Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyttä ei tajua ennen kuin sen kokee itse

Vierailija
01.12.2020 |

Myönnetään, itsekin kuvittelin joskus, että työttömänä ovat lähinnä ne joita ei oikein kiinnosta opiskelu eikä työelämä eikä ole kovin suurta mielenkiintoa. En kuvitellut, että minä joka on tehnyt töitä opiskelujen ohessa koko elämäni ja opiskellut itselle ylemmän korkeakoulututkinnon olisin työttömänä.

Ensi kosketuksen työelämän ja työnhaun raadollisuuteen sain, kun viimeistelin maisterin opintojani. Olin saanut hyvää työkokemusta myös omalta alalta hyvässä harjoittelupaikassa, mutta hain monia kuukausia töitä ja ramppasin haastatteluissa, mutta minnekään ei valittu. Lopulta päädyin hakemaan ei oman alan töitä ja sain määräajaksi töitä. Jouduin muuttamaan tuon ei oman alan ja maisterin työtä huomattavasti alemman työn takia. Lopulta vihasin tuota asiakaspalvelu työtä, mutta kärvistelin määräajan loppuun, kun olin vielä vastaanottanut uuden määräaikaisen sopimuksen.

Nyt olen taas tilanteessa jossa olen hakenut töitä kohta 3 kk tuloksetta. Haastatteluihin olen päässyt, mutta aina joku on mennyt ohi, jolla on enemmän juuri oikeaa työkokemusta.

Enää en todellakaan kuvittele, että työnsaanti olisi työhalusta tai edes ahkeruudesta kiinni. Itselle opiskelu ja työ on aina ollut tärkeää, joten siihen olen elämässä panostanut. Silti tulos voi olla tämä eli työttömyys.

Kommentit (4199)

Vierailija
3501/4199 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta on.

Itse tein töitä 43 vuotta yhteen putkeen ennen eläköitymistäni.

Olen seurannut läheltä sekä nuorten että yli 50-vuotiaiden ahdistusta, kun työsuhde on päättynyt.

6 kuukautta on mennyt aina ennen uudelleen työllistymistä.

Viikko kannattaisi vain levätä ja putsata sekä oma pää että edellisen työpaikan henkiset lastit.

Sitten kannattaa pohtia, millaisen työn haluaisin, mitkä ovat vahvuuteni ja mitä osaamista haluaisin kehittää ja mistä tätä on saatavilla, ja hakeutua vaikkapa avoimen yliopiston verkkokurssille. Sitten kannattaa tehdä muutama hakemusversio plus CV-versioita. Työkkärin asiantuntijan kanssa sopisin yhteistyötavasta. Ja ottaisin yhteyttä pariin luotettavaan esimieheen/kollegaan, jotka suosittelisivat tarvittaessa.

Sitten vain hakuja, terveellistä ruokaa, liikuntaa ja vaatehuoltoa ja ulkoisesta habituksesta huolehtimista. Ei kannata toitottaa julkisesti potkuista, koska juorut loukkaavat.

Joka päivä pitäisi huolehtia ettei pääse masentumaan. Yleensä sitten käy hyvä tuuri. Tsemppiä.

Jos olit julkisella sektorilla 43-v tai paperiliitossa, en arvosta kommenttiasi pätkääkään. Yli päätään et tiedä työttömyydestä ja nykyelämästä tarpeeksi.

Vai että oikein työkkärin asiantuntijan kanssa? Onko kokemusta siitä "asiantuntijuudesta"?

Kaikkea sitä...

Vierailija
3502/4199 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömät ole mitään massaa jossa jokainen on toistensa kopio että turha yleistää että kaikki meistä on vetämättömiä ja aikaansaamattomia. Kaikki meistä ei todellakaan tarvitse mitään työkokeilua päivärytmin löytämiseksi että ihan vaan tiedoksi epäilijöille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3503/4199 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerta se työttömyys on niin h*elvetinmoinen mörkö työnantajalle niin tarkistaako ne mistään jos lomakkeessa sanoo opiskelevansa vai onko se heille aivan sama kun tieto kerran hakemuksessa lukee? 

iha oikeesti tässä miettii jo huijaamista tolta kannalta kun kerta muuten ei pääse mihinkään. 

Vierailija
3504/4199 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas se hetki kun on tosi paha mieli ihan vaan siksi ettei ole työpaikkaa ja kouluunkaan kun ei noin vain mennä. 

Ihan jokaikinen ala mitä kiinnostaisi opiskella vaatii joko alan työpaikan (mistä sellaisen pieraisee kun ei saa sitä palkallistakaan eikä kaikkialle vain kävellä sisälle kysymään) tai sitten monien ja taas monien hakijoiden "päihittämistä" pääsykokeissa.

Itkettää, masentaa ja koko olemassa olo tuntuu juuri nyt niin totaalisen turhalta. 

Vierailija
3505/4199 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on taas se hetki kun on tosi paha mieli ihan vaan siksi ettei ole työpaikkaa ja kouluunkaan kun ei noin vain mennä. 

Ihan jokaikinen ala mitä kiinnostaisi opiskella vaatii joko alan työpaikan (mistä sellaisen pieraisee kun ei saa sitä palkallistakaan eikä kaikkialle vain kävellä sisälle kysymään) tai sitten monien ja taas monien hakijoiden "päihittämistä" pääsykokeissa.

Itkettää, masentaa ja koko olemassa olo tuntuu juuri nyt niin totaalisen turhalta. 

Ei jokaiseen koulutukseen vaadita työpaikkaa, esimerkiksi jos hakee omaehtoiseen koulutukseen niin siellä ei ainakaan vaadita työpaikkaa. Tämä siis Turussa, voi olla että jossain muussa kaupungissa on eri käytäntö. Mä en oo kyl kertaakaan eläissäni vielä törmännyt moiseen. Ainut mikä pitää hankkia itse on työssäoppimis paikka näyttöjä varten. En oo varma puhutko nyt ammattikorkeesta, sielläkin voi olla eri käytäntö kuin amiksessa.

Vierailija
3506/4199 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten työtön eroaa lottovoittajan elämästä, molemmat istuu kaikki päivät baarissa ja juo kaljaa

Vierailija
3507/4199 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu, että oli virhe palata töihin, rahaakin jää nyt töissä ripaus vähemmän ja joka päivä jonkin verran harmittaa, työttömänä oli mukavaa, kun sai rauhassa tehdä omia töitä.

Vierailija
3508/4199 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tästäkin näkökulmasta on juttua:

Työnantajalla on nyt tuumauksen paikka: hakeako superihmistä vai kelpaisiko ihan tavallinen osaaja?

Pula osaajista työmarkkinoilla kiihtyy ja yritysten rekrytointivaikeudet näyttävät lisääntyvän. Joskus syynä voivat olla epärealistiset vaatimukset haettavan henkilön osaamisesta.

Oletko alasi ammattilainen koulutuksen ja työkokemuksen kautta? Oletko myös ahkera, iloinen, hymyilevä ja sinulla on erinomaiset yhteistyö- ja tiimitaidot? Osaatko hyvin englantia?

Jos vastasit kaikkiin kysymyksiin myöntävästi, sinulla voisi olla mahdollisuus saada muutaman kuukauden kesätyö apulaisena kahvilassa.

---

Porin työllisyyspäällikkö Jenni Ketonen muistuttaa myös siitä, että työhaastattelu ei välttämättä kerro, millaisen panoksen ihminen työtehtävässä voisi antaa.

Kaikki eivät osaa haastattelutilanteessa markkinoida itseään parhaalla mahdollisella tavalla.

Se ei kuitenkaan kerro välttämättä yhtään siitä, miten henkilö pärjäisi tarjolla olevassa työssä. Ehkä tämäkin on yksi sellainen asia, jonka yli työnantajan pitäisi nähdä ja ottaa joskus hallittuja riskejä työntekijän palkkaamisessa.

https://yle.fi/uutiset/3-12450877

Vierailija
3509/4199 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työttömänä 2 vuotta pisimmässä putkessa. Muutamia 2-4kk jaksoja sen lisäksi. Oma työttömyyteni johtui täysin itsestäni. Join viinaa ja käytin huumeita. Hommasin 30k velkaa pikavipeillä, osamaksuilla jne.

Nyt velat maksettu ja elämässä pyyhkii hyvin.

Kaikki tässä 10 vuoden sisällä tapahtunutta.

En ymmärrä mistä puhutte täällä foorumilla kun aihe on työttömyys. Olen aina päässyt töihin parin viikon sisään siitä, kun alkanut laittaa hakemuksia. Olen ollut useammassa työpaikassa. Tehnyt rakennushommia, siivoushommia, maalaushommia, muuttohommia, kävin vastikään ammattikoulun ja sain heti töitä alalta.

En ole kuullut tällaisia "400 hakemusta ja ei yhtään kutsua haastatteluun" juttuja missään muualla, kuin täällä ja iltalehden keskustelufoorumilla. Jopa osa vanhoista tutuista sekoilupiireistä on nykyään töissä ja heillä on useampien vuosien reikiä cv.ssä.

Ei ole tarkoitus aukoa päätä tai mitään, mutta tuntuu että täällä on joku "työttömien kupla", jossa työttömät toistaa toisilleen että niitä työpaikkoja ei ole ja siksi ei vaivauduta edes yrittämään.

Onpa tooosi kiva lukea tuollaista, kun itse on elänyt kunnolla, opiskellut kunnolla, muuttanut töiden perässä ja työttömänä jäänyt valitsematta työpaikkoihin, joissa hakijoita oli 100-300. Onneksi sain työn, muutaman kuukauden määräaikaisen pätkän, johon oli vain 37 hakijaa. Oli ihan uskomaton tuuri, kun pätkää jatkettiin ja jatkettiin ja lopulta vakinaistettiin.

Työnantajat ei muuten tykkää, jos hakija on ylikoulutettu tehtävään. Siinä saa vakuuttaa korvat heiluen, että tämä on just sitä mitä haluan tehdä vaikka kumpikin tietää, että haussa on koko ajan oman alan töitä. Eikä se haastattelija uskokaan.

Ehkä suuri syy, miksi sain töitä oli se, että hain töihin jotka eivät vaatineet juuri mitään kokemusta tai koulutusta.

Voi olla erilaista jos on insinööri ja mainitsee sen kun hakee kantamaan hiekkasäkkejä rakennustyömaalle.

En ole myöskään koskaan hakenut työpaikkaan, jossa minulle kerrottaisiin hakijamäärää tai olisi useampi työhaastattelukierros.

Nyt ammattikoulun jälkeen hain tosiaan yhteen keskisuureen perheyritykseen ja haastattelun jälkeen kirjoitettiin työsopimus suoraan.

Olen kyllä aika ollut hyvä ihmisten kanssa. Tulen toimeen kaikenlaisten tyyppien kanssa ja löydän aina jotain mistä keskustella, vaikka en edes pitäisi henkilöstä.

Miksiköhän tuo minun aikaisempi viesti poistettiin?

Yritin nimen omaan painottaa, että en tullut aukomaan päätäni, vaan kertomaan oman kokemukseni asiasta. Ei sisältänyt mielestäni mitään loukkaavaa.

Kuten sanoin aiemmassakin viestissä, jotkut ovat onnekkaita ja saa heti työpaikam ensiyrityksellä ja jotkut ei edes tuhansien hakemusten jälkeen. Itse haen usein duunaripaikkoihin hommiin mihin ei vaadita mitään koulutusta ja kokemusta mutta en pääse edes haastatteluun. Mulla on merkonomin tutkinto ja sillä en ole työllistynyt 25 kuukauteen. Ainut paikka mihin mut otetaan avosylin vastaan on kuntoutettaville tarkoitettu palkkatukityö, olen siellä helvetin ahkera ja tunnollinen ja saan paljon kiitosta erittäin hyvin tehdystä työstä, täältä myös suosittelija. Sitten kun haen vakituista duunia niin ei tipu. Fyysinen työ ei haittaa, olen tottunut sellaseen. Osaan tehdä hyllytykset, keräilyt, pakkaukset, muovitukset ja lähettää eteenpäin. Osaan tehdä korkki ja parkettimalli puntteja ja tauluja. Osaan käyttää tehdasporaa, niittipistoolia, prässiä, akkuporakonetta, erilaisia mittoja ja vaakoja, osaan laskea kuutiotilavuudet, pientyökalut on tuttuja ja erilaiset sahat, osaan muovittaa haastavia trukkilavoja. Mulla on myös hyvät atk-taidot harrastuksen puolelta, olen ohjelmoinut ja koodannut, editoinut sovelluksia ja käyttöjärjestelmiä.

No niin, voisitko kertoa mistä saisin vakituisen työpaikan? En ole löytänyt 13 vuoteen.

No jos fyysinen työ ei pelota, niin hae vaikka purkufirmaan. Alalla on usein työtä tarjolla, kun ovi käy aika tiuhaan firmoissa fyysisyyden takia.

Jos haluat jotain rennompaa, niin citymarkettiin keräämään ostoksia kotiinkuljetusta varten.

Eräs punaisia muuttoautoja omistava yritys haki vastikään paljon lisää muuttomiehiä, kun alalta poistui toinen iso yrittäjä.

Mihinkään näihin ei vaadita työkokemusta.

Tuo 13 vuoden aukko cv.ssä on kyllä varmaan este tai ainakin se pitää pystyä perustelemaan jos etenet perinteistä sähköpostireittiä, mutta usein ilmoituksissa on puhelinnumero ja soittamalla voit antaa erilaisen ensivaikutelman.

Itsellä on toiminut lyhyt s posti hakemus "moi, näin mollissa ilmoituksen, että haette

Olen reipas kaveri

, tulen toimeen työkavereiden kanssa" tyyppinen viesti, mutta tosiaan puhelimella pääsee ehkä helpommalla.

Purkuhommat ei innosta, ja cittariin en ole päässyt verkkokauppa keräilijäksi, en pääse edes haastatteluun (ja noi keräilyhommat on muutenkin osa-aika paskaa). Ja muuttohommat ei myöskään innosta, mun voimat ei riitä siihen vaikka fyysisestä hommasta tykkäänkin.

Olen kokeillut soittamista, sähköpostia ja nettilomakkeiden täyttämistä mutta kun ei auta. Varastotöhin en pääse koska ei ole kokemusta eri trukeista ja lavansiirto vaunuista yms. eikä työturvallisuuskorttia, eikä kokemusta sap-järjestelmästä, niin eikä b-ajokorttia.

No tässähän se selitys tulikin. Ei kiinnosta tarjolla oleva työ.

Vierailija
3510/4199 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylös. työttömät soffalta

Vierailija
3511/4199 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaluttomuutta ei tajua, ennen kuin siihen itse oppii. Ilmaiseksi saa helppoa rahaa.

Vierailija
3512/4199 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatilat kaipaa kausityöntekijöitä, huoltovarmuuden kannalta välttämättömät mansikat jää muuten keräämättä.

Vierailija
3513/4199 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhaluttomuutta ei tajua, ennen kuin siihen itse oppii. Ilmaiseksi saa helppoa rahaa.

Luuseri miehillä ei ole ajokorttia. Ratikkaan tottuu

Vierailija
3514/4199 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maatilat kaipaa kausityöntekijöitä, huoltovarmuuden kannalta välttämättömät mansikat jää muuten keräämättä.

Tuet katkeaa, ei voi ottaa mitään kuukauden lyhyttä työtä

Vierailija
3515/4199 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailijaä[quote=Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työttömänä 2 vuotta pisimmässä putkessa. Muutamia 2-4kk jaksoja sen lisäksi. Oma työttömyyteni johtui täysin itsestäni. Join viinaa ja käytin huumeita. Hommasin 30k velkaa pikavipeillä, osamaksuilla jne.

Nyt velat maksettu ja elämässä pyyhkii hyvin.

Kaikki tässä 10 vuoden sisällä tapahtunutta.

En ymmärrä mistä puhutte täällä foorumilla kun aihe on työttömyys. Olen aina päässyt töihin parin viikon sisään siitä, kun alkanut laittaa hakemuksia. Olen ollut useammassa työpaikassa. Tehnyt rakennushommia, siivoushommia, maalaushommia, muuttohommia, kävin vastikään ammattikoulun ja sain heti töitä alalta.

En ole kuullut tällaisia "400 hakemusta ja ei yhtään kutsua haastatteluun" juttuja missään muualla, kuin täällä ja iltalehden keskustelufoorumilla. Jopa osa vanhoista tutuista sekoilupiireistä on nykyään töissä ja heillä on useampien vuosien reikiä cv.ssä.

Ei ole tarkoitus aukoa päätä tai mitään, mutta tuntuu että täällä on joku "työttömien kupla", jossa työttömät toistaa toisilleen että niitä työpaikkoja ei ole ja siksi ei vaivauduta edes yrittämään.

Onpa tooosi kiva lukea tuollaista, kun itse on elänyt kunnolla, opiskellut kunnolla, muuttanut töiden perässä ja työttömänä jäänyt valitsematta työpaikkoihin, joissa hakijoita oli 100-300. Onneksi sain työn, muutaman kuukauden määräaikaisen pätkän, johon oli vain 37 hakijaa. Oli ihan uskomaton tuuri, kun pätkää jatkettiin ja jatkettiin ja lopulta vakinaistettiin.

Työnantajat ei muuten tykkää, jos hakija on ylikoulutettu tehtävään. Siinä saa vakuuttaa korvat heiluen, että tämä on just sitä mitä haluan tehdä vaikka kumpikin tietää, että haussa on koko ajan oman alan töitä. Eikä se haastattelija uskokaan.

Ehkä suuri syy, miksi sain töitä oli se, että hain töihin jotka eivät vaatineet juuri mitään kokemusta tai koulutusta.

Voi olla erilaista jos on insinööri ja mainitsee sen kun hakee kantamaan hiekkasäkkejä rakennustyömaalle.

En ole myöskään koskaan hakenut työpaikkaan, jossa minulle kerrottaisiin hakijamäärää tai olisi useampi työhaastattelukierros.

Nyt ammattikoulun jälkeen hain tosiaan yhteen keskisuureen perheyritykseen ja haastattelun jälkeen kirjoitettiin työsopimus suoraan.

Olen kyllä aika ollut hyvä ihmisten kanssa. Tulen toimeen kaikenlaisten tyyppien kanssa ja löydän aina jotain mistä keskustella, vaikka en edes pitäisi henkilöstä.

Miksiköhän tuo minun aikaisempi viesti poistettiin?

Yritin nimen omaan painottaa, että en tullut aukomaan päätäni, vaan kertomaan oman kokemukseni asiasta. Ei sisältänyt mielestäni mitään loukkaavaa.

Kuten sanoin aiemmassakin viestissä, jotkut ovat onnekkaita ja saa heti työpaikam ensiyrityksellä ja jotkut ei edes tuhansien hakemusten jälkeen. Itse haen usein duunaripaikkoihin hommiin mihin ei vaadita mitään koulutusta ja kokemusta mutta en pääse edes haastatteluun. Mulla on merkonomin tutkinto ja sillä en ole työllistynyt 25 kuukauteen. Ainut paikka mihin mut otetaan avosylin vastaan on kuntoutettaville tarkoitettu palkkatukityö, olen siellä helvetin ahkera ja tunnollinen ja saan paljon kiitosta erittäin hyvin tehdystä työstä, täältä myös suosittelija. Sitten kun haen vakituista duunia niin ei tipu. Fyysinen työ ei haittaa, olen tottunut sellaseen. Osaan tehdä hyllytykset, keräilyt, pakkaukset, muovitukset ja lähettää eteenpäin. Osaan tehdä korkki ja parkettimalli puntteja ja tauluja. Osaan käyttää tehdasporaa, niittipistoolia, prässiä, akkuporakonetta, erilaisia mittoja ja vaakoja, osaan laskea kuutiotilavuudet, pientyökalut on tuttuja ja erilaiset sahat, osaan muovittaa haastavia trukkilavoja. Mulla on myös hyvät atk-taidot harrastuksen puolelta, olen ohjelmoinut ja koodannut, editoinut sovelluksia ja käyttöjärjestelmiä.

No niin, voisitko kertoa mistä saisin vakituisen työpaikan? En ole löytänyt 13 vuoteen.

No jos fyysinen työ ei pelota, niin hae vaikka purkufirmaan. Alalla on usein työtä tarjolla, kun ovi käy aika tiuhaan firmoissa fyysisyyden takia.

Jos haluat jotain rennompaa, niin citymarkettiin keräämään ostoksia kotiinkuljetusta varten.

Eräs punaisia muuttoautoja omistava yritys haki vastikään paljon lisää muuttomiehiä, kun alalta poistui toinen iso yrittäjä.

Mihinkään näihin ei vaadita työkokemusta.

Tuo 13 vuoden aukko cv.ssä on kyllä varmaan este tai ainakin se pitää pystyä perustelemaan jos etenet perinteistä sähköpostireittiä, mutta usein ilmoituksissa on puhelinnumero ja soittamalla voit antaa erilaisen ensivaikutelman.

Itsellä on toiminut lyhyt s posti hakemus "moi, näin mollissa ilmoituksen, että haette

Olen reipas kaveri

, tulen toimeen työkavereiden kanssa" tyyppinen viesti, mutta tosiaan puhelimella pääsee ehkä helpommalla.

Purkuhommat ei innosta, ja cittariin en ole päässyt verkkokauppa keräilijäksi, en pääse edes haastatteluun (ja noi keräilyhommat on muutenkin osa-aika paskaa). Ja muuttohommat ei myöskään innosta, mun voimat ei riitä siihen vaikka fyysisestä hommasta tykkäänkin.

Olen kokeillut soittamista, sähköpostia ja nettilomakkeiden täyttämistä mutta kun ei auta. Varastotöhin en pääse koska ei ole kokemusta eri trukeista ja lavansiirto vaunuista yms. eikä työturvallisuuskorttia, eikä kokemusta sap-järjestelmästä, niin eikä b-ajokorttia.

No tässähän se selitys tulikin. Ei kiinnosta tarjolla oleva työ.

Kuka jaksaa lukea näitä .....

Vierailija
3516/4199 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei katkea....

Vierailija
3517/4199 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hönöllekin oisi hyväksi kumartua nöyrästi mansikkapensaan puoleen ja poimia sieltä kuukauden ansiot ahkeralla työllä.

Vierailija
3518/4199 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hönöllekin oisi hyväksi kumartua nöyrästi mansikkapensaan puoleen ja poimia sieltä kuukauden ansiot ahkeralla työllä.

Ja influencerille ajaa ajokortti ja käydä armeija vai ootko nössö mies

Vierailija
3519/4199 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen taas televisiossa puhuttiin työttömistä ja siitä että kyllä kaupan kassalle pääsee kuka tahansa. No mun merkonomiksi valmistumisesta on kulunut pian 26kk ja en todellakaan ole ollut edes lähellä päästä töihin kaupan kassalle. Mahtakohan noi televisiossa huutelijat tajuta todellisuudesta yhtään mitään, että kuinka saatanan vaikeeta se on päästä kaupan kassalle töihin.

Olin näyttöjen suorittamisen aikaan 7kk vakikassa, ja mulla on hyvät atk-taidot harrastuksen puolelta (ohjelmointi, koodaus ja sovellus editointi) ja hallitsen yleisimmät sovellukset. Sain 6 kiitoskirjettä asiakkailta mun kassa työskentelystä.

Siltikään kaikki tul yllä oleva ei riitä siihen et mut oltais valittu kaupan kassalle töihin.

Vierailija
3520/4199 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei katkea....

Tuet ei katkea, jos tienaa max 300 euroa (vai onko se 500?) mutta tukien saanti viivästyyvai olenko väärässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme