Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyttä ei tajua ennen kuin sen kokee itse

Vierailija
01.12.2020 |

Myönnetään, itsekin kuvittelin joskus, että työttömänä ovat lähinnä ne joita ei oikein kiinnosta opiskelu eikä työelämä eikä ole kovin suurta mielenkiintoa. En kuvitellut, että minä joka on tehnyt töitä opiskelujen ohessa koko elämäni ja opiskellut itselle ylemmän korkeakoulututkinnon olisin työttömänä.

Ensi kosketuksen työelämän ja työnhaun raadollisuuteen sain, kun viimeistelin maisterin opintojani. Olin saanut hyvää työkokemusta myös omalta alalta hyvässä harjoittelupaikassa, mutta hain monia kuukausia töitä ja ramppasin haastatteluissa, mutta minnekään ei valittu. Lopulta päädyin hakemaan ei oman alan töitä ja sain määräajaksi töitä. Jouduin muuttamaan tuon ei oman alan ja maisterin työtä huomattavasti alemman työn takia. Lopulta vihasin tuota asiakaspalvelu työtä, mutta kärvistelin määräajan loppuun, kun olin vielä vastaanottanut uuden määräaikaisen sopimuksen.

Nyt olen taas tilanteessa jossa olen hakenut töitä kohta 3 kk tuloksetta. Haastatteluihin olen päässyt, mutta aina joku on mennyt ohi, jolla on enemmän juuri oikeaa työkokemusta.

Enää en todellakaan kuvittele, että työnsaanti olisi työhalusta tai edes ahkeruudesta kiinni. Itselle opiskelu ja työ on aina ollut tärkeää, joten siihen olen elämässä panostanut. Silti tulos voi olla tämä eli työttömyys.

Kommentit (4199)

Vierailija
4021/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on työvoimapula ja porukat ulisee ettei ole töitä 🤔

Vierailija
4022/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyttä ei todellisuudessa ole !

Se kaikki propakointi työttömyydestä on kommunistien, muiden punikkien ja viherhinttareiden salaliittoa nousevan Persu-Suur-Suomen syntymisen estämiseksi ja paratiisin saapumisen torjumiseksi.

Kirottuja olkoot nuo väärintekijät, valehtelijat, LAKKOILIJAT, ja rähinöittijät !

Ja kaikki "konkurssitkin" ovat em. kanaljojen työmailla harjoittamien desanttitoimien seurausta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4023/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jäin työttömäksi "lusin" ansiosidonnaisen ja sen jälkeen olen tehnyt vaikka mitä kuten esim. ollut hampurilaisravintolassa, hoitanut lapsia, ulkoiluttanut vanhuksia ja vammaisia, siivonnut, pessyt ikkunoita, leikannut nurmikkoa, täyttänyt kaupan hyllyjä jne. Muutama vuosi näin ja sitten pääsen eläkkeelle. Haluan tehdä töitä jotta mieli pysyy virkeänä enkä unohdu nojatuoliin. 

Lienet siis jo lähellä eläkeikää? Kuinka monta vuotta olet nyt tehnyt "vaikka mitä"? Jos olet vielä ikääntyneenäkin päässyt hampurilaisravintolaan töihin, niin mihin ja millä paikkakunnalla? Hesburgerin Heikki Salmela kun joku vuosi takaperin itki työvoimapulaansa niin minäkin hellyin hakemaan, mutta eipä tuosta ole mitään sen koommin kuulunut. 

Vierailija
4024/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei tarvitse, hoitaa vanhuksia syynä se ettei voi siksi ottaa töitä vastaan.

Mitä ihmettä tuo tarkoittaa?

Tarkoitatko, ettei ole hyvä syy olla ottamatta työtä vastaan se, että pitää hoitaa omia vanhoja vanhempiaan tai vaikka appivanhempia?

Vierailija
4025/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heses avoinna nyt 38 työpaikkaa

Vierailija
4026/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja arvaa paljonko on hakijoita. 

Vihje: Niitä on moninkertaisesti tuo hakijamäärä.

Vierailija
4027/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja arvaa paljonko on hakijoita. 

Vihje: Niitä on moninkertaisesti tuo hakijamäärä.

Mäkkärillä on vielä enemmän paikkoi. Ainahan sen työpaikan joku saa joten ole sinä se onnellinen. 

Vierailija
4028/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jäin työttömäksi "lusin" ansiosidonnaisen ja sen jälkeen olen tehnyt vaikka mitä kuten esim. ollut hampurilaisravintolassa, hoitanut lapsia, ulkoiluttanut vanhuksia ja vammaisia, siivonnut, pessyt ikkunoita, leikannut nurmikkoa, täyttänyt kaupan hyllyjä jne. Muutama vuosi näin ja sitten pääsen eläkkeelle. Haluan tehdä töitä jotta mieli pysyy virkeänä enkä unohdu nojatuoliin. 

Miksi vetelehdit ansiosidonnaisella eli muiden rahoilla 400-500 päivää, kun olisit voinut mennä heti töihin?

Vierailija
4029/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vetelehdit ansiosidonnaisella eli muiden rahoilla 400-500 päivää, kun olisit voinut mennä heti töihin?

Toihin ei vain menna. Toihin haetaan, ja jos lykastaa, paasee haastatteluihin, jonka jalkeen paasee testeihin, jonka jalkeen ehka, ehka, voi saada paikan.

Mulla myos maisterintutkinto, tyokokemusta, kielitaitoa, edellisten tyonantajien suosituskirjeet - ei vaan toita irtoa, ei edes ruokakaupasta tai postista lajittelijana, kun on

a) liikaa koulutusta

b) liikaa kokemusta ulkomailta

c) liikaa ikaa (40+)

Vierailija
4030/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on työvoimapula ja porukat ulisee ettei ole töitä 🤔

Tammikuussa meillä on Suomessa ollut 291 100 työtöntä ja 134 000 avointa työpaikkaa. Meillä ei todellakaan ole työvoimapulaa. Jokaista "paskahommaa" kohden on satoja epätoivoisia hakijoita. Samalla meillä on töitä, joihin vaaditaan ihan naurettava määrä koulutusta vaikka sen osaisi apinakin tehdä.

Vierailija
4031/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toihin ei vain menna. Toihin haetaan, ja jos lykastaa, paasee haastatteluihin, jonka jalkeen paasee testeihin, jonka jalkeen ehka, ehka, voi saada paikan.

Mulla myos maisterintutkinto, tyokokemusta, kielitaitoa, edellisten tyonantajien suosituskirjeet - ei vaan toita irtoa, ei edes ruokakaupasta tai postista lajitt

Tuo ylempänä kirjoittanut kertoo ensin "lusineensa" ansiosidonnaisen ja ryhtyneensä sitten tekemään kaikenlaista sekalaista, jottei unohdu nojatuoliin. Miten ne sekalaiset ja virkistävät työt löytyivät vasta ansiosidonnaisen jälkeen?

Vierailija
4032/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajana sanon, omat kokemukseni työntekijöistä. Hyviä työntekijöitä on lähes mahdoton saada. Hyvällä tarkoitan ihan perusasioita. Töihin tuloajat, sairaslomat, ottaa vastuu työstään. Valitettavasti, tilanne on tämä. Aamulla tullaan myöhässä, milloin on mikäkin syy. Vastuuta omista tekemisistä ei oteta. Viime kesänä, tuli toivomuksia viikonloppu vapaista, kyseisena viikonloppuna oli festarit. Kerroin työntekijöille, että en pysty järjestämään kaikille sitä vapaaksi. Muuten putiikki ei olisi auki lainkaan. Tämä herätti närää, miksi minä en saa vapaata. Festari viikonlopun perjantai aamuna, alkoi ilmoitusten suma. Porukka  joiden piti olla töissä oli iskenyt vatsatauti. Näitä henkilöitä oli 6 työntekijää. En uskonut alkuunkaan näitä juttuja. Sain, tietoa jälkeen päin näiden henkilöiden olleen festareilla. Onneksi henkilökunnassani, on hyviä työntekijöitä joihin voin luottaa. Valitsen nykyisin tarkkaan, kenet otan työhön. Nämä festareiden kiertäjät ei kuulu enää porukkaan. 

Vierailija
4033/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on tarina, osa nuorista on fiksuja hoitaa työnsä. Sitten on nää, jotka kuvittelevat että palkka, tulee tekemättä mitään. Sitten on ikuiset, saikuttajat. Paras on, kun tuli haava sormeen.Homma ois hoitunut, ilman lääkäriä työntekijä lähti heti työterveyteen. Haava puhdistettiin  ja laitettiin laastari. Sen loppupäivän työntekijä sai vapaaksi. Seuraavana aamuna oli tultava töihin. (kaikesta yritataan saada saikkua) työterveyslääkärit ovat tämän huomanneet. 

Vierailija
4034/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on liuta, syitä miksi jotkut ei saa töitä. Työnantajana, olen ollut usean kohdalla yhteydessä aikaisempaan työnantajaan.Sielta saadut, tiedot työntekijästä ovat olleet avaintekijänä, työntekijän palkkauksessa. Hyvät saa töitä ne joita ei työnteko kiinnosta jää ilman. 

Vierailija
4035/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni ikä 28 v lukio sekä ammattikorkeakoulu käyty. Teki opiskelujen ohessa töitä mitä sattui saamaan. Kioski myyjä, kaupan kassa, siivoja, ravintolan tarjoilija. Rahoitti, näillä töillä opintonsa. (ei opintolainaa) valmistui sai heti työpaikan. Teki töitä,ja piti työstään. Sitten avautui, mahdollisuus parempaan. Haki ja sai valtion viran. Ahkera pärjää, se myöskin huomataan. 

Vierailija
4036/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pitkään työtön, mitä sinne cv laittaa. Tyhjää täynnä, eipä varmaan työnantajia kiinnosta 

Vierailija
4037/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemätöntä työtä riittää kaupantyot, siivous, ravintola-ala hoitotyö, kausityot. Kesä saapuu, kesäduunit  on jo tarjolla. Aina valitetaan, että hakijoita on paljon. Jos ei hae, ei töitä todellakaan saa. Itse, hain töitä ja sain. Osa-aikaista tosin, mutta on mahdollista tehdä lisätunteja, teen työtä,jos osuu sopiva kohdalle, haen kokoaikaista työtä.Ala ei ole se, mihin olen koulutuksen saanut. Mutta en, valikoi, nyt teen tätä. 

Vierailija
4038/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen lähellä eläkeikää, jäin työttömäksi, olin ansiosidonnaisella, muutaman vuoden olen tehnyt erilaisia hommeleita, enkä tietenkään paljasta paikkakuntaa.

Miksikö lusin ansiosidonnaisen? Halusin! Kova pala joutua iäkkäähkönä ihmisenä työttömäksi. Olin koko elämäni tehnyt töitä koulujen jälkeen ja maksanut naukumatta veroni ja velkani. Ajattelin, että olen oikeutettu vähän huokasemaan ennen kuin saan elämäni taas järjestykseen, eikä työkkäristäkään minulle annettu kuin lämmintä kättä. Aika aikansa kutakin, eikä minusta ole laiskottelemaan joten teen töitä aina kun niitä on tarjolla. Oma-aloitteisuus kannattaa kun töitä etsii. 

Vierailija
4039/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja kyllä huomaa ketä työ kiinnostaa ketä taas ei. Henkilö, joka on ahkera, yritteliäs, luotettava, hoitaa työnsä, on varmasti kysyntää. Omalla toiminnalla, on valtava merkitys. 

Vierailija
4040/4199 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkkuhirviö tuuttasi kuusi kommenttia peräjälkeen. Tällä kertaa hän esittää työnantajaa, ei enää sitä Työn Sankaria, joka tekee töitä vuodesta toiseen talvisin Lapissa tarjoilijana ja kesäisin Närpiön vihannestarhoilla. Nyt ei tainnut tulla mainintaa akateemisesta koulutuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän