Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyttä ei tajua ennen kuin sen kokee itse

Vierailija
01.12.2020 |

Myönnetään, itsekin kuvittelin joskus, että työttömänä ovat lähinnä ne joita ei oikein kiinnosta opiskelu eikä työelämä eikä ole kovin suurta mielenkiintoa. En kuvitellut, että minä joka on tehnyt töitä opiskelujen ohessa koko elämäni ja opiskellut itselle ylemmän korkeakoulututkinnon olisin työttömänä.

Ensi kosketuksen työelämän ja työnhaun raadollisuuteen sain, kun viimeistelin maisterin opintojani. Olin saanut hyvää työkokemusta myös omalta alalta hyvässä harjoittelupaikassa, mutta hain monia kuukausia töitä ja ramppasin haastatteluissa, mutta minnekään ei valittu. Lopulta päädyin hakemaan ei oman alan töitä ja sain määräajaksi töitä. Jouduin muuttamaan tuon ei oman alan ja maisterin työtä huomattavasti alemman työn takia. Lopulta vihasin tuota asiakaspalvelu työtä, mutta kärvistelin määräajan loppuun, kun olin vielä vastaanottanut uuden määräaikaisen sopimuksen.

Nyt olen taas tilanteessa jossa olen hakenut töitä kohta 3 kk tuloksetta. Haastatteluihin olen päässyt, mutta aina joku on mennyt ohi, jolla on enemmän juuri oikeaa työkokemusta.

Enää en todellakaan kuvittele, että työnsaanti olisi työhalusta tai edes ahkeruudesta kiinni. Itselle opiskelu ja työ on aina ollut tärkeää, joten siihen olen elämässä panostanut. Silti tulos voi olla tämä eli työttömyys.

Kommentit (4199)

Vierailija
4121/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion velka yletön lainanotto tulee vaikuttamaan ihan kaikkeen.Sosiaaliturvaa tullaan rajusti leikkaamaan. Se on lopulta pakko rahaa ei ole velkaa ei lopulta enää saada. 

Köyhiltä leikkaaminen nostaa pahoinvointia; sairastelua ja rikollisuutta.

Rikkaiden verottaminen pahimmillaan ajaa muutaman mulkvistin muuttamaan espanjaan ja me työntekijät jäämme tänne keskenään jakamaan työmme tuotot.

Eli kun homman ottaa haltuun vastuuntuntoinen hallitus joka osaa käyttää taskulaskinta niin valtion velkaantuminen saadaan kuriin ilman että lyötyjä tarvii lyödä lainkaan.

Vierailija
4122/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin hallitus ei ole työmarkkina neuvottelija eikä osapuoli. Hallitus tekee ohjelman eduskunta sitten äänestää kulloustakin lakiesitystä. Yhtä vähän kuin työnantajat tai työntekijöiden liitot ei voi kävellä hallituksen yli. Viimeinen sana on hallituksen ja eduskunnan käsissä. Näin tämä toimii. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4123/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta olipa se kapitalismi tai mikä tahansa ei ole vastuussa yksilön omasta toiminnasta. Itse pystyy vaikuttamaan aika moneen työhön /ammattiin koulutukseen. Meillä kaikilla on mahdollisuus edetä uralla opiskella. Kysymys on omasta tahdosta.Elamassa tulee kuraa naamalle tuleen ei voi jäädä makaamaan. Ei voi vain heittää pyyhettä kehään tietysti voi mutta lopputulos ei varmasti ilahduta. Omaa ahkeruutta, yritteliäisyyttä. Taatusti onnistuu. Mikään ei tule valmiina lahjaksi. 

Holhousyhteiskunta on luonut kasvateilleen sellaisen käsityksen, että vaikka oikein pahasti ryssii, niin kyllä joku aina ne palat sitten korjaa. Jos ei pysty itse maksamaan, niin jonkun muun pitää maksaa ja järjestellä. 

Vaikka hyvinvointivaltio on ihan kaunis ajatus, niin se pahimmillaan tekee ihmisistä tyhmiä ja avuttomia. Toki en pidä hyvänä sellaista ajatusta, e

No miksi ne ihmiset jotka elävät tuollaisessa yhteiskunnassa haluavat sieltä Suomeen ja muihin länsimaihin?

Vierailija
4124/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaikki maksaa veroja niin rikkaat kuin köyhät ja siltä väliltä. Rikkaat maksaa eniten kun tulot on suuret. Pienituloiset maksaa vähiten. Suomen kansasta on n 10 % varakkaita. Joten eipä taida riittää tän maan ylläpitoon 

Vierailija
4125/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut päivääkään elämässäni työtön. Samassa työpaikassa olen ollut koko ajan koulusta valmistautumisesta saakka, nyt jo 20 vuotta. Päivääkään ei kulu etten haaveilisi työttömyydestä ja uuden työpaikan hausta. En ole koskaan kokenut vapautta vaan ollut "kultaisessa" häkissäni koko työurani.

Vierailija
4126/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelottele; maailma on aina pyörinyt "haamu" eli velkarahalla. Mitä osakkeet ovat? Kaikella kansalla on velkaa. Sitä käytiin ja velkaannuttiiin joskus jopa oravan-nahoilla. Ja huom. en ole vassari!!!

Vierailija
4127/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin yrittäjänä - 80 - 90 - 2000 luvuilla yrittämisen perusteet ei ole muuttuneet.90-luku oli varsin haastava laman takia. Joka sen läpi pääsi ilman konkurssia oli suoranainen ihme. On turha lässyttää kun ei ole kokemusta. 

Sinähän tässä lässytät ajasta, jota ei enää ole olemassa, ketjussa, jossa ei ole kysymys sinun yrittäjyysmuistoistasi.

Mikä sinut saa uskomaan, että sinä olet täällä ainoa, jolla on kokemusta yrittäjyydestä? Sinä nimittäin näytät olevan ainoa, joka siitä tuntee vain tosi pienen siivun, eikä sitäkään muista kunnolla.

Vierailija
4128/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut päivääkään elämässäni työtön. Samassa työpaikassa olen ollut koko ajan koulusta valmistautumisesta saakka, nyt jo 20 vuotta. Päivääkään ei kulu etten haaveilisi työttömyydestä ja uuden työpaikan hausta. En ole koskaan kokenut vapautta vaan ollut "kultaisessa" häkissäni koko työurani.

Mikä sinua estää irtisanoutumasta vaikka heti tänään?

Vierailija
4129/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holhousyhteiskunta tekee ihmisiusta passiivisia. Sekä syyttely miksi yhteiskunta ei tee sitä eikä tätä. Mutta kun yhteiskunnan velvollisuus ei ole tehdä ihan kaikkea. Niinkuin nyt hallitusta yritetään vetää työmarkkina osapuoleksi. Kun se ei nyt vaan ole hallitukselle kuuluva asia. Sovittelijaa käytetään mutta ei pääministeri tai presidentti ei kuulu heidän tehtäviinsä 

Vierailija
4130/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta olipa se kapitalismi tai mikä tahansa ei ole vastuussa yksilön omasta toiminnasta. Itse pystyy vaikuttamaan aika moneen työhön /ammattiin koulutukseen. Meillä kaikilla on mahdollisuus edetä uralla opiskella. Kysymys on omasta tahdosta.Elamassa tulee kuraa naamalle tuleen ei voi jäädä makaamaan. Ei voi vain heittää pyyhettä kehään tietysti voi mutta lopputulos ei varmasti ilahduta. Omaa ahkeruutta, yritteliäisyyttä. Taatusti onnistuu. Mikään ei tule valmiina lahjaksi. 

Holhousyhteiskunta on luonut kasvateilleen sellaisen käsityksen, että vaikka oikein pahasti ryssii, niin kyllä joku aina ne palat sitten korjaa. Jos ei pysty itse maksamaan, niin jonkun muun pitää maksaa ja järjestellä. 

Vaikka hyvinvointivaltio on ihan kaunis ajatus, niin se pahimmillaan tekee ihmisistä tyhmiä ja avu

Sillähän ei ole mitään asiayhteyttä heidän vanhustenhoitoon vaan muihin levottomuuksiin (esim. sota). Helpompi ottaa kantaa jos kerrot mihin maihin tarkalleen viittaat.

Vierailija
4131/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaja joka irvailee että olet joskus ollut yrittäjä tuskin muistat aikaa. Vittuilulla jota harrastat se tuntuu olevan ainut asia jota osaat tehdä.Kaksi vuotta sitten myin yritykseni. En ole muistisairas joten jos ei ole oikeata asiaa pidä urpo turpas kiinni 

Vierailija
4132/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kateus vie kalatkin vedestä. Minua ei paskaakaan heivaa jonkun urpon. jutut. Jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla ottaa. Nautin ihanista eläkepäivistä milloin missäkin. Olen sen ansainnut. 

Vierailija
4133/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion velka yletön lainanotto tulee vaikuttamaan ihan kaikkeen.Sosiaaliturvaa tullaan rajusti leikkaamaan. Se on lopulta pakko rahaa ei ole velkaa ei lopulta enää saada. 

Köyhiltä leikkaaminen nostaa pahoinvointia; sairastelua ja rikollisuutta.

Rikkaiden verottaminen pahimmillaan ajaa muutaman mulkvistin muuttamaan espanjaan ja me työntekijät jäämme tänne keskenään jakamaan työmme tuotot.

Eli kun homman ottaa haltuun vastuuntuntoinen hallitus joka osaa käyttää taskulaskinta niin valtion velkaantuminen saadaan kuriin ilman että lyötyjä tarvii lyödä lainkaan.

Rikkaiden verottaminen tekee vähän muutakin kuin ajaa "muutaman mulkvistin" Espanjaan. Myöskään isot kansainväliset yritykset eivät investoi maahan, jossa on korkea veroaste. 

Se tasapaino pitää löytää siitä, että ollaan tarpeeksi houkuttelevia sekä omille korkeasti koulutetuille henkilöille ja tuottaville yrityksille että kansainvälisille sijoittajille, työntekijöille ja yrityksille. On toki kaunis ajatus, että priorisoidaan köyhät ja työttömät, mutta valtion kansantaloudelle on elinehto, että sitä rahaa tulee jostakin. On älyllisesti laiskaa kuvitella, että "rikkaiden paapominen" on vain jotakin herrakerho keskinäistä p*rseennuolentaa ja on todella lyhytnäköistä edes lyhytaikaisesti nostaa suuryritysten ja hyvätuloisten verotusta, koska kun ne lähtevät, niin niitä ei saa enää takaisin. 

Vierailija
4134/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja joka irvailee että olet joskus ollut yrittäjä tuskin muistat aikaa. Vittuilulla jota harrastat se tuntuu olevan ainut asia jota osaat tehdä.Kaksi vuotta sitten myin yritykseni. En ole muistisairas joten jos ei ole oikeata asiaa pidä urpo turpas kiinni

Taidat tosiaan ollakin dementoitumassa. Kirjoitat nimittäin ihan holtittomasti, et ymmärrä lukemaasi, et tajua olevasi väärässä paikassa, et ymmärrä palstan toimintaperiaatetta ja sinulla näkyy olevan vihanhallintaongelmaakin.

Et ole myynyt yritystäsi, koska et ole koskaan edes ollut yrittäjä. Jossain tuotantolaitoksen nurkassa olet hoitanut omaa tehtävääsi neljäkymmentäviisi vuotta ja jupissut itseksesi siitä, että kyllä olisit yrittäjänä pärjännyt, jos olisit vain kokeillut. Olet puhunut itsesi nyt pussiin monta kertaa, ja valehtelusi näkyy kaikille muille paitsi itsellesi. Mutta parempihan sinun täällä on kitistä ja jaaritella kuin siellä omassa naapuristossa, jossa nauravat ihan fyysisesti päin naamaa. Siellä tiedetään jo vanhastaan, että rehvasteleva reppana sinä vain olet.

Vierailija
4135/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ne ihmiset jotka elävät tuollaisessa yhteiskunnassa haluavat sieltä Suomeen ja muihin länsimaihin?

Ne ovat suomalaiset, jotka pyrkivät Amerikkaan. Toiseen suuntaan kovin vähän liikettä.

Vierailija
4136/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kateus vie kalatkin vedestä. Minua ei paskaakaan heivaa jonkun urpon. jutut. Jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla ottaa. Nautin ihanista eläkepäivistä milloin missäkin. Olen sen ansainnut. 

Kuten keskustelupalstalla pitkin päivää itkemässä siitä, että kukaan ei ota sinua tosissaan. :)

Vierailija
4137/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta on lyhyt työura. Hyvin ehdit vielä olla työttömänä. Työttömäksi on jäänyt ihmisiä, joilla on ollut 40 vuotta katkeamatonta työuraa. Mutta jos vain haaveilet uuden työpaikan hausta, vaikutat aika saamattomalta. Ne jotka ei tykkää työstään ja ovat ahkeria, kyllä etsivät sitä työtä myös. 

Vierailija
4138/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäädään kaikki himaan on niiiin paljo helpompaa

Vierailija
4139/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittajalle joka vain vittuilee tiedoksi. Olen ollut menestyvä yrittäjä En tarvitse jonkun surkean idiootin hyväksyntää Pärjään omillani en tarvitse yhteiskunnan sosiaalitukia. Sehän tätä idioottia vituttaakin kun ei ole sitä  rahaa. Olen onnekas kun voin elää ihan miten halua. Se kateus se kateus..... 

Vierailija
4140/4199 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittajalle joka vain vittuilee tiedoksi. Olen ollut menestyvä yrittäjä En tarvitse jonkun surkean idiootin hyväksyntää Pärjään omillani en tarvitse yhteiskunnan sosiaalitukia. Sehän tätä idioottia vituttaakin kun ei ole sitä  rahaa. Olen onnekas kun voin elää ihan miten halua. Se kateus se kateus..... 

Selitä selitä. Tuolla ulosannilla et ole osannut täyttää edes kahvihuoneen pullatilausta ruutupaperille, saati sitten firmaa. 😄