Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOIRAIHMISET! Mikä koira minulle?

Vierailija
11.04.2014 |

Asun yksin melko suuressa kerrostaloasunnossa, mutta vietän enemmän aikaa vahempieni maatilalla.

Kouluni alkaa vasta syksyllä, ja ajattelin tämän ajan oleva paras koiran ottoon, koska on ylimääräistä aikaa.

Koiran pitäisi olla kooltaan noin 25 - 35 kg painava.

Olla suht aktiivinen, eli jaksaa lenkkejä.

Olla ystävällinen ja reipas, mutta kuitenkin olla hiukan suojelunhaluinen, sillä pidän iltalenkeistä pimeällä järven rannalla ja asuinalueeni on hieman rauhaton. Muutaman kerran lenkillä minua on selvästi seurattu ja tunne ei ole pimeällä järvellä kovin mukava.

Myös äitini haluaisi joskus koiran kanssa mennä lenkille mutta metsässä häntä pelottaa iltahämärällä. Eli koiran ei pitäisi heiluttaa häntää jos joku raiskaaja käy päälle .. :D

Mutta päivinä kun olen kerrostalossa yötä, koira ei saisi olla mikään vartijarotukaan, koska haukkuherkkyyden poiskitkeminen ei ole sillon kovin helppoa.

Olen ajatellut novascotiannoutajaa, koska voisin harrastaa sen kanssa agilityä, ja se tykkää uida. Merenranta on vieressä :) Esimerkiksi vesipelastus kiinnostaisi.

Mutta luulen että sillä ei ole ollenkaan omistajan suojeluviettiä.

Koira saa olla ns. vaikea rotu. Minulla on aikaa, taitoa ja kokemusta :)
Kasvoin tätini luona jolla on kennel, lapsuus ja nuoruus meni koirankoulutusohjelmia katsoessa ja koirien kanssa oleilessa.

Kaverin ongelmakoirankin sain omistajan koulutuksella kiltin varman koiran :)

Mutta mikä koira minulle?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tiibetinspanielia tai jackrusselin terrieriä :)

Vierailija
2/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malinois, jos oikeasti jaksat kouluttaa ja harrastaa parin vuoden innostuksen jälkeenkin. Käy agilityynkin loistavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse murea ja lihaisa rotu.

Vierailija
4/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:28"]

Suosittelen tiibetinspanielia tai jackrusselin terrieriä :)

[/quote]

Kokoluokka hiukan väärä :) En halua pikkukoiraa..

ap

Vierailija
5/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira puree päällekarkaajaa, se on hätävarjelun liioittelua. Tiedoksesi vaan

Vierailija
6/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:30"]

Malinois, jos oikeasti jaksat kouluttaa ja harrastaa parin vuoden innostuksen jälkeenkin. Käy agilityynkin loistavasti.

[/quote]

Taitaa olla liian hiukan haukkuherkkä :/

Vierailija
7/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:36"]

Jos koira puree päällekarkaajaa, se on hätävarjelun liioittelua. Tiedoksesi vaan

[/quote]

Jos se säästää minut raiskaukselta ja pahoinpitelyltä niin ei voi mitään.

ap

Vierailija
8/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:38"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:36"]

[/quote]

ap

[/quote]

Koira tosin saa lopetustuomion.

Vierailija
9/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Staffordshirenbullterrieri ja ehdottomasti uros. Kompaktin kokoinen, mutta lihaksikas, ei harrasta räksytystä mutta suojelee omiaan. Rakastaa aktiivista elämää, pitää lähes kaikesta harrastustoiminnasta ja on luotettava. Kannattaa googlata :)

Vierailija
10/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:39"]Staffordshirenbullterrieri ja ehdottomasti uros. Kompaktin kokoinen, mutta lihaksikas, ei harrasta räksytystä mutta suojelee omiaan. Rakastaa aktiivista elämää, pitää lähes kaikesta harrastustoiminnasta ja on luotettava. Kannattaa googlata :)

[/quote]

Miksi alapeukku? :D

Vierailija
11/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labradorinnoutaja, (mieluummin metsälinjainen). Lenkkeilee, ui, pelastaa ja pelottelee raiskaajat tiehensä.

Itse en edes tykkää labbiksista, mutta sinun toiveisiisi vaikuttaisi varsin sopivalta.

Vierailija
12/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkumisen saa kyllä pienellä vaivalla karsittua helposti pois, varsinki nuilta vähä isommilta koirilta ettei tarvii koko aikaa kaikelle/kaikille räkyttää. Itellä kävi kans malinois mielessä kuhan vaa kouluttaa kunnolla. Tai miten olis joku sekarotunen? niissä on valinnan varaa ja yleisesti ottaen on terveitä ellei sit oo suunnitelmissa jotai näyttely hommaa alkaa harrastaan:D

Vierailija
13/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin/Walesin springerspanieli. Kannatta ottaa seurakoiraksi (ei metsästyskoiraksi) jalostettu yksilö. Rakastaa vettä ja pitää omistajan puolia hämärällä kadulla.

Vierailija
14/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:39"]Staffordshirenbullterrieri ja ehdottomasti uros. Kompaktin kokoinen, mutta lihaksikas, ei harrasta räksytystä mutta suojelee omiaan. Rakastaa aktiivista elämää, pitää lähes kaikesta harrastustoiminnasta ja on luotettava. Kannattaa googlata :)

[/quote]

[/quote]

Hassua tällä palstallakun pitää vielä eriksern kysellä syyt peukutuksiin.

Vierailija
15/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:38"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:36"]

[/quote]

ap

[/quote]

Koira tosin saa lopetustuomion.

[/quote]

Ei saa jos koira puree vasta kun mies on käynyt minuun kiinni

ap

Vierailija
16/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:39"]

Staffordshirenbullterrieri ja ehdottomasti uros. Kompaktin kokoinen, mutta lihaksikas, ei harrasta räksytystä mutta suojelee omiaan. Rakastaa aktiivista elämää, pitää lähes kaikesta harrastustoiminnasta ja on luotettava. Kannattaa googlata :)

[/quote]

Voisi olla sopiva rotu :)

Minulla on kyllä pieni trauma kyseisestä rodusta, sillä äitini kaveri ei osannut koiraa kouluttaa ja koira kävi päälleni kun olin lapsi

ap

Vierailija
17/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis karkeakarvainen keskikaljannoutaja?

Vierailija
18/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:39"]Staffordshirenbullterrieri ja ehdottomasti uros. Kompaktin kokoinen, mutta lihaksikas, ei harrasta räksytystä mutta suojelee omiaan. Rakastaa aktiivista elämää, pitää lähes kaikesta harrastustoiminnasta ja on luotettava. Kannattaa googlata :)

[/quote]

[/quote]

Hassua tällä palstallakun pitää vielä eriksern kysellä syyt peukutuksiin.

[/quote]

Hassua, kun kaikki eivät osaa kirjoittaa oikein.

Vierailija
19/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dalmatialainen käy hyvin kerrostaloon ja on aktiivinen koira, eli vaatii liikuntaa. Ei ole kovin haukkuherkkä. Luultavasti moni rotu puolustaa emäntää/isäntää jos joku käy kimppuun, enkä toisaalta ole koskaan kuullut, että koiranomistajan kimppuun olisi käyty.

Mulla oli aiemmin Belgianpaimenkoira ja koulutin sen olemaan hiljaa. Ja hiljaa oli. 

Vierailija
20/32 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. suursnautseri. Mutta kai sulla itselläkin on muita ideoita kuin tuo tolleri, jos kerran koiria olet pitkään harrastanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä