Riita ehkäisystä
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 12 vuotta ja vastannut ehkäisystä koko ajan täysin yksin, 2 lasta on. Olen käyttänyt minipillereitä, joista tuli hirveä akne, itsetunto laski jne., muutaman vuoden yhdistelmäpillereitä, vaikka on aurallinen migreeni, joka paheni, samoin mielialanvaihtelut. Ehkäisykapselia, josta tuli jälleen aknea ja jatkuvaa tiputteluvuotoa - ja itsetunnon laskua. Seuraavaksi aion kokeilla kuparikierukkaa, mutta jos se ei sovikaan, olisi mielestäni jo miehen vuoro vastata ehkäisystä ja minä en ainakaan hormoneja enää ota. Vaikuttaa vain vähän siltä, ettei se suostu käyttämään mitään, vaan on sitten ilman, jos minä en hoida asiaa. Onpa mahtava tilanne - mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa?!
Kommentit (51)
19, en jätä, enkä toivo kenenkään rikkovan perhettään tuollaisen syyn takia. 20, millä perusteella epäilet huonoa itsetuntoa? Voi ollakin, mutta paha sanoa, kun sehän lienee suhteellinen käsite, eli en voi verrata itsetuntoani muihin.
Ap
Sehän tässä eniten harmittaa, kun mies ajattelee että sillä on oikeus sanella ehdot seksin harrastamiselle. Ja niinhän sillä tai kellä tahansa onkin, eihän ketään tule mihinkään pakottaa. Ja onhan sekin mahdollista, ettei vain päästä yhteisymmärrykseen, jolloin ollaan sitten ilman.
Ap
Tällöin munasarjoista irtoava munasolu ei pysty kulkeutumaan kohtuun, jolloin hedelmöittyminen ja sikiön alkuun lähtö on mahdotonta. Mitään muuta sterilisaatiossa ei tehdä. Se ei muuta hormonitoimintaa mitenkään, sillä munasarjat toimivat entiseen tapaan.
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/terveys/mita_seurauksia_naisen_sterilisaatiosta_on
Ei vaikuta hormonitoimintaan eikä aikaista vaihdevuosia.
Jos mies kieltäytyy seksistä, kysäisepä mitä mieltä olisi avoimesta suhteesta. Voisi saada vähän miettimään...
Kuparikierukka on hyvä vaihtoehto jos puoliso ei juoksentele vieraissa ja kanna tauteja kotiin. Vähän runsaammat kuukautiset, mutta minulla on lähtökohtaisesti niukat koska kierto hyvin lyhyt. 2 kierukkaa ollut jaoiden välissä parin vuoden tauko. Jännä juttu on se että kierukka aina välillä resonoi matkapuhelimen lähetttyvillä. Ei se pahalta ole tuntunut, pikemminkin omituiselta värinältä, joka kestää vähän aikaa. Kysyin asiaa gynekologiltani, mutta hän sanoi ettei ole koskaan kuullut sellaisesta.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 10:35"]Jos mies kieltäytyy seksistä, kysäisepä mitä mieltä olisi avoimesta suhteesta. Voisi saada vähän miettimään...
[/quote]
Juu ei todellakaan hyväksy sellaista, kuulemma eroaisi heti , jos pettäisin. Eikä itsekään halua mennä vieraisiin. Enkä itsekään hyväksy perheelliselle ihmiselle ainakaan.
Ap
JOs et itse enää halua lapsia, mene sterilisaatioon. Vaikka se on naiselle isompi toimenpide kuin miehelle, ei se naisen sterilisaatiokaan ole iso juttu. Eikä vaikuta hormonitoimintaan, jos munanjohtimet tukitaan! Mistä ihmeestä tuo väärinkäsitys oikein johtuu?
JOs et itse enää halua lapsia, mene sterilisaatioon. Vaikka se on naiselle isompi toimenpide kuin miehelle, ei se naisen sterilisaatiokaan ole iso juttu. Eikä vaikuta hormonitoimintaan, jos munanjohtimet tukitaan! Mistä ihmeestä tuo väärinkäsitys oikein johtuu?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 09:32"]
Ja onhan sitä sitten mahdollisia sivuvaikutuksia myös vasektomialla (kipuja ja haluttomuutta). Kun mies niistä kuulee, ei ainakaan operaatioon mene! Enkä mä tietenkään sillekään mitään sivuvaikutuksia ehkäisyn takia toivo. Mies ei kondomia suostu käyttämään lainkaan, vaikka mikä olisi. Asiasta on turha enää edes mainita. Eihän tässä mitään isoa pulmaa ole, JOS se kuparikierukka sopii. Mutta esim. jos mies ne langat yhtään tuntee, ei kyllä taaskaan suostu seksiin. Tai jos kierukasta tulee itselleni hankalia sivuvaikutuksia, en itse voi sitä pitää.
ap
[/quote]sinä olet syönyt kenties terveyden kustannuksella pillereitä, olet odottanut vauvaa, synnyttänyt, hoitanut suurimman osan aikaa jne. Ei kai sulla ole pelkuri miehenä? Joten mieheltä piuhat poikki eli vasektomia
Luomuehkäisy (ovulaation ajankohdan tunnistaminen ja seksistä pidättäytyminen silloin sekä keskeytetty yhdyntä) toimii, varsinkin molemmat yhdessä käytettynä, jos asiaan viitsii perehtyä ja sitoutua ja on suht säännöllinen kuukautiskierto. Tietysti pieni raskautumisen mahdollisuus on olemassa, kuten muitakin ehkäisykeinoja käytettäessä, mutta ei muuten suurempia haittavaikutuksia kummallekaan osapuolelle. Mitäs miehesi tällaisesta tuumaa?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 18:00"]Luomuehkäisy (ovulaation ajankohdan tunnistaminen ja seksistä pidättäytyminen silloin sekä keskeytetty yhdyntä) toimii, varsinkin molemmat yhdessä käytettynä, jos asiaan viitsii perehtyä ja sitoutua ja on suht säännöllinen kuukautiskierto. Tietysti pieni raskautumisen mahdollisuus on olemassa, kuten muitakin ehkäisykeinoja käytettäessä, mutta ei muuten suurempia haittavaikutuksia kummallekaan osapuolelle. Mitäs miehesi tällaisesta tuumaa?
[/quote]
Täytyypä keskustella - etenkin jos se tuleva kierukka ei sovi. Se vain on tuossa harmillista, että pitäisi pidättäytyä kun on suurin halukkuus. Ja kiertoni on välillä ollut epäsäännöllinen.
AP
Lopeta ehkäisy, hanki dildo jos/kun mies pihtaa ja masturboi sillä. Eihän se miestä korvaa mutta auttaa nyt ensihätään.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:19"]Lopeta ehkäisy, hanki dildo jos/kun mies pihtaa ja masturboi sillä. Eihän se miestä korvaa mutta auttaa nyt ensihätään.
[/quote]
Todennäköisesti näin tulee tapahtumaan.
Ap
Miksi mies ei voisi mennä sterilisaatioon, jos lapsiluku on täynnä?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 10:27"]
19, en jätä, enkä toivo kenenkään rikkovan perhettään tuollaisen syyn takia. 20, millä perusteella epäilet huonoa itsetuntoa? Voi ollakin, mutta paha sanoa, kun sehän lienee suhteellinen käsite, eli en voi verrata itsetuntoani muihin.
Ap
[/quote]
Ota ero. Ei se ole mikään pieni syy, jos seksielämä ei toimi. lisäksi miehesi on itsekäs sika, joten siinä toinen syy.
No sinuna puhuisin suoraan ja sanoisin että tilanne on aikapommi ja teille on ero tulossa ennemmin tai myöhemmin. Eihän tuosta oikeasti mitään tule, että toinen ei ole kiinnostunut seksistä muuten, kuin että vahtii ettei toinenkaan sitä saa. Varsinkaan jos pääsyynä on viitsimättömyys käyttää ehkäisyä. Älä ole kynnysmatto!
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:25"]Miksi mies ei voisi mennä sterilisaatioon, jos lapsiluku on täynnä?
[/quote]
Koska se on saamaton ja itsekeskeinen pihtari?
Huoh, eiköhän se kuparikierukka toimi. Miksi vasta nyt päädyit siihen? Vuoto luultavasti muuttuu runsaaksi ja kuukautisten kesto pitenee, mutta kyllä minä ainakin sen kestän, kun en hormoneja halua.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 10:30"]
Sehän tässä eniten harmittaa, kun mies ajattelee että sillä on oikeus sanella ehdot seksin harrastamiselle. Ja niinhän sillä tai kellä tahansa onkin, eihän ketään tule mihinkään pakottaa. Ja onhan sekin mahdollista, ettei vain päästä yhteisymmärrykseen, jolloin ollaan sitten ilman.
Ap
[/quote]
Itsehän sä annat kävellä itsesi yli ja miehen sanella kaikki ehdot oman terveytesi kustannuksella.
Mies selvästi olettaa, että sinä hoidat asian kuten ennenkin. Jos siis on oikeasti sinusta kiinnostunut, niin sieltä se tulee kinuamaan usko pois :D
Tuli mieleen, että onko sinulla huono itsetunto?