtään. Koska mistä sitä etukäteen tietää sukupuolen lisäksi lapsen persoonallisuutta tai mielenkiinnon kohteita? Ei tyttö ole välttämättä yhtän prinsessamainen, tai poika halua leikkiä sotaa. Ja kaikki muutenkin kasvaa vanhemmuuteen pikkuhiljaa. Mutta näillä etukäteen toivojilla/pelkääjillä on virheet voimakkaat stereotyyppiset käsitykset siitä mitä eri sukupuoliin liittyy.

Terv. Se joka sano et on paskaa, ettei nainen osaa olla tytön äiti

Vierailija
51/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 23:28"]

No en ikinä osannut kuvitella miespuolista lapsena. Lapsipuoli oli tyttö, aina olen halunnut tytön sain tytön. Sain biologisen tytön, niinkuin halusin. Vuoden päästä pojan ja oli "yllätys" että sekin normi vauva (hankala selittää, pojat minusta aina miehiä :D

nyt perheen kuopus ainoa poika ja pelkään että siitä kasvaa kiusattu nörtti poika :\ yritän patistaa urheiluun koska pojilla niin hankala tuo koulu elämä

[/quote]

Miksi patistaisit, jos ei kiinnostus pienestä esittelystä herää? On muitakin tapoja olla ihan ok poika. Jos vielä pelkäät, että hän ei pärjää, niin helposti sitten käykin, että pelko tarttuu. Luota lapseesi, niin hän saa siitä energiaa, joka laittaa muutkin luottamaan, ja hänet itsensä myös.

Vierailija
52/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 23:28"]Huoh, jos lapsi on toivottua sukupuolta. Miten se mahtaa vaikuttaa lapseen? Mieti sä sitä... Lapset on hyvin herkkiä huomaamaan onko sitä toivottua sukupuolta vai ei. Ja jos on toivottu, sehän tarkoittaa että vastaikkainen sukupuoli ei ole ollut yhtä toivottu, eli jollain tavalla epäsuotuisampi. Eiköstä vain?

[/quote]

mä kyllä uskon että aika moni 'salaa' toivoo saavansa tytön,pojan tai siis kumpi tuntuu sopivammalta..

jos minulla olisi nyt tyttö (poika on nyt 1v) en varmaan edes muistai sitä että toivoin raskaana ollesani poikaa vaan hehkuttaisin että minulla on maailman ihanin ja hauskin tyttö.

Vierailija
53/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivoin saavani molempia sukupuolia. Ensimmäisestä en pitänyt mitään väliä, kumman saan, sain pojan. Toisesta toivoin tyttöä ja sainkin sellaisen. Molemmat ovat tosi hyviä tyyppejä <3

Vierailija
54/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 23:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 23:11"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 23:06"]

Mulla kaksi poikaa ja ovat hyvin ns. suoraviivaisia. Aina tietää mikä on vialla. Uhma lievempi. Tyttö taas nyt jo 3v on välillä aivan mahdoton. Siis tytöt ovat kierompia pienestä pitäen. Hyvin rakkaita kaikki!

[/quote]

Kierompia? Sellainenko sinä olit? Älä nyt kuitenkaan yleistä kaikiin sukupuolesi edustajiin. Omassa elämässäni kaikkein pahimmat kieroilijat ovat olleet miehiä.

[/quote]

En ole kiero ihminen, mutta naiset osaavat manipuloida paremmin kuin miehet ja sen näkee jo pienenä. Vanhempien tehtävä on opettaa oikea ja väärä.

[/quote]

Mitenhän sitten kaikkein sairaampia persoonaltaan vakavasti häiriintyneitä manipuloijia on miehissä enemmän kuin naisissa? Miten se on mahdollista?

Kaikista sairaimmat manipuloijat psykopaatit ja narsistit on suurimmaksi osin miehiä.

Vierailija
55/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 23:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 23:11"]

Mulla kaksi poikaa ja ovat hyvin ns. suoraviivaisia. Aina tietää mikä on vialla. Uhma lievempi. Tyttö taas nyt jo 3v on välillä aivan mahdoton. Siis tytöt ovat kierompia pienestä pitäen. Hyvin rakkaita kaikki!

[/quote]

Kierompia? Sellainenko sinä olit? Älä nyt kuitenkaan yleistä kaikiin sukupuolesi edustajiin. Omassa elämässäni kaikkein pahimmat kieroilijat ovat olleet miehiä.

[/quote]

En ole kiero ihminen, mutta naiset osaavat manipuloida paremmin kuin miehet ja sen näkee jo pienenä. Vanhempien tehtävä on opettaa oikea ja väärä.

[/quote]

Mitenhän sitten kaikkein sairaampia persoonaltaan vakavasti häiriintyneitä manipuloijia on miehissä enemmän kuin naisissa? Miten se on mahdollista?

Kaikista sairaimmat manipuloijat psykopaatit ja narsistit on suurimmaksi osin miehiä.

Vierailija
56/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 23:37"]

Pojat on kaikin tavoin parempia kuin tytöt, ne on ihan äitin omia niin kauan kun äiti elää ja vielä sen jälkeenkin. <3

[/quote]

anoppi from hell se siellä kirjoittaa? Siis jos vitsillä kirjoittaisit, niin mikäpä siinä. Mutta jos oikeasti ajattelet, että pojan äitinä olet kuolematon, poikasi on se joka lopulta kärsii, koska laitat miniäsi niin perkeleellisen kovaan paikkaan. Saatat rikkoa hänen naisonnensa totaalisesti, saattaa lapsenlapset isättömiksi ja toimittaa ihmisiä hengiltä ennen aikojaan. Etsi ihmeessä elämän tarkoitusta jostain muualta, niin etteivät muut sitä joudu sinulle luomaan.

Vierailija
57/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat on ihania!! Mulla on poikia kolme. Kaikki ovat ihan erilaisia poikia. Esikoinen on fiksu neropatti joka saa koulusta kymppejä. 4v on hauska ilopilleri, aina pelleilemässä. Nuorin sitten erittäin nopea ja vilkas aina ehtii joka paikkaan vaikka vasta 7kk. Pojat on kilttejä ja tottelevat äitiä:) Tyttökin meiltä löytyy ja ihana hänkin mut silti sanon että pojat on kilttejä;)

Vierailija
58/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sanotko uhmaa kieroudeksi? Vai itsesikö tytössä näet?

Vierailija
59/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on äidille aina rakkaampi kuin kukaan muu maailmassa ja poika rakastaa hellää äitiä. :)

Vierailija
60/68 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 23:37"]

[/quote]

Toi on vitsi, mutta pakko kommentoida...

Tytär pysyy aina äidin tyttärenä. Poika menee oman vaimonsa mukana. Näkyy mm. sitten kun tulee lapsenlapsia.

Ja kuka hoivaa vanhaa äitiään? Yleensä tytär. Ei kovin usein poika.