Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita ehkäisystä

Vierailija
12.04.2014 |

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 12 vuotta ja vastannut ehkäisystä koko ajan täysin yksin, 2 lasta on. Olen käyttänyt minipillereitä, joista tuli hirveä akne, itsetunto laski jne., muutaman vuoden yhdistelmäpillereitä, vaikka on aurallinen migreeni, joka paheni, samoin mielialanvaihtelut. Ehkäisykapselia, josta tuli jälleen aknea ja jatkuvaa tiputteluvuotoa - ja itsetunnon laskua. Seuraavaksi aion kokeilla kuparikierukkaa, mutta jos se ei sovikaan, olisi mielestäni jo miehen vuoro vastata ehkäisystä ja minä en ainakaan hormoneja enää ota. Vaikuttaa vain vähän siltä, ettei se suostu käyttämään mitään, vaan on sitten ilman, jos minä en hoida asiaa. Onpa mahtava tilanne - mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa?!

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kondomi on toiminut aina, paitsi silloin kun on lapsia haluttu. Vanhemmiten on alettu vähän luottaa varmoihin päiviinkin. Nämä ovat sellaisia ehkäisykeinoja, jotka eivät vaadi keneltäkään kohtuutonta kehonsa uhraamista.

Sterilisaatio on mielestäni sen laatuinen toimenpide, että aloitteen siihen pitäisi tulla aina ihmisestä itsestään, ei kumppanin painostuksesta.

Vierailija
2/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihtaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite miettisin haluanko lapsia enää, jos haluan jättäisin ehläisyn miehen vastuulle.

Jos en haluaisi, menisin sterilointiin.

Vierailija
4/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 08:56"]Pihtaisin.

[/quote]

No vittu kun tilanne on se, että mies on valmis pihtaamaan, minä en! Näivetyn ihmisenä, jos en saa seksiä.

Ap

Vierailija
5/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 08:57"]Ite miettisin haluanko lapsia enää, jos haluan jättäisin ehläisyn miehen vastuulle.

Jos en haluaisi, menisin sterilointiin.

[/quote]

Tosiaan. Jos mies ei suostu, voihan mennä itse sterilisaatioon, kun olen varma etten enää lapsia halua. Mutta kun se on miehelle paljon pienempi operaatio, niin ei tunnu reilulta.

Ap

Vierailija
6/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin miestä. Itse en saa käyttää mitään hormooneja ja minulla on hopea-allergia. Päätettiin kaksi vuotta sitten että yksi lapsi vielä, sitten sterilisaatio. Äitini sai steristä aikaiset vaihdevuodet, menopaussi jo 38v. koska en voi hormonikorvausta käyttää, tätä riskiä ei kannata ottaa. Eli mies menisi operaatioon, mutta on alkanut empiä nyt kolmannen tehdessä tuloaan. Hän käyttää kumia sitten niin kauan kuin alkaa kyllästyttää. Ehkä sitten käy sterissä. Tai vaihtakoon naiseen joka voi ehkäisyn hoitaa. En minäkään ilman seksiä ala olemaan. Jos sillä uhkaa, vaihdan itse miestä tai soitan palomiehet paikalle.

Vierailija
7/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä tietysti, että naisen sterilisaatiolla on sivuvaikutuksia. Eli enpä todellakaan sitten siihen menekään! Mutta en kyllä voisi miestäkään vaihtaa tuosta syystä - jo lasten takia. Aaargh.

Ap

Vierailija
8/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kai sitä on sitten alettava valmistautua seksittömään elämään :'(

Ap

Vierailija
9/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä puoli kierukoissa on, ettei ne ole hormoneilla toimivia. Itse olen kierukkaa miettinyt myös, sillä hormonivalmisteisiin en koske. Mies on samaa mieltä, joten käyttää kondomia. Mimua harmittaa, että hän joutuu jatkuvasti käyttää kondomia, joten ns. vastapalveluksena hän saa usean kerran viikossa suihinoton seksin lisäksi.

Vierailija
10/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi ehkäisyä ja ottaisin riskin lapsen tulosta.

Vierailija
11/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa. Raahaa mies paikkaan jossa tehdään vasektomia.

Vierailija
12/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan sitä sitten mahdollisia sivuvaikutuksia myös vasektomialla (kipuja ja haluttomuutta). Kun mies niistä kuulee, ei ainakaan operaatioon mene! Enkä mä tietenkään sillekään mitään sivuvaikutuksia ehkäisyn takia toivo. Mies ei kondomia suostu käyttämään lainkaan, vaikka mikä olisi. Asiasta on turha enää edes mainita. Eihän tässä mitään isoa pulmaa ole, JOS se kuparikierukka sopii. Mutta esim. jos mies ne langat yhtään tuntee, ei kyllä taaskaan suostu seksiin. Tai jos kierukasta tulee itselleni hankalia sivuvaikutuksia, en itse voi sitä pitää.

ap

Vierailija
13/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko, että sterilisaatio voisi aiheuttaa vaihdevuodet. Eihän se hormonitoimintaan vaikuta.

Vierailija
14/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 09:32"]

Ja onhan sitä sitten mahdollisia sivuvaikutuksia myös vasektomialla (kipuja ja haluttomuutta). Kun mies niistä kuulee, ei ainakaan operaatioon mene! Enkä mä tietenkään sillekään mitään sivuvaikutuksia ehkäisyn takia toivo. Mies ei kondomia suostu käyttämään lainkaan, vaikka mikä olisi. Asiasta on turha enää edes mainita. Eihän tässä mitään isoa pulmaa ole, JOS se kuparikierukka sopii. Mutta esim. jos mies ne langat yhtään tuntee, ei kyllä taaskaan suostu seksiin. Tai jos kierukasta tulee itselleni hankalia sivuvaikutuksia, en itse voi sitä pitää.

ap

[/quote]höpöhöpö. Nainen odottaa n 9 kk ja on joillakin pahointia, itkua ja hammasten kiristystä, entä sitten synnytys, se voi olla monille aika touhua, itse pääsin vähällä, sektio. Joten mies hedelmättömäksi eli vasektomia

Vierailija
15/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo 14, mutta jos ja kun miehen kanta asiaan on, ettei mene vasektomiaan, vaan on ennemmin ilman! En mä sitä sinne pakottaa voi.

ap

Vierailija
16/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei mies salaa toivo lisää lapsia? Ja ei ole uskaltanut siitä sinulle puhua.

Vierailija
17/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:22"]Ei sterilisaatio vaikuta libidoon, tehtiin se sitten kummalle tahansa. Eikä tule esim. vaihdevuosia ennen aikaisesti tms.

t. Tyyt.Essureen

[/quote]

Kyllä ihan takuu varmasti sterilisaation haittavaikutuksena VOI olla vaihdevuodet. Siitä on vaikka kuinka monta tutkimusta, että steriloidun naisen hormonitasot ovat matalammat kuin ikätovereillansa. Eli kyllä, hormonitoiminta hiukan hiipuu niinkuin miehilläkin vasektomiassa. Mutta hiipuuko se niin paljon, että aiheuttaa oireita kuten viiksiä tai muuta? Ei läheshään kaikilla, mutta se MAHDOLLISUUS on olemassa. Itse olen 30 enkä ota sitä riskiä. Jos henkilö on lähes 40 riskillä ei taida olla niin väliä, koska oma hormonitoiminta alkaa muutenkin jo hiipua. Kukaan 3 vuotta sitten steriloitu ei voi tietää tuleeko niitä aikaisia vaihdevuosia vai ei. Menopaussin kehittyminen sterin seurauksena kestää 7-10 vuotta.

Vierailija
18/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 09:47"]No joo 14, mutta jos ja kun miehen kanta asiaan on, ettei mene vasektomiaan, vaan on ennemmin ilman! En mä sitä sinne pakottaa voi.

ap

[/quote]

Oikeasti tuntuu, että miehesi ei halua sinua omasta aloitteestaan. Nai kyllä, mutta ei ole tarvetta tai kiinnostusta, jos voi niin helposti olla ilman. Pahoittelen, jos kommenttini loukkaa, mutta tällaisen kuvan minä saan.

Vierailija
19/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas lapsi voisi tulla kysymykseen, muttei ihan pienellä ikäerolla. Niinhän se tosiaan onkin, ettei mies halua minua erityisen paljon, paitsi joissakin harvoissa erikoistilanteissa (matkoilla tms.) ja voi siksi olla ilmankin :(

Ap

Vierailija
20/51 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 09:47"]

No joo 14, mutta jos ja kun miehen kanta asiaan on, ettei mene vasektomiaan, vaan on ennemmin ilman! En mä sitä sinne pakottaa voi.

ap

[/quote]jätä niin törppö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme