Riita ehkäisystä
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 12 vuotta ja vastannut ehkäisystä koko ajan täysin yksin, 2 lasta on. Olen käyttänyt minipillereitä, joista tuli hirveä akne, itsetunto laski jne., muutaman vuoden yhdistelmäpillereitä, vaikka on aurallinen migreeni, joka paheni, samoin mielialanvaihtelut. Ehkäisykapselia, josta tuli jälleen aknea ja jatkuvaa tiputteluvuotoa - ja itsetunnon laskua. Seuraavaksi aion kokeilla kuparikierukkaa, mutta jos se ei sovikaan, olisi mielestäni jo miehen vuoro vastata ehkäisystä ja minä en ainakaan hormoneja enää ota. Vaikuttaa vain vähän siltä, ettei se suostu käyttämään mitään, vaan on sitten ilman, jos minä en hoida asiaa. Onpa mahtava tilanne - mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa?!
Kommentit (51)
Minulla on kaveripiirissäni muutama henkilö, joiden "ehkäisykeino" on täysin luonnonmukainen. Heillä on siis erittäin säännöllinen kuukautiskierto ja selkeät ovulaation merkit ja he vain ovat harrastamatta seksiä ovulaation aikaan. Toki ottavatkin asenteen "ne lapset mitkä tulee, saa tulla", mutta on ainakin tähän asti toiminut kun yhdellä on kaksi lasta muutaman vuoden ikäerolla ja molemmat on siis ihan "yritettyjä" eli ei vahinkoraskauksia ja parilla muulla on yksi lapsi ja nämäkin "yritettyjä". Eli jos raskautumisen mahdollisuus ei haittaa ja kierto on säännöllinen niin tuo voisi olla kokeilemisen arvoista. Täytyy vielä mainita että yksi näistä kavereistani on itse terveydenhoitaja ja on neuvolassa töissä. On siis työnsä puolesta tekemisissä niin äitien kuin lasten, raskaana olevien ja ehkäisyasioita miettivien kanssa.
Huomaa taas av-mammojen mustavalkoisen ajattelun näissä erokommenteissa. Taidatte itse olla yh:ita tai uusperheellisiä / perheettömiä? En halua enkä aio erota tämän asian takia, oli lopputulos sen suhteen mikä tahansa. Tulemme vielä keskustelemaan asiasta ja voihan se kierukka sopia ihan ok. Mies on aikaisemmin ollut hyvinkin halukas, joten en nyt saattaa olla vain hiljaisempi vaihe päällä ja tilanne voi muuttua. Eikä asiasta vielä olla kunnolla riideltykään, kuten otsikko antaa ymmärtää. En silti todellakaan yritä kiistää etteikö ongelmia olisi ja mies taipuvainen tiettyyn sanelupolitiikkaan tässä asiassa - ei silti suinkaan kaikissa asioissa. Enkä siis enää terveyteni kustannuksella ota hormoneita, se päätös pitää.
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 10:06"]
Kolmas lapsi voisi tulla kysymykseen, muttei ihan pienellä ikäerolla. Niinhän se tosiaan onkin, ettei mies halua minua erityisen paljon, paitsi joissakin harvoissa erikoistilanteissa (matkoilla tms.) ja voi siksi olla ilmankin :(
Ap
[/quote]
Ja sinä haluat olla miehen kanssa syystä että? Pitkä loppuelämä tulee, jos ero ei missään nimessä tule milloinkaan kysymykseen, vaikka rakkaus on lentänyt ikkunasta jo vuosia sitten.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:56"]Huomaa taas av-mammojen mustavalkoisen ajattelun näissä erokommenteissa. Taidatte itse olla yh:ita tai uusperheellisiä / perheettömiä? En halua enkä aio erota tämän asian takia, oli lopputulos sen suhteen mikä tahansa. Tulemme vielä keskustelemaan asiasta ja voihan se kierukka sopia ihan ok. Mies on aikaisemmin ollut hyvinkin halukas, joten en nyt saattaa olla vain hiljaisempi vaihe päällä ja tilanne voi muuttua. Eikä asiasta vielä olla kunnolla riideltykään, kuten otsikko antaa ymmärtää. En silti todellakaan yritä kiistää etteikö ongelmia olisi ja mies taipuvainen tiettyyn sanelupolitiikkaan tässä asiassa - ei silti suinkaan kaikissa asioissa. Enkä siis enää terveyteni kustannuksella ota hormoneita, se päätös pitää.
Ap
[/quote]
Itse olen ollut vain yhden miehen kanssa, sitä on nyt kestänyt vasta 10 vuotta. Seksiasioissa meillä kommunikaatio toimii, ja kaikki on saatu puhumalla selväksi. Rakastan miestäni syvästi, mutta ilman seksiä en vain suostuisi olemaan, en ainakaan ilman jotain vakavaa terveydellistä syytä.
Ei erosta keskusteleminen välttämättä tarkoita sitä että se pitää ottaa heti paikalla, mutta ilman puhumista miehesi ei ehkä tajua tilanteen vakavuutta. Vai millaisena hän näkee tilanteenne vaikkapa lasten muuttaessa kotoa, jos seksielämänne loppuu nyt toisen puolison päätöksellä?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 09:47"]
No joo 14, mutta jos ja kun miehen kanta asiaan on, ettei mene vasektomiaan, vaan on ennemmin ilman! En mä sitä sinne pakottaa voi.
ap
[/quote]
Aikamoinen kitisijä vellihousu sulla miehenä. Anteeksi nyt. Nainen vaan kärsimään kaikki seuraukset, mutta kondomia ei suostu käyttämään.
Onpas itsekäs mies. Toivottavasti en ikinä päädy yhteen tuollaisen kanssa, huhhuh.
Oletteko kokeilleet koskaan kondomia, vai miksi tyrmää sen noin?
Ei sterilisaatio vaikuta libidoon, tehtiin se sitten kummalle tahansa. Eikä tule esim. vaihdevuosia ennen aikaisesti tms.
t. Tyyt.Essureen
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:18"]
[/quote]
Onhan se kondomin tuntu paljon kamalampi sivuvaikutus kuin esim. masennus, migreeni, akne ja tiputtelu. Ne kun eivät kohdistu mieheen itseensä.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:18"]
[/quote]
Onhan se kondomin tuntu paljon kamalampi sivuvaikutus kuin esim. masennus, migreeni, akne ja tiputtelu. Ne kun eivät kohdistu mieheen itseensä.
[/quote]
Tai veritulppa ja laskimotukos.
Minulla on kaveripiirissäni muutama henkilö, joiden "ehkäisykeino" on täysin luonnonmukainen. Heillä on siis erittäin säännöllinen kuukautiskierto ja selkeät ovulaation merkit ja he vain ovat harrastamatta seksiä ovulaation aikaan. Toki ottavatkin asenteen "ne lapset mitkä tulee, saa tulla", mutta on ainakin tähän asti toiminut kun yhdellä on kaksi lasta muutaman vuoden ikäerolla ja molemmat on siis ihan "yritettyjä" eli ei vahinkoraskauksia ja parilla muulla on yksi lapsi ja nämäkin "yritettyjä". Eli jos raskautumisen mahdollisuus ei haittaa ja kierto on säännöllinen niin tuo voisi olla kokeilemisen arvoista. Täytyy vielä mainita että yksi näistä kavereistani on itse terveydenhoitaja ja on neuvolassa töissä. On siis työnsä puolesta tekemisissä niin äitien kuin lasten, raskaana olevien ja ehkäisyasioita miettivien kanssa.