Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästättätekö lapset tuntemattomien oville virpomaan?

Vierailija
12.04.2014 |

Ihmettelen vain, kun sunnnuntai-aamuna ei voi koskaan tietää mikä juoppo, pedofiili tai kannabiksen kasvattaja sieltä löytyy. Tarkoitan siis täysin tuntemattomia? Meidän talossa ja ovella aikoinaan kävi lapsia, joita en tuntenut. Asuimme silloin ns. hyvällä alueella, mutta siitä huolimatta talossa asui alkoholisti, joka kännissä oli arvaamaton. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 09:54"]

Minä mietin, että uskallanko päästää lasta virpomaan. Olemme juuri muuttaneet alueelle, eikä edes naapureita tunneta, omakotialuetta.

Lapsi 6v. on innoissaan menossa virpomaan ja tietenkin menen itse mukaan, jos hänet päästän.

Naapurustossa ei näytä olevan pieniä lapsia, joten osaavatkohan he odottaakaan virpojaa?

Arvoisat mammat, kertokaa päästänkö virpomaan vai en? Sukulaisia tms. ei asu lähellä.

[/quote]

Voi olla, etteivät osaa odottaa virpojaa, mutta jos pyydät lasta kysymään ensin, että saako virpoa, niin ketään tuskin pahemmin ärsyttääkään. Toki kurja, jos tulee turha reissu eikä ovia avata tai haluta virpomista, mutta ehkä mahdolliseen pettymykseen voi varautua varaamalla jotain, mitä lapsi voi sitten saada virpomalla kotona.

[/quote] Ainakin Jyväskylässä Prismassa ja Citymarketissa kävi eilen normaalia kovempi kuhina karkkihyllyillä. Ja ihmiset lappoivat pusseihin suklaamunia, latupatukoita ja suklaapatukoita. Tuskin toistakymmentä virpojaa löytyy ihan kotoa. Joten kai on myös iso joukko ihmisiä, jotka varautuvat virpojiin, vaikka media aikalailla toisen kuvan antaakin.

Vierailija
22/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli jotenkin haikea olo kun tätä ketjua luki. :( Vai että on lintukotoajat ohi.

Kummasti sitä on itse hengissä selvinnyt, vaikka pienellä kaveri-/sisarusporukalla on ties mitkä pirttihirmut ja skitsofreenikot käyty virpomassa, vastaan on tullut jopa haistatteluja, mutta jännästi me lapset siihen aikaan vaan kestettiin nuokin "

järkytykset. "Hauskat" muistot vaan jäi kun karkkia mutustellessa naurettiin, että "hitto mikä mummo sekin oli vitsi mä meinasin lähtee heti juoksee!".

Mikä siinä nyt on niin kauheaa, jos lapset menevät pienellä porukalla eivätkä tietenkään sisälle asti tms.? Me ainakin peräännyttiin aina parin metrin päähän ovesta kun oltiin soitettu ovikelloa, kysyttiin saako virpoa ja kateltiin vähän millanen tyyppi, sitten virvottiin ja 95 prosenttisesti ihmiset suhtautu ihan ystävällisesti ja mukavasti, iästä ja sosiaaliluokasta ja muusta riippumatta.

Voi harmitus tää nykypäivä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan ok, että tuntamattomatkin tulee virpomaan. Suklaamunia on varattu reilut 20kpl, joten luulisi riittävän ja ylimääräset saadaan kyllä kulumaan. Toisinaan käy vaan tuttuja, toisinaan tuntemattomiakin. Omat lapseni on vasta 3 ja 5v ja kierrätän oman rivitaloyhtiön läpi, olen mukana taustalla. Me ei olla tippaakaan uskonnollisia, mutta toi lasten kiva perinne, jota en todellakaan lähde tuomitsemaan. Lapsille kivaa on askartelu ja namisaalis.

Omassa lapsuudessani noin 30v sitten kierrettiin niin kauan kuin oksia riitti, ihan tuntemattomiakin. Alueella oli tapana lähteä kl 10 maissa virpomaan. Nykyisellä alueellamme taas virpojat käy vasta iltapäivällä tai alkuillasta, joka mielestäni huonompi. Omat lapset on jo päiväunilla, kun ovikello alkaa soimaan. Me kierretään ehkä siinä kl 11 maissa, jotta ehditään syödäkin ennenn unia.

Vierailija
24/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en päässyt lapsena virpomaan kuin sukulaisille ja tutulle naapurille, jolta äiti kysyi etukäteen. En myöskään ite päästäisi virpomaan vieraille.

Olisi kuitenkin ihan kiva, nyt kun ei vielä omia lapsia ole, että joku kävisi, niin saisi kauniin oksan. Tuskin käy. Tässä talossa ei ole paljon lapsia. Lisäksi olen kirkossa juuri siihen aikaan, kun lapset yleensä kulkee.