Miksi miesten tasa-arvo ongelmasta harvoin puhutaan?
Tuntuu siltä että kokoajan puhutaan naisten tasa-arvo ongelmista jotka ovat kyllä ihan yhtä tärkeitä joo. Ärsyttää vaa teininä että joutuu pakkotöihin kun saman ikäiset tytöt eivät.
Tuo ei ole minusta mitenkään nykypäiväistä tasa-arvoa ja toivon muutosta. Mitä mieltä olette??
Kommentit (87)
Pointti tuntuu siis olevan se, että miehet ei oikein jaksa tehdä itse miesten ongelmien eteen mitään. Monesti se ei tarttis kovin paljoa muuta kuin vähän asennemuutosta, mieskulttuurin kyseenalaistamista ja vastuunottoa omasta ja läheisten elämästä. Ratkaisu ongelmiin on siis se, että toivotaan vaan ettei naisilla menis kovin hyvin. Sori, se juna meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sinä aloittaisi puhumista? Jonkun täytyy olla se, joka nostaa asioita esille. Kun tarpeeksi moni tekee saman, niin alkaa asia saamaan enemmän näkyvyyttä ja jokin voi muuttua. Naiset ovat jo pitkään puhuneet tasa-arvon ja naisten aseman puolesta. Nyt alkaa näkymään tuloksia. Miehet voivat tehdä saman. Siitä vain vaikuttamaan.
Olen valitettavasti vielä liian nuori
Ootko sä Greta Thunbergiä nuorempi?
Vierailija kirjoitti:
Pointti tuntuu siis olevan se, että miehet ei oikein jaksa tehdä itse miesten ongelmien eteen mitään. Monesti se ei tarttis kovin paljoa muuta kuin vähän asennemuutosta, mieskulttuurin kyseenalaistamista ja vastuunottoa omasta ja läheisten elämästä. Ratkaisu ongelmiin on siis se, että toivotaan vaan ettei naisilla menis kovin hyvin. Sori, se juna meni jo.
Ei niin vaatisi muuta kuin astua eteen ja sanoa minä hoidan tämän. Käy töissä, elättää vaimon ja lapset, kiittää vaimoaan kasvatustyöstä ja kauniista lapsista, antaa kaiken liikenevän aikansa perheen hyväksi ja roolimallina oloon. Ei ole vaikeaa tajuta että miehen tehtävä on olla perheensä palvelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin vaatisi muuta kuin astua eteen ja sanoa minä hoidan tämän. Käy töissä, elättää vaimon ja lapset, kiittää vaimoaan kasvatustyöstä ja kauniista lapsista, antaa kaiken liikenevän aikansa perheen hyväksi ja roolimallina oloon. Ei ole vaikeaa tajuta että miehen tehtävä on olla perheensä palvelija.
Miehen tulee olla roolimalli lapsillensa ja perheensä palvelija juuri samoissa määrin kuin naisenkin.
Tästä oli juuri erinomainen esimerkki viime viikolla - Miesten päivä! Normaalisti Naisten päivänä some täyttyy katkerista miehistä, jotka peräänkuuluttavat Miesten päivää. Kun sellainen sitten oli, ainoat postaukset mitä näkyi oli niiltä samoilta aktiivisilta feministinaisilta jotka Naisten päivänä tuovat esiin tasa-arvokysymyksiä.
He toivat esille syrjäytymisvaarassa olevat miehet, korkeammat itsem*rhatilastot, isien heikommat oikeudet, armeijan ja toksisen maskuliinisuuden.
Missä kaikki ne miehet jotka sitä miesten päivää huuteli? Hiljaista näytti olevan.
Ongelma taitaa olla siinä, että on aina helpompi vastustaa jotain (Naisten päivää/oikeuksia) kun vaatia tai tuoda esille omia pointteja (Miesten päivää/oikeuksia).
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi et itse edistä asiaa ja kieltäydy asepalveluksesta? Aseistakieltäytyjäliitto osaa auttaa. Vai haluatko vain provoilla palstalla?
Ps. Feminismi on naisasialiike, eikä sen tehtävä ole ratkaista kaikkia miesten ongelmia myös.Mutta ne sanoo ajavansa tasa-arvoa
Feminismi ajaa tasa-arvoa. Millä tavalla itse osallistut feministisen liikkeen toimintaan ja toteutat feminismiä arjessasi? Miehet voi olla feministejä ihan samoin kuin naisetkin. Oletko sinä (jos olet mies)?
Koittakaa nyt edes päättää, mitä on feminismi. Yksi väittää yhtä, toinen toista. Täysin älyvapaata touhua näyttää olevan, kun ette tästäkään ole päässeet yksimielisyyteen.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tasa-arvo ongelma on se kun sinäkin joudut edes joskus tekemään jotain etkä voikaan koko elämääsi siipeillä?
Mielestäni kyllä koska naiset pystyvät koko elämänsä ”siipeilemää” jos sinun termistöäsi käytetään.
Mikä sinusta on siipeilyä? Alulle panemisiesi jälkeläistesi kehossa kantaminen, pääasiallisena huoltaja toimiminen ja ruokkiminen sekä niiden kasvatusko? Mitä sinä teet tämän yhteiskunnan eteen muuta kuin liikutat penistä märässä reiässä ja tulet? Sitten uhriudut kun et olekaan enää ainoa passattava lapsi? Et elätä kuitenkaan mitään. Naisethan päöosin lapset elättää. Käytät naisia itsesi tyydytykseen ja lopun aikaa porsastelet omaksi hyödyksesi. Miten sinä muka et ole pelkkä loiseläjä?
Moni tuttuni ei hommaa lapsia lainkaan
Jotain konkreettisia esimerkkejä olisi kiva kuulla, niin ymmärtäisin paremmin teidän ongelmaanne? Intti nyt tietysti, mutta mitä muuta?
Aika harva poika joutuu kotona tekemään enemmän kuin tyttö.
Tosin aikanaan omalta osaltani jouduin tekemään enemmän kuin siskoni.
Meillä oli maatila ja sen lisäksi vielä muuta yritystoimintaa, ja olin mukana kaikissa töissä jo 11-12 -vuotiaasta lähtien. Yläasteikäisenä tein isäni kanssa kesäisin jo täysiä 8 h työpäiviä, usein iltaisin oli vielä erilaisia kotitöitä halkohommista nurmikonleikkuuseen. Veli oli aikaisemmin joutunut samalla tavalla hommiin.
Siskoni ei paljon ottanut kotitöihin, maatilan töihin tai yrityksen töihin osaa; hän lähinnä harrasti, kävi kielikursseilla ja hoiti omaa hevosta.
Mutta tästä on jo aikaa; olin tuon ikäinen kultaisella 90-luvulla; nykyään paikalle olisi soitettu poliisit jos naapurit ja sukulaiset olisivat nähneet, kuinka paljon töitä lapsilla teetetään.
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi et itse edistä asiaa ja kieltäydy asepalveluksesta? Aseistakieltäytyjäliitto osaa auttaa. Vai haluatko vain provoilla palstalla?
Ps. Feminismi on naisasialiike, eikä sen tehtävä ole ratkaista kaikkia miesten ongelmia myös.Mutta ne sanoo ajavansa tasa-arvoa
Feminismi ajaa tasa-arvoa. Millä tavalla itse osallistut feministisen liikkeen toimintaan ja toteutat feminismiä arjessasi? Miehet voi olla feministejä ihan samoin kuin naisetkin. Oletko sinä (jos olet mies)?
Koittakaa nyt edes päättää, mitä on feminismi. Yksi väittää yhtä, toinen toista. Täysin älyvapaata touhua näyttää olevan, kun ette tästäkään ole päässeet yksimielisyyteen.
-eri
Kai ymmärrät, että feministejä, feminismiä ja naisia on erilaisia? Ei feminismi ole mikään kiveen hakattu laki jota kaikkien naisten on pakko seurata.
Omasta mielestäni feminismi ajaa tasa-arvo miesten ja naisten välille. Siis SAMOJA oikeuksia molemmille, ei parempia oikeuksia naisille tms. Minulle miesten hyvinvointi on ihan yhtä tärkeää kuin naisten.
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai joko Suomen suurimpaan "tasa-arvo"-feministiliikkeeseen, Naisasialiitto Unioniin otetaan miehiä jäseniksi?
Palataan asiaan kun näin on. -eri
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai joko Suomen suurimpaan "tasa-arvo"-feministiliikkeeseen, Naisasialiitto Unioniin otetaan miehiä jäseniksi?
Palataan vaan! Samalla kun esim Pörssiklubille otetaan naisia jäseniksi👍
Vierailija kirjoitti:
Tästä oli juuri erinomainen esimerkki viime viikolla - Miesten päivä! Normaalisti Naisten päivänä some täyttyy katkerista miehistä, jotka peräänkuuluttavat Miesten päivää. Kun sellainen sitten oli, ainoat postaukset mitä näkyi oli niiltä samoilta aktiivisilta feministinaisilta jotka Naisten päivänä tuovat esiin tasa-arvokysymyksiä.
He toivat esille syrjäytymisvaarassa olevat miehet, korkeammat itsem*rhatilastot, isien heikommat oikeudet, armeijan ja toksisen maskuliinisuuden.
Missä kaikki ne miehet jotka sitä miesten päivää huuteli? Hiljaista näytti olevan.
Ongelma taitaa olla siinä, että on aina helpompi vastustaa jotain (Naisten päivää/oikeuksia) kun vaatia tai tuoda esille omia pointteja (Miesten päivää/oikeuksia).
Hyvät lähteet. En ole ikinä nähnyt naisten päivänä puhuttavan miesten ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palataan vaan! Samalla kun esim Pörssiklubille otetaan naisia jäseniksi👍
Onko Pörssiklubi mielestäsi tasa-arvo-järjestö?
Kannatathan myös naisten kuntosalien lopettamista?
Vierailija kirjoitti:
Jotain konkreettisia esimerkkejä olisi kiva kuulla, niin ymmärtäisin paremmin teidän ongelmaanne? Intti nyt tietysti, mutta mitä muuta?
Sanoin ongelma yksikössä. Intti on järjetön ongelma joka on ainoa tasa-arvo ongelma kirjattu lakiin eli jota valtio tukee. Toinen on tuo huoltajuuskiista mutta se on melko merkityksetön.
Mielestäni on epämiehekästä valittaa tällaisesta asiasta. Armeija, raskaat fyysiset työt, kotityöt, mies tekee kaiken turhia vetistelemättä. Avaa myös naisille ovet ja pitää kuin kukkaa kämmenellä.
Ei miehen kuulu valittaa ja nitistä kaikesta kuin ruostunut sarana.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on epämiehekästä valittaa tällaisesta asiasta. Armeija, raskaat fyysiset työt, kotityöt, mies tekee kaiken turhia vetistelemättä. Avaa myös naisille ovet ja pitää kuin kukkaa kämmenellä.
Tässä teille, jotka halusitte nähdä esimerkin miehiin kohdistuvasta epätasa-arvosta. Mieheltä vaaditaan paljon, ja miehen kuuluu olla vahva ja rohkea. Naiseltahan mitään tällaista ei vaadita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä teille, jotka halusitte nähdä esimerkin miehiin kohdistuvasta epätasa-arvosta. Mieheltä vaaditaan paljon, ja miehen kuuluu olla vahva ja rohkea. Naiseltahan mitään tällaista ei vaadita.
Tuo oli kylläkin sarkasmia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli kylläkin sarkasmia
Ei se ollut mitään sarkasmia. Minä kirjoitin sen, olen keski-ikäinen mies, ja olen oikeasti sitä mieltä.
Koska feministit kokee ne uhaksi omalle agendalleen ja vaientavat jokaisen yrityksen ottaa asioita esille. Eli sellaista "tasa-arvoa" ne femina*sit ajaa.